Page 2 of 21

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Posted: Wed Feb 05, 2014 2:25 pm
by Corp
454 past er zo in, swap headers kan je van diverse merken kopen, elke automaat past er gemakkelijk achter. Helemaal geen probleem.

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Posted: Wed Feb 05, 2014 2:43 pm
by sjak_brak
Wel heb je zwaardere veren nodig om te compenseren voor het hogere gewicht, en grotere remmen zijn dan ook vaak prettig.

Daarnaast zal het zwaartepunt van de wagen een stuk verder richting vooras gaan vanwege het hogere gewicht van de 454 tov een V6je, dit heeft ook effect op rijgedrag.

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Posted: Wed Feb 05, 2014 2:53 pm
by Corp
IDD, en er zal wel een grotere radiator in moeten, dubbele ventilatoren, z28 verstevigingen, SFCs, aandrijfas, achteras...etc..etc.

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Posted: Wed Feb 05, 2014 4:40 pm
by Wilf
Hoe je het ook wendt of keert; een verse V6 kost een paar duizend en een ombouw (fatsoenlijk, veilig en netjes) duizenden euro's.

(Tenzij je zelf superhandig bent en ruimte, tijd, kennis van zaken en gereedschap hebt.)

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Posted: Wed Feb 05, 2014 5:12 pm
by sansemiano
Als je een V8 Camaro wilt hebben kan je beter direct een V8 Camaro kopen.

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Posted: Wed Feb 05, 2014 5:18 pm
by sloper
Leuke bak. Zoek je een motor? heb je een pm gestuurd.

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Posted: Wed Feb 05, 2014 6:30 pm
by Wilf
sansemiano wrote:Als je een V8 Camaro wilt hebben kan je beter direct een V8 Camaro kopen.
Dat dus...

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Posted: Wed Feb 05, 2014 7:16 pm
by takel
Als het je om het "knutselen" gaat kan je ook zo een soort goedkope usa wagen met V8 kopen en de hele boel over zetten.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/cadi ... ousPage=lr

Relatief weinig geld kwijt, je weet zeker dat je alle onderdelen hebt om het boeltje weer rijdend te krijgen en met wat geluk heb je je geld er later weer uit.

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Posted: Wed Feb 05, 2014 7:27 pm
by Renier
Wilf wrote:Hoe je het ook wendt of keert; een verse V6 kost een paar duizend en een ombouw (fatsoenlijk, veilig en netjes) duizenden euro's.

(Tenzij je zelf superhandig bent en ruimte, tijd, kennis van zaken en gereedschap hebt.)
Gaat uiteindelijk wel goed komen ;]
takel wrote:Als het je om het "knutselen" gaat kan je ook zo een soort goedkope usa wagen met V8 kopen en de hele boel over zetten.
http://www.marktplaats.nl/a/<span class="krzw31tio62" id="krzw31tio62_4">auto</span>-s/cadillac/m764826262-cadillac-seville-4-9-v8.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr

Relatief weinig geld kwijt, je weet zeker dat je alle onderdelen hebt om het boeltje weer rijdend te krijgen en met wat geluk heb je je geld er later weer uit.
Goed idee! Zal er zeker naar gaan kijken, een slopertje of zo dan.

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Posted: Wed Feb 05, 2014 7:34 pm
by sjak_brak
takel wrote:Als het je om het "knutselen" gaat kan je ook zo een soort goedkope usa wagen met V8 kopen en de hele boel over zetten.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/cadi ... ousPage=lr

Relatief weinig geld kwijt, je weet zeker dat je alle onderdelen hebt om het boeltje weer rijdend te krijgen en met wat geluk heb je je geld er later weer uit.
Idee op zich is goed, maar dat is net een verkeerd voorbeeld, want dat is een FWD, en sommige onderdelen van die cadillac-motoren zijn niet helemaal gratis...

