Suburban 1978
Posted: Sun Nov 15, 2020 7:43 pm
Hoi, ik zal m`n nieuwe project nog even voorstellen. Ik had al wat gepost over deze auto maar daar over later meer. (ben nog aan het verwerken)
2 jaar geleden een te hoge Blazer gekocht, na 1,5 jaar besloten dat dat hem niet zou worden. Hij was te hoog, te stug, te luidruchtig en te mooi.
Leuk voor een jaartje maar geen blijvertje, ik moet met het hele gezin in een auto kunnen anders staat dat ding eeuwig in de schuur en gaan we toch weer allemaal met de gezinsauto. Zo wil ik het niet meer. Vandaar deze poging.
Maar de hele ambiance van de Blazer beviel me wel dus gaan zoeken naar een Suburban. 2WD, roestvrij en geen showroom shine.
Na een korte zoektocht gevonden. Suburban C10 trailering special uit 1978. 454 BB met TH400. Redelijke prijs, waren wel wat dingetjes maar dat valt te verwachten bij een auto van deze leeftijd.
Korte tijd mee gereden, heerlijke kilometers gemaakt, hond erin, zooi erin, planten, bomen, alles past achterin of bovenop, ideaal, toen beetje begonnen met opknappen, nieuwe raamrubbers, deurrubbers, deurpanelen eraf om te op te knappen, trekhaak voorbereiden, alle trailering special troep eraf (die extra remtroep die daar verplicht is) ook de hulpveren eraf gehaald in de hoop dat auto wat lager zou komen te liggen maar alleen rijcomfort is verbeterd, auto is nog niets gezakt, zullen nog bladveren uit pakket moeten. Vervolgactie
Tot er een paar druppels olie tussen de converter stof kap en de oliepan vandaan kwamen, wil het fris houden in de schuur dus toen het idee gekregen om de oliepan er onderuit te halen. Dat viel dus erg tegen, na 2 pogingen was ie nog niet dicht en aan m`n garage gevraagd wat het zou kunnen zijn. De keerring bij de krukas was het meest voor de hand liggend. Maar daarvoor moest de motor eruit. Dit stond voor volgend jaar op de planning maar vooruit dan maar. Motor eruit laten halen en de auto naar huis gesleept voor een visuele revisie.
Dus eigenlijk beetje schuren/spuiten en zo.
TH400 voor en na :
(mooie nieuwe pan ligt klaar maar dit is wel zo makkelijk transporteren.
Kortom, de Blazer was toen te snel klaar, eigenlijk te mooi gekocht, bij deze is dat anders, komende jaren hoef ik me niet meer te vervelen.
2 jaar geleden een te hoge Blazer gekocht, na 1,5 jaar besloten dat dat hem niet zou worden. Hij was te hoog, te stug, te luidruchtig en te mooi.
Leuk voor een jaartje maar geen blijvertje, ik moet met het hele gezin in een auto kunnen anders staat dat ding eeuwig in de schuur en gaan we toch weer allemaal met de gezinsauto. Zo wil ik het niet meer. Vandaar deze poging.
Maar de hele ambiance van de Blazer beviel me wel dus gaan zoeken naar een Suburban. 2WD, roestvrij en geen showroom shine.
Na een korte zoektocht gevonden. Suburban C10 trailering special uit 1978. 454 BB met TH400. Redelijke prijs, waren wel wat dingetjes maar dat valt te verwachten bij een auto van deze leeftijd.
Korte tijd mee gereden, heerlijke kilometers gemaakt, hond erin, zooi erin, planten, bomen, alles past achterin of bovenop, ideaal, toen beetje begonnen met opknappen, nieuwe raamrubbers, deurrubbers, deurpanelen eraf om te op te knappen, trekhaak voorbereiden, alle trailering special troep eraf (die extra remtroep die daar verplicht is) ook de hulpveren eraf gehaald in de hoop dat auto wat lager zou komen te liggen maar alleen rijcomfort is verbeterd, auto is nog niets gezakt, zullen nog bladveren uit pakket moeten. Vervolgactie
Tot er een paar druppels olie tussen de converter stof kap en de oliepan vandaan kwamen, wil het fris houden in de schuur dus toen het idee gekregen om de oliepan er onderuit te halen. Dat viel dus erg tegen, na 2 pogingen was ie nog niet dicht en aan m`n garage gevraagd wat het zou kunnen zijn. De keerring bij de krukas was het meest voor de hand liggend. Maar daarvoor moest de motor eruit. Dit stond voor volgend jaar op de planning maar vooruit dan maar. Motor eruit laten halen en de auto naar huis gesleept voor een visuele revisie.
Dus eigenlijk beetje schuren/spuiten en zo.
TH400 voor en na :
(mooie nieuwe pan ligt klaar maar dit is wel zo makkelijk transporteren.
Kortom, de Blazer was toen te snel klaar, eigenlijk te mooi gekocht, bij deze is dat anders, komende jaren hoef ik me niet meer te vervelen.