1989 Chevrolet Camaro RS

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

Corp wrote:Dat de pomp 't niet doet kan liggen aan 't relais, de ECM of de oliedrukschakelaar (parallel om relais te ontlasten) maar nee, dan zaag je gewoon de auto naar zijn grootje.

Als je 't contact aanzet, gaat het check engine lampje bramden en flits 't een keer uit, aan en dan blijft 't uit?

Op je ALDL stekker zit een testpoort, als je daar 12V op zet gaat de pomp aan

Image
Thanks, Corp! Zal het eens uitproberen, en het CEL gaat aan en blijft aan momenteel. Zal het trucje van je eens uit gaan proberen, super!
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Corp »

Als je wat wilt weten moet je t vragen, ik kan die 3e gens blind in en uit elkaar halen inmiddels, echter heb ik maar 1 V6je gedaan...ik raak die dingen normaal niet aan ;)
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

Corp wrote:Als je wat wilt weten moet je t vragen, ik kan die 3e gens blind in en uit elkaar halen inmiddels, echter heb ik maar 1 V6je gedaan...ik raak die dingen normaal niet aan ;)
Super, echt geweldig! ;]
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

Nu komt er een beetje een vaag verhaal aan, ik heb het trucje van Corp uitgeprobeerd en naar mijn idee werkte het, ik hoorde de brandstofpomp. Toen haalde ik ons pa erbij, dit duurde even want die lag zoals gewoonlijk nog te pitten op de bank, ik vroeg hem om de zelfde handeling uit te voeren terwijl ik bij het linker achterwiel luisterde. Ik hoorde deze keer niets, al stond op het kabeltje wat ik direct vanuit de accu naar het dashboard toe gehaald had toch zo'n 10 volt. Toen probeerde ik het zelf nog eens, en heel zachtjes hoorde ik de brandstofpomp inschakelen terwijl ik het kabeltje op de connector hield (tenminste ik hoorde iets wat wel wat weg had van een ruitenwissermotor), heel erg zachtjes (ons pa zei dat ie eigenlijk al niets hoorde).. lang niet wat ik van voor de problemen met de brandstofpomp op kon merken. Ook heb ik de 20 ampere zekering onder de motorkap en naast de accu doorgemeten, deze was nog prima. Verder vermoed ik dat mijn massakabel vanuit de accu te dun is, maar dit weet ik niet zeker, of dat er niet goed contact bij de startmotor is want toen we hem voor het laatst (enigzins succesvol) aan de gang probeerde te jagen werd ie ook maar moeizaam rondgegooit. De accuspanningsmeter in het dashboard meet overigens ook minder dan 10 volt.. al is de klemspanning bij de accu zelf ongeveer 10,4 volt.

PS: Als de auto uit 1989 komt, wanneer word deze dan eigenlijk 'wegenbelastingvrij'? Oftewel 120 euro per jaar in wegenbelasting en dat je er een paar maanden in het jaar niet mee mag rijden?
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Bromgabber »

Renier wrote:Nu komt er een beetje een vaag verhaal aan, ik heb het trucje van Corp uitgeprobeerd en naar mijn idee werkte het, ik hoorde de brandstofpomp. Toen haalde ik ons pa erbij, dit duurde even want die lag zoals gewoonlijk nog te pitten op de bank, ik vroeg hem om de zelfde handeling uit te voeren terwijl ik bij het linker achterwiel luisterde. Ik hoorde deze keer niets, al stond op het kabeltje wat ik direct vanuit de accu naar het dashboard toe gehaald had toch zo'n 10 volt. Toen probeerde ik het zelf nog eens, en heel zachtjes hoorde ik de brandstofpomp inschakelen terwijl ik het kabeltje op de connector hield (tenminste ik hoorde iets wat wel wat weg had van een ruitenwissermotor), heel erg zachtjes (ons pa zei dat ie eigenlijk al niets hoorde).. lang niet wat ik van voor de problemen met de brandstofpomp op kon merken. Ook heb ik de 20 ampere zekering onder de motorkap en naast de accu doorgemeten, deze was nog prima. Verder vermoed ik dat mijn massakabel vanuit de accu te dun is, maar dit weet ik niet zeker, of dat er niet goed contact bij de startmotor is want toen we hem voor het laatst (enigzins succesvol) aan de gang probeerde te jagen werd ie ook maar moeizaam rondgegooit. De accuspanningsmeter in het dashboard meet overigens ook minder dan 10 volt.. al is de klemspanning bij de accu zelf ongeveer 10,4 volt.

PS: Als de auto uit 1989 komt, wanneer word deze dan eigenlijk 'wegenbelastingvrij'? Oftewel 120 euro per jaar in wegenbelasting en dat je er een paar maanden in het jaar niet mee mag rijden?
Niet, wachten tot 40 jaar oud is en dan belasting vrij.
Maar misschien slim als je wat probeer met de stroom draadjes, om de accu toch op minimaal 12 volt te houden.
Anders krijg je het verhaal : "Op 10volt zou hij het ook moeten doen" werkt niet voor niks op 12volt.
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Bromgabber »

Image
takel
Mogelijke Moderator
Posts: 1295
Joined: Sun May 19, 2013 9:34 am

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by takel »

Bromgabber wrote: Niet, wachten tot 40 jaar oud is .....
Op deze manier sleutelen rijd hij toch nooit voordat hij 40 jaar oud is. Maak je vooral geen zorgen dus over die belasting.
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Bromgabber »

:lol:
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

Image

Vind het maar een beetje een vreemde bedoeling met die accu, heb hem ook toch maar even voor de zekerheid aan de Einhell lader gelegd en wat extra brandstof erin gegooit uit de Honda.
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Bromgabber »

Accu niet gewoon stuk?
Of lekstroom?
Gewoon elke avond als je bezig ben geweest accu los koppelen en lader erop, werkt wel zo fijn.
alie-r
Posts: 599
Joined: Thu Oct 27, 2005 7:16 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by alie-r »

klemspanning accu 10,4 volt? dan is deze leeg of kapot.
als het voltage tijdens het starten te ver daald zal een injectiesysteem/computer niet werken.
er zal tijdens het starten toch zeker 9 volt over moeten blijven op de accu


andre
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

alie-r wrote:klemspanning accu 10,4 volt? dan is deze leeg of kapot.
als het voltage tijdens het starten te ver daald zal een injectiesysteem/computer niet werken.
er zal tijdens het starten toch zeker 9 volt over moeten blijven op de accu


andre
Thanks voor de info!

Ik was trouwens het proberen te starten op aan het nemen om te laten zien wat er fout ging, maar toen..!!:
(bij 3 minuten en 30 seconden begint het interessant te worden)

gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by gerrutcamaro »

it's alive, master :P
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Bromgabber »

Op naar het volgende project, APK :D
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

Bromgabber wrote:Op naar het volgende project, APK :D
Inderdaad, gaat nog maar spannend worden.. ;P
Ook kom ik nog wat slangen en leidingen te kort, weet iemand misschien een goed adres hiervoor in de buurt?
Post Reply