Classic shortbed stepside

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
R-RSR
Posts: 24
Joined: Sat Jan 11, 2020 12:14 pm

Re: Classic shortbed stepside

Post by R-RSR »

Inmiddels een exemplaar gevonden in Florida. Als het goed is moet ik hem hier hebben over 6-8 weken.

Gr Ron
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: Classic shortbed stepside

Post by SRB12 »

Leuk, gefeliciteerd!
R-RSR
Posts: 24
Joined: Sat Jan 11, 2020 12:14 pm

Re: Classic shortbed stepside

Post by R-RSR »

De C10 staat in een loods te wachten op de verscheping. Als ie hier is gaat hij meteen door naar Wateringen. Zal een ander draadje aanmaken van de aanpassingen naar wens.

Image


Gr Ron
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Classic shortbed stepside

Post by rene74monte »

mooi ding , maar uh , wrecker service ? het is geen wrecker :-) :-)
R-RSR
Posts: 24
Joined: Sat Jan 11, 2020 12:14 pm

Re: Classic shortbed stepside

Post by R-RSR »

Deze C10 is speciaal voor mij gemaakt........ Ik heb ook nog een klassieke Alfa :D


Gr Ron
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Classic shortbed stepside

Post by Wilf »

Alfasud? :P
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Classic shortbed stepside

Post by rene74monte »

speciaal voor jou gemaakt , toe maar , doe maar duur zeg
R-RSR
Posts: 24
Joined: Sat Jan 11, 2020 12:14 pm

Re: Classic shortbed stepside

Post by R-RSR »

Nee een 1968 Giulia 1300 TI. Daar is ook vrij weinig meer standaard aan, beetje een semi trackday auto. Wilde de C10 eerst als daily in gaan zetten, ik maak er max 5000km per jaar mee als daily. Dat plan heb ik laten varen, heb een oud Toyota lucifersdoosje als werkpaardje gekocht en de C10 ga ik in cruisen, bij een beetje droog weer ook voor woon-werkverkeer. Brug in de garage neergezet, kan de C10 onder de Alfa, staat alles droog.

C10 is bijna helemaal naar mijn zin, voorzien van 355CID, 556 lift Voodoo cam, 
4 barrel 759 quick fuel double pumper, gereviseerde 350 turbo, schijven voor en achter, 5x5 conversie, stuurbekrachtiging. Truck is verlaagd, 4/6 en voorzien van een nauwelijks te horen uitlaatsysteem :cry: ;) . Ik zal er eerst eens spiegels op zetten en andere velgen/banden, kunnen er meteen binnenschermen in. Ik wilde al 20 jaar een keer een V8 Pickup, hoeft geen show/concours Pickup te zijn, gewoon een leuk ding. Hier kan ik een beetje zelf aan sleutelen en toeren. Ik ben klaar met alle snelle ///M auto’s, zit meer op de teller te kijken en je in te houden dan te genieten in zo’n vliegtuig. Als ik een keer lekker wil hoeken pak ik die Alfa wel, die geeft met 100km/u net zo veel beleving als een M5 met 250 km/u. Blijft wel een Alfa, dus uurtje boenderen is 48 uur sleutelen :) (geintje, valt eigenlijk best mee).

Image

Image

Volgens de verkoper zat er een “ Coffee sack interior” in de C10. Ik dacht, dat zal dan wel een bruin interieur zijn............

Image

Image

Toen ik de foto’s en video’s kreeg moest ik ff drie keer kijken....... vond het eigenlijk wel apart, laat het voorlopig zitten, kan altijd nog zelf de deurpanelen bekleden als ik het zat ben.

Edit, zie nu eigenlijk pas wat voor binnenspiegel erin zit...... :D

Gr Ron
R-RSR
Posts: 24
Joined: Sat Jan 11, 2020 12:14 pm

Re: Classic shortbed stepside

Post by R-RSR »

rene74monte wrote: Mon Apr 27, 2020 5:13 pm speciaal voor jou gemaakt , toe maar , doe maar duur zeg
Zie nu je fantastische bijdrage pas, als dit je niveau is, zout je dan ff op uit mijn draadje ?

Gr Ron
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Classic shortbed stepside

Post by rene74monte »

oooo , dat mag niet gezegd worden ???
Robin_Chevelle
Posts: 737
Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm

Re: Classic shortbed stepside

Post by Robin_Chevelle »

Coffee sack interior, leuk gevonden en goed uitgevoerd.
Weer is wat anders en ziet eruit dat het netjes is aangebracht.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Classic shortbed stepside

Post by Wilf »

Robin_Chevelle wrote: Mon May 25, 2020 12:38 pm Coffee sack interior, leuk gevonden en goed uitgevoerd.
Weer is wat anders en ziet eruit dat het netjes is aangebracht.
Ze deden dat laatst ook in dat nieuwe Britse Wheeler Dealers-achtige programma op VeryDisco, maar dan in een kever, vond het verrassend goed uitpakken idd! In dit truckie werkt het ook goed; geeft een frisse indruk.

Ik vind het altijd wel jammer als er lukraak geboord wordt om een speaker te plaatsen maar dat is dan weer m’n persoonlijke ‘pet peave’.
R-RSR
Posts: 24
Joined: Sat Jan 11, 2020 12:14 pm

Re: Classic shortbed stepside

Post by R-RSR »

Donderdag maar eens gaan kijken wat ik nu precies heb gekocht. De C10 staat nog te wachten in de loods tot de douane hem vrij geeft.

Image

Stonden nog drie of vier pickups, klassieke Porsches, Austin Healy’s en veel andere Amerikaanse auto’s. Monteur liep even mee met de sleutels, het was starten lopen. De algehele staat viel me niet tegen, de used look staat hem goed en hij zit netjes in de blanke lak. Ben er (nog) niet onder gekropen, dat doe ik met Hans. Zit laswerk aan, dat wist ik, even wachten wat er precies moet gebeuren. Monteur vond de wielen perfect bij de Pickup passen, ik wordt er niet warm van. 20 inch onder een Pickup is mij een beetje te veel wiel. Ik wil naar de zwarte stalen velgen max 17 inch. 15 inch vind ik prima, maar eerst even meten of die passen met de dropspindles etc.

Vimeo]https://vimeo.com/423655924[/Vimeo]

Geen idee of de video het doet, is om een indruk van het geluid te geven.

Gr Ron
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Classic shortbed stepside

Post by Corp »

Mooi dingetje. Nu nog een lsx erin en wat meer herrie 😁
R-RSR
Posts: 24
Joined: Sat Jan 11, 2020 12:14 pm

Re: Classic shortbed stepside

Post by R-RSR »

:roll: Eerst maar eens een tijdje deze uitproberen.......... ik weet je te vinden !

Gr Ron
Post Reply