Chevy 3100 bj 1950.
Re: Chevy 3100 bj 1950.
Hoi allemaal,
En welkom terug op mijn blog. Al weer een poosje geleden dat ik wat gepost heb, dat wil niet zeggen dat ik niks gedaan heb. Door mn herstel veel minder vaak in Vaassen aan de gang kunnen zijn met mijn pickup. Ik ben oa wel bezig geweest met het ‘opruimen’ van mij n kabels. Hier volgen nog Foto’s van. Het meeste had ik klaar dacht ik ….. maaaaar… iets heel belangrijks vergeten. Ik moest nog een schakelaar fabriceren voor het omschakelen van gas naar benzine….. hoe ik dit gedaan heb laat ik in de volgende blog zien, en ja ik vind het vernuftig met de originele look in de cabine. Maar zoals gezegd, in de volgende daar meer over. Toen bedacht ik me ook nog dat ik daarvoor nog iets moest polijsten.dus dat heb ik vanavond maar even gedaan. Eerst heb ik het object geschuurd met korrel 400 daarna met 600 en als laatste met 1200 nat. Daarna verder met de Dremel.
Werkt ideaal met een dremel in een standaard.
Polijstpasta erbij. Deze in drie kleuren. Zwart voor het grofere werk daarna groen en eindigen met wit.
Dit doe ik met een redelijk harde katoenen polijstschijf.
Helaas heb ik geen begin foto. Maar wel 1 van halverwege.
Ik heb het object vast met een tang om mn vingers te beschermen. Het object kan namelijk warm worden en kan ook wegschieten. Daarom houd ik de tang ook haaks op het polijstschijfje.
Na een poosje geschuurd te hebben en gepoetst met al een goed resultaat is het tijd voor de welbekende finishing Touch. Dit doe ik door chrome poets te gebruiken en een zachte polijstschijf die uit meerdere laagjes bestaat.
Ik breng de poets aan op het object. En dan poets ik hem uit tot een mooi glimmend eindresultaat.
.
Zo dat was weer een avondje voofrbij. Ik ga jullie zeeeer binnekort laten zien wat en hoe ik mijn gas/benzine schakelaar ga maken.
Lateeeeeeeeerrrrrrr
Tot de volgende!!!!
En welkom terug op mijn blog. Al weer een poosje geleden dat ik wat gepost heb, dat wil niet zeggen dat ik niks gedaan heb. Door mn herstel veel minder vaak in Vaassen aan de gang kunnen zijn met mijn pickup. Ik ben oa wel bezig geweest met het ‘opruimen’ van mij n kabels. Hier volgen nog Foto’s van. Het meeste had ik klaar dacht ik ….. maaaaar… iets heel belangrijks vergeten. Ik moest nog een schakelaar fabriceren voor het omschakelen van gas naar benzine….. hoe ik dit gedaan heb laat ik in de volgende blog zien, en ja ik vind het vernuftig met de originele look in de cabine. Maar zoals gezegd, in de volgende daar meer over. Toen bedacht ik me ook nog dat ik daarvoor nog iets moest polijsten.dus dat heb ik vanavond maar even gedaan. Eerst heb ik het object geschuurd met korrel 400 daarna met 600 en als laatste met 1200 nat. Daarna verder met de Dremel.
Werkt ideaal met een dremel in een standaard.
Polijstpasta erbij. Deze in drie kleuren. Zwart voor het grofere werk daarna groen en eindigen met wit.
Dit doe ik met een redelijk harde katoenen polijstschijf.
Helaas heb ik geen begin foto. Maar wel 1 van halverwege.
Ik heb het object vast met een tang om mn vingers te beschermen. Het object kan namelijk warm worden en kan ook wegschieten. Daarom houd ik de tang ook haaks op het polijstschijfje.
Na een poosje geschuurd te hebben en gepoetst met al een goed resultaat is het tijd voor de welbekende finishing Touch. Dit doe ik door chrome poets te gebruiken en een zachte polijstschijf die uit meerdere laagjes bestaat.
Ik breng de poets aan op het object. En dan poets ik hem uit tot een mooi glimmend eindresultaat.
.
Zo dat was weer een avondje voofrbij. Ik ga jullie zeeeer binnekort laten zien wat en hoe ik mijn gas/benzine schakelaar ga maken.
Lateeeeeeeeerrrrrrr
Tot de volgende!!!!
Re: Chevy 3100 bj 1950.
Ik ben benieuwd wat het gaat worden.
Tot zover ziet het er allemaal erg netjes uit.
