Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
rkreber
Posts: 82
Joined: Sun Jun 21, 2009 10:12 pm

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Post by rkreber »

@Mercury1970:OK, your right!, zal erover ophouden en zal mij houden aan de facts:)
Chevclassic
Posts: 31
Joined: Thu Jul 09, 2015 7:22 am

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Post by Chevclassic »

Ziet er gelikt uit hoor, goed bezig! Bijna zonde om ermee te gaan rijden.
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Post by mercury1970 »

rkreber wrote: Tue Jan 28, 2020 10:51 pm @Mercury1970:OK, your right!, zal erover ophouden en zal mij houden aan de facts:)
Sportief opgepakt, thanks ! :thumbs:
rkreber
Posts: 82
Joined: Sun Jun 21, 2009 10:12 pm

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Post by rkreber »

Vandaag na 1,5 jaar werk tijd voor de eerste run!
Alle meters werken, geen lekkages en andere vreemde geluiden......op naar afbouwen zoals monteren deuren, ramen enzo.
Dan gaat hij weer deels uitelkaar om te laten spuiten. Alle gaps van carosserie wil ik super strak hebben dus zal zeker nog wat plaatwerk volgen.
to be continued....





rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Post by rene74monte »

het is wel heel erg laat geworden , het is al licht zie ik :lol: :lol:
rkreber
Posts: 82
Joined: Sun Jun 21, 2009 10:12 pm

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Post by rkreber »

@rene74monte: nah, wil geen gezeur meer, dus werk nu enkel overdag aan de stang :):)
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Post by rene74monte »

:lol: :lol: :lol:
rkreber
Posts: 82
Joined: Sun Jun 21, 2009 10:12 pm

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Post by rkreber »

Druk bezig met bodywerk te monteren, zodat alles perfect sluit met perfecte ''gaps''/kieren van plaatwerk.
Dan gaat hij straks weer deels uit elkaar voor de paintjob, die staat nu gepland voor eind April.

Lijstje van werkzaamheden:
Scharnieren: wilde de vernieuwde versie van modeljaar eind 1967 monteren, die zijn stukken lichter en kwalitatief stuk beter. Als je op gehele bouw van de mustang ergens gewicht kan besparen levert dat aan einde zeker zo 100 kg extra op:)
Alles bussen vernieuwd en na straalwerk alles netjes in 2K lak gezet en weer als scharnier geassembleerd.
De veerstangen slijten altijd in, dus heb dikte weer helemaal teruggewonnen na wat laswerk.

Deuren en wielkasten gemonteerd, waarbij ik de gaps max. 3 mm wilde laten lopen, dus wat bijgeschaafd en later met lasapparaat weer mooi laten aansluiten. De gaps moeten perfect overlopen en geen hoogte verliezen. Alles raamgeleiders netjes gestraald en weer ik zwarte lak gespoten.

Daar ik de Deluxe deurpanelen ga monteren wilde ik ook de speakers en deurverlichting netjes in de deur gemonteerd hebben.
Das altijd even ''wennen'' om in orginele perfekte roestvrije deuren te gaan zagen, maar uiteraard doen we dit heel precies met goed luchtgereedschap. Na veel zoekwerk heb ik de perfekte oval boxen kunnen vinden van JBL, waarbij je de max. diepte kunt gebruiken voor de woofer. zit nog 1 cm ruimte tussen achterkant box en raammechanisme, top!
Nu verder afmonteren......alles nu nog nog beter monteren en aanpassen, want nu bezig aan de zichtkanten:)

to be continued

ImageUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
ImageUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
ImageUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
ImageUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
ImageUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
ImageUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
ImageUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
ImageUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
ImageUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
ImageUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
rkreber
Posts: 82
Joined: Sun Jun 21, 2009 10:12 pm

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Post by rkreber »

Zo, al het plaatwerk en deuren zijn op ‘’verfmenger’’ stokje ‘’gegaped’’...alles kieren lopen gehele auto nu netjes op 3 mm afstand.
Uiteraard zal bij de spuiter/plaatwerker, Marck Harteveld, bepaalde delen nog beter ‘’gesloten’’ worden.

