Mercury Cougar Brougham 1977

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Post Reply
Grasmusen
Posts: 306
Joined: Mon Apr 29, 2019 9:31 pm

Re: Mercury Cougar Brougham 1977

Post by Grasmusen »

Werk aan de voorbumper, nieuwe versteviging`s buis front maken etc.


Image



Image





Image




Image


Image

Gr. G.
Grasmusen
Posts: 306
Joined: Mon Apr 29, 2019 9:31 pm

Re: Mercury Cougar Brougham 1977

Post by Grasmusen »

Nog wat plaatjes van het prutsen


Image

kijken of dat embleem past :cool:

Image

Nog een detail

Image

Kaal maken je begint ergens..............................

Image

Plastic gaat best met alabastine superafbijt. 5 lagen in een keer geen probleem

Image

Als ik nog een uurtje kan vinden, gaat de motor kap d`r ook aan.

Image

Bijna helemaal kaal. Komt steeds dichter bij het spuitwerk. Wordt nog wel even doorbijten.

Groeten en zalig pasen.
grandmaster n
Posts: 392
Joined: Thu Jun 09, 2011 8:29 pm

Re: Mercury Cougar Brougham 1977

Post by grandmaster n »

Lekker bezig!
Wat gaat de kleur worden? (toch niet grijs, hoop ik...)

gr
Grasmusen
Posts: 306
Joined: Mon Apr 29, 2019 9:31 pm

Re: Mercury Cougar Brougham 1977

Post by Grasmusen »

Haai grandmaster n,

Grijs wordt hij ook nog even, daar na komt er Cobalt blauw op. Dat is niet ver van de originele kleur. Maar je weet als je helemaal kaal maakt komt er altijd weer wat extra werk bij. Zoals dicht geblubberde gaten van de gas vul aansluitingen. Sierstrip montage gaatjes etc. Toch valt het me mee. Veel roest herstelwerk maar geen slecht herstelde grote schades :) . Het is geen kreukelbak . Wie weet wordt het nog wat.

Fijne paashaas iedereen en de groetels.

G.
grandmaster n
Posts: 392
Joined: Thu Jun 09, 2011 8:29 pm

Re: Mercury Cougar Brougham 1977

Post by grandmaster n »

Gelukkig, weer richting origineel!

gr
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: Mercury Cougar Brougham 1977

Post by SRB12 »

Leuk om de updates te lezen. Volhouden :-)
Grasmusen
Posts: 306
Joined: Mon Apr 29, 2019 9:31 pm

Re: Mercury Cougar Brougham 1977

Post by Grasmusen »

Om een beetje aan stof reductie te doen, maar gestart met afbijt. Zaten behoorlijk veul lagen op de kap..............

Image

Van zwart naar geel, wit,lichtblauw.donkerblauw,en grijs. Laatste twee (orginele lak lagen ) moesten toch met de schuurtol :o .

Image

Hij staat nu strak en in de Epoxy.

Image

Gr. G.
Grasmusen
Posts: 306
Joined: Mon Apr 29, 2019 9:31 pm

Re: Mercury Cougar Brougham 1977

Post by Grasmusen »

Paar plaatjes van de voortgang.

Image


Image


Image



Image



Image



Image



Image

Laatste tijd wel moeten investeren in apparatuur. Afzuiger voor een beter resultaat. Spuitpistolen, en een Elcometer voor laagdikte te checken.



Image

Image

Verfspuiten van rechts naar links.

Pistool 1, eerste pistool 30 jaar oud. Dus achterhaald, werkt nog wel maar als je je garage niet mee wilt spuiten, niet meer gebruiken.

Pistool 2, Michelin baby spuit, super handig, je kan de beker draaien dus boven je hoofd spuiten is geen probleem. Beetje lastig afstellen naar werkt super.

Pistool 3,4, en 5. Eerst van een set van drie, misschien herkend je ze. Gaan precies 1x mee. Dan, als je gelukt heb tenminste komen de problemen.

Er zitten O-ringen in die dingen en die gaan kapot met alle gevolgen van dien. Bij 1 spuit waren de O-ringen al kapot gegaan bij montage, dus inwendig verstoppingen etc.

Drama, het werkt wel maar je moet erg oppassen met die dingen. Ik bewaar alleen de koffer voor de volgende 2 spuiten.

Pistool 6, en 7. Deze zijn van Pro-Tek. Zitten geen O-ringen in. Zijn volgens mij devilbiss imitatie`s. Spuiten perfect epoxy met sproeier naald 1.4.

Heb er nog een aangeschaft voor de primer, met sproeier en naald 1.9. Werkt perfect. Sproeier en naald zijn van rvs bij dit merk !