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Posted: Wed Feb 05, 2014 7:36 pm
by takel
:P

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Posted: Wed Feb 05, 2014 7:39 pm
by Renier
sjak_brak wrote: Idee op zich is goed, maar dat is net een verkeerd voorbeeld, want dat is een FWD, en sommige onderdelen van die cadillac-motoren zijn niet helemaal gratis...
Dat het niet de ideale bak was had ik al gezien maar het gaat om het idee, wat goed is ;]

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Posted: Thu Feb 06, 2014 1:28 pm
by Chevyh
Renier, ik heb in je andere topic ook gereageerd maar zeg het hier nog eens..
Als je er zeker van bent dat de huidige V6 zo goed als schroot is (kosten meer dan 300 euro), gooi er die uit.

In de plaats kegel je daar een goede V6 in en rijden maar. Voor het geld wat dit kost (350-500 euro + inbouw als je dat niet zelf kan) ga je toch niet lopen sukkelen met je kapotte V6 zeker.. Daar haal je af wat er goed van is en heb je meteen reserveonderdelen.
Spaar dan lekker verder voor een thirdgen V8 camaro/firebird, of een V8 motor.

De markt voor die thirdgens staat nog steeds op een vrij laag punt staat met het oldtimergedoe.. Je kan een goede Z28 met TPI hebben voor 5000 euro (of minder). Met werk aan heb je ze zelfs voor 3500..
Maar die V8 motor gaat je op het einde meer geld kosten aan ombouw en upgraden van je V6 wagen, als je het tenminste degelijk doet, en dan kijk ik vooral naar Corp zijn reply.

Vind het allesinds wel knap dat je voor dat V6'je zoveel liefde overhebt. ;) Heb met de mijne ook dagelijks plezier.

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Posted: Thu Feb 06, 2014 2:55 pm
by Renier
Corp wrote:454 past er zo in, swap headers kan je van diverse merken kopen, elke automaat past er gemakkelijk achter. Helemaal geen probleem.
Neem overigens wel aan dat de airco er sowieso uit mag dan om plaats te maken? En misschien een hogere motorkap zelfs of valt dat wel mee?
Chevyh wrote:Renier, ik heb in je andere topic ook gereageerd maar zeg het hier nog eens..
Als je er zeker van bent dat de huidige V6 zo goed als schroot is (kosten meer dan 300 euro), gooi er die uit.

In de plaats kegel je daar een goede V6 in en rijden maar. Voor het geld wat dit kost (350-500 euro + inbouw als je dat niet zelf kan) ga je toch niet lopen sukkelen met je kapotte V6 zeker.. Daar haal je af wat er goed van is en heb je meteen reserveonderdelen.
Spaar dan lekker verder voor een thirdgen V8 camaro/firebird, of een V8 motor.

De markt voor die thirdgens staat nog steeds op een vrij laag punt staat met het oldtimergedoe.. Je kan een goede Z28 met TPI hebben voor 5000 euro (of minder). Met werk aan heb je ze zelfs voor 3500..
Maar die V8 motor gaat je op het einde meer geld kosten aan ombouw en upgraden van je V6 wagen, als je het tenminste degelijk doet, en dan kijk ik vooral naar Corp zijn reply.

Vind het allesinds wel knap dat je voor dat V6'je zoveel liefde overhebt. ;) Heb met de mijne ook dagelijks plezier.
Ja het zijn super mooie auto's, mijn favoriet alsnog ;] Uiteindelijk wil ik er wel een V8 in gaan leggen, maar als ie nu gewoon rijd en ik hem ondertussen op m'n gemak op kan knappen ben ik al heel erg blij.

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Posted: Wed Feb 19, 2014 9:39 pm
by Renier
sansemiano wrote:Als je een V8 Camaro wilt hebben kan je beter direct een V8 Camaro kopen.
Kon deze voor zo weinig kopen dat het niet eens uitmaakt, niet dat ik het werk niet graag doe of zo en er moet toch een boel aangepast worden dus kon ik beter met deze Camaro beginnen voor dat geld.

Dit weekend is het zo ver, dan ga ik een andere V6 ophalen om erin te leggen en hopelijk dezelfde dag nog mijn Camaro voor het eerst aan de praat krijgen! Is het overigens mogelijk om alleen de startmotor aan te sluiten voor een compressietest op het blok wat ik wil gaan kopen? Dan zou ik namelijk niet ook nog eens heel mijn bak mee hoeven nemen.