Mercury Monarch 1975 sedan

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
tonafoto
Posts: 29
Joined: Tue Sep 18, 2018 3:47 pm

Re: Mercury Monarch 1975 sedan

Post by tonafoto »

Zaterdag zat mijn kentekenpasje in de bus. Maar nu las ik dat er op je kentekenpasje vermeld moet staan dat je 18.2 kentekenplaten op je auto mag plakken. Dat stond echter nergens vermeld. Toen ging ik even een kentekencheck doen op de site van de RDW en daar stond het wel vermeld onder het kopje 'Bijzonderheden'.
Nu ga ik morgen de kentekenplaten bestellen, en hoop ik dat de kentekenplatenboer niet moeilijk gaat doen, en de 18.2 platen kan leveren.
Zal ik houders bestellen, of zal ik de platen potnagelen in de bumper?
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Mercury Monarch 1975 sedan

Post by Wilf »

Nee hoor die kentekenplatendrukkers maakt het niks uit of je 18.2 hebt of niet. Ze maken zelfs blauwe platen voor je wanneer dat niet eens mag (na ‘78, nieuwe kentekencombinaties).

Ik neem aan dat je twee letters & 4 cijfers hebt.

Alleen GAIK moeten ze officieel doen.

Hoe lang duurde het overigens voor je je kenteken wist na de goedkeuring?
tonafoto
Posts: 29
Joined: Tue Sep 18, 2018 3:47 pm

Re: Mercury Monarch 1975 sedan

Post by tonafoto »

WILF: donderdag 9-5 gekeurd en zaterdag 18-5 in de bus.
En mijn kenteken bestaat uit 2 cijfers, 2 letters en 2 cijfers
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Mercury Monarch 1975 sedan

Post by Wilf »

Cool, thnx! Ik ben gister bij RDW geweest en kenteken stond in de avond al op ovi, dus hopelijk snel groene kaartje in huis 😋

Anyway, 2 letters betekent dat je blauwe platen mag voeren en je kan dan naar een erkende platendrukker, die kijken niet naar je kenteken (18.2 staat ook niet op je fysieke kaart al heb je dat als aantekening).
tonafoto
Posts: 29
Joined: Tue Sep 18, 2018 3:47 pm

Re: Mercury Monarch 1975 sedan

Post by tonafoto »

Auto is gisteren APK goedgekeurd.
Ik heb zelf de verlichting gemaakt, en twee clignoteurs geïnstalleerd.

Ik heb het hele dashboard gedemonteerd, en meteen netjes in de zwarte matte lak gezet.
De bedieningskabel van de klep dat de lucht naar de voorruit moest geleiden was los gegaan. Die heb ik gesteld en weer vast gezet, en de ontwaseming functioneert weer.
Er zit een nieuwe wiellager op en alle 4 de stuurkogels zijn vernieuwd. De HRC is er nieuw opgezet, en de remmen nagekeken en gesteld.

Nu eerst het luchtfilter correct aansluiten, daarna het pingelen boven de 80km per uur verhelpen en tegelijk het vinyldak vervangen.
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: Mercury Monarch 1975 sedan

Post by SRB12 »

Netjes! Cruisen maar
Post Reply