Pistool 8. Finixa SPG 500 cc . Beetje op verkeken met deze. Aangeschaft met sproeier naald 2.5, voor primer-grote oppervlakken te spuiten. Maar Lucht verbruik is aanzienlijk meer als opgegeven in de spec.--- 28-5-2020-Opgevraagd bij de importeur, met 2.5 verbruikt deze 310 Ltr/min.....


Prima pistool maar niet voor mij. Ik bewaar hem wel, je kan voor deze namelijk ook alle sproeier en naald combi`s kopen.

Gr.G.
Last edited by Grasmusen on Thu May 28, 2020 10:13 pm, edited 2 times in total.
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Mercury Cougar Brougham 1977

Post by rene74monte »

koop gewoon een goede tweedehands devilbiss of sata , ik heb hier een hele oude sata en die spuit beter dan al die nieuwe zooi uit china , heb ook nog een finex , die zijn ook heel fijn , en een kleine devilbiss waar ik haast alles mee spuit , maar ja , ik spuit ook geen auto`s maar motortankjes en zo , en dan is zo`n kleintje groot genoeg
Grasmusen
Posts: 306
Joined: Mon Apr 29, 2019 9:31 pm

Re: Mercury Cougar Brougham 1977

Post by Grasmusen »

Haai,

Toch maar een nieuwe compressor gekocht. En als je ouder (wijzer :o ) wordt ga je toch de boekjes lezen die er bijzitten.............

Olie ververs periode etc. Luchtfilter reinigen elke week :? . Dat wordt nix natuurlijk werk zat. Dus dat luchtfilter maar eens nader bekeken.


Image

Nou niet indrukwekkend.



Image

Even openmaken.........



Image

Enorm schuimfilter van wel 1 Inch doorsnee en 1 Inch hoog.

:idea: :idea: :idea:

Prutsen is leuk dus maken ik toch een voorfilter.



Image

Beetje knippen en boren. Verf mengbeker filter doek op maat, gaten in het filterhuis tyraps voor bevestiging.



Image




Image

Zo hangt dat dus.

Prettig weekend...
Grasmusen
Posts: 306
Joined: Mon Apr 29, 2019 9:31 pm

Re: Mercury Cougar Brougham 1977

Post by Grasmusen »

Image


Image

Image

Beetje vooruitgang posten ................................>.

GrG.
Wilf
Posts: 10555
Joined: Sun May 30, 2004 4:22 pm

Re: Mercury Cougar Brougham 1977

Post by Wilf »

Ik begin deze topic steeds interessanter te vinden :cool:

Ik had eerst af en toe meegekeken maar niet heel erg opgelet want het model is niet mijn favoriet maar als iemand zoveel moeite en z’n ervaring en kennis deelt word ik vanzelf enthousiast :idea:
grandmaster n
Posts: 392
Joined: Thu Jun 09, 2011 8:29 pm

Re: Mercury Cougar Brougham 1977

Post by grandmaster n »

Dat geldt voor mij ook, leuk en leerzaam!

gr
Grasmusen
Posts: 306
Joined: Mon Apr 29, 2019 9:31 pm

Re: Mercury Cougar Brougham 1977

Post by Grasmusen »

Goeie vaderdag allemaal.

Hier nog wat stappen gemaakt, zowel voor als achteruit ...........


Image

Benzine tank, te slecht om te repareren. Dus nieuwe besteld.

Hier onder een probleem dat de fan shroud ( weet effe niet goed een nederlands woord voor ) niet goed meer aansluit op de radiateur.

Bij de orginele viel hij er dieper in om dat het een 2 rijige koel blok had, nu met de alu 3 rijige is de radiateur vrij vlak.

Dus flinke openingen links en rechts.

Shoppen in de bouwmarkt en plastic hoeklijn en stip gehaald. En deze eerst, toen de shroud nog gemonteerd zat, vast gekit met sikaflex.
Beetje klote om goeie hecht las te leggen tussen alles door maar het is gelukt. Dag later gedemonteerd en volledig af gekit.



Image




Image



Image

inside view links

Image

inside view rechts

Image

Straks nog zwart spuiten en klaar is kees.

Prettig week ende
tobben zonder elende.
Grasmusen
Posts: 306
Joined: Mon Apr 29, 2019 9:31 pm

Re: Mercury Cougar Brougham 1977

Post by Grasmusen »

Image



Image



Image



Image



Image



Image



Image



Image

Nieuwe benzine tank in de epoxy daar na in de lak. Tank vul pijp ook lek. Ben ook bezig daar een nieuwe manchet voor te maken aangezien ik ze nergens aangeboden zie worden op internet. Verder deel onder de kofferklep achterkant van de auto gestraald. Compleet gaten kaas. Garage omgebouwd tot spuitcabine met statische folie waar de overspray lak op vast hecht ( ja ook op de vloer ) , werkt super. Dus zo de zijkanten gespoten.

fijne vakantie allen en de groeten ................

G.
Post Reply