1989 Chevrolet Camaro RS

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Post Reply
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

Dinsdag komt de Camaro naar mij thuis toe, hij komt dan op de oprit te staan om er verder aan te kunnen gaan werken.
Bromgabber
Posts: 3057
Joined: Mon Mar 01, 2010 11:10 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Bromgabber »

Gelukkig is het een beetje knap weer, kan je ook nog lekker hobbyen op de oprit ;)
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by gerrutcamaro »

hou er wel rekening mee dat je heel veel dingen niet in het zicht van de openbare weg mag doen, vnl vloeistof gerelateerde handelingen zijn een big no no voor de miljeupolitie
bundie
Posts: 488
Joined: Tue Mar 17, 2009 2:23 am

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by bundie »

gerrutcamaro wrote:hou er wel rekening mee dat je heel veel dingen niet in het zicht van de openbare weg mag doen, vnl vloeistof gerelateerde handelingen zijn een big no no voor de miljeupolitie

tja je auto wassen mag ook niet.....dus?

lekker boeiend.
gerrutcamaro
Posts: 1611
Joined: Thu Apr 28, 2011 4:14 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by gerrutcamaro »

autowassen is afhankelijk van de APV vd gemeente, is niet overal verboden.

Je hoeft maar 1 zeikbuurman/vrouw te hebben die belt terwijl jij onder je motorkap bezig bent, miljeupopo reageert sneller als die gasten van 112
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

Image
Image

En na wat gedoe (verdomde lange en lage neus ;P) is het gelukt! Hij staat nu bij ons thuis en er kan nu veel vaker aan gewerkt worden.
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

Ik ben er laatst veel mee bezig geweest en denk de auto bijna rijklaar te hebben, ook hoeft de ontsteking alleen nog maar goed gezet te worden om hem te laten lopen denk ik. Echter is dit een groot probleem: Image
De distributor hold down bolt zit op een onmogelijke plek waar ik met geen enkele sleutel bij kan, nou weet ik dat hier speciaal gereedschap voor is of dat mensen het nog wel eens zelf in elkaar lassen maar ik heb zowel het gereedschap niet als lasapparaat. Dit lullige zaakje gooit dus helaas wel even flink roet in het eten...
Remi
Posts: 276
Joined: Wed Nov 16, 2011 6:48 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Remi »

Kom je daar niet gewoon met een ringsleutel met een klein verzetje erin bij? Beetje bekabeling aan de kant duwen
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

Remi wrote:Kom je daar niet gewoon met een ringsleutel met een klein verzetje erin bij? Beetje bekabeling aan de kant duwen
Ringsleutels zijn helaas te lang, komen dan achter tegen slangen die het schutboord in gaan aan en tegen de peilstok van de automaatbak, ik vrees zelfs dat als ik die slangen los haal ik nog niet genoeg ruimte heb.
Pavement Pounder
Posts: 7963
Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Pavement Pounder »

Dop + knie + verlengstuk.
Of passende ringsleutel verbuigen.

Distributor wrench is wat je eigenlijk zou moeten hebben:

Image
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

Pavement Pounder wrote:Dop + knie + verlengstuk.
Of passende ringsleutel verbuigen.

Distributor wrench is wat je eigenlijk zou moeten hebben:

Image
Bedankt voor jullie suggesties, ik denk dat het maar een ringsleutel verbuigen gaat worden, al moet ik even zien hoe ik dit zou kunnen doen ook zonder hem af te breken.
takel
Mogelijke Moderator
Posts: 1295
Joined: Sun May 19, 2013 9:34 am

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by takel »

Renier wrote:
Bedankt voor jullie suggesties, ik denk dat het maar een ringsleutel verbuigen gaat worden, al moet ik even zien hoe ik dit zou kunnen doen ook zonder hem af te breken.
Verhitten moet je hem, kan je dat niet zelf neem dan de maten op en rij even langs een bedrijf waar ze een branderset hebben (metaalbewerking, garage, loodgieter) Dat zal niet de wereld kosten.

Alleen de hele goedkope sleutels (5 euro voor een setje) willen misschien nog buigen, de rest breekt.
Supervaags
Posts: 2835
Joined: Wed Jun 20, 2007 5:45 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Supervaags »

dop + 'hulpstuk zonder ratel'(geen idee hoe die heet) past dat ook niet?

je kunt een sleutel van de action aardig krom meppen(ervaring :D ), maar zou oppassen dat je die bout niet doldraait.
Nou zit die doorgaans niet zo heel vast :)
Renier
Posts: 261
Joined: Sat Jan 04, 2014 4:30 pm

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by Renier »

Dit is helaas wat er nog over is van de ringsleutel van de Action na deze proberen te buigen:

Image

Zit met m'n handen flink in het haar nu.. ;P
takel
Mogelijke Moderator
Posts: 1295
Joined: Sun May 19, 2013 9:34 am

Re: 1989 Chevrolet Camaro RS

Post by takel »

Nu in de goede hoek aan elkaar lassen. :P
Post Reply