1959 DeSoto Commercial Utility
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
Blok wat er origineel in lag (en de bak waarschijnlijk ook) zou waarschijnlijk in een ander project van Willem zijn beland, want een flathead hadden ze in die tijd niet meer (DeSoto). Vandaar de aanpassing
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
Weet je dat zeker? Het blok ziet er uit alsof het er nog nooit uit geweest is. En het type plaatje vermeldt matching numbers...Wilf wrote:Blok wat er origineel in lag (en de bak waarschijnlijk ook) zou waarschijnlijk in een ander project van Willem zijn beland, want een flathead hadden ze in die tijd niet meer (DeSoto). Vandaar de aanpassing
Dit is wel interessant. Heb je daar meer info over?
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
Erg cool en apart model SUPERS! i like
Succes en enjoy!
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
Fuck, wat een ruige bak!! Veel plezier ermee!!!
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
Lantaarns had ik er persoonlijk op laten zitten 8) 8)Caprice89 wrote:De lantaarns en dat kruis heb ik gelijk terugverkocht aan Willem.
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
Ik weet het niet 100% zeker aangezien er wellicht met special built vehicles andere dingen gedaan werden maar volgens de annalen stopte DeSoto in 1954 met de flatties.
http://www.allpar.com/mopar/flat.html
http://www.allpar.com/mopar/flat.html
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
Daarnaast betreft dit misschien een export-variant, of een in Europa geassembleerd exemplaar.
Over dat soort wagens is het een stuk lastiger om dit soort gegevens te achterhalen.
Over dat soort wagens is het een stuk lastiger om dit soort gegevens te achterhalen.
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
Het is een wagen geassambleerd in Antwerpen, BE (?? verteld door Willem) en bestemd voor de Franse markt geweest.
Heel goed mogelijk dat men in Europa nog even de flat six heeft opgemaakt in de bedrijfswagens...
Echter, volgens https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_C ... _factories is er geen fabriek in Antwerpen geweest, wel in Rotterdam (tussen '58 en '70).
Vaag, maar zeer interessant.
edit: correctie. Wel een vestiging in Antwerpen: http://www.allpar.com/corporate/factori ... erdam.html
Heel goed mogelijk dat men in Europa nog even de flat six heeft opgemaakt in de bedrijfswagens...
Echter, volgens https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_C ... _factories is er geen fabriek in Antwerpen geweest, wel in Rotterdam (tussen '58 en '70).
Vaag, maar zeer interessant.
edit: correctie. Wel een vestiging in Antwerpen: http://www.allpar.com/corporate/factori ... erdam.html
Chrysler Corporation established their first own European assembly plant at the end of 1926 in Antwerp, Belgium where it assembled Chrysler and Plymouth models. Some independent national distributors built Dodges under contract, but until 1958, Antwerp remained the main activity for Chrysler US management in Europe.
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
2 door wagons rule, zeker uit 59
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
Aha, dat verklaart een boel inderdaad. Een Europeaan! Net zoals in Canada en Brazilië werd daar inderdaad langer gewerkt met oud materiaal tot het op was. Maakt hem nóg bijzonderder!
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
De flathead is pas in MY 60 vervangen door de /6, dus er is in dit geval geen sprake van doorwerken met oud materiaal.Wilf wrote:Een Europeaan! Net zoals in Canada en Brazilië werd daar inderdaad langer gewerkt met oud materiaal tot het op was.
Verder werden de Euro- en US-chryslers met dezelfde onderdelen geassembleerd na de oorlog. Wagens kwamen als bouwpakket aan. Om fiscale redenen was dat gunstiger dan compleet geassembleerde wagens in te voeren. Wel konden wagens wat kleine verschillen vertonen in specificaties of opties/uitvoering, oa een V8 was in Europa een stuk minder makkelijk in de markt te zetten. Bv Canadese en Euro modellen hebben nog vrij lang een iets andere benaming gevoerd dan de US-modellen (denk bv aan de Valiant die hier als Chrysler werd verkocht, en in de US als Plymouth)
-
- Posts: 3059
- Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
Jup 8)Ranch73 wrote:Lantaarns had ik er persoonlijk op laten zitten 8) 8)
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
Ik heb nog maar eens het typeplaatje aandachtig bekeken en de verwarring is toch wel compleet.
Wellicht kan iemand de VIN decoden voor me? Ik kan geen VIN-decoder vinden die mij iets verteld over VIN's van vóór 1960.
Tank is een beetje lek (geweest)... (groen is lek geweest en gesoldeerd, rood is het nieuwe lek)
Wellicht kan iemand de VIN decoden voor me? Ik kan geen VIN-decoder vinden die mij iets verteld over VIN's van vóór 1960.
Tank is een beetje lek (geweest)... (groen is lek geweest en gesoldeerd, rood is het nieuwe lek)
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
Risico van de onderneming Mooi project !
Re: 1959 DeSoto Commercial Utility
Oh, maar ik klaag niet. Is alleen ff een k klusje. Beter nu ontdekken dan halverwege Zweden...Ranch73 wrote:Risico van de onderneming Mooi project !