1989 Chevrolet Camaro RS

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by sjak_brak »

Corp wrote:Ipv hier verder te gissen... KOOP EEN SHOP MANUAL!!!!!!!!!
idd, is ook al vaker gezegd...
Martin71RS wrote: en sowieso een werkplaatshandboek kopen omdat je m langer wilt houden en er zelf aan gaat werken....heb je gelijk bedradingsschemas.
sjak_brak wrote:Idd en dan niet zon vaag boekje van Haynes, maar de volledige shopmanuals van GM zelf :)

Zijn ook op CD verkrijgbaar, vind dat persoonlijk minder handig, maar anderen zweren erbij:

http://www.ebay.com/sch/i.html?_trksid= ... &_from=R40

Als je voor papieren uitgave gaat: origineel heeft vaak duidelijker tekeningen en schema's dan reprints.

Zag dat er apart boekje voor bedrading is, dat zit ook op de CD.
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Corp »

weet ik maar ik dacht ik noem t nog eens want er wordt rustig doorgemodderd
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by sjak_brak »

Klopt, ben t ook volledig met je eens. Shop manual is het 1e wat ik koop als ik een ander hok in huis haal. Vaak heb ik de manual eerder dan de wagen zelf.
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by gerrutcamaro »

niet helemaal een shop manual, maar misschien staat hetgene je nodig hebt ertussen http://www.mediafire.com/download/cuo8o ... 2-1992.rar
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

Vond dit op de ThirdGen forums:
"If the fuses are blown he won't have 12V at the injector

If you have VATS that takes out the injector pulse and starter.When VATS module faulty possible to have crank but no injector pulse"

Alleen mocht het de VATS zijn vraag ik me wel erg af wat ik er aan zou kunnen doen. Gewoon eruit halen heel die VATS? Lijkt me nog wel een uitdaging, en misschien ook wel jammer om het te missen al is het misschien toch bijna niets waard en het moet uiteraard niet in de weg zitten.
sjak_brak wrote:Aan de hand van electrisch schema nagaan of je ECM alle input krijgt die deze nodig heeft. Als blijkt dat er inderdaad een sensor mist, dan kan je die alsnog kopen en installeren.

Verder dat prulalarm eruitknopen, kan inderdaad voor irritante storingen zorgen.
Er ontbreekt juist geen sensor, er zijn dingen over, het nieuwe blok is minder 'luxe' ingesteld dan het oude.

PS: Corp, jammer dat je er zo negatief over bent, het is wel mijn eerste keer dat ik zoiets doe namelijk dus tsja. Maar is er niet een manier om de VATS weer normaal functionerend te krijgen?
Last edited by Renier on Thu Apr 17, 2014 3:15 pm, edited 1 time in total.
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by sjak_brak »

O sorry, ik begreep dat er kabels/stekkers over waren, wat m.i. betekent dat er een aansluiting ontbreekt. Maar je komt dus kabels tekort, dus nieuwe blok heeft meer aansluitingen/sensors/...?

In ieder geval is dit op te lossen door nauwkeurig de bedrading te matchen aan een electrisch schema.
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

sjak_brak wrote:O sorry, ik begreep dat er kabels/stekkers over waren, wat m.i. betekent dat er een aansluiting ontbreekt. Maar je komt dus kabels tekort, dus nieuwe blok heeft meer aansluitingen/sensors/...?

In ieder geval is dit op te lossen door nauwkeurig de bedrading te matchen aan een electrisch schema.
Neee.. ;P het nieuwe blok heeft er minder!
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by sjak_brak »

Dus toch wat ik eerder zei, je hebt kabels/stekkers over, en komt dus sensoren of andere aansluitingen tekort.

