International Travelall "74

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: International Travelall "74

Post by Bazz »

rene74monte wrote: Sat Dec 25, 2021 9:03 am ik heb er ook ooit een gehad , een 68 kingswood , alleen de achterklep waf gaaf , alle deuren hadden geen onderkant meer , alle wielranden waren weg , ze hadden alles met sponsjes , papier mache en poly plamuur opgevuld , ben er een jaar mee bezig geweest
Oh ja onderkant deuren , zucht moet ik ook nog een keer mee aan de gang . Moeilijke klus , heb wel al zetwerk liggen maar die fels randen namaken dat zie ik nog niet . Denk dat ik ga smokkelen en gewoon een strakke tiglas leg op de kopse kant van twee plaatdelen en meteen aan de binnenkant ook zodat we niks tussen komt .

Eerst de rest maar weer , mag morgen weer de slijptol aan slingeren om een start met de dorpels te maken . Spatbord randen hebben even nieuwe inspiratie en motivatie nodig nu de dure mal niet gewenste resultaat geeft door tekenfoutje . Iemand nog goedkope lasersnijder weet ? Concept werkt moet allen de vorm aanpassen voor de buiten rand .
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: International Travelall "74

Post by Bazz »

Tja , voor de dorpels kunne moet toch eerst achterschem klaar . Dus om geen overlap plaatwerk te krijgen op plekken waar ik het niet wil hebben en omdat ik niet te vreden was met hoe het gootje van raam geworden is ...... Achterschem maar er uit gehaald . Zucht ...... Nu alle ruimte om meteen kom alle roest weg te halen en verf op plekken te krijgen waar ze zelfs in de fabriek niet kwamen .
Image
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: International Travelall "74

Post by Bazz »

Image

Image

Image

Image
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: International Travelall "74

Post by Bazz »

Van hout is wel een stuk makkelijker , hahahaha . Nog steeds aan stoeien met de spatbord randen . Heb nu een mal waar ik de impact goed kan zien en op kan gaan aftekenen waar de deel lijnen komen tussen de diverse stukken . Ik ga zowel het binnen spatbord rand vervangen als die in het inmiddels losse achterschem dus zaak dat ze straks mooi op elkaar aansluiten en nog belangrijker L en recht het zelfde worden . ( Rechts mis ik de complete rand dus met deze mal heb ik wat houvast waar alles moet komen als ik op vaste punten een gatje maak om hem vast te parkeren op de zelfde plaats als de andere kant .
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: International Travelall "74

Post by Bazz »

Image

Image

Image
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: International Travelall "74

Post by Bazz »

De wielranden beginnen vorm te krijgen ,binnen rand zit er al in alleen nog afwerken . Aan de binnenkant een mooie dikke zwaailas waar ik nu een beetje spijt van heb maar keuze degelijk of mooi . Dan maar wat meer week inde afwerking steken .
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: International Travelall "74

Post by Bazz »

Image

Image

Image

Image
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: International Travelall "74

Post by Bazz »

Rigoureus maar de Sponning van raam er uitgehaald foto 3 was gewoon te veel weg om netjes te krijgen zonder smeersels en risico op blaren of gaten in de toekomst . Mooi gegalvaniseerd gootje er in met verzet en nu nog even bedenken of ik het bij korte lasjes laat of aflas over de gehele lengte .

Wat zouden jullie doen ?
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: International Travelall "74

Post by Bazz »

Image

Kwam nog een foto van vorig jaar tegen net voordat ik aan alles begon .
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: International Travelall "74

Post by SRB12 »

Gehele lengte lassen.
Green-Hornet
Posts: 569
Joined: Mon Jan 04, 2010 7:45 pm

Re: International Travelall "74

Post by Green-Hornet »

Inderdaad, de hele lengte
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: International Travelall "74

Post by rene74monte »

als de wagen klaar is ben je in ieder geval wel een meesterlasser :-)
jelmoer
Posts: 300
Joined: Mon Mar 28, 2011 11:55 am

Re: International Travelall "74

Post by jelmoer »

Even een paar plekjes aanpakken.
En voordat je het weet is je auto veranderd in een legpuzzel😅
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: International Travelall "74

Post by Bazz »

:lol: :lol:
jelmoer wrote: Sat Feb 05, 2022 9:54 am Even een paar plekjes aanpakken.
En voordat je het weet is je auto veranderd in een legpuzzel😅
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: International Travelall "74

Post by Bazz »

Damm , de "legpuzzel " ligt wel weer heel lang stil . Halve meter gereedschap berg en de dubio of mijn spartbortranden nu wel zijn wat ik wil dat ze zijn maakt het ook niet makkelijker weer op te starten . Versie 5 van de randen ligt klaar voor e afwerking maar merk dat ik toch moeite heb met het " aanpassen " van model . En inmiddels ook het uitslijpen van de rand die in binnerscherm al zit . Denk verstand op nul en gewoon weer de draad oppakken . Heb nog vele meters te gaan en de zonnestraaltjes van volgend jaar moet hij wel gaan mee maken al is het in de ruwe afwerking van de tin met dun laagje spuitplamuur met grondverf . De V8 moet even brullen en getest worden voor de laatste laklaag er opkomt .
Post Reply