AJs autobody - 70 Chevelle

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
chevy 327
Posts: 119
Joined: Wed Mar 16, 2005 9:28 pm

Re: AJs autobody - 70 Chevelle

Post by chevy 327 »

erg mooi :thumbs:
hoeveel uren zitten er nu in een gemiddeld project?
Joost....
Posts: 2329
Joined: Wed Feb 04, 2004 9:42 am

Re: AJs autobody - 70 Chevelle

Post by Joost.... »

Dankjewel, uren verschillen maar zoiets als dit zou op zo`n 150 tot 200 uren gerekend moeten worden voor het plaatwerk, strakmaken, spuiten, demonteren, monteren en bijkomende zaken.



Verder met de Chevelle, op deze foto is goed te zien wat het verschil is tussen gepolijst en ongepolijst. Onder de knik is de deur gewoon glad afgespoten en zie je in de reflectie van het licht de strctuur. Bij de bovenste helft is dit geheel glad gepolijst.

Beide vlakken zullen buiten in zonlicht glad ogen, echter als je van close-up zou kijken of binnen in TL licht zou je de structuur wel zien, wat in dit geval niet gewenst is.



Image

Image


En wat losse delen gespoten:

Image
CM
Posts: 3247
Joined: Mon Mar 21, 2005 7:01 pm

Re: AJs autobody - 70 Chevelle

Post by CM »

nadeel van polijsten is dat alle andere lakken er al snel uitziet als cellulitis.
nice work 8)
Erik64SS
Posts: 1372
Joined: Sun Jan 09, 2005 4:29 pm

Re: AJs autobody - 70 Chevelle

Post by Erik64SS »

Zijn de '70er Chevelles die NIET SuperSport zijn ook in trek??
Chevy Marvin
Posts: 1276
Joined: Fri Jan 02, 2009 8:18 pm

Re: AJs autobody - 70 Chevelle

Post by Chevy Marvin »

Erik64SS wrote:Zijn de '70er Chevelles die NIET SuperSport zijn ook in trek??
Basis is hetzelfde, zijn er wel meerdere in nl, die worden gewoon omgebouwd met ss grille, dashboard en wat andere opties. Vind zelf een Malibu dashbord niet zo mooi.
Maar een echte supersport is aardig aan de prijs, en een Malibu valt relatief goedkoper uit.
RickyV8
Posts: 1300
Joined: Mon Apr 05, 2010 9:25 pm

Re: AJs autobody - 70 Chevelle

Post by RickyV8 »

SS staat dus hier voor Super Strak... ziet er super uit!
Stimpy
Posts: 2034
Joined: Sun Jan 30, 2005 5:10 pm

Re: AJs autobody - 70 Chevelle

Post by Stimpy »

Lijkt me hoog tijd voor een update.
69ElCamino
Posts: 353
Joined: Fri Jul 03, 2009 6:32 am

Re: AJs autobody - 70 Chevelle

Post by 69ElCamino »

Chevy Marvin wrote:Zijn de '70er Chevelles die NIET SuperSport zijn ook in trek?
Erik64SS wrote:Basis is hetzelfde, zijn er wel meerdere in nl, die worden gewoon omgebouwd met ss grille, dashboard en wat andere opties. Vind zelf een Malibu dashbord niet zo mooi.
Maar een echte supersport is aardig aan de prijs, en een Malibu valt relatief goedkoper uit.
Het is allemaal relatief. Er worden nu zoveel super sport's (clones) op de markt gebracht dat het steeds moeilijker wordt om een originele Malibu te krijgen. Ook omdat met de reguliere bakken veel minder voorzichtig is omgesprongen. Het is net zoals met haar zusje de El Camino.
Ik heb een 69'er 350cid El Camino Malibu custom. Het 'Malibu' is niet meer dan alleen het interieur, maar probeer maar eens een goede 350 camino te vinden. De SSjes komen wel op de markt met enige regelmaat. De 350's veel minder.
Chevy Marvin
Posts: 1276
Joined: Fri Jan 02, 2009 8:18 pm

Re: AJs autobody - 70 Chevelle

Post by Chevy Marvin »

Echte SS'jes of vroegere 350s met een non numbers matching big block?
Of een SS clone met een 350 :oops:
69ElCamino
Posts: 353
Joined: Fri Jul 03, 2009 6:32 am

Re: AJs autobody - 70 Chevelle

Post by 69ElCamino »

Van alles wat, nu is mijn bak ook geen numbers matching 350, maar dat zegt ook weinig.

