International Travelall "74

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: International Travelall "74

Post by Bazz »

Dit weekend maar even weer aan stoeien geweest met de benzinetank ( bestelling nog van rockauto was maar voor de helft geleverd dus kon verder even niks ) , tank vervanging heb ik al een topic over maar denk dat ik het maar hier verder plaats .

Ben nog steeds opzoek naar een vervanger voor de tank , en dit weekend sloot ik ook weer af met die gedachte . Je begint met 4 plaatjes maar nu vallen de gaten er naast steeds weer in . Krijg ook niet echt dicht . Je ziet in de smeltbad van de las de verontreiniging bovenkomen.

Soldeer houd na het stralen ook niet veel beter dan daarvoor , heb nu mijn zinnen gezet op hardsoldeer . Maar eerst een andere brander .





Vorige
Image

Image

Image

Image

Image
MotiV8
Posts: 1141
Joined: Thu Sep 08, 2005 9:25 pm

Re: International Travelall "74

Post by MotiV8 »

Je kunt je lassen op de tank ook prima afsmeren met Debracel Alsi 12 of zijn vervanger in plaats van vertinnen (wat wel wat ervaring vereist).
Debracel kan je een brandstoftank mee dichten.
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: International Travelall "74

Post by Bazz »

Bedankt voor de tip , iemand als ervaringen mee om het voor de tank te gebruiken ? Ben een beetje bang voor smeersels die harder worden dan het materiaal waar ze op zitten . Ivm de uitzettingen en belasting die een tank krijgt .

Ga toch maar weer een rode zacht soldeer proberen , ander merk sokdeerpasta en andere samenstelling tin . Ten minste als de hardsoldeer het niet oppakt .
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: International Travelall "74

Post by Bazz »

3 pakketjes rijker vandaag van rockauto , 2 met duty vooruit betaald de derde niet :-( . 70 euro aan onderdelen en een naheving van 51 euro bovenop de transport kosten . Dus gevalletje FEDEX afzetting . Moet wachten op factuur om bezwaar te maken . .

Maar goed wel meteen weer aan de gang met de nieuwe spullen . Rem achter rechts is voor zien van nieuwe schoentjes , leiding , remcilinder en montage set . Kan er dus weer even tegen aan . Wil de binnenkant van de trommel eigenlijk nog even beschermen tegen roest maat heb even geen idee . Heb de blokken nog niet gesteld dus vastzitten zal probleem niet worden
.
Voorklauw was een minder fraai gezicht , ( had toch even de Cup voor de tijd moeten loshalen :-( Heb een revisie setje liggen maar er zit wel wat roest op de cup dus eigenlijk had een nieuwe klauw beter geweest . Voor die 40 euro . Naja ik maak het schoon en zet het in elkaar voor nu en hopen dat niet gaat lekken , mocht ik een lijstje compleet hebben dan bestel ik ze alsnog mocht het niet werken . Denk trouwens niet dat retour sturen van ene ruil artikel de moeite is of iemand andere ervaringen ?

Mvg Bas
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: International Travelall "74

Post by Bazz »

Image

Image


Was blijf dat ik een foto van voor het loshalen had , anders had ik nooit gezien dat de onderste veer uit de neiue set niet goed paste .
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: International Travelall "74

Post by Bazz »

Image

Image

Cup is wat beschadigd , maar na schoonmaak toch maar eenmpoging doen .
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: International Travelall "74

Post by Bazz »

Image

Image

Cup is wat beschadigd , maar na schoonmaak toch maar eenmpoging doen .
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: International Travelall "74

Post by Bazz »

Image

Image

Image


Zo blij dat ik een nieuwe hoofdrem cilinder besteld had , denk dat volgende project echt maar even de knip in een keer open scheur en alles qua remmen nieuw aanschaf ,vind toch jammer dat ik vanavond toch weer een rijd bezig ben geweest met de remklauw revisie ( revisie set 9 euro en 30 a 40 euro nieuwe klauw incl statiegeld ( anders maar 20 euro Maja stuurt nooit iemand iets terug of wel ? ) En uiteindelijk kom je toch weer een stukje op de plunjer tegen dat je niet vertrouwd .....
Ben nog een beetje in dubbio of ik alle remleidingen nu al vervang , veel lopen op plekken waar ik straks weer bij moet om chassis te beschermen / coaten Druk verdelingen blok ook helemaal uit elkaar en schoon weer in elkaar . Morgen maar even vragen wat de twee dikke leidingen gaan kosten , de dunne. maak ik zelf prima . Kon het niet laten de klauwen even in de zink spray te zetten nadat de linker klauw weer in elkaar zit .
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: International Travelall "74