Succes
Tot zover ziet het er allemaal erg netjes uit.
Succes
Re: Chevy 3100 bj 1950.
Hoi allemaal,
en welkom terug op mijn blog. Als dit niet zeer binnenkort is . Zoals gezegd ben ik druk geweest met opruimen van mijn kabels onder mijn dashbord. Zo zag het er als eerst uit.
Na een aantal uurtjes alles definitief aansluiten en dus ook de kabels op lengte maken, heb ik tot nu toe overal een mantel om heen gemaakt. Ook de airco slangen zijn ingepakt.
Hier en daar no wat kleine dingen doen voordat ik alles definitief strak ga maken. Geen zin om alles weer open te maken als ik wat vergeten ben. Maar nu het lang verwachte moment ???
Ja denk het wel. Ik ga zoals de meesten onder ons op gas en in nood op benzine rijden. Maar daar heb je een schakelaar voor nodig. Had geen zin om een of ander modern ding in mijn dashbord te hebben. Even rond gekeken in de cabine en overleg gehad met Raymond wat nodig is en waar we naar toe moeten werken. Raymond zei, je hebt een + nodig voot gas, een nul om leeg te rijden en dan + voor benzine. Dus een schakelaar met 3 standen, En laat dat nu net een lichtschakelaar in de pickup zijn. Een uit stand dan stadslicht en dan dimlicht. Ook zit er nog een achterlicht stand bij die uiteraard gelijk met het stadslicht aan gaat en ook blijft als je dimlicht aan doet.
Dus een lichtschakelaar besteld. Er zitten rechts van het stuur een choke knop (C) en een handgas knop (T). Dus ook maar een knop voor handgas besteld. En dat aan het combineren gegaan tot een mooi bijpassende schakelaar.
Met wat aanpssingen aan de schakelaar past ie mooi boven mijn contactslot op de originele plek van het handgas.
.
Dus nu is het zo gemaakt dat als de knop ingedrukt is rij ik op gas, halverwege uitgetrokken is de nul stand en volledig uitgetrokken rij ik op benzine. Er gaat dan ook een rood lampje tussen de 40 en 50 mile in op de milenteller als indicatie dat ik op benzine rijd.
Was even puzzelen met een relais. Omdat de volledig ingedrukte knop altijd plus is als het contact er op staat. Deze moet in een stand verder uiteraard uitgeschakeld worden en blijven. Ik heb vanaf het achterlichtpunt mijn relais gevoed zodat, zodra ik mijn schakelaar uit trek de eerste + onderbroken word en ook blijft als je hem verder uit trekt. En op het punt van het dimlicht zit een plus draad voor de benzine en wor het lampje gevoed. Hier onder even een vlug schemaatje.
Hopelijk was het weer leerzaam en leuk om te lezen.
Ik hou jullie op de hoogte van de volgende vorderingen. Ik ga onder de bank ook electra maken. Een zekeringkast en alle aanstuurmodules voor oa airride enz. Dus tot laaaaaateeeeerrrrrrr
En tot de volgende !!!!!!
en welkom terug op mijn blog. Als dit niet zeer binnenkort is . Zoals gezegd ben ik druk geweest met opruimen van mijn kabels onder mijn dashbord. Zo zag het er als eerst uit.
Na een aantal uurtjes alles definitief aansluiten en dus ook de kabels op lengte maken, heb ik tot nu toe overal een mantel om heen gemaakt. Ook de airco slangen zijn ingepakt.
Hier en daar no wat kleine dingen doen voordat ik alles definitief strak ga maken. Geen zin om alles weer open te maken als ik wat vergeten ben. Maar nu het lang verwachte moment ???
Ja denk het wel. Ik ga zoals de meesten onder ons op gas en in nood op benzine rijden. Maar daar heb je een schakelaar voor nodig. Had geen zin om een of ander modern ding in mijn dashbord te hebben. Even rond gekeken in de cabine en overleg gehad met Raymond wat nodig is en waar we naar toe moeten werken. Raymond zei, je hebt een + nodig voot gas, een nul om leeg te rijden en dan + voor benzine. Dus een schakelaar met 3 standen, En laat dat nu net een lichtschakelaar in de pickup zijn. Een uit stand dan stadslicht en dan dimlicht. Ook zit er nog een achterlicht stand bij die uiteraard gelijk met het stadslicht aan gaat en ook blijft als je dimlicht aan doet.
Dus een lichtschakelaar besteld. Er zitten rechts van het stuur een choke knop (C) en een handgas knop (T). Dus ook maar een knop voor handgas besteld. En dat aan het combineren gegaan tot een mooi bijpassende schakelaar.