Wat ik bedoel te zeggen is dat veel mensen Met een non SS toch voor de SS look gaan en minder mensen hem houden zoals die was. Wat uiteindelijk misschien toe zal leiden dat een simpele 350 origineler is, dan de zoveelste SS clone.
Ook denk ik dat er verhoudingsgewijs meer SS over zijn dan de normale uitvoeringen, omdat men zich al sneller bewust was dat een SS bijzonderder was, waardoor ze er minder voorzichtig mee waren?

Mijn plan is om dat aan de buitenkant juist wel te doen met wat pro-touring elementen onderhuids, maar ik hoef er niet zo nodig een SS van te maken. Gewoon alle originele elementen en badges. Ik ben er juist trots op dat het een 350ci is met een Malibu interior.
bluesfreak1975
Posts: 524
Joined: Fri Apr 16, 2010 10:18 am

Re: AJs autobody - 70 Chevelle

Post by bluesfreak1975 »

Er rijden nu meer ss en ls6 wagens rond dan er ooit gemaakt zijn :o
Iedereen moet natuurlijk lekker doen wat hij zelf wilt. Ik heb zelf nu eenmaal geen ss en ik zal mijn Chevelleke ook geen ss look proberen te geven. Wel schroef ik er op en aan wat ik praktisch vindt, maar zal wel mijn bank en maliby dashboard behouden, dat vindt ik nu mooi.

Mike
(vieze) Freek
Posts: 209
Joined: Sat Feb 07, 2004 10:21 pm

Re: AJs autobody - 70 Chevelle

Post by (vieze) Freek »

nog geen updates , dan maar wat SS facts
bluesfreak1975 wrote:Ik heb zelf nu eenmaal geen ss en ik zal mijn Chevelleke ook geen ss look proberen te geven, maar zal wel mijn bank en maliby dashboard behouden
veel originele SS'en werden geleverd met benchseat
Ab79
Posts: 103
Joined: Sat Oct 02, 2010 9:28 pm

Re: AJs autobody - 70 Chevelle

Post by Ab79 »

Ieder z'n smaak idd. In mijn geval is het ook een SS-clone met 350cui.
Voor de '68 en 69' modellen is het verschil optisch niet zo heel erg groot tussen SS en Malibu (voor zover ik weet dan).
Bij de modellen '70 t/m '72 heb je dan nog de 'cowl induction' hoods die verschillen van de malibu.
Dat vind ik dan persoonlijk wel weer net wat mooier kijken dan een standaard motorkap.
Het dashboard wat er nu bij mij in gaat komen heb ik vijf jaar geleden al vanuit amerika laten komen en heeft ronde meters.
Maar ik heb dat dashboard laten komen vanwege het lelijke Buick dashboard wat een vorige eigenaar erin gefabriekt had (de prutser :smack: ) als het een origineel swipe-dashboard was had ik het laten zitten. Heb wel een voorkeur voor de ronde meters trouwens.
Verder heb ik ook een bench seat. Ik wil graag (al is het niet overdreven comfortabel) 2 passagiers mee kunnen nemen.
Waar ik natuurlijk bij moet zeggen dat de bak leeg blijft ;)
Die bench seat heeft trouwens ook nog wat werk nodig.
Ziet er nu zo uit:

Image


Moet nog een upholstery setje daarvoor bestellen.

Anyway, om nog even on-topic te reageren;
Dikke bak die chevelle! ;)
Mooie richtlijn qua afwerking.

Groeten,
Toine.
Joost....
Posts: 2329
Joined: Wed Feb 04, 2004 9:42 am

Re: AJs autobody - 70 Chevelle

Post by Joost.... »

Ja een update, de achterklep is glad geschuurd en op glans gepoetst:


Image

Image

Image

Image

Image
Joost....
Posts: 2329
Joined: Wed Feb 04, 2004 9:42 am

Re: AJs autobody - 70 Chevelle

Post by Joost.... »

Nog eentje van het voorscherm:

Image
Post Reply