Die raamswitches zaten bij het nu-relics pakket in. Heb toen andere switches besteld waar de raamslinger op kan. Mooie oldschool look maar elektrische bediening
Chevy 3100 bj 1950.
Re: Chevy 3100 bj 1950.
Re: Chevy 3100 bj 1950.
In 1949 had Buick (en Hudson) ook electrische ramen dus niks mis mee
Oh toch niet, Buick had hydraulisch
Oh toch niet, Buick had hydraulisch
Re: Chevy 3100 bj 1950.
Vandaag even een ander klusje gedaan. Even mn velgen opgepoetst voor de nieuwe eigenaar die ze op komt halen
Voor
[url=https://postimg.cc/yJyHJvJL]
Na
Ik wens de nieuwe eigenaar er veel rijplezier mee !!!
Voor
[url=https://postimg.cc/yJyHJvJL]
Na
Ik wens de nieuwe eigenaar er veel rijplezier mee !!!
Last edited by Coppertje on Sat May 29, 2021 8:21 pm, edited 2 times in total.
Re: Chevy 3100 bj 1950.
Hey allemaal weer,
En welkom terug o mijn blog. Vandaag begonnen met het ver vangen van de rubbers tussen de cabine en het chassis. Het voorste rubber aan beide kanten is heel makkelijk te vervangen. Kwestie van moer los draaien, bout er uit, koevoetje voorzichtig tussen cabine en chassis steken en cabine iets op liften. Rubber er tussen uit pakken en nieuw rubber op het chassis leggen. Daarna de bout er weer in, moer aandraaien en klaar
De achterste rubbers word en is een ander verhaal. Daar heb ik eerst een krik onder de cabine gezet. 4 bouten losgedraaid. Daarne de cabine iets hoger opgekrikt zodat de spanning er van af ging. Het is een andere constructie namelijk. Daarna de draagsteunen compleet verwijderd. Die uit elkaar gehaald. Ben nu bezig met het reinigen van de steunen.
Die worden in de epoxie gespoten en dan een kleurtje er op ... en dan nieuwe rubbers er in en monteren weer. Ook daar zal ik een verslag van doen.
Laterrrrrrrrr
En welkom terug o mijn blog. Vandaag begonnen met het ver vangen van de rubbers tussen de cabine en het chassis. Het voorste rubber aan beide kanten is heel makkelijk te vervangen. Kwestie van moer los draaien, bout er uit, koevoetje voorzichtig tussen cabine en chassis steken en cabine iets op liften. Rubber er tussen uit pakken en nieuw rubber op het chassis leggen. Daarna de bout er weer in, moer aandraaien en klaar
De achterste rubbers word en is een ander verhaal. Daar heb ik eerst een krik onder de cabine gezet. 4 bouten losgedraaid. Daarne de cabine iets hoger opgekrikt zodat de spanning er van af ging. Het is een andere constructie namelijk. Daarna de draagsteunen compleet verwijderd. Die uit elkaar gehaald. Ben nu bezig met het reinigen van de steunen.
Die worden in de epoxie gespoten en dan een kleurtje er op ... en dan nieuwe rubbers er in en monteren weer. Ook daar zal ik een verslag van doen.
Laterrrrrrrrr
Re: Chevy 3100 bj 1950.
Hallo luitjes,
En welkom terug op mijn blog. Van de week het lastige klusje afgerond wat cabine rubbers vervangen betreft. Het zit er allemaal weer vers en vervangen onder.
Zo zag de begin situatie er uit,na dat ik zelf al wat moeren los gedraaid had
zoals jullie in mijn vorige blog hebben kunnen zien heb ik ook deze kant helemaal verwijderd, gedemonteerd, schoon gemaakt en behandeld met epoxie.
Toen nog lekker mat zwart gemaakt en voila!
Weer klaar voor montage
Krik onder de cabine met een balkje en een balkje over dwars er tussen om de druk te verdelen. ( wat je allemaal wel niet kan leren op youtube) Dit ook met demonteren! Anders staat er te veel spanning op en krijg je de bouten uit het chassis er niet uit en in.
Alle bouten en moeren weer nieuw en vast bouten maar weer. En dan ziet het er weer keurig netjes uit!!!
Tot de volgende , laterrrrrrr
En welkom terug op mijn blog. Van de week het lastige klusje afgerond wat cabine rubbers vervangen betreft. Het zit er allemaal weer vers en vervangen onder.
Zo zag de begin situatie er uit,na dat ik zelf al wat moeren los gedraaid had
zoals jullie in mijn vorige blog hebben kunnen zien heb ik ook deze kant helemaal verwijderd, gedemonteerd, schoon gemaakt en behandeld met epoxie.
Toen nog lekker mat zwart gemaakt en voila!
Weer klaar voor montage
Krik onder de cabine met een balkje en een balkje over dwars er tussen om de druk te verdelen. ( wat je allemaal wel niet kan leren op youtube) Dit ook met demonteren! Anders staat er te veel spanning op en krijg je de bouten uit het chassis er niet uit en in.
Alle bouten en moeren weer nieuw en vast bouten maar weer. En dan ziet het er weer keurig netjes uit!!!
Tot de volgende , laterrrrrrr
Re: Chevy 3100 bj 1950.
Hallo allemaal weer!
En welkom terug op mijn blog.
