Rusty, '72 yellow Sub

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
michiel
Posts: 1572
Joined: Thu Feb 12, 2004 11:42 pm

Re: '72 yellow Sub

Post by michiel »

Voor m'n APK keuring wilde ik de spruitstukken laten vlakken en heb ze er af geprutst..... en omdat ik daar toch bezig was ook maar even de pakkingen van de kleppendeksels vervangen om de eeuwige olielekkage te stoppen....

was wel even schrikken toen de deksels er van af kwamen..... :o
Image

Image

Er lag een soort gruis in wat me niet heel blij maakt :? gelukkig is het geen metaal maar echt goed kan het niet zijn.... toch maar ff verder onderzoeken, of kan iemand me vertellen wat het kan zijn..... iets van pakking, of aanslag die los gekomen is en nu door de motor zwerft.... :?:

de bijrijders zijde lijkt trouwens wat 'schoner'
Image

Een weekje geleden ben ik met de remmerij bezig geweest... de trommels achter zijn er een flink tijdje niet af geweest.....
Image

na een schoonmaakbeurtje een nieuwe schoenen en nieuwe cilindertjes ziet het er wat beter uit en met uitgedraaide trommels moet het weer een stuk beter remmen

Image
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: '72 yellow Sub

Post by kikkegek »

goed bezig. hoe is het afgelopen met je klepdeksels?
sloper
Posts: 306
Joined: Tue Mar 04, 2008 6:30 pm

Re: '72 yellow Sub

Post by sloper »

Denk dat die stukjes klepsealtjes waren
Hotjerod
Posts: 288
Joined: Fri Apr 08, 2011 12:26 am

Re: '72 yellow Sub

Post by Hotjerod »

sloper wrote:Denk dat die stukjes klepsealtjes waren
Denk het ook, hadden wij met het oldsmobile blok ook. Zag er precies zo uit.
michiel
Posts: 1572
Joined: Thu Feb 12, 2004 11:42 pm

Re: '72 yellow Sub

Post by michiel »

Hmmmm, klinkt niet lekker...... :o
Gevolgen en remedie ? Koppen er af en koprevisie?
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: '72 yellow Sub

Post by Corp »

nee, cilinder op druk met perslucht na tuimerlaars eraf te draaien (zodat ze niet naar beneden vallen) en dan met veerspanner veer indrukken, borging eruit, spulletje los, nieuwe sealtjes erop, veertje + klephoedje naar beneden, o ringetje, borging en los. Hop 1tje klaar, nog 16 te gaan (bah!!!)

'T is wel een viezerik zeg! Staat ook ernstig weinig olie in de kop en op de tuimelaars. Ik zie geen druppel of heb je dat weggezogen? Dat rare residu lijkt me verbrande olie, en ik zie stoterstangen die lijken te roesten (gewoon van vocht in lucht), komt er überhaupt wel olie door de stoterstangen of zit alles dichtgesmeerd?
michiel
Posts: 1572
Joined: Thu Feb 12, 2004 11:42 pm

Re: '72 yellow Sub

Post by michiel »

tja.... daar schrok ik een beetje van IDD en weinig olie er op.... en dan dat gruis..... ik moet wel zeggen dat ik het voor de foto wel wat weg gedept heb met doeken....
Het bruinrood op de stoters is trouwens geen roest maar aanslag en er af te poetsen.....

1 van de kleppendeksels :?
Image

is in ieder geval niet recent open geweest...... zelfs met MEK moest ik aardig borstelen om het er af te krijgen.....
michiel
Posts: 1572
Joined: Thu Feb 12, 2004 11:42 pm

Re: '72 yellow Sub

Post by michiel »

Image

Image

een poging tot lassen gedaan..... :oops: mislukt...... maar ff verder oefenen... op dikker ijzer gaat het wel wat beter maar plaatwerk is nog ff moeilijk :P

Oja..... ik heb stickers geplakt, hij gaat nu echt vet sneller :lol:
Stimpy
Posts: 2034
Joined: Sun Jan 30, 2005 5:10 pm

Re: '72 yellow Sub

Post by Stimpy »

Wat voor lastoestel heb je.
Ik heb het idee dat je draadsnelheid te hoog staat.
Welke dikte draad gebruik je.
Vergeet niet dat schoon metaal het best last, op erg verroest metaal kun je nauwlijks lassen.
Sommige soorten verf kunne het je ook erg lastig maken.
2 lagen plaat op elkaar met roest ertussen of veel troep is ook erg lastig.
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: '72 yellow Sub

Post by kikkegek »

goed bezig gast! komt wel goed.

wat voor stickers hebbie geplaatst?
Caprice89
Posts: 1305
Joined: Mon Sep 26, 2005 8:45 pm

Re: '72 yellow Sub

Post by Caprice89 »

stoer, naast die tankdop.... :?
michiel
Posts: 1572
Joined: Thu Feb 12, 2004 11:42 pm

Re: '72 yellow Sub

Post by michiel »

@ Stimpy: Ik weet niet wat voor type, draad dikte etc..... zo nu en dan mag ik het lasapparaat van Rik misbruiken om mijn onkunde op bot te vieren.... :lol: en IDD de draadsnelheid was wat te hoog merkte ik. Het was ook maar ff snel geprobeerd en had er eigenlijk geen tijd genoeg voor helaas. Ik ben ook niet zo'n boekjes en gebruiksaanwijzings type, ik kijk meestal wel hoe het gaat / waar het schip strand. Tiss ook helemaal mijn vakgebied niet maar dass wel duidelijk lijkt me :P Ik vind het leuk om van alles te proberen en zo zeg maar te leren. ooit hoop ik wel eens een lascursus te doen, voor wat serieuzer lassen lijkt me dat toch wel handig. Tiss wel heeeel erg leuk om te doen en smaakt zeker naar meer! :hammer:
michiel
Posts: 1572
Joined: Thu Feb 12, 2004 11:42 pm

Re: '72 yellow Sub

Post by michiel »

naast die tankdop vond ik nog wel meevallen, zit er niet zo heel dicht op en de vulbuis is soort van dubbelwandig maar heb ook naast de LPG leiding gelast.... dat vond ik wel flink spannend :?
Post Reply