International Travelall "74

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: International Travelall "74

Post by Bazz »

:? :? Weet ik eigenlijk ook niet , ben eigenlijk meer iemand voor een pickup evt 4x4 .... Maar ben eigenlijk wel erg weg van deze lompe bak toen ik hem zag . Voor nu is het gewoon erg leuk om mee bezig te zijn en aan iedereen uit te moeten leggen welk merk het is en type . Iedereen kent de GM modellen wel . Het is echt een junkyard rescue , ben bang als ik er niet aan begonnen was dat hij ergens in een hoekje weggerot was om vervolgens als donor te worden gebruikt . Vind het gewoon zonden dat dat zo gaat . Er worden nagenoeg strakke auto's gestript en opgeknapt terwijl een lelijke eend die wat meer moeite kost en misschien aant eind zelfde heeft gekost aan tijd en geld gewoon Weg staat te rotten .

Ben ook erg aant denken of ik misschien straks niet een Inter uit de Stats wil halen.Puur om hem te redden van een ondergang of "slachter " Kan nooit meer werk dan deze zijn , hahahhahaha .
Maar voorlopig onder de pannen om deze de weg weer op te krijgen en op meetings de kritische woorden van de " beste stuurmannen van de Wal " en de plamuur konings aan te horen . En heerlijk rond te tuffen luisterd naar de V8 en overheersende geluid van de draaikolk in de beide tanks , hahahaha . Een auto met fabriek af al twee benzine tanks zal de accelradius wel goed zijn net als het tank bonnetje :idea:


gert wrote: Wed May 19, 2021 6:44 pm daar sluit ik me bij aan.
maar ik vraag me wel af, voor wie doe je dit allemaal, ben je van plan de rest van je leven hiermee te rijden, of is ie voor de verkoop?
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: International Travelall "74

Post by Bazz »

Van weekend begin gemaakt met de voorspatborden aangezien de gasfles leeg was en ik niet kon TIG lassen



Image

Image

Image

Image

Image

Image
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: International Travelall "74

Post by Bazz »

Image

Image


Tijdje stil gelegen de travelall , paar projecties tussendoor en was even de richting kwijt die ik opwilde . Vorige week de parafaan en opstaande zijde van de parafaanbak gestraald en gecoat , nog even wat laspunten bijwerken en dan kan het er weer in . Het opbouwen kan dus weer beginnen van plaatwerk . Wielranden blijven nog even een zorgenkindje omdat het niet strak genoeg uit de persmallen komt maar daar vinden we nog wel wat op . Op een moment is goed goed genoeg en is tijd verder te gaan .
Grasmusen
Posts: 306
Joined: Mon Apr 29, 2019 9:31 pm

Re: International Travelall "74

Post by Grasmusen »

ik heb een tip:

https://www.hofstra-tijnje.nl/product/f ... traalkast/

succes

Prettig weekend

Gr,G.
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: International Travelall "74

Post by Bazz »

Grasmusen wrote: Sun Sep 12, 2021 12:26 pm ik heb een tip:

https://www.hofstra-tijnje.nl/product/f ... traalkast/

succes

Prettig weekend



Gr,G.

Thanks , zal hem ionthouden
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: International Travelall "74

Post by Bazz »

Zo weer wat gaatjes in dak aant dichten en parafaan aant terug plaatsen .

Image

Image

Image

Image
muddy bandit
Posts: 659
Joined: Fri Feb 07, 2014 11:24 pm

Re: International Travelall "74

Post by muddy bandit »

Even een tip voor dat gaatjes dichtlassen in de dakplaat: klem even een blok koper onder de dakplaat voordat je gaat lassen.
Dan houd je aan de binnenkant je las ook vlak, brand je ook geen nieuwe gaten, en je hebt veel minder last van vervorming van de plaat doordat het koper de hitte van de las absorbeert.

Geldt trouwens in het algemeen voor dun plaatwerk.
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: International Travelall "74

Post by Bazz »

Bedankt voor de tip , ik boor de gaten met stappen boor op maat van carrosserie ringen vervolgens een dikke magneet er onder en de ring we boven op even hechten en magneet weer weg . Vervolgens met beleid en een natte doek rond om aflassen . Vlak slijpen vertinnen en door naar de andere 50 gaten Het gaat dusver goed . Warmte afvoer is idd weg belangrijk , heb een plek waar door telefoontje tussendoor de boel is gaan trekken .
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: International Travelall "74

Post by Bazz »

Even een opinie trekken , ik twijfel een beetje met wat ik nu met mijn parafaan aant doen ben .

Ik ben om geen blad meer in mijn parafaan te krijgen RVS gaas aant bevestigen onder de parafaan . Helaas lukt niet om het te puntlassen en Tig lijkt mij ook niet best te lukken omdat ik dan alle verf weer kwijt ben . Dus .... Kit .... Gaat best goed vast met de ruiten Kit maar ... Via het gaas kan er water achter de Kit blijven zitten wat weer voor roest in de toekomst gaat zorgen .Ik weet dat ik aant doordenken ben maar twijfel tegelijk aan resultaat omdat er altijd wel een stukje Kit te zien zal zijn .

Wat denken jullie
Image

Image

Image
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: International Travelall "74

Post by SRB12 »

Kan je het niet vastschroeven met zelftappers?
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: International Travelall "74

Post by Bazz »

SRB12 wrote: Wed Dec 08, 2021 7:27 pm Kan je het niet vastschroeven met zelftappers?
Dan zou je die aan de buitenkant gaan zien . Probleem is gewoon wat ik ook kies je komt er nooit meer bij . Er is geen weg terug , of nu er in zetten of uit uit laten . Ik moet ook door want wil het dashboard weer compleet maken op m de auto te kunnen starten voor de winter . en dan wil ik niet meer hoeven lassen in de buurt .
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: International Travelall "74

Post by SRB12 »

En de kit rondom doen? Dus niet achter de kieuwen? Ik denk dat het met vocht wel meevalt. Het kan ventileren, dus dat droogt wel weer.
Grasmusen
Posts: 306
Joined: Mon Apr 29, 2019 9:31 pm

Re: International Travelall "74

Post by Grasmusen »

En de kit rondom doen?
wat SRB12 zegt, gaas aan beide zijde 5 cm overlap en dat gebruiken om het vast te kitten. dan komt het de eerste
40 jaar niet los. En je lijmt het op behandeld staal dus als er al vocht tussen kit en ??? kruipt roest het nog niet. Sika 221 om maar wat te noemen ............. of een vergelijkbaar is top spul.

succes.

GRG.
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: International Travelall "74

Post by Bazz »

Grasmusen wrote: Fri Dec 10, 2021 9:58 pm wat SRB12 zegt, gaas aan beide zijde 5 cm overlap en dat gebruiken om het vast te kitten. dan komt het de eerste
40 jaar niet los. En je lijmt het op behandeld staal dus als er al vocht tussen kit en ??? kruipt roest het nog niet. Sika 221 om maar wat te noemen ............. of een vergelijkbaar is top spul.

succes.

GRG.

Bedankt voor het pragmatische meedenken , het zit er in en ik ben de parafaan er in aant lassen .
Ben dus weer een stapje dichter bij aant raken dus . De rest van de delen zij allemaal al op maat en kunnen er zo achter aan . Dan hebben we de ergste hoek gehad .




Image

Image

Image

Image
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: International Travelall "74

Post by Bazz »

Image

Image

Image
Post Reply