Buick GS 400 1969

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: Buick GS 400 1969

Post by SRB12 »

Niet heel veel gebeurd laatste tijd. Nog met remsysteem bezig geweest. Achterremmen blokkeren vrij snel, vermoedelijk omdat de auto nog lang niet op gewicht is. Alles dubbel gecheckt en lijkt wel in orde. Dus nu eerst verder.
Deze week veel spul binnen gekregen. Vlotter voor benzinetank, kachel radiateur en wat kleine dingen. Het laatste om het motorisch in orde te krijgen. Ook revisiesetje voor carburateur.
Verder 3 banden. De 4e is nog kwijt, maar dat zal wel goed komen. Ik heb gekozen voor Vitour Galaxy R1. Reviews zijn wel positief, wordt beter beoordeeld dan Coopers. Het rubber voelt iig heel anders dan mijn oude bandjes. Ik ga het meemaken.

Deuren, kofferklep en motorkap komen binnenkort ook. Voorruit is te verkrijgen bij Tyra, maar daar moet ik nog langs. Plan is nu om vlot in elkaar te zetten zodat ik voor de winter nog een paar keer kan rijden en dan in de winter het interieur aan te pakken.
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: Buick GS 400 1969

Post by SRB12 »

Heater box gespoten. Dit is deel onder de motorkap. Deel in cabine heb gisteren al netjes gemaakt en voorzien van kachel radiateur.
Na drogen kan het weer in elkaar.

Bericht van DPD, 4e band is teruggevonden. Komt morgen. Deze week even afleveren bij de garage voor montage.

Image

Nu even lekker zitten.

Image
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: Buick GS 400 1969

Post by SRB12 »

Binnenste deel heaterbox geïnstalleerd, nu kom ik erachter dat de ducting naar de ramen nog moet. En volgens mij gaat dat zo niet passen. Dus moet het weer los. Net als het spatbord wat weer los moet om de ventilator te bevestigen. Beetje jammer.
Wat ik wel weer voor elkaar heb, is het klokje. Dat heeft het nooit gedaan bij mij, maar nu kan ik er bij. Het was een kwestie van schoonmaken en smeren. Prachtige techniek. Het is geen quartz, maar een ouderwets opwind uurwerk, wat elektrisch wordt opgewonden middels contactpunten en een spoel. Zodra er contact wordt gemaakt worden de punten weer uit elkaar geduwd en zodoende wordt het klokje weer opgewonden.
Ik heb de nieuwe sending unit van de tank ook getest met de benzinemeter, dat werkt. Ook iets wat nooit heeft gewerkt bij mij.
Alle lampjes vervangen in het dashboard, morgen nog wat opfrissen en dan kan het weer in de auto.
Komend weekend kan ik redelijk wat tijd besteden aan de auto, volgende week in de avond, en daarna heb ik een week vrij om te klussen. Meters maken.
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: Buick GS 400 1969

Post by SRB12 »

Lekker veel gedaan laatste dagen.

Dashboard terug geplaatst, isolatie geplakt, vlotter in benzinetank vervangen, kabelboom gerepareerd, bumper gepoetst en nog veel meer.

Image

Image

Image
grandmaster n
Posts: 392
Joined: Thu Jun 09, 2011 8:29 pm

Re: Buick GS 400 1969

Post by grandmaster n »

Steady as she goes!!

gr
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: Buick GS 400 1969

Post by SRB12 »

Vandaag stoelen erin gezet, verlichting aan de bumper bevestigd, koplampen gemonteerd en nog wat andere dingen.

Stoelen bekleed ik eerst nog niet, dat komt later wel. Evenals vloerbedekking.

Die koplampen waren nog wel een dingetje. Ik heb nieuwe buckets besteld, maar ik heb niet de goede gekregen. Bij Rockauto stonden ze wel onder mijn model.
Alle schotels zijn bedoeld voor een specifieke plaats, linksbinnen, rechtsbuiten etc. De ronde inzet lampen kunnen daar ook maar op 1 manier in met nokjes. Links was correct maar rechts zaten ze een kwartslag gedraaid. Dus die heb ik aangepast en zitten nu wel recht.

Morgen de elektrische ramen achter erin zetten en kijken of ik hulp kan krijgen met montage van de achter bumper.

Image

Image

Image
LeonW
Posts: 417
Joined: Wed Mar 02, 2011 10:07 pm

Re: Buick GS 400 1969

Post by LeonW »

Te vroeg wakker, dus je hele topic voor de tweede keer helemaal doorgenomen. Wat gaaf hoe je het allemaal doet, en zeker zoveel respect voor je doorzettingsvermogen.
Het zal een enorme kick zijn om na zoveel jaar het sleuteltje weer om te draaien😀.

Succes verder👍
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: Buick GS 400 1969

Post by SRB12 »

Dankje! Ja dat rondje in de straat is al leuk, wordt helemaal mooi als ie straks echt straatwaardig is.

Vandaag de ruitjes achter geplaatst, achterbumper en grille.

Image

Image
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: Buick GS 400 1969

Post by SRB12 »

Volgens mij zijn dit de allerlaatste dingen die nog gespoten moesten worden:

Image

Weer iets om af te vinken.

Gisteren even bij Tyra wezen kijken. Voorruit opgehaald:


Image

Rechter spatbord weer losgehaald, ventilatorbak gemonteerd, spatbord weer vast gemaakt en bumper erop.

Image

Komende week voorruit en achterruit erin plakken. De spuiter heeft aangegeven volgende week de deuren, motorkap en kofferklep te brengen.
Dan wielen uitlijnen en dan moet het lukken om voor de winter nog een paar ritjes te maken.
Ik heb nog niet alle raamrubbers, dus het moeten droge dagen zijn.
Grasmusen
Posts: 306
Joined: Mon Apr 29, 2019 9:31 pm

Re: Buick GS 400 1969

Post by Grasmusen »

Mooi hoor. Heb je al blauwe platen besteld?

GrG
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: Buick GS 400 1969

Post by SRB12 »

Nee. Ik weet niet of dat mag. Formeel mag ik volgens mij niet eens kleine gele hebben, maar goed.
Ik vind blauw overigens niet eens mooi :lol:
Grasmusen
Posts: 306
Joined: Mon Apr 29, 2019 9:31 pm

Re: Buick GS 400 1969

Post by Grasmusen »

Alleen auto's van vóór 1978 mogen historische kentekenplaten hebben. Smaken verschillen. Maar een classieker met geel vind ik echt geen gezicht. Dat komt misschien om dat ik de overrgang meegemaakt heb in 1978. En toen vond ik het al afschuwelijk en .................

GrG
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: Buick GS 400 1969

Post by SRB12 »

Hehe, toen bestond ik nog niet eens :lol:
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: Buick GS 400 1969

Post by SRB12 »

Ruiten erin:
Image

Image

Morgen sierlijsten er aan.

Spuiter heeft weer wat vertraging, maar is wel weer bezig:

Image

Over twee weken heb ik afspraak met de garage staan om uit te lijnen. Zou mooi zijn als dat met deuren kan.
LeonW
Posts: 417
Joined: Wed Mar 02, 2011 10:07 pm

Re: Buick GS 400 1969

Post by LeonW »

Ziet er goed uit👍
Post Reply