Post by Bazz »

Image

Image
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: International Travelall "74

Post by muddy bandit »

Ik kan je werkvolgorde eigenlijk niet helemaal plaatsen, het lijkt me allemaal aardig chaotisch en impulsief.... ik zie je bijvoorbeeld dat je remschoenen vervangt op een roestige as die wellicht nog geheel nagekeken/gereviseerd/geschilderd moet worden, en ik zie je al delen van de carrosserie uitstukken terwijl er nog van alles in de weg zit (verenpakket, uitlaat) voor een vlot en net herstel.
Als ik een auto ga restaureren dan begin ik met delen te demonteren, die gedemonteerde delen herstellen/reviseren (of vervangen) en ze op de plank klaar leggen tot het moment daar is dat ze weer gemonteerd kunnen worden aan de herstelde auto, dan ga ik niet een nieuw setje remschoenen in een nog onbehandelde as plaatsen of om een deel heen werken wat uiteindelijk toch wel gedemonteerd en opgeknapt moet worden.
Aan het slijp- en laswerk zou ik sowieso al niet eerder gaan beginnen als dat de body geheel kaal en leeg is, dat werkt niet alleen veel prettiger en sneller maar geeft ook veel minder kans op (brand)schade. (denk hierbij ook aan las- of slijpspetters in interieurdelen of autoruiten, het is geen gangbare auto waarvan vervangende onderdelen op elke straathoek verkrijgbaar zijn)
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: International Travelall "74

Post by Bazz »

muddy bandit wrote: Fri Dec 11, 2020 1:34 am Ik kan je werkvolgorde eigenlijk niet helemaal plaatsen, het lijkt me allemaal aardig chaotisch en impulsief.... ik zie je bijvoorbeeld dat je remschoenen vervangt op een roestige as die wellicht nog geheel nagekeken/gereviseerd/geschilderd moet worden, en ik zie je al delen van de carrosserie uitstukken terwijl er nog van alles in de weg zit (verenpakket, uitlaat) voor een vlot en net herstel.
Als ik een auto ga restaureren dan begin ik met delen te demonteren, die gedemonteerde delen herstellen/reviseren (of vervangen) en ze op de plank klaar leggen tot het moment daar is dat ze weer gemonteerd kunnen worden aan de herstelde auto, dan ga ik niet een nieuw setje remschoenen in een nog onbehandelde as plaatsen of om een deel heen werken wat uiteindelijk toch wel gedemonteerd en opgeknapt moet worden.
Aan het slijp- en laswerk zou ik sowieso al niet eerder gaan beginnen als dat de body geheel kaal en leeg is, dat werkt niet alleen veel prettiger en sneller maar geeft ook veel minder kans op (brand)schade. (denk hierbij ook aan las- of slijpspetters in interieurdelen of autoruiten, het is geen gangbare auto waarvan vervangende onderdelen op elke straathoek verkrijgbaar zijn)

Bedankt voor het delen van je uitgebreide visie muddy bandit. Ik geef toe dat werken op meerdere plekken op een auto zo kan over komen.
Ik wil meteen even recht zetten dat ik zo als in de start van het topic al benoemde alleen nog maar bezig ben de auto van verdere achteruitgang te behoeden en er eigenlijk een rijdende opknapper van aant maken ben .
Had mooi gevonden. ( Om een off body te doen maar dan moet ik wel zeker weten dat dit de auto is waar ik dat mee wil )
En hier dus ook de apk punten bijhoren van remmen. ik heb een hoop problemen met remmen gehad in verleden dus vervang idd alles op voorhand . En wees gerust de achterplaat was voorzien van roest coverter en en laagje hitte bestendige bruin zwarte afdeklaag . ( Dit soort kleine klusjes houd je de moed er ook een beetje mee in )
Geloof dat ik alleen het schilderen van een achteras ook niet echt onder een restauratie / rivisie kan verstaan . Maar ben met je eens dat het zeker op de to do list thuis hoort bij de rest van de 600 dingen . Heb nog geen een radiale speling kunnen meten op de buitenste lagers dus hoop dat mijn " rivisie " misschien ook alleen plaatselijk straalbeurtje en een laagje verf is als de klok bij nameting en wat nieuwe keeringen en /of shims weer in orde blijkt .

