1967 Ford Fairlane, update

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Mercury
Posts: 203
Joined: Wed Mar 03, 2004 3:56 pm

1967 Ford Fairlane

Post by Mercury »



Laatste trip naar de spuiter.
leo185
Posts: 146
Joined: Fri May 28, 2010 10:40 pm

Re: 1967 Ford Fairlane

Post by leo185 »

Goed bezig, ik ben ook voorzichtig begonnen, gaat nog wel even duren maar begin is er.
chevelletje70
Posts: 439
Joined: Mon Apr 11, 2011 6:11 pm

Re: 1967 Ford Fairlane

Post by chevelletje70 »

Ziet er goed uit :thumbs:

Ben benieuwt als ie klaar is,
Mercury
Posts: 203
Joined: Wed Mar 03, 2004 3:56 pm

Re: 1967 Ford Fairlane

Post by Mercury »



De motor is terug geplaatst.
Bodem is strak en gecoat. Dashboard klaar.
Ik hoop in mei klaar te zijn, zodat hij naar de RDW kan. Hierna wil ik een toploader plaatsen, 9" met locker, schijfremmen, injectie,... Nooit klaar denk ik...
Eerst maar eens rijden, dat heb ik nog nooit gedaan in deze auto, en ik heb hem al 3 jaar.
Sietse
Posts: 52
Joined: Sun Nov 09, 2008 9:29 pm

Re: 1967 Ford Fairlane

Post by Sietse »

Goed bezig. Dit project ga ik in de gaten houden.

Succes met de verdere werkzaamheden.
Mercury
Posts: 203
Joined: Wed Mar 03, 2004 3:56 pm

Re: 1967 Ford Fairlane

Post by Mercury »



Elke avond een uurtje en in het weekend wat meer. Het schiet behoorlijk op. Tegenvaller is dat de gecoate headers niet passen met het schakelmechanisme. Dat wordt kijken naar een andere oplossing, voorlopig maar de standaard uitlaat spruitstukken terug plaatsen. Nu komt het Flowmaster systeem wat minder tot zijn recht....

Deze week probeer ik het interieur af te maken en het laatste stukje van het leidingsysteem. Ik hoop deze week het uitlaatsysteem en remspulletjes binnen te krijgen. De eerste start zal niet te lang meer duren!
Dat heeft hij in 25 jaar niet meegemaakt!
Ary
Posts: 126
Joined: Sun Aug 28, 2011 9:32 pm

Re: 1967 Ford Fairlane

Post by Ary »

Ziet er allemaal erg fraai uit
Mercury
Posts: 203
Joined: Wed Mar 03, 2004 3:56 pm

Re: 1967 Ford Fairlane

Post by Mercury »

Dit weekend voor het eerst de motor gestart. Helaas lukte het nu niet met de headers en flowmasters, daar moet nog was materiaal voor worden aangesleept. Oude uitlaat weer geplaatst en starten maar.



Na enig stelwerk begon hij lekker te draaien, nu nog een beetje in de tuin heen en weer, maar over een aantal weken naar de RDW.
Last edited by Mercury on Wed Apr 22, 2015 6:46 pm, edited 1 time in total.
Mercury
Posts: 203
Joined: Wed Mar 03, 2004 3:56 pm

Re: 1967 Ford Fairlane

Post by Mercury »

Ik spendeer inmiddels vele uurtjes om alles weer netjes op zijn plek te krijgen. Het verloopt allemaal erg goed.


Interieur er weer in:

Image

Interieur

Ook voor staat hij nu op de juiste wielen.
Image

Glimmend in de zon
Image

Wat een beetje tegenvalt is het uitlaatsysteem, ik heb prachtige ceramisch gecoate headers en een Flowmaster systeem, maar dat gaat niet zomaar passen. Het schakelmechanisme zit in de weg, de z- bar om precies te zijn. Stond ook duidelijk in de notes van de leverancier, maar dat was blijkbaar te veel muisklikken tever...
De oplossing is in de maak. Ik ga over op een hydraulische koppeling. De master cilinder en mechanisme bij de pedalen wordt van modern driveline. De slave die de toploader moet ontkoppelen wordt een externe push cilinder. Wat ik nu nog hiervoor moet fabriceren is een bracket. Maar dat lijkt oplosbaar. Mei moet haalbaar zijn.....

Groeten,

Adam
Snelting
Posts: 85
Joined: Thu Oct 02, 2014 11:47 am

Re: 1967 Ford Fairlane

Post by Snelting »

In 1 woord: Prachtig!

Succes nog met de afronding!
Chrisvdh
Posts: 24
Joined: Sun Mar 15, 2015 5:13 pm

Re: 1967 Ford Fairlane

Post by Chrisvdh »

Wielen maken de auto!

Mooi project.
Mercury
Posts: 203
Joined: Wed Mar 03, 2004 3:56 pm

Re: 1967 Ford Fairlane

Post by Mercury »

Het schiet bijhoorlijk op. Vandaag de neus gereed, alleen nog de GT badge, die komt nog van de verchromer.

Image
Voor
Image
Erna, de lichtranden zal ik op zoek moeten gaan naar betere, deze zijn niet echt top en ook niet echt mooi te maken.

Remmen verder omtlucht, remt nu goed. Nu nog de achterlichten terug van de verchromer. Een palletje maken voor het achteruitrijlicht en stadslichten aansluiten. Dan is hij in principe rijwaardig. Ik laat hem eerst nog controleren door de lokale garage op remberschillen, lichtbeeld en spelingen. Als dan RDW!
leo185
Posts: 146
Joined: Fri May 28, 2010 10:40 pm

Re: 1967 Ford Fairlane

Post by leo185 »

Geweldig, als ik dat zo zie wil ik ook met de mijne verder, maar moet toch eerst wat andere projecten afronden helaas.

Deze blijf ik volgen! goed bezig!
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: 1967 Ford Fairlane

Post by Funk »

Zijn die randen om je koplampen van aluminium? Kan je laten verchromen, dan blijven ze altijd mooi.
Mercury
Posts: 203
Joined: Wed Mar 03, 2004 3:56 pm

Re: 1967 Ford Fairlane

Post by Mercury »

Funk wrote:Zijn die randen om je koplampen van aluminium? Kan je laten verchromen, dan blijven ze altijd mooi.
Kan dat??? :idea:
Ik ging er vanuit, NOS of anodiseren. Er zitten ook een paar deukjes in, krijg je volgens mij nooit meer mooi. Ik had zeer nette van een 66 gevonden, maar die gaan niet zomaar passen. 1966 wordt ook nieuw gemaakt, 1967 niet.....
Post Reply