1989 Chevrolet Camaro RS

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

Kale 3.4L blok vandaag opgehaald, de compressie was rondom gemiddeld ongeveer 9,5 bar (gemeten met de startmotor), leek me vrij netjes voor een blok wat erg lang stil heeft gestaan. Vandaag nog de laatste dingetjes van het oude 2.8L blok los gegooid, nou wouden we de takel erop zetten maar bleek dat de neus van de Camaro veelste lang was om bij het oude blok te komen! Deze was slechts 95cm lang op z'n langst terwijl we minstens een 130cm lange takel nodig hebben om er bij te kunnen komen. Een beetje balen, nu op zoek naar een oplossing maar het zal uiteindelijk nog wel weer goed komen. Anders hadden we een takel op kunnen hangen, die hebben we een, maar daar hebben we geen balken voor hangen helaas.
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

Een idee van mijn grootoom die al 60 jaar lang monteur is was om een voorwiel eraf te halen en dan met de takel het blok van de zijkant te benaderen, daarna dusdanig het blok te draaien dat het eruit getild kan worden met versnellingsbak en al. Denk dat we dat gaan doen komend weekend.
Martin71RS
Posts: 2306
Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Martin71RS »

met bak en al...??? succes!
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Corp »

Subframe laten zakken.
Rob(firebird)
Posts: 2114
Joined: Tue Feb 03, 2004 6:26 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Rob(firebird) »

Corp wrote:Subframe laten zakken.
Ik heb zo het donkerbruine vermoeden dat er geen brug aanwezig is...

Rob
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Corp »

Auto optillen met cherry picker aan voorkant
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

Corp wrote:Auto optillen met cherry picker aan voorkant
Zoiets hebben we helaas ook niet, maar het schijnt van de zijkant af te doen te zijn.
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Corp »

hoe ga je die motor eruit krijgen dan? een cherry picker is nl. zo'n verrijdbare kraan om de motor eruit te tillen

http://www.thirdgen.org/techboard/posts ... ost13.html
Crash
Posts: 672
Joined: Mon May 07, 2012 2:48 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Crash »

Ik zou in ieder geval wel ff je bak loshalen, het is 30 minuten meer werk maar scheel je een hoop gefriemel om alles eruit te takelen.
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

Corp wrote:hoe ga je die motor eruit krijgen dan? een cherry picker is nl. zo'n verrijdbare kraan om de motor eruit te tillen

http://www.thirdgen.org/techboard/posts ... ost13.html
Dan heb ik je verkeerd begrepen, we hebben er namelijk wel eentje maar het is maar een kleine/normale, dank je voor de link overigens.
Crash wrote:Ik zou in ieder geval wel ff je bak loshalen, het is 30 minuten meer werk maar scheel je een hoop gefriemel om alles eruit te takelen.
Valt dat zo erg mee om de bak los te halen dan? Lijkt me inderdaad wel een heeeel stuk eenvoudiger met het eruit takelen.
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Bromgabber »

Bak zou ik inderdaad ook los halen.
Zelf doe ik het thuis vaak met een tractor met voorlader gaat ook prima ;)
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

Heb nu zelf een motortakel geregeld en achter in m'n Ford Focus liggen, weliswaar een kleine maar ik ga het dus van de zijkant af proberen. Evenals alle vloeistoffen, heb in feite alles wat nodig is op een goede massakabel en oliefilter na, maar dit is bij de automaterialenhandel zo gehaald lijkt me. Probeer nu een datum te prikken ergens deze week om de motorruil daadwerkelijk uit te voeren.
oldsf85cutlass
Posts: 153
Joined: Tue Sep 07, 2010 10:41 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by oldsf85cutlass »

En........... alle Porche's vliegen nog steeds om je oren !! :D
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

oldsf85cutlass wrote:En........... alle Porche's vliegen nog steeds om je oren !! :D
Maar de dag dat het niet meer zo is komt stapje voor stapje dichter nabij ;]
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

Alles viel vandaag flink tegen, dingen die ik normaal in vijf minuutjes gedaan zou hebben deed ik misschien wel een uur over, vooral omdat we geen brug hebben. Maar we hebben alsnog een paar dagen, hopelijk met wat meer wind mee in plaats van tegen. Hier vooralsnog een paar foto's:

Image
Image
Image

Morgen gaan we weer verder.
Post Reply