Met wat aanpssingen aan de schakelaar past ie mooi boven mijn contactslot op de originele plek van het handgas.
.
Dus nu is het zo gemaakt dat als de knop ingedrukt is rij ik op gas, halverwege uitgetrokken is de nul stand en volledig uitgetrokken rij ik op benzine. Er gaat dan ook een rood lampje tussen de 40 en 50 mile in op de milenteller als indicatie dat ik op benzine rijd.
Was even puzzelen met een relais. Omdat de volledig ingedrukte knop altijd plus is als het contact er op staat. Deze moet in een stand verder uiteraard uitgeschakeld worden en blijven. Ik heb vanaf het achterlichtpunt mijn relais gevoed zodat, zodra ik mijn schakelaar uit trek de eerste + onderbroken word en ook blijft als je hem verder uit trekt. En op het punt van het dimlicht zit een plus draad voor de benzine en wor het lampje gevoed. Hier onder even een vlug schemaatje.
Hopelijk was het weer leerzaam en leuk om te lezen.
Ik hou jullie op de hoogte van de volgende vorderingen. Ik ga onder de bank ook electra maken. Een zekeringkast en alle aanstuurmodules voor oa airride enz. Dus tot laaaaaateeeeerrrrrrr
En tot de volgende !!!!!!
-
- Posts: 394
- Joined: Thu Jun 09, 2011 8:29 pm
Re: Chevy 3100 bj 1950.
Ik lees dit elke keer vol verbazing. Erg netjes allemaal!!
gr
gr
Re: Chevy 3100 bj 1950.
Wat blijft dit leuk om te volgen en wat een puik werk zeg. Je herstel gaat altijd voor en hopelijk werkt dit project hierin bij. Dat er snel mogelijkheden zijn om weer terug te keren op de arbeidsmarkt zou fijn zijn, misschien iets in deze branche? S6 met je volgende projectje binnen dit project.
Re: Chevy 3100 bj 1950.
Dank je @Daan1962 en grandmasterDaan1962 wrote: ↑Wed Dec 01, 2021 2:55 pm Wat blijft dit leuk om te volgen en wat een puik werk zeg. Je herstel gaat altijd voor en hopelijk werkt dit project hierin bij. Dat er snel mogelijkheden zijn om weer terug te keren op de arbeidsmarkt zou fijn zijn, misschien iets in deze branche? S6 met je volgende projectje binnen dit project.
Re: Chevy 3100 bj 1950.
Hoi Allemaal,
en welkom terug op mijn blog. Afgelopen weekjes weer een paar uurtjes met de chevy bezig geweest. Heb een FUNBUTTON onder mijn bank gemaakt. De FUN staat voor mijn cutouts oftewel kleppen voor een open uitlaat. Was even puzzelen voor de juiste knop maar heb er een gevonden. Had eerst een enkelvoudige terugverende knop maar dat werkte niet. Ik moest een on/off/on knop hebben en terugverend. Eerst de knop in een stukje karton gedrukt voor de grove afmeting. Daarmee weer een malletje van een stalen afval plaatje gemaakt.
Daarna met het malletje aan het aftekenen op de plek onder de bank. Ik heb voor links onder de bestuurderskant gekozen omdat ik daar het makkelijkste bij kan onder het rijden.
Ik heb hem helemaal langs het afgetekende lijntje geperforeerd met een boordje 4. Nadat ik rond was viel het stukje er mooi uit. Even nog bijwerken met een vijl.
En voila het knopje past perfect.
Knopje zit mooi uit het zicht. Daarna de bedrading gedaan. Ik heb er extra draden aan gemaakt. Er komt namelijk ook een bluetooth relais kastje onder de bank waar mee ik de cutouts via mijn telefoon kan bedienen. Ook wil ik via de bluetooth het contact aan zetten, claxoneren, starten van de auto, elecktrische ramen bedienen. Of het allemaal haalbaar is word uitdokteren.contact, claxon en de cutouts lukken al. De airride heeft zijn eigen telefoonmodule en app.
Tijdens het uitzoeken waar mijn FUNBUTTON moest komen, de bank even geplaatst. En als je dan toch zit even alles testen. Qua verlichting, hoe het stuur met stuurkolom het fijnste is en dergelijke. Bij het testen van de verlichting en met name het grote licht zag ik iets HEEEEEEEEL irritants. Het blauwe indicatie led lichtje zat me te verblinden.
