'93 G20 Chevy Van, camper wederopbouw

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
MrOi
Posts: 152
Joined: Tue Jun 29, 2010 8:40 pm

'93 G20 Chevy Van, camper wederopbouw

Post by MrOi »

Het begon met een camperwens en een beperkt budget. Na even zoeken vond ik een Van die niet alleen de goedkoopste, maar ook de beste was. Technisch in prima staat, alleen het interieur mistte, er zat zelfs geen bestuurdersstoel in.
Hier een idee van de binnenkant (en buitenkant) na wat stofzuigen. Hij moet nog wel gewassen worden:

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Na even zoeken hadden we ook 3 stoelen en een bank gevonden en de wederopbouw kon beginnen. Oja, de radiator zou ook lek zijn dus meteen een andere aangeschaft, however deze blijkt niet hetzelfde te zijn dus ik heb de oude erin gezet om te controleren waar die lek is en of het te maken is.
Image

Na even zoeken achter alle panelen kwam het volgende eruit, zelfs een mooi sfeerlicht!
Image

Vervolgens de overmatige bedrading aangepakt, er bleek een alarm in te zitten en nog meer onzin wat erg beundehaas vastgeknoopt zat. Alles wat ik niet nodig heb eruit gesloopt, en nu nog een aantal dingen nameten en netjes wegwerken.

Begin:
Image

Halverwege:
Image

Eind vd dag:
Image

Het dashbord al een aardig eind terug gebouwd, alleen de middenconsole moet er nog op maar daar heb ik nog een houten bekerhouder, radio en nog wat dingetjes voor nodig.

Image

Hier het extra brede bank/bed, uitgeklapt.
Image

Onder de motorkap ook het een en ander opgeruimt en weer in de juiste plaats gemonteerd.
Image

Achteraanzicht, werk aan de deuren.
Image


22-2-2011

Zo de bus loopt weer! Heb nu alle onnodige elektronica eruit getrokken en de rest aangesloten. Ik moet alleen het sfeerlicht nog aansluiten en een beginnetje maken voor de 220. Vandaag alles onder de motorkap in orde gemaakt alleen was mijn camera leeg dus nog geen foto. De oude radiateur zit er weer in want die bleek alleen bij de dop te lekken, nieuwe dop en voila!

Morgen ga ik het draaiplateau omwisselen, de bank vastzetten en de bekleding terugschroeven. Dan is het wachten op de stoelrisers en het keukentje en dan is die al bijna af!

12-3-2011

Helaas heb ik niet zoveel aan de bus kunnen doen wegens een andere auto die aandacht nodig had maar langzamerhand komen we er wel. Vandaag heb ik de bus gewassen en het ziet er alweer een stuk beter uit. Hij moet nog grondig gepoetst worden maar dat komt wel als die klaar is.
Na het verwijderen van de draaiplateau's kwam ik erachter dat er een klein gaatje in de bodem zat en verder wat oppervlakkige roest. Deze heb ik gedicht/weggeschuurd en meteen met hammerite aangepakt zodat het niet weer gaat roesten:

Image

Verder bleek onder het bruine tapijt het originele verlijmde blauwe tapijt te zitten, dit haal ik er allebei uit en er komt een superdun blauw tapijt voor terug. Zo houd ik mooi wat centimeters over voor de belastingdienst.

Image

Ook heb ik de plateau's opgemeten en in totale hoogte is het nog geen 10cm. Dit is wel extreem laag dus ik ga het weer verhogen naar 20/25 cm want ik houd wel van een hoge zit.
Ook de elektriciteit zit allemaal aangesloten, alleen de 220 moet nog gemaakt worden maar de kabels liggen er al. Nu ga ik bezig met het tekenen van een keuken waar alles compact inkomt zodat de ruimte optimaal word benut.

En hier de schone bus:


Image

Image

Image

Image

Image

14-4-2011

Gisteren samen met de vriendin en een kameraad flink bezig geweest en het begint al wat te worden!

