Mercury Cougar Brougham 1977

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Grasmusen
Posts: 306
Joined: Mon Apr 29, 2019 9:31 pm

Re: Mercury Cougar Brougham 1977

Post by Grasmusen »

Deur raam afdichting strippen, ook flink naar gezocht maar niet kunnen vinden. Dus ook maar zelf maken.
Image

Image
Tochtstrip van de praxis, daar onder universele raam snor gelijmd op de T-vormsierstrip.

Image
Grasmusen
Posts: 306
Joined: Mon Apr 29, 2019 9:31 pm

Re: Mercury Cougar Brougham 1977

Post by Grasmusen »

Nog een plannetje.

Edelbrock vervangen voor een orgineel Ford/Holley 80453 replacement carb.
Image



Image

Weinig gebruikt, dus service kit, en ombouw kit van automatische choke naar hand choke.

Gr.G.

Image
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Mercury Cougar Brougham 1977

Post by Nick_nl »

Waarom heb je voor een emissie carburateur gekozen en niet voor een 1850 of een 80457 met E choke?
Grasmusen
Posts: 306
Joined: Mon Apr 29, 2019 9:31 pm

Re: Mercury Cougar Brougham 1977

Post by Grasmusen »

Nick_nl wrote: Mon Oct 26, 2020 6:40 pm Waarom heb je voor een emissie carburateur gekozen en niet voor een 1850 of een 80457 met E choke?
Was een leuke aan bieding, en de ombouw kit was nog helemaal compleet. Wat in de set zit is volgens mij direct geschikt voor mijn auto, zonder verdere aanpassingen. Het zijn in feite allemaal 4160 -ers. En een 1850 is std getuned voor een chevy 350. En 80453 is std met E-choke, maar die gaat er af.
Auto`s met E-choke die uit een winterslaap ge haald worden vind ik een ramp! Zeker met een mechanische benzine pomp.

Gr. G
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Mercury Cougar Brougham 1977

Post by Nick_nl »

Klopt, ik gebruik nu ook een 1850 en dan loopt op een sbc 350 erg netjes.
Volgens mij gebruikt jouw carburateur van die close range $$$ sproeiers, lastig te krijgen en kostbaar. Al passen gewone ook.
Als je de choke kwijt wil houd ik mij aanbevolen. Ik vind het een stuk makkelijker vergeleken met een hand choke.
Grasmusen
Posts: 306
Joined: Mon Apr 29, 2019 9:31 pm

Re: Mercury Cougar Brougham 1977

Post by Grasmusen »

Image
Rob(firebird)
Posts: 2114
Joined: Tue Feb 03, 2004 6:26 pm

Re: Mercury Cougar Brougham 1977

Post by Rob(firebird) »

:thumbs:
grandmaster n
Posts: 392
Joined: Thu Jun 09, 2011 8:29 pm

Re: Mercury Cougar Brougham 1977

Post by grandmaster n »

Echt een stuk beter, zonder die achterste raampjes!!

gr
Grasmusen
Posts: 306
Joined: Mon Apr 29, 2019 9:31 pm

Re: Mercury Cougar Brougham 1977

Post by Grasmusen »

Even gaatje gevonden voor de carburateur wissel.

Image

Revisie kit, en handchoke kit gemonteerd. Gaaf zo`n lode bal om het vacuum kanaal v/d automatische choke afteblinden.
Jammer geen foto van gemaakt.

Image

Oude en nieuw,



Image

Oud type links uit de ombouw kit voor Ford, en rechts een tweede hands factory rebuilt gebruikte.
Deze gemonteerd, maar daar waren wat problemen mee. Lekkage uit de afblind doppen. (zie tech topic )
Dus vlotterbakken van de oude gemonteerd en vlotter niveau`s afgesteld. Dat gaat bij die refurbished dingen anders dan bij de oudere types.


Image

Ja euuuuuuuuh....................................

Image

Prettig weekend

Gr.G
Grasmusen
Posts: 306
Joined: Mon Apr 29, 2019 9:31 pm

Re: Mercury Cougar Brougham 1977

Post by Grasmusen »

Dan gaan we hier maar weer verder.


Image

En zo zit dat dus...



Image

Pugje met Ö-ring. Waarschijnlijk veel te heet geweest.

Gr.G
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: Mercury Cougar Brougham 1977

Post by Bazz »

Hoi , leuk alles zo te lezen , geeft mij wat hoop voor mijn eigen project . Ben wel benieuwd naar je kerstplannen ...
Heb mijn vrouw ook alvast ingelicht dat ze beter de boom in de schuur kan zetten .hahah
Bazz
Posts: 199
Joined: Sun Aug 23, 2020 9:30 pm

Re: Mercury Cougar Brougham 1977

Post by Bazz »

Grasmusen wrote: Sun Oct 25, 2020 2:44 pm Deur raam afdichting strippen, ook flink naar gezocht maar niet kunnen vinden. Dus ook maar zelf maken.
Image

Image
Tochtstrip van de praxis, daar onder universele raam snor gelijmd op de T-vormsierstrip.

Image
Ik kan jammer genoeg de foto's niet zien , ben wel erg benieuwd , krijg net te horen dat mijn rebuild kit voor de rubbers alleen voor de deuren is . Ik moet dus aan een rubber voor het schuifraam achter zien te komen .
Grasmusen
Posts: 306
Joined: Mon Apr 29, 2019 9:31 pm

Re: Mercury Cougar Brougham 1977

Post by Grasmusen »

Bazz, hoe kan dat je de foto`s niet kan zien ??????????????? Ik heb geen idee. Kan je wel boodschappen lezen ?
Grasmusen
Posts: 306
Joined: Mon Apr 29, 2019 9:31 pm

Re: Mercury Cougar Brougham 1977

Post by Grasmusen »

Image

Nieuwe alu vlotterbakken. vlotter niveau`s weer afgesteld. Speling acceleratie pomphevel op nul gesteld. Testen, en nog steeds kleine hik bij snel gas geven. Dus de inspuit nozzle paar maatjes groter, en hij bijt weer als een tijgert. Grrrrrr :D

Als het asfalt binnen kort weer droog is, gaan we weer een rondje rijden en testen. Moet goed zijn nu.

prettig weekend.

Gr G.
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: Mercury Cougar Brougham 1977

Post by SRB12 »

:thumbs: Netjes

Ik zie de foto's overigens wel.
Post Reply