Wij kunnen vanaf hier echt niet raden wat er wel en niet aangesloten zit. Dit zal je echt even met een goed schema moeten uitvogelen.
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Corp »

Renier wrote: PS: Corp, jammer dat je er zo negatief over bent, het is wel mijn eerste keer dat ik zoiets doe namelijk dus tsja. Maar is er niet een manier om de VATS weer normaal functionerend te krijgen?
Je verward negatief met realistisch. T was goedbedoelde raad. VATS is niet alleen een paar kastjes. Mooiste is om de promp aan te passen, uitzetten. Dan hoef je maar 1 draadje te knippen en te aarden. De andere methodes zijn omslachtig en onbetrouwbaar
takel
Mogelijke Moderator
Posts: 1295
Joined: Sun May 19, 2013 9:34 am

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by takel »

Je bent er trouwens ook een held in om selectief op goed (bedoeld) advies in te gaan.

Al tig keer zijn er mensen geweest die op jouw vragen antwoord en advies proberen te geven zonder dat je 1x antwoord terug geef. Weer zijn er diverse mensen die je adviseren om een manual te kopen en er is iemand die je een link geeft van een site waar je misschien wat aan kan hebben. Neeejjj joh, lekker geen reactie op geven en lekker over een turdgenforum gaan blablablaén :arrow:
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

takel wrote:Je bent er trouwens ook een held in om selectief op goed (bedoeld) advies in te gaan.

Al tig keer zijn er mensen geweest die op jouw vragen antwoord en advies proberen te geven zonder dat je 1x antwoord terug geef. Weer zijn er diverse mensen die je adviseren om een manual te kopen en er is iemand die je een link geeft van een site waar je misschien wat aan kan hebben. Neeejjj joh, lekker geen reactie op geven en lekker over een turdgenforum gaan blablablaén :arrow:
Ik heb niet zo'n manual, maar zie nu dat het een download is, zal eens kijken. Thanks in ieder geval, Gerrut! ;]
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

takel wrote:Je bent er trouwens ook een held in om selectief op goed (bedoeld) advies in te gaan.

Al tig keer zijn er mensen geweest die op jouw vragen antwoord en advies proberen te geven zonder dat je 1x antwoord terug geef. Weer zijn er diverse mensen die je adviseren om een manual te kopen en er is iemand die je een link geeft van een site waar je misschien wat aan kan hebben. Neeejjj joh, lekker geen reactie op geven en lekker over een turdgenforum gaan blablablaén :arrow:
Al tig keer heb ik* bedoel je zeker ;P dat je opmerkingen maakt in mijn topic mag in ieder geval wel duidelijk zijn ;P
Martin71RS
Posts: 2306
Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Martin71RS »

Renier.... praatjes kan je hebben als je wat hebt bereikt.....als je niks weet goed luisteren en opletten bij mensen die jou al "wat" stappen voor zijn.......anders is men het snel zat om je van advies te voorzien......gratis tip van een "ouwe lul"
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by sjak_brak »

En let wel, die download-link is niet het werkplaatshandboek, maar een wat algemener boekje dat meerdere jaargangen bestrijkt. Sommige belangrijke details van jouw specifieke jaar/uitvoering kommen misschien niet aan bod, of schema's e.d. kunnen afwijken van wat jij hebt. Voor algemeen onderhoud wel handing trouwens.

Dat je de shopmanual niet hebt weten we ook. Zorg dat je er wel een hebt, zon ding kost niet de wereld, en verdient zich ontzettend snel terug. Denk dat je zelf onderhand ook in de gaten hebt dat je nu vaak dingen niet kan oplossen vanwege gebrek aan info. Je vragen hier zijn mede daardoor ook niet erg specifiek, waardoor je bijna alleen maar algemane antwoorden kan verwachten.
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

Een eenvoudige spanningszoeker wijst uit dat de injectors juist wel aangestuurd worden als het contact ingeschakeld is.. alleen nu hoor ik de brandstofpomp niet meer gaan..! Ugh.. Zekeringen zijn allemaal nog goed, al zie ik er nog wel wat openingen zitten maar ik kan zelf geen zekeringen bedenken die daar in zouden passen. Accu problemen misschien? (Een accuklem heeft er tussentijds altijd af gelegen voor de zekerheid) Brandstofpomp plots overleden?
Last edited by Renier on Thu Apr 17, 2014 10:54 pm, edited 1 time in total.
Post Reply