Hier is de vloer helemaal gestript:

Image

De vloer ligt er alweer in, en mijn lieve wederhelft zorgt dat alles spik en span is:

Image

Inmiddels het tapijt er in en de bestuurdersstoel, zonder draaiplateau:

Image

De nieuwe vloer/laadvloer:

Image

Nu met de bank erop in de uiteindelijke stand:

Image

En de bibberitis vanaf de achterbank:

Image

29-4-2011

Inmiddels al weer druk bezig, de keuken is gebouwd en ben hem nu aan het beitsen.

Heb ook de gordels, achteruitkijkspiegel, passagiersstoel en middenconsole geplaatst.

Hier de afwerking die mijn vriendin heeft verzorgd, de zwarte strip hadden we niet meer dus mooi opgelost:

Image

De voorstoelen:
Image

En vanaf de andere kant:
Image

De gordel:
Image

Nogmaals:
Image

De nieuwe radiateur is ook binnen en zit erin. Nu nog de keuken erin, 220 maken, kast onder het bed vastschroeven en de onderkant tectyleren en dan gaat die de 2e of de 3e week van mei naar de apk!

17-5-2011

Heb inmiddels een hoop gedaan maar was steeds de camera vergeten dus het liet even op zich wachten.

Omdat de Van al keuringsklaar was ben ik maar wat cosmetisch werk gaan doen. Dit hield in de gordijntjes ophangen alsin:

Image

Zo zitten ze nu aan alle zij en achterramen, geeft wel een mooi huiselijk sfeertje.

Toen had ik geld over en een dag vrij dus was maar gaan shoppen voor een leuk audiosetje. Uiteindelijk ben ik op wat Pioneer dingen uitgekomen wat mooi bij de aanwezige Pioneer speakers past, dit samen met een Fusion actieve sub:

Image

Tevens had ik het keukentje al een tijd binnen en inmiddels gebeitst, van het proces geen foto's maar zo komt hij er uiteindelijk uit te zien:

Image

En even snel gepast in de Van:
Image

Image

Toen kwam ik erachter dat de sub te groot was en ik moet de bank dus ophogen. Geen probleem, het materiaal heb ik al liggen.

Image

En als laatste de boxjes die achterin zijn gebouwd:

Image

Image

Donderdag gaat hij voor de APK.

14-6-2011

Heb vandaag eindelijk de Van op kunnen halen. Voordat ik hem naar de keuring bracht had ik even gas getankt maar toen ik de slang terug hing spoot het er net zo hard weer uit. Weg 50 euro.. Daarna heeft die een paar dagen staan uitdampen bij de garage en toen hij eraan wou beginnen was de accu leeg. Enfin, hij is nu gekeurd en heeft de volgende punten:

1 stuurkogel zit los
1 stuurkogel heeft speling, kan op advies maar ik ga hem vervangen
remblokjes voor vervangen
uitlaat lekt iets aan de achterkant (is dicht te smeren)
accu vastzetten (was natuurlijk losgehaald om hem op te laden)
oppervlakkig roest aan het chassis, ff borstelen en tectyleren
oppervlakkig roest aan de gastank, ook ff schoonmaken en tectyleren
lampjes uit de sidemarkers halen

Voor de rest was alles prima in orde en hij vond hem technisch verder erg strak. Heb ook heerlijk genoten van de terugrit naar de loods. Het zijn opzich allemaal kleine dingetjes dus even wat dingen bestellen en dan weer flink aan de gang!

22-6-2011

Vandaag de nieuwe lpg slang vast zetten en dan is de bus klaar om gekeurd te worden. Gister wat foto's geschoten:

Image

Onder de motorkap:
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Er komt nog een plaat voor de bank.
Last edited by MrOi on Wed Jun 22, 2011 11:40 am, edited 14 times in total.
Pontiacfanatic
Posts: 263
Joined: Fri Sep 11, 2009 1:34 pm

Re: '93 G20 Chevy Van, camper wederopbouw

Post by Pontiacfanatic »

Succes met je project.
Als ik zo`n berg spaghetti vanonder het dashboard zie komen krijg ik al pijn in mn pens..

En dan te bedenken dat ik die fase nog moet krijgen!
MrOi
Posts: 152
Joined: Tue Jun 29, 2010 8:40 pm

Re: '93 G20 Chevy Van, camper wederopbouw

Post by MrOi »

Pontiacfanatic wrote:Succes met je project.
Als ik zo`n berg spaghetti vanonder het dashboard zie komen krijg ik al pijn in mn pens..

