1989 Chevrolet Camaro RS

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Post Reply
sloper
Posts: 306
Joined: Tue Mar 04, 2008 6:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by sloper »

Welke zekeringen heb je nu bekeken? Je hebt 2 punten op je startmotor. Waar de constante plus opzit daar moeten 2 ogen onder de moer worden gedraaid. 1 vanaf je accu gelijk en een oog met 2 gezekerde draden. Die zekeringen zitten dus boven je startrelais. Die voorzien je interieur van spanning.
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

Ik zal er morgen avond nog eens naar kijken, dan ga ik weer naar de Camaro toe, super bedankt voor de info! :)
Martin71RS
Posts: 2306
Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Martin71RS »

tip voor de volgende keer:

draden die je loshaalt labelen (kan gewoon met stukje schilderstape)

en sowieso een werkplaatshandboek kopen omdat je m langer wilt houden en er zelf aan gaat werken....heb je gelijk bedradingsschemas.

(vantevoren detail fotos maken helpt ook vaak)
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by sjak_brak »

Martin71RS wrote: en sowieso een werkplaatshandboek kopen omdat je m langer wilt houden en er zelf aan gaat werken....heb je gelijk bedradingsschemas.
Idd en dan niet zon vaag boekje van Haynes, maar de volledige shopmanuals van GM zelf :)

Zijn ook op CD verkrijgbaar, vind dat persoonlijk minder handig, maar anderen zweren erbij:

http://www.ebay.com/sch/i.html?_trksid= ... &_from=R40

Als je voor papieren uitgave gaat: origineel heeft vaak duidelijker tekeningen en schema's dan reprints.

Zag dat er apart boekje voor bedrading is, dat zit ook op de CD.
takel
Mogelijke Moderator
Posts: 1295
Joined: Sun May 19, 2013 9:34 am

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by takel »

Martin71RS wrote: en sowieso een werkplaatshandboek kopen omdat je m langer wilt houden en er zelf aan gaat werken....heb je gelijk bedradingsschemas.
sjak_brak wrote: Idd en dan niet zon vaag boekje van Haynes, maar de volledige shopmanuals van GM zelf :)

Zijn ook op CD verkrijgbaar, vind dat persoonlijk minder handig, maar anderen zweren erbij:

http://www.ebay.com/sch/i.html?_trksid= ... &_from=R40

Als je voor papieren uitgave gaat: origineel heeft vaak duidelijker tekeningen en schema's dan reprints.

Zag dat er apart boekje voor bedrading is, dat zit ook op de CD.
Als de verzekering is betaald zal ik inderdaad eerst bovenstaande aanschaffen. Dan maar een keer minder tanken. :)
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

Het geld wat ik nu nog over heb gaat in het APK klaar maken zitten.
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

Vandaag hebben we weer contact gekregen, en geprobeerd om hem te starten. Maar de ontsteking stond helaas fout, dus zal ik me er in moeten gaan verdiepen hoe deze goed te zetten. Ook hebben we nieuwe bougie doppen gehaald voor de zekerheid.
sloper
Posts: 306
Joined: Tue Mar 04, 2008 6:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by sloper »

Ok top, en waar zat de storing nou?
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

sloper wrote:Ok top, en waar zat de storing nou?
De kabel was simpelweg niet goed bevestigd :lol:
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

Vandaag was het zo ver, de Camaro voor het eerst aan de gang jagen. Na de ontsteking goed gezet te hebben en wat elektrische probleempjes op te lossen starten ik hem eindelijk, en dit lukte, maar nog geen milliseconde later zag ik vanuit de bestuurdersstoel een hoge vlam omhoog slaan.. gauw haalde iemand een brandblusser erbij maar deze was helaas leeg, toen water erbij gehaald en eroverheen gegooid. Een andere keer de schade maar eens vaststellen.. maar dit is zeker een flinke terugslag en zwaar balen.
Ronald50
Posts: 292
Joined: Sat Dec 07, 2013 8:22 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Ronald50 »

Oei.... da's zeker minder..... bij onze Edsel is dit ook bijna fout gegaan (backfire). Dat is de reden geweest alles nog eens goed te controleren en opnieuw af te stellen, maar ook een nieuwe carburateur omdat die vrij gaar bleek.

Ik wens je sterkte en succes, en hopelijk valt de schade mee.
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Pavement Pounder »

Een kleine tip die 100% werkt.
Als tijdens het starten er backfire op treedt in de carb. en er slaan vlammen uit, gewoon doorstarten en hij zuigt de vlammen naar binnen.
Mocht het zo zijn dat de startmotor niet meer rond gaat om wat voor reden dan ook dan een deken/lap oid over de carb gooien en aandrukken.
Een beetje vuur uit de carb is helemaal niet erg.
sloper
Posts: 306
Joined: Tue Mar 04, 2008 6:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by sloper »

Waar kwammen die vlammen vandaan? Dit is namelijk al multipoint injectie toch?
Wel zwaar balen idd man. Hoop dat het allemaal meevalt voor je.
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

Ronald50 wrote:Oei.... da's zeker minder..... bij onze Edsel is dit ook bijna fout gegaan (backfire). Dat is de reden geweest alles nog eens goed te controleren en opnieuw af te stellen, maar ook een nieuwe carburateur omdat die vrij gaar bleek.

Ik wens je sterkte en succes, en hopelijk valt de schade mee.
Dank je, ik hoop het ook..
Pavement Pounder wrote:Een kleine tip die 100% werkt.
Als tijdens het starten er backfire op treedt in de carb. en er slaan vlammen uit, gewoon doorstarten en hij zuigt de vlammen naar binnen.
Mocht het zo zijn dat de startmotor niet meer rond gaat om wat voor reden dan ook dan een deken/lap oid over de carb gooien en aandrukken.
Een beetje vuur uit de carb is helemaal niet erg.
Het is injectie en waarschijnlijk lekte er benzine op sluiting ergens bij het schutbord, nou maar hopen dat niet alles door is..
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Pavement Pounder »

ok
Post Reply