Maar er is maar een echte manier om achter te komen en dat is rijden en rijden . Weet ik meteen of een andere overbrenging wellicht ook nog wenselijk is .

Jammer dat het overkomt dat ik overal zomaar een slijptol in zet .
Focus / plan was/is quater panel en aanverwante te repareren omdat dat er het slechts aan toe was door een eerdere mooi weg gewerkte ' reparatie ' van karton en plamuur :eek: . Dus zaak was dat er zo snel mogelijk uit te halen . ( Uiteraard waren de ramen zover nodig afgeschermd tegen het slijpen . )

Merkte al snel dat niet handig is dat het roest wat boven zit aan de dakranden steeds in de naden valt van plaatwerk dat op hun plek gehecht is . Dus de aanpak na het eindelijk op maat hebben geleverd gekregen van de gezette profielen voor de dakrand naar de bovenkant om daar de start te maken.

Dak randen is geen makkelijk verhaal dus zoals we al in een eerder post van Muddy Bandit bespraken .
Ben nog steeds aan dubben wat ik zal doen en de bestellingen tin en ontroester zijn inmiddels binnen dus slijp nog even een roestig stuk uit de dorpel om te gaan testen .
Het kan maar één keer dus moet wel goed gaan . Dit betekkend ook het probleem met het puntlassen van profiel aan de dakgoot . Heb nu twee machines staan en diverse testen afgelopen weken gedaan maar krijg niet voldoende stroom uit de meterkast , ben al naar kracht C16 gegaan maar nog klappen ze er snel uit . Anders wordt toch TIG of MIG prop lassen.

P/s iemand ervaring met MIG lassen met koper draad ?

Klopt het dat bij veel projecten op forum de foto's verdwijnen. ? Misschien had ik nog wat structuur bij andere projecten kunnen lenen ;)
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: International Travelall "74

Post by Bazz »

Image
Niet mooi maar wel bijna dicht , nog een hoekje waar na een uur waterdruk van een volle tank net nog een klein druppeltje ontstond .

Waarschijnlijk zal de tank sealer er korte mete mee maken maar wil nog een poging doen . Die zacht soldeerpasta die ik voor het plaatwerk had werkt echt geweldig . Maar volgende keer doe ik het waarschijnlijk direct met hard soldeer .
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: International Travelall "74

Post by Nick_nl »

Misschien is het verstandiger een RVS tank te laten maken. Dit soort lapwerk vind ik mooi om te zien, maar je bent wel met benzine bezig. Ooit een brommertank met tin dicht geplakt, maar ideaal was het niet.
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: International Travelall "74

Post by Bazz »

Gister en vandaag begin gemaakt met de dak randen , omdat ik het het moeilijkste hoekje vond qua aansluiting op de dak rand een begin gemaakt met twee " kleine er roestblaartje s en ja voor je het weet ben je 30 cm verder voor je weer stevig materiaal tegen komt . Passtuk is bijna klaar alleen verzet wil niet echt diep genoeg worden .

Iemand nog een goede tip , ik heb een hand tang maar die komt dus niet diep genoeg naar mijn idee. Waarschijnlijk is materieel wat ik nu gebruik ook wat stugger doordat het thermische verzinkt is ipv electrolitisch .

Wil een pneumatische aanschaffen bij hbm maar iemand bekend of dat wat is ?
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: International Travelall "74

Post by Bazz »

Nick_nl wrote: Tue Dec 22, 2020 4:12 pm Misschien is het verstandiger een RVS tank te laten maken. Dit soort lapwerk vind ik mooi om te zien, maar je bent wel met benzine bezig. Ooit een brommertank met tin dicht geplakt, maar ideaal was het niet.
Wel bijna lekdicht , onder de soldeer zit eigenlijk voldoe de stevigheid van de ingelaste platen dus ben eigenlijk niet bang dat hij weer lek gaat . Gaat echt om zwetenen nu . Vind RVS tank wel erg mooi en zit ook zo in elkaar met de juiste spullen . ( Las apparaat voornamelijk )

Ga de tank sealing nog proberen en anders zit er niks op dan namaken .

Begin mij eigenlijk af te vragen hoe ze het hebben gedaan met de indicatie ? Er zitten twee tanks in dus ook twee vlotters .......... Maar maar 1 tank meter ? Dat betekend dat de reserve tank waar ik nu mee bezig ben waarschijnlijk helemaal niet gemeten wordt


Iemand een idee hoe dat in andere Amerikanen zit met meerdere benzine tanken in het model . :o
Post Reply