En dan te bedenken dat ik die fase nog moet krijgen!
Haha, ja ik stond vanochtend ook ff te kijken van waar ga ik beginnen.. Maar met een leuk muziekje erbij is het nu aardig netjes, ik heb zelfs het wphb niet nodig gehad. Ik was alleen mijn multimeter vergeten dus morgen het klusje afmaken en alles weer dichtspijkeren.

Je had moeten zien wat er aan de achterkant voor overmatige bedrading hing, ik heb zeker een meter of 25 eruit gehaald.
enrique
Posts: 1102
Joined: Thu Feb 07, 2008 9:31 pm

Re: '93 G20 Chevy Van, camper wederopbouw

Post by enrique »

:eek: Daar kun je nog wel een paar uurtjes in stoppen ja 8) Mooi man lekker inpakken naar eigen smaak :thumbs: En ja heel slim om de bedrading even na te lopen,,er vikt al genoeg af :( Succes en blijf posten 8)

Groeten
Baldy
Posts: 238
Joined: Sat Sep 04, 2010 2:52 pm

Re: '93 G20 Chevy Van, camper wederopbouw

Post by Baldy »

Leuk projekt!
ik vind alleen jammer van het dak.
maar bij ons licht nog een hoog dak.
van voor tot achter even hoog.
ongeveer 45 tot 50 cm hoger dan het originele dak.
stuur maar een pm als je interesten hebt.
greetzzz Baldy
MrOi
Posts: 152
Joined: Tue Jun 29, 2010 8:40 pm

Re: '93 G20 Chevy Van, camper wederopbouw

Post by MrOi »

Ik heb wel vrede met het dak zo, het kan mooier maar ik heb er zeker geen zin in om het open te halen. De bus kan namelijk niet overdekt staan bij mij. Toch bedankt voor het aanbod!
MrOi
Posts: 152
Joined: Tue Jun 29, 2010 8:40 pm

Re: '93 G20 Chevy Van, camper wederopbouw

Post by MrOi »

Mini update.
Rob Rules
Posts: 3302
Joined: Thu Mar 08, 2007 5:59 pm

Re: '93 G20 Chevy Van, camper wederopbouw

Post by Rob Rules »

even uit nieuwsgierigheid. Waar was die gele knop nou voor (gelezen op davc-forum)?
enrique
Posts: 1102
Joined: Thu Feb 07, 2008 9:31 pm

Re: '93 G20 Chevy Van, camper wederopbouw

Post by enrique »

Rob Rules wrote:.
Gefeliciteerd Rob ;)

Groeten
MrOi
Posts: 152
Joined: Tue Jun 29, 2010 8:40 pm

Re: '93 G20 Chevy Van, camper wederopbouw

Post by MrOi »

Rob Rules wrote:even uit nieuwsgierigheid. Waar was die gele knop nou voor (gelezen op davc-forum)?
Die is van het mist achterlicht.

Zo de andere chevy is door de apk, kan ik me weer volledig focussen op de Van!
MrOi
Posts: 152
Joined: Tue Jun 29, 2010 8:40 pm

Re: '93 G20 Chevy Van, camper wederopbouw

Post by MrOi »

Update
sloper
Posts: 306
Joined: Tue Mar 04, 2008 6:30 pm

Re: '93 G20 Chevy Van, camper wederopbouw

Post by sloper »

goed bezig :thumbs:
MrOi
Posts: 152
Joined: Tue Jun 29, 2010 8:40 pm

Re: '93 G20 Chevy Van, camper wederopbouw

Post by MrOi »

Update
Rob Rules
Posts: 3302
Joined: Thu Mar 08, 2007 5:59 pm

Re: '93 G20 Chevy Van, camper wederopbouw

Post by Rob Rules »

Mooi man
Wolfman
Posts: 634
Joined: Tue Jan 25, 2011 8:40 pm

Re: '93 G20 Chevy Van, camper wederopbouw

Post by Wolfman »

Netjes, gaat er goed uitzien.
Ik denk dat je nog een hoop plezier gaat hebben van deze Van.
Post Reply