Midmount turbo project

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Midmount turbo project

Post by watahyahknow »

dexappen is wel een risico dat ze een stuk minder nauwkeurig worden , zou ghewoon een net setje injectoren met meer flow kopen , kun je nog terug mocht het niet lukken
hoeveek turbosruk gebruik je op het moment ?
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Midmount turbo project

Post by Pavement Pounder »

15 psi boost, mijn buurman heeft een flow apparaat daar kunnen we meten. Nieuwe merk injectoren gaan richting de €700.
Chinese een stuk goedkoper maar zijn vaak niet acuraat dan moet je er al gouw 16 hebben om ze te matchen.
Het moet wel low budget blijfen
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Midmount turbo project

Post by watahyahknow »

ze zijn inderdaad een beetje duurder geworden :
https://www.holley.com/products/fuel_sy ... ts/522-668
https://sites.google.com/site/sloppywik ... -injectors
iets anders waar ik over gehoord heb was een enkele extra injector bij de inlaat van het inlaatspruitstuk die meeblaast als de druk boven een bepaald punt komt (druk schakelaar / map sensor )
sloppy heeft ook nog een tijdje met injectoren voor lpg gespeeld (keiku?) prins verkoopt deze en ze flowen op benzine enorm veel , ze gaan wel snel stuk , sloppy heeft het iedereen verder afgeraden
http://www.superchevy.com/how-to/engine ... injectors/
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Midmount turbo project

Post by Pavement Pounder »

Ja dat heb ik voorheen met mijn supercharger ook gedaan maar het is alles of niks.
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Midmount turbo project

Post by Pavement Pounder »

Na een kort ritje met een stoplicht sprint met mijn broer zijn blown Mustang is mijn reference slang van turbo naar waste gate er af geschoten.... ipv 14 psi boost zag ik in mijn ooghoek 35 psi.... en wielspin in 3 en 4 en bats rook overal.......
Motor liep nog wel maar klonk niet goed. Na camera inspectie in bougie gaten kon ik bij 1 zuiger de krukas zien dus motor eruit en uit elkaar.


Image


2 zuigers die er zo uit zagen, gesmolten ivm arm mengsel maar verder geen noemenswaardige schade niet eens in de cilinder wanden. Dus 2 nieuwe zuigers met veren en een verse hoon door de cilinders en meteen nieuwe lagers rondom en weer in mekaar zetten

Wel nu met nieuwe grotere injectoren en een leiding die niet meer los schiet.

Last edited by Pavement Pounder on Sat Dec 04, 2021 12:48 pm, edited 1 time in total.
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: Midmount turbo project

Post by SRB12 »

Je eerste plaatje doet het niet bij mij.
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Midmount turbo project

Post by Pavement Pounder »

Gefixt
SRB12
Posts: 840
Joined: Fri Feb 08, 2013 12:54 am

Re: Midmount turbo project

Post by SRB12 »

Zo, die is goed kapot!
Robin_Chevelle
Posts: 737
Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm

Re: Midmount turbo project

Post by Robin_Chevelle »

Blijft een indrukwekkende wagen, hierdoor blijft een midmount turbo project voor mijn Van toch in mijn hoofd rondspoken. Misschien ooit nog is.
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: Midmount turbo project

Post by Pavement Pounder »

Robin_Chevelle
Posts: 737
Joined: Mon May 04, 2009 1:56 pm

Re: Midmount turbo project

Post by Robin_Chevelle »

:lol: :thumbs: Ik zou de turbo dan toch liever onder de auto hangen, maar ben nog wat huiverig. Rij alleen op lpg, en laag in toeren. Zal dan toch iets willen waarbij de 383 stroker hem bij lage toeren al op gang krijgt om enige boost te hebben.
Ach eerst de bak ombouw maar is realiseren.
Post Reply