1989 Chevrolet Camaro RS

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by sjak_brak »

Kachelslangen per meter bij iedere automaterialtentoko. Hydraulische slangen bij bv de hebu. Modelspecifieke dingen (radiatorslang e.d.) thuis bij rockauto oid, of neem de oude slang mee en rij naar de bekende adresssen in de buurt.
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

sjak_brak wrote:Kachelslangen per meter bij iedere automaterialtentoko. Hydraulische slangen bij bv de hebu. Modelspecifieke dingen (radiatorslang e.d.) thuis bij rockauto oid, of neem de oude slang mee en rij naar de bekende adresssen in de buurt.
Probleem is dat ik bijv. helemaal geen leidingen voor naar de oliekoeler heb, en ook geen slang voor van het inlaatspruitstuk naar de rembekrachtiger (met terugslagklep). Heb er dus ook geen voorbeeld van helaas, slangen voor de koelvloeistof daar kan ik uiteraard de benodigde opening voor opmeten en gewoon universeel halen.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by sjak_brak »

En wat is het probleem?
takel
Mogelijke Moderator
Posts: 1295
Joined: Sun May 19, 2013 9:34 am

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by takel »

sjak_brak wrote:En wat is het probleem?
lezen blijkbaar :D
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

sjak_brak wrote:En wat is het probleem?
Renier wrote:Probleem is dat ik bijv. helemaal geen leidingen voor naar de oliekoeler heb, en ook geen slang voor van het inlaatspruitstuk naar de rembekrachtiger (met terugslagklep). Heb er dus ook geen voorbeeld van helaas, slangen voor de koelvloeistof daar kan ik uiteraard de benodigde opening voor opmeten en gewoon universeel halen.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by sjak_brak »

Nee, dat is niet het het juiste antwoord. Je ziet weer te veel beren waardoor je niet verder durft te kijken, en je leest reacties niet goed of selectief.

Tussen met post met oa de link van rockauto (waar veel van wat je zoekt gewoon ligt) en je "probleem"-post zit amper 10 minuten, je maakt mij niet wijs dat je in die 10 minuten uitgebreid gezocht hebt. En ook al heb je geen voorbeeld of is er geen kant-en-klaar-onderdeel te koop, je weet waar die kutslang op moet en wat de afstand tussen de onderdelen is, de draad kan je opmeten als er een koppelstuk op moet, je weet druk van systeem waar de slang onderdeel van wordt, etc. En je kan evt naar plaatjes zoeken in de link van Gerrut, op google, etc.

Let erop, dat je voor de rembooster een geschikte slang gebruikt die specifiek voor die toepassing is gemaakt. Dus geen kachelslang of brandstofslang, want die zou poreus kunnen worden, of platgezogen door je motorvacuum, wat allebei neerkomt op mindere werking van je rembekrachtiging.
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

sjak_brak wrote:Nee, dat is niet het het juiste antwoord. Je ziet weer te veel beren waardoor je niet verder durft te kijken, en je leest reacties niet goed of selectief.

Tussen met post met oa de link van rockauto (waar veel van wat je zoekt gewoon ligt) en je "probleem"-post zit amper 10 minuten, je maakt mij niet wijs dat je in die 10 minuten uitgebreid gezocht hebt. En ook al heb je geen voorbeeld of is er geen kant-en-klaar-onderdeel te koop, je weet waar die kutslang op moet en wat de afstand tussen de onderdelen is, de draad kan je opmeten als er een koppelstuk op moet, je weet druk van systeem waar de slang onderdeel van wordt, etc. En je kan evt naar plaatjes zoeken in de link van Gerrut, op google, etc.

Let erop, dat je voor de rembooster een geschikte slang gebruikt die specifiek voor die toepassing is gemaakt. Dus geen kachelslang of brandstofslang, want die zou poreus kunnen worden, of platgezogen door je motorvacuum, wat allebei neerkomt op mindere werking van je rembekrachtiging.
Alright, thanks! Zal eens bij Rockauto gaan kijken.
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Jeroen_Sp »

rockauto is echt ideaal, let wel een beetje op met de verzendkosten. Slim combineren scheel heel veel geld.

hoe heb je nu benzinedruk gekregen?
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

Jeroen_Sp wrote:rockauto is echt ideaal, let wel een beetje op met de verzendkosten. Slim combineren scheel heel veel geld.

hoe heb je nu benzinedruk gekregen?
Levertijd zal zeker ook enorm tegenvallen? En ik kan niet echt alles vinden wat ik nodig heb helaas, dingen zoals leidingen voor de oliecooler en een vacuumslang met terugslagklep voor de rembekrachtiger.

Ik had in eerste stantie het trucje van Corp gebruikt na het bijvullen van de tank voor de zekerheid.
Olds76
Posts: 158
Joined: Wed Dec 28, 2011 5:23 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Olds76 »

Zware bevalling, dit..... :P
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

Olds76 wrote:Zware bevalling, dit..... :P
Bevalt me in ieder geval wel hoe ie uiteindelijk loopt nu ;]
Dat de bevalling zwaar was viel wel te zien aan de garagevloer waar we er in eerste stantie aan gewerkt hadden.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by sjak_brak »

Renier wrote:vacuumslang met terugslagklep voor de rembekrachtiger.
De terugslagklep is er wel, "check valve", slang bij de brezan etc proberen. En een leiding naar een oliekoeler is toch ook niet echt iets heel speciaals, of...?

Levertijd rockauto: altijd laten verzenden met Fedex, in economy zit je doorgaans op ca 3-5 dagen, priority 2-3 dagen, soms sneller. Dus sneller dan de meeste toko's in NL. Meer: viewtopic.php?f=4&t=67910
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

sjak_brak wrote:De terugslagklep is er wel, "check valve", slang bij de brezan etc proberen. En een leiding naar een oliekoeler is toch ook niet echt iets heel speciaals, of...?

Levertijd rockauto: altijd laten verzenden met Fedex, in economy zit je doorgaans op ca 3-5 dagen, priority 2-3 dagen, soms sneller. Dus sneller dan de meeste toko's in NL. Meer: viewtopic.php?f=4&t=67910
Oké, thanks! Snel bestellen dus ;P
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

Image

Helaas is het plasticje waar deze sensor(?) mee aangesloten dient te worden in deze staat door mij aangetroffen, het klinkt misschien wat beunerig maar ik dacht eraan om het met wat ijzerdraad of zo erop vast te zetten. Tenzij iemand toevallig een betere suggestie heeft? Ook zaten de andere twee kabels met clipjes vast volgens mij, op foto's van andere te zien, al heb ik deze zelf helaas geen. Weet iemand daar misschien raad mee? Verder ontbreekt er nog een plaatje waarmee de kabels op hun plaats en strak gehouden worden, of het moet achterin de auto liggen (waar ik dus momenteel niet bij kan vanwegen de achterklep die vast zit) of ik moet zelf een plaatje na gaan maken van een stuk alluminium. Je zou denken achterbank plat en je kan er wel bij maar dat is helaas het geval niet bij de Camaro.
Ranch73
Posts: 3953
Joined: Tue Jun 29, 2004 1:28 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Ranch73 »

Olds76 wrote:Zware bevalling, dit..... :P
:lol:
Post Reply