Buick GS 400 1969

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Speedybuick
Posts: 555
Joined: Fri Mar 12, 2004 12:40 pm

Re: Buick GS 400 1969

Post by Speedybuick »

Het eind resultaat mag er wezen! 👍🏻👍🏻
Daan1962
Posts: 25
Joined: Mon Apr 05, 2021 2:03 pm

Re: Buick GS 400 1969

Post by Daan1962 »

Wat een gaaf project zeg
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: Buick GS 400 1969

Post by SRB12 »

Laatste maanden niet meer gepost, maar wel wat dingen gedaan.
Weatherstripping geplaatst rondom de zijruiten; nieuwe waterpomp geplaatst wegens overhitten, startmotor vervangen. Nu een ministarter erop gezet, dat had ik eerder moeten doen. Blok draait veel sneller rond. Gordels geplaatst, sierlijsten geplaatst. Nog wat plekjes dichtgesmeerd bij het schutbord waardoor wat water naar binnen kwam bij hevige regenval.

Momenteel staat de auto weer bij de plaatwerker. Bij het plaatsen van de torsieveren schoten ze er weer uit omdat de beugels waar ze in moeten niet goed vast zaten. Hij was dat vergeten en gaat dat nu onder garantie herstellen. En ook nog zodanig dat de verf niet beschadigt.

Als dat klaar is heb ik nog wat garantiewerk van de spuiter. Paar lopers ontdekt. En daarnaast gaat hij nog wat beschadigingen die ik zelf heb gemaakt herstellen.

Daarna wordt het een keer tijd voor het interieur, maar ik wil komende zomer ook veel rijden.

Helaas lekt hij wel een beetje koelvloeistof, dus op termijn moet de timingcover er nog een keer af. Ik ben heel subtiel geweest met vloeibare pakking; kennelijk iets te subtiel. Ik baal er wel van, want 1 van de tapgaten in het blok waar ook koelvloeistof bij komt is vrij matig waardoor er kans op doordraaien is. Dat is nu wel lekdicht (bout met de dubbele sluitring), maar opnieuw loshalen doe ik liever niet eigenlijk. Maar ok, het is wat het is.

Image

Auto rijdt heerlijk verder; helaas wel een kleine liftertik ontstaan. Heb nu een liter olie uitgewisseld voor ATF, dat heeft wel wat geholpen. Oliedruk is wel goed, dus ik ben er verder niet bang voor, maar ik heb liever geen tik. Ik wil nog een keer de kleppendeksel losnemen om te achterhalen welke lifter precies het is. Alleen zou de inlaat er af moeten als ik de lifter wil vervangen.
Last edited by SRB12 on Tue May 23, 2023 3:21 pm, edited 2 times in total.
jelmoer
Posts: 300
Joined: Mon Mar 28, 2011 11:55 am

Re: Buick GS 400 1969

Post by jelmoer »

Toch nog een paar puntjes op de i.
Hopelijk ga je vooral meters maken en komt de rest wel zodra het weer weer slechter wordt.
Veel rijplezier
Indianjohn
Posts: 198
Joined: Sun May 09, 2021 3:27 pm

Re: Buick GS 400 1969

Post by Indianjohn »

Jammer van de lekage, maar je kan in ieder geval touren. :thumbs:

:idea: kun je na het verwijderen van de timecover geen helicoil erin zetten om weer draad te hebben!
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: Buick GS 400 1969

Post by SRB12 »

Ja dat is misschien wel een optie. Op zich gaat het nog als ik voorzichtig ben met aandraaien. Heb er nu een nieuwe bout in, dat helpt wel.
En ik zit dan met spanen die je moeilijk schoon kunt maken.
Indianjohn
Posts: 198
Joined: Sun May 09, 2021 3:27 pm

Re: Buick GS 400 1969

Post by Indianjohn »

Stap voor stap een halve mm groter met een stofzuigmond erop.
Grasmusen
Posts: 306
Joined: Mon Apr 29, 2019 9:31 pm

Re: Buick GS 400 1969

Post by Grasmusen »

Draad eind met borst er in lijmen. En vol draad lengte gebruiken!
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: Buick GS 400 1969

Post by SRB12 »

Plaatwerker is weer klaar, torsieveren blijven nu zitten, dus de kofferklep blijft weer open staan:


Image
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: Buick GS 400 1969

Post by SRB12 »

De liftertik van een paar posts eerder heb ik overigens wel verholpen in de tussentijd.
Bleek wat vreemde slijtage bij de tuimelaars te zijn.
Image

Image

Ik heb dat met een vijl weer netjes gemaakt en het geluid is weer helemaal weg.

Daarnaast heb ik eindelijk de stap genomen om de dempers te vervangen. Ik had er nog de cherry bombs onder van toen ik hem 22 jaar geleden kocht. Inmiddels zitten er Dynomax Super Turbo's onder.

Zeer tevreden mee. Ik ben de drone rond de 2000rpm kwijt, maar er zit nog steeds een mooi geluidje in. Had ik eigenlijk eerder moeten doen.

Image

Volgende maand gaat ie naar de interieurboer. Die plaatsen de vloer, het gehemelte en pakken de deurpanelen aan. Daarna doen ze de achterbank en voorstoelen.

Verder moet ik nog steeds wat kleine dingetjes afwerken, zoals letters plaatsen en de schalen om de koplampen repareren. Maar alles op zijn tijd. In de zomer veel gereden, dat is het mooist 😄
Daan1962
Posts: 25
Joined: Mon Apr 05, 2021 2:03 pm

Re: Buick GS 400 1969

Post by Daan1962 »

Very nice, en geluid en oldtimer horen bij elkaar.
Post Reply