Chevy 3100 bj 1950.

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Indianjohn
Posts: 193
Joined: Sun May 09, 2021 3:27 pm

Re: Chevy 3100 bj 1950.

Post by Indianjohn »

Dat zit wel serieus vast, een goeie basis inderdaad :thumbs:
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Chevy 3100 bj 1950.

Post by Wilf »

Wederom geen half werk! Nice!
Coppertje
Posts: 124
Joined: Tue Oct 06, 2020 7:36 pm

Re: Chevy 3100 bj 1950.

Post by Coppertje »

Hoi allemaal,

En welkom terug op mijn blog. Er zijn weer vorderingen met de vooras. De remschijven zijn gemonteerd

Image

Image

Ook zijn er metalen schijven op gemonteerd om alles makkelijker uit te kunnen meten en uit te lijnen.

Image

Bij de volgende voderingen horen jullie het weer.

Tot de volgende en laterrrrrrr!!!
Daan1962
Posts: 25
Joined: Mon Apr 05, 2021 2:03 pm

Re: Chevy 3100 bj 1950.

Post by Daan1962 »

Wat een klus zeg. Kosten nog moeite gespaard. Je zit weer in de opbouwende fase hoop dat dat ook geld op persoonlijk vlak. Is de keuken al gestyld in de Amerikaanse look?
Coppertje
Posts: 124
Joined: Tue Oct 06, 2020 7:36 pm

Re: Chevy 3100 bj 1950.

Post by Coppertje »

Daan1962 wrote: Sun Nov 27, 2022 6:16 am Wat een klus zeg. Kosten nog moeite gespaard. Je zit weer in de opbouwende fase hoop dat dat ook geld op persoonlijk vlak. Is de keuken al gestyld in de Amerikaanse look?
Idd een hele klus. Maar wel in de opbouwende fase aan de voorkant. Keuken is verder nog weinig aan gebeurt. Wel twee andere ruimtes aangepakt en zo goed als klaar. Op persoonlijk vlak ben ik nog steeds het zelfde. Maar gelukkig wel stabiel.
Streetrod
Posts: 3122
Joined: Sat Mar 19, 2005 8:24 pm

Re: Chevy 3100 bj 1950.

Post by Streetrod »

Mooi project, weet niet hoe laag je wil komen met je airride? Ik wilde met mijn sub toen treeplanken op de grond, mijn oud project is hier nog wel terug te vinden 1950 chevy sub of zo iets hete het. Zou ik het nog eens bouwen zou ik zeker geen camaro gebruiken. Dan zou ik een heidts of crown vic of jaguar gebruiken, ben nu met een crown vic bezig. Ga zo door zal dit ook weer eens volgen
Coppertje
Posts: 124
Joined: Tue Oct 06, 2020 7:36 pm

Re: Chevy 3100 bj 1950.

Post by Coppertje »

Hoi allemaal,

En welkom terug op mijn blog. Er is afgelopen paar weken een hoop veranderd. Raymond is afgelopen tijd af en toe een paar uurtjes en een paar dagen met mijn chevy aan de gang geweest. Hij heeft het voorste deel van mijn chassis afgeslepen.

Image

Image

Image

Image

Image

Daarna heeft hij mooie punten gemaakt op de draaibank

Image

Met deze mooie punten heeft hij een maatstok gemaakt om niet telkens te hoeven meten. En door deze stevig bij de achteras vast te maken heb je altijd de juiste maat. Door de punten is het goed te centreren op de assen.

Image

Image

Ook heeft hij een stang gemaakt op de plek waar normaal de stuurstangen zitten en die vast gemaakt aan het chassis zodat de wielen niet meer kunnen bewegen.

Image

Image

De volgende stap is dat hij het subframe bij het chassis heeft gelegd. Dit om te kijken en te bepalen wat er aangepast moet worden. Met behulp van de meetstokken weet hij wanneer hij ongeveer op de juiste plek zit.

Image

Image

Na dat hij uitgemeten heeft, heeft hij het chassis ingeslepen en naar buiten gebogen zodat er een mooie aansluiting gemaakt kan worden.

Image

Image

Dan nog even checken hoe het uit gaat komen en of de wielen op de juiste plek komen.


Image
Nog een klein stukje Raymond. 😉

Yeah zo moet ie worden 💪🏻💪🏻

Image

Image

Image

Image

Orginele motor/ radiatorsteun op zn plek

Image

Image

Big surprise !!!!!!!

