mercury cougar '74 restaureren

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
mercury_rick
Posts: 32
Joined: Sun May 26, 2013 1:33 pm

mercury cougar '74 restaureren

Post by mercury_rick »

Ik ben een mercury cougar uit 1974 aan het restaureren.
Ik kocht deze auto eigenlijk niet om te restaureren maar als 2e auto om lekker in te cruisen.
Na 2 weken gereden te hebben begon de ellende, de automaat (die door de vorrige eigenaar gereviceerd was) ging kapot.
Ik heb deze weer via via laten reviceren. zelf moet ik de bak er alleen onder vandaan halen en eronder hangen.
Toen de bak er weer onder zat viel de auto van de krik af en met het carterpan op de krik.
Ik vroeg nog voordat hij ervanaf viel of hij niet even op assteunen moest staan omdat hij zo lullig op de krik stond maar dit vonden hun niet nodig want ze deden het altijd zo en het ging altijd goed. Maar helaas bij mij niet. Nadat de auto op de krik was gevallen met de carter hebben we de krik zo snel mogelijk laten zakken en deze eronderuit gehaald maar het kwaad was al geschied. een grote deuk in de onderkant van mn carter. we hebben hierop toen een pijp gelast en de deuk eruit getrokken.
het leek allemaal mooi in orde tot we de motor startte en hoorde dat er een kleine tik in zat, maar dit moest ik maar voor lief nemen. De volgende dag reed ik weer zielsgelukkig naar mn werk in de auto tot de motor flink begon te ratelen en bonken.
Ik ging zo snel mogelijk op de vluchtstrook staan maar het was al te laat. De motor was vastgelopen en kapot.
Er was dus een olieleiding dichtgeslagen bij de val en kon opzoek naar een ander blok.
Ondertussen dat de auto voor de deur stond begonnen er steeds meer gaten in te vallen. Op een dag besloot ik de slijptol erin te zetten om er een nieuw plaatje in te lassen maar viel van de ene in de andere ellende.
Ik ben op een gegeven moment opzoek gegaan naar een loods want had al diverse keren politie aan de deur gehad omdat er teveel gelast en geslepen zou worden op straat en zo is de restauratie begonnen.

Inmiddels is het plaatwerk allemaal af en is het nu nog spuitklaar maken.

Ook heb ik al een andere motor (een 460) maar wil deze nog een beetje gekieteld hebben.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
SuperSport
Posts: 1163
Joined: Sat Jan 30, 2010 8:31 pm

Re: mercury cougar '74 restaureren

Post by SuperSport »

Daar zit een boel werk aan :o knap dat je daar aan bent begonnen 8) succes
mercury_rick
Posts: 32
Joined: Sun May 26, 2013 1:33 pm

Re: mercury cougar '74 restaureren

Post by mercury_rick »

Ik had het ook niet verwacht van tevoren, denk ff snel een nieuw plaatje erin lassen maar viel van de ene in de andere ellende.
Ben vanalles tegen gekomen kit, polyester, lood of zink en heel veel plamuur. gelukkig was de bodem nog hard want die is er al is opnieuw ingezet
ChevyJohnny
Posts: 62
Joined: Sun Oct 24, 2010 10:37 pm

Re: mercury cougar '74 restaureren

Post by ChevyJohnny »

Leuk project, heb ook een jaartje in zoiets gereden....Mercury montego van 1974.

Image



Succes!
BBeths
Posts: 319
Joined: Sun Dec 18, 2011 10:55 pm

Re: mercury cougar '74 restaureren

Post by BBeths »

Wauw, petje af! Lijkt wel een alfa qua plaatwerk :P

Jammer dat je er op deze manier achter moest komen.... maar mooi werk!
mercury_rick
Posts: 32
Joined: Sun May 26, 2013 1:33 pm

Re: mercury cougar '74 restaureren

Post by mercury_rick »

gisteravond maar vast begonnen met het blok demonteren, wat een wirwar van draden!
heb alleen een probleem met de bak loshalen omdat de zuigers vastzitten.

Image

Image

Image
en ff naar buiten gehaald om hem andersom in de loods te zetten
Image

Image
mercury_rick
Posts: 32
Joined: Sun May 26, 2013 1:33 pm

Re: mercury cougar '74 restaureren

Post by mercury_rick »

ChevyJohnny wrote:Leuk project, heb ook een jaartje in zoiets gereden....Mercury montego van 1974.

Image



Succes!

ook een mooie bak!
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: mercury cougar '74 restaureren

Post by kikkegek »

dam! respect gast, wat een pech, maar cool dat je doorpakt.

ja, je mag niks meer aan de straat. Ik krijg veel aanspraak als ik voor de deur wat sleutel, maar ben als de dood voor de (milieu-)politie....eikels.

kon je al lassen? of heb je dat jezelf aangeleerd?

ik ga je topic volgen.....cool man!
mercury_rick
Posts: 32
Joined: Sun May 26, 2013 1:33 pm

Re: mercury cougar '74 restaureren

Post by mercury_rick »

Thnx! vroeger ben ik door mn vader met mn kont op de werkbank gezet en die heeft me leren lassen. heb ook een tijdje in de bouw gewerkt en moest daar ook wel is een constructie vastzetten dus dat zit wel goed.

heb idd ook al meerdere keren de politie aan de deur gehad, niet dat hun het heel erg vonden maar een buurman die 10 huizen verderop woont had er 'last' van..
chevelletje70
Posts: 439
Joined: Mon Apr 11, 2011 6:11 pm

Re: mercury cougar '74 restaureren

Post by chevelletje70 »

Goed bezig :thumbs: :thumbs:
BBeths
Posts: 319
Joined: Sun Dec 18, 2011 10:55 pm

Re: mercury cougar '74 restaureren

Post by BBeths »

Stond die Firebird toevallig gisteren in de Waarderpolder thv de carwash geparkeerd..?
mercury_rick
Posts: 32
Joined: Sun May 26, 2013 1:33 pm

Re: mercury cougar '74 restaureren

Post by mercury_rick »

Jup daar werk ik
Remon.
Posts: 960
Joined: Wed Sep 26, 2012 9:25 am

Re: mercury cougar '74 restaureren

Post by Remon. »

Flink project man, respect!

Wel lekker lullig van je blok trouwens. Ga je hem proberen te redden of heb je een ander?

Succes en ik ga hem volgen.
mercury_rick
Posts: 32
Joined: Sun May 26, 2013 1:33 pm

Re: mercury cougar '74 restaureren

Post by mercury_rick »

Heb een andere. Ben er vandaag mee bezig geweest maar valt niet meer te redden.
Een gebroken drijfstang en een paar kapotte zuigers, zal vd week ff foto's posten
mercury_rick
Posts: 32
Joined: Sun May 26, 2013 1:33 pm

Re: mercury cougar '74 restaureren

Post by mercury_rick »

vandaag weer ff verder gegaan en het blok eruit gehaald. gelukkig viel de olie die uit de koppelomvormer kwam reuze mee!
1 drijfstang is gebroken en deze is door het hele blok gebonsjoerd 1 zuiger is dan ook helemaal afgebroken en dit heeft flinke schade aangericht. de drijfstang zit vast boven de krukas daarom kan het blok niet meer rond. kijk maar de foto's dit zegt genoeg..

Image
en de uitlaat eronderuit
Image

Image

Image

Image
die zat flink vast!
Image

Image

Image

Image

Image
dat is de boosdoener dichte olieleiding
Image

Image

Image

Image

Image
daar zit een drijfstang vast
Image

Image

Image
Post Reply