Een mooi moment om de ‘stance‘ Na de stang te beoordelen, voor moet hij nog 1 inch lager.
Voordat ik coils allemaal ga stellen eerst maar even zaak goed laten uitlijnen, dus maar even aan meetapparatuur gehangen.
Ik wilde -0,5 degrees caster en +6 degrees camber, want dan gaat hij op de weg mooi vanzelf strak in een lijn lopen, met stuurbekrachtiging genoeg kracht om deze grote hoek bij stilstand met de wielen te kunnen draaien....
Alles afgesteld en op terugweg bijna 2 jaar werk weer naar de prullenpak, want kon met een grote slip nog net een lesauto ontwijken die zomaar even afsloeg😳😳

Ik dacht nu hij op de brug staat even wat pics maken en posten.
Onderstaand wat ‘eye-candy’’ voor de liefhebbers.....

24 april gaat hij naar de spuiter, volgende week bij EPS een mooie RVS 3inch uitlaat met cut-outs laten bouwen.

https://flic.kr/p/2iCXpaj
Nick_nl
Posts: 1533
Joined: Sat Nov 13, 2010 5:44 pm

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Post by Nick_nl »

Dat is even schrikken. Dan gaat je hartslag om even omhoog.
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Post by Corp »

Zal mooi raar rijden met dergelijke uitlijnspecs. Vkgs mij heb je eea door elkaar
dickdale
Posts: 105
Joined: Wed Jan 17, 2007 12:14 pm

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Post by dickdale »

Mooi werk!

Vraag 1, wordt de onderkant ook in de kleur gespoten?
Vraag 2, heb je de middenconsole zelf bekleed?
Renev
Posts: 1886
Joined: Sun Feb 24, 2008 12:29 pm

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Post by Renev »

Corp wrote: Thu Mar 12, 2020 11:36 pm Zal mooi raar rijden met dergelijke uitlijnspecs. Vkgs mij heb je eea door elkaar
Caster en Camber omgedraaid denk ik.
rkreber
Posts: 82
Joined: Sun Jun 21, 2009 10:12 pm

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Post by rkreber »

Klopt…..Cas en Cam omgedraaid.
Juiste specs zijn 0.5 graded negatief camber en + positief caster:).
Thanks voor de oplettende….
rkreber
Posts: 82
Joined: Sun Jun 21, 2009 10:12 pm

Re: Mustang Fastback 67 - Ultimate Pro-Touring Project 665HP

Post by rkreber »

Is even stil geweest om dit forum, maar uiteraard alle tijd gebruikt om de mustang pro touring weer verder af te bouwen.

de Stance..
kwam dus nog even veel werk op mij af omdat ik na eerste uitlijning de voorophanging niet verder naar voren kreeg om +6 graden Caster te krijgen.
Uiteindelijk geheel nieuwe 2 inch drop spindles gekocht voor de IFS(independen front suspension) van TCI, zodat geometrie voorophanging klopte en daardoor meer stelling naar voren kon nemen voor Caster! Verder ook de rijhoogte op de juiste afmeting gesteld door de coils hoger/lager te zetten op de A-armen.
Mooie van IRS orphanging achter is dat je alles kunt afstellen, caster.camber.sporing enzo…...dus die gelijk ook helemaal goed gezet op specs!
Oh wat rijdt hij strak nu, als een mes!

ImageUntitled by Marnix Kreber, on Flickr

Eerste meting kreeg ik niet verder naar voren (Caster)
ImageUntitled by Marnix Kreber, on Flickr

Voortrein
ImageUntitled by Marnix Kreber, on Flickr

RIjhoogte afstellen op de A-armen met de billet coilovers
ImageUntitled by Marnix Kreber, on Flickr

Achtertrein
ImageUntitled by Marnix Kreber, on Flickr
Post Reply