Raymond is even op een zaterdagje aan het lassen geweest. Dus daar helaas geen foto’s van maar wel van het super mooie eindresultaat. Het lijkt nu of het altijd zo gezeten heeft.

Image
Een stukje frame boxen

Image

Image

Image

Image

Dit was de rechterzijde.
Paar dagen later heeft hij de linkerzijde gedaan met het zelfde eindresultaat!!!!

Image

Image

Raymond heeeft daarna het stuurhuis gemonteerd en gekeken hoe dat uitkomt met de radiateursteun. En natuurlijk moest dat ook aangepast worden. Maar voor zo’n kunstenaar als Raymond is niets te gek.


Image

Image

Image

Het orginele radiateurframe moet ook wat aangepast worden. Ik heb namelijk een aluminium radiateur met elektronische fan die in het originele frame past. Hier van komen de volgende keer weer de foto’s. Ik hoop jullie weer behoorlijk bij gepraat heb over de vorderingen.

Ik hoop snel weet van me te laten horen.


Tot de volgende en laterrrrrrrrrr!
grandmaster n
Posts: 392
Joined: Thu Jun 09, 2011 8:29 pm

Re: Chevy 3100 bj 1950.

Post by grandmaster n »

Mooi!!!!!

gr
rene74monte
Posts: 4622
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Chevy 3100 bj 1950.

Post by rene74monte »

sorry hoor maar wat is er met die lassen aan de hand , last dat materiaal zo slecht ?
Coppertje
Posts: 124
Joined: Tue Oct 06, 2020 7:36 pm

Re: Chevy 3100 bj 1950.

Post by Coppertje »

rene74monte wrote: Thu Feb 23, 2023 4:59 pm sorry hoor maar wat is er met die lassen aan de hand , last dat materiaal zo slecht ?
Het zelfde beeld creëren zoals het ook bij het subframe zit.
rene74monte
Posts: 4622
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Chevy 3100 bj 1950.

Post by rene74monte »

dus met opzet slecht ogende lassen maken ? het is wel een chassis , niet onbelangrijk
Daan1962
Posts: 25
Joined: Mon Apr 05, 2021 2:03 pm

Re: Chevy 3100 bj 1950.

Post by Daan1962 »

Wow je hebt echt veel gedaan zeg, ziet dr goed uit en wat fijn alle hulp die je krijgt. Hopelijk kun je dr snel mee touren of ga je dr mee naar je werk toe! Succes met de volgende aanpassingen.
hemi
Posts: 633
Joined: Sun May 02, 2010 7:52 pm

Re: Chevy 3100 bj 1950.

Post by hemi »

Netjes man, echt vakwerk :thumbs:
Coppertje
Posts: 124
Joined: Tue Oct 06, 2020 7:36 pm

Re: Chevy 3100 bj 1950.

Post by Coppertje »

Hoi allemaal,

En welkom terug op mijn blog. Ja ja weer een grote optische verandering.

Image

Image

Ja inderdaad…. Motorkapje er af en aan de knutsel met het neusje. Houten balk verwijderen die we tijdelijk tussen de schermen hadden gemaakt om ze bij elkaar te houden

Image

En de balk vervangen door een spanband met de nodige bescherming voor de lak

Image

Ook de hoeken van de schermen en op de cabine, waar de schermen komen te zitten,ingepakt met schilders tape om ook de lak te beschermen.

En toen begon het….neusje erop … passen , meten … neusje er af … slijpen, neusje er weer op passen meten enz….er moest wel het een en ander uit de binnenschermen geslepen worden ter hoogte van de draagarmen. Ook moest er nohg een hoekje uit bij het stuurhuis. Aan de voorkant van het chassis kon nog het overbogige weg waardoor het neusje weer een stuk verder naar achteren kon. We zijn nu zover dat er nog wat kleine hoekjes rond het chassis weg moeten van het binnenscherm.
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Zo dat ziet er weer anders uit. Bijna het neusje op zn plek en tijdelijke wielen er onder voor een indruk.

Ook hebben we de keuken afgerond.


Image

Image

Image

Image

Image

Image

Tot zover weer deze update!

Ik zeg tot de volgende …..

Laterrrrrrrrrr
Daan1962
Posts: 25
Joined: Mon Apr 05, 2021 2:03 pm

Re: Chevy 3100 bj 1950.

Post by Daan1962 »

Lekker bezig zeg, en wat een mooie ruimte om te klussen zeg
Post Reply