De knipperlicht indicatie waren goed voor mij. Maar nu ??? Hoe kan/kon ik dat oplossen. Een dimmer er tussen maken. Dus dimmertje besteld, er tussen geknutseld.
en YES een mooi gedimd ledje!!!!
Zo al weer een aantal dingetjes gedaan. Ook komt er een zekeringskastje onder de bank. Hier verbind ik de aanstuurkastjes allemaal mee. Allemaal???? Zal je je afvragen maar bij de airride zitten er ook nog 2 plus een aantal relais die gevoed moeten worden. Dus nu ben ik bezig met een plaat maken waar de kastjes opgeschroefd worden
.
Zo nu zijn jullie weer op de hoogte van de vorderingen. Dus voor nu zoals altijd,
Tot de volgende en laaaaatttteeeeeeeeeer
en welkom terug op mijn blog. Afgelopen weekjes weer een paar uurtjes met de chevy bezig geweest. Heb een FUNBUTTON onder mijn bank gemaakt. De FUN staat voor mijn cutouts oftewel kleppen voor een open uitlaat. Was even puzzelen voor de juiste knop maar heb er een gevonden. Had eerst een enkelvoudige terugverende knop maar dat werkte niet. Ik moest een on/off/on knop hebben en terugverend. Eerst de knop in een stukje karton gedrukt voor de grove afmeting. Daarmee weer een malletje van een stalen afval plaatje gemaakt.
Daarna met het malletje aan het aftekenen op de plek onder de bank. Ik heb voor links onder de bestuurderskant gekozen omdat ik daar het makkelijkste bij kan onder het rijden.
Ik heb hem helemaal langs het afgetekende lijntje geperforeerd met een boordje 4. Nadat ik rond was viel het stukje er mooi uit. Even nog bijwerken met een vijl.
En voila het knopje past perfect.
Knopje zit mooi uit het zicht. Daarna de bedrading gedaan. Ik heb er extra draden aan gemaakt. Er komt namelijk ook een bluetooth relais kastje onder de bank waar mee ik de cutouts via mijn telefoon kan bedienen. Ook wil ik via de bluetooth het contact aan zetten, claxoneren, starten van de auto, elecktrische ramen bedienen. Of het allemaal haalbaar is word uitdokteren.contact, claxon en de cutouts lukken al. De airride heeft zijn eigen telefoonmodule en app.
Tijdens het uitzoeken waar mijn FUNBUTTON moest komen, de bank even geplaatst. En als je dan toch zit even alles testen. Qua verlichting, hoe het stuur met stuurkolom het fijnste is en dergelijke. Bij het testen van de verlichting en met name het grote licht zag ik iets HEEEEEEEEL irritants. Het blauwe indicatie led lichtje zat me te verblinden.
De knipperlicht indicatie waren goed voor mij. Maar nu ??? Hoe kan/kon ik dat oplossen. Een dimmer er tussen maken. Dus dimmertje besteld, er tussen geknutseld.
en YES een mooi gedimd ledje!!!!
Zo al weer een aantal dingetjes gedaan. Ook komt er een zekeringskastje onder de bank. Hier verbind ik de aanstuurkastjes allemaal mee. Allemaal???? Zal je je afvragen maar bij de airride zitten er ook nog 2 plus een aantal relais die gevoed moeten worden. Dus nu ben ik bezig met een plaat maken waar de kastjes opgeschroefd worden
.
Zo nu zijn jullie weer op de hoogte van de vorderingen. Dus voor nu zoals altijd,
Tot de volgende en laaaaatttteeeeeeeeeer
Re: Chevy 3100 bj 1950.
Wat een werk
Maar ziet er netjes uit.
Maar ziet er netjes uit.
-
- Posts: 215
- Joined: Sun May 09, 2021 3:27 pm
Re: Chevy 3100 bj 1950.
Ziet er super gelikt uit allemaal
Had je de led niet beter met een weerstand kunnen dimmen i.p.v. een dimmer die groot is + nooit gebruik......
Had je de led niet beter met een weerstand kunnen dimmen i.p.v. een dimmer die groot is + nooit gebruik......
Re: Chevy 3100 bj 1950.
Dank je Indianjohn. Misschien wel maar dit werkt nu ook. En ruimte zat onder het Dashboard om hem weg te werken. En met dimmer misschien wat makkelijker op de juiste stand te zetten.Indianjohn wrote: ↑Sun Dec 12, 2021 10:07 am Ziet er super gelikt uit allemaal
Had je de led niet beter met een weerstand kunnen dimmen i.p.v. een dimmer die groot is + nooit gebruik......
Re: Chevy 3100 bj 1950.