Nee vandaag geen project maar iets over de locatie waar ik aan het โrestaurerenโ en moderniseren ben. Zoals jullie hebben kunnen lezen in mijn eerste blog heb ik mijn pick up sinds 7 November met de originele 6 inline er in. Het reed en daar was voor mij alles mee gezegd. Ik ben op Marktplaats aan het zoeken gegaan naar een V8. Heel wat advertenties voorbij zien komen en door gespit tot ik de advertentie tegen kwam van RJ.Merlijn USA Cars. Hij had een aantal V8 blokken liggen. Dus contact met hem opgenomen. Met hem pratende zei hij ook dat hij kon inbouwen en ook gasintallaties deed. Dat werd interessant voor mij. Maar .... toen werd het een nog mooier verhaal. Raymond is begeleider bij de stichting JBG, Jongeren Begeleiding Gelderland. Hier begeleid hij jongeren die te kampen hebben met psycische klachten, gedragsproblemen, en meer. Jongeren die een dagbesteding nodig hebben of re-integreren moeten op de arbeidsmarkt. De hobby van Raymond is sleutelen aan amerikanen, wat hij ondertussen al met een respectabele 30 jaar doet. Dus heeft hij een werkplaats opgezet waar de jongeren kunnen leren sleutelen, lassen en bijkomende werkzaamheden kunnen doen.
Hoe mooi voor de jongeren om hier aan deze mooie autoโs te kunnen werken
Samen met hem een plan gemaakt wat we zouden kunnen doen.
Toen het gesprek verder vorderde gaf ik aan dat ik zelf ook al bijna 3 jaar thuis zat met de nodige psychische klachten zoals depressie, angstklachten, en meer. Raymond bood aan om bij hem te komen vrijwilegerswerk te komen doen. Dit bestond voor namelijk uit schilder werkzaamheden.
Raymond is op deze nieuwe locatie in Vaassen nog druk met opbouwen van een kantoortje, keuken, toiletruimte, spuitcabine, lashok e.d. Nog werk zat voor mij dus. Ondertussen begon ik al met de verkoop van verschillende onderdelen waaronder de assen en motorblok. Motorblok werd in februari opgehaald. Dus ik 7 februari met de chevy naar Raymond die mij assisteerde met het los halen en er uithalen van het blok. Sinds dien staat mijn pick up daar. Zo kan ik nu aan mij Pick up sleutelen en Raymond helpen als vrijwileger. Zelf hoop ik hier door ook weer een keer op de arbeidsmarkt te komen. Vandaar dat ik zoveel tijd kan en mag besteden aan mijn eerste hobby project. Raymond vind dit soort projecten ook leuk om te doen en mij er in te begeleiden en assisteren waar nodig. Ook reparatie doen ze bij JBG. Mooie bijkomstigheid....
...... al die mooie amerikanen die we te zien krijgen
Tot zover. Tot de volgende. Laterrrrrrrrrr
Last edited by Coppertje on Sun May 30, 2021 11:33 pm, edited 1 time in total.
Re: Chevy 3100 bj 1950.
Jee wat een geweldig verhaal! Ik kende Raymond nog niet maar klinkt als een man met het hart op de juiste plaats. Wat een goed initiatief en wat fijn dat jij daar ook aan de slag kan om weer op te bouwen. Top!
-
- Posts: 4280
- Joined: Wed May 04, 2005 3:38 pm
Re: Chevy 3100 bj 1950.
Mooi verhaal zeg en wat een prachtig en goed doel!
-
- Posts: 394
- Joined: Thu Jun 09, 2011 8:29 pm
Re: Chevy 3100 bj 1950.
Gaaf, dat je dit kan doen op deze manier.
Ook top dat er iemand is (Raymond dus) die zoiets opzet !!
gr
Ook top dat er iemand is (Raymond dus) die zoiets opzet !!
gr
Re: Chevy 3100 bj 1950.
Hi all! Itโs me again.
En welkom terug op mijn blog. Project electra gestart. Weg al het oude en HALLO NIEUW
Mooi doosje spaghetti gelukkig is elke kabel gemerkt dus makkelijk uit te zoeken. Elecktrische ramen zijn aangesloten. Net als de centrale deurvergrendeling en alarm tot ziver mogelijk. Nog een paar draadjes los en die komen aan de verlichting
Steuntjes voor de motoren in de deur gemaakt voor de centrale deurvergrendeling. Zodat alles naar behoren werkt en geen last heeft van de ramen.
Kastjes van het alarm netjes weg gewerkt.
Kabeltjes gebundeld en tot zo ver weer klaar. Op naar de volgende! Laterrrrrrr
En welkom terug op mijn blog. Project electra gestart. Weg al het oude en HALLO NIEUW
Mooi doosje spaghetti gelukkig is elke kabel gemerkt dus makkelijk uit te zoeken. Elecktrische ramen zijn aangesloten. Net als de centrale deurvergrendeling en alarm tot ziver mogelijk. Nog een paar draadjes los en die komen aan de verlichting
Steuntjes voor de motoren in de deur gemaakt voor de centrale deurvergrendeling. Zodat alles naar behoren werkt en geen last heeft van de ramen.
Kastjes van het alarm netjes weg gewerkt.
Kabeltjes gebundeld en tot zo ver weer klaar. Op naar de volgende! Laterrrrrrr
Last edited by Coppertje on Sun Jun 13, 2021 3:05 pm, edited 2 times in total.
Re: Chevy 3100 bj 1950.
Netjes. Waar heb je die kabelboom gescoord?