I'm with Indianjohn Je kan ook de voltage van de dimmer meten en dan uitrekenen wat voor weerstand je uit moet komen om dezelfde output te krijgen met die LED. Normaliter dim je LED met PWM. Een weerstand kan je heel mooi in lijn wegwerken door te solderen en met krimpkous te isoleren. Dan is het net zo dun als het kabeltje zelf. Scheelt je veel ruimte.
Re: Chevy 3100 bj 1950.
Een led dim je niet op voltage maar op frequentie toch? Dat is wat Raymond mij verteld heeft. Niet dat hij heilig is of alles beter weet. Ik heb een speciale dimmer voor ledlicht. De dimmer zit perfect op een plekje, uit het zicht dus ik laat het zo. Dank iig voor jullie ervaringen en misschien om de volgende keer mee te laten wegenWilf wrote: ↑Tue Dec 14, 2021 9:55 am I'm with Indianjohn Je kan ook de voltage van de dimmer meten en dan uitrekenen wat voor weerstand je uit moet komen om dezelfde output te krijgen met die LED. Normaliter dim je LED met PWM. Een weerstand kan je heel mooi in lijn wegwerken door te solderen en met krimpkous te isoleren. Dan is het net zo dun als het kabeltje zelf. Scheelt je veel ruimte.
Re: Chevy 3100 bj 1950.
Hoi allemaal,
en welkom terug op mijn blog. Mijn projectje onder de bank tijdelijk afgerond. Aanstuurkastjes vastgeschroefd en zover mogelijk aangesloten.
Tapijt er over gemaakt
Een hoekje niet vastgeplakt zodat ik bij de zekeringen kan.
Nu uitzoeken of en hoe ik de ramen via mn bluetooth kan aansturen. Waar en hoe ik de kabels weg ga werken. Zou ze door de deurstijl kunnen werken maar dat durf ik nog niet aan ivm moteren van een zonneklep waar ik ook nog niet goed van weet hoe ik dat wil gaan doen maar wil dan niet het risico lopen dat mijn kabels beschadigen. Dus nog eat om over na te denken. Suggesties/ervaringen zijn welkom.
Tot zo ver maar weer even en tot de volgende
Laterrrrrr
en welkom terug op mijn blog. Mijn projectje onder de bank tijdelijk afgerond. Aanstuurkastjes vastgeschroefd en zover mogelijk aangesloten.
Tapijt er over gemaakt
Een hoekje niet vastgeplakt zodat ik bij de zekeringen kan.
Nu uitzoeken of en hoe ik de ramen via mn bluetooth kan aansturen. Waar en hoe ik de kabels weg ga werken. Zou ze door de deurstijl kunnen werken maar dat durf ik nog niet aan ivm moteren van een zonneklep waar ik ook nog niet goed van weet hoe ik dat wil gaan doen maar wil dan niet het risico lopen dat mijn kabels beschadigen. Dus nog eat om over na te denken. Suggesties/ervaringen zijn welkom.
Tot zo ver maar weer even en tot de volgende
Laterrrrrr
Re: Chevy 3100 bj 1950.
Dat klopt, dat is wat ik ook probeerde te zeggen Ik wist niet dat het een speciale LED dimmer was (PWM = pulse width modulation, inderdaad is dat dimmen met een hoogfrequente blokgolf waarvan je de duty cycle verschuift (bijna uit is dan een puls van 1% breedte per cycle en bijna volledig aan is een puls van 99% breedte)).Coppertje wrote: ↑Tue Dec 14, 2021 7:47 pm Een led dim je niet op voltage maar op frequentie toch? Dat is wat Raymond mij verteld heeft. Niet dat hij heilig is of alles beter weet. Ik heb een speciale dimmer voor ledlicht. De dimmer zit perfect op een plekje, uit het zicht dus ik laat het zo. Dank iig voor jullie ervaringen en misschien om de volgende keer mee te laten wegen
Echter: LED in een simpele fixed setup moet je LED voor zichzelf beschermen met een weerstand, anders brandt een LED door. Met een juist uitgerekende weerstand kan je ook met de lichtintensiteit spelen door uit te rekenen wat de spanningsval is. Overigens: 99% van de LEDs die gemaakt zijn voor automotive zit al een weerstand in om tegen 14.8 volt te kunnen, dus hoef je dat niet te doen, tenzij je dus extra wil dimmen op spanning.
Maar goed, als je aangeeft dat Raymond je geholpen heeft met de dimmer zal dit wel inderdaad een PWM-dimmer zijn. Het is alleen een beetje overkill