GMC Ambulance

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Post Reply
Chief big ol'Cadillac
Posts: 7635
Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am

GMC Ambulance

Post by Chief big ol'Cadillac »

Ik heb al jaren een 1982 GMC K3500 Ambulance staan, die ik in de eerste instantie een Army-uitstraling-camper wilde maken maar het legerspul in me een beetje ontgroeid en behalve mijn Reo hoef het voor mij niet meer legergroen te zijn dus ben ik aan het denken wat ik ermee ga doen. Technisch gezien is het een geweldig ding, heeft pas 33.000 mijl gelopen op een USAir-Force basis in UK (stuur zit wel gewoon aan de goeie kant), automaat, 4x4, PTO, airco etc. Leuke camper van te maken dus. Het feit dat ie nog geen camper is en nog steeds staat te wachten is eigenlijk heel simpel, hij is wat aan de hoge kant en past daardoor niet in mijn sleutelhok.
Nou moet het uiteraard wel iets leuks worden, niet simpelweg de bak eraf slijpen en een ouwe caravan erop zetten; dat wil ik niet, het moet wel uitstraling hebben.
De bak zo ziet er wel gaaf uit maar de binnenhoogte is anderhalve meter wat veels te laag is om lekker als camper te gebruiken. Ik zat eerder te denken aan de laadbak verwijderen en dan een camperunit erop maar dat weet ik nog niet; de wielbasis van mijn Ambu is langer als die van een pickup.

Image
rulez
Posts: 1975
Joined: Wed Nov 12, 2008 5:00 pm

Re: GMC Ambulance

Post by rulez »

je kunt nog altijd zo een hefdak op de bak maken...hou je toch de originele unit achterop.
Thing
Posts: 3082
Joined: Mon Jul 25, 2005 5:38 pm

Re: GMC Ambulance

Post by Thing »

dubbellucht? Zou ik m verlengen en er een autoambulance van maken 8)
Chief big ol'Cadillac
Posts: 7635
Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am

Re: GMC Ambulance

Post by Chief big ol'Cadillac »

Thing wrote:dubbellucht? Zou ik m verlengen en er een autoambulance van maken 8)
Dat kan inderdaad, maar dat heb ik nooit nodig. En om dat te maken zodat anderen 'm gaan gebruiken zie ik niet zitten.
Ik heb de beschikbaarheid over een Mercedes 914 of mijn Reo voor als ik iets moet vervoeren...
iron eagle
Posts: 420
Joined: Tue May 13, 2008 8:07 pm

Re: GMC Ambulance

Post by iron eagle »

Zonde om zo'n bak te vern..ken (erzijn er nog maar zo weinig in deze staat).
Ik heb een W200 gehad met zo'n zelfde laadbak en heb er zo af en toe nog best wel spijt van dat ik hem weggedaan heb :( .
Chief big ol'Cadillac
Posts: 7635
Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am

Re: GMC Ambulance

Post by Chief big ol'Cadillac »

De W200 heeft ongeveer dezelfde laadbak ja maar die van de GM is een tikkeltje langer, scheelt 30 cm geloof ik. volgens iemand in het US leger zijn er 11 van deze GMC's gebouwd, in opdracht voor elke Europese basis, ieder 1... hij heeft ook geen M-serie nummer zoals de Dodges en andere Army voertuigen hebben...

Hoe groot is je spijt dat je 'm weggedaan hebt? Je mag wel een interessant bod doen....
iron eagle
Posts: 420
Joined: Tue May 13, 2008 8:07 pm

Re: GMC Ambulance

Post by iron eagle »

Chief big ol'Cadillac wrote:
Hoe groot is je spijt dat je 'm weggedaan hebt? Je mag wel een interessant bod doen....
Als ik geld over had, dan had ik zeker een bod gedaan (zijn best nog praktische auto's, met zo'n laadruimte).

En wat betreft de laadbak, ik dacht dat deze qua formaat identiek waren aan de M886 Dodge.

Dit was de mijne destijds:

Image
Chief big ol'Cadillac
Posts: 7635
Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am

Re: GMC Ambulance

Post by Chief big ol'Cadillac »

We hebben ooit een M886 naast mijn GMC gehad en er zat toch verschil in; de ruimte tussen het eind van de cabine en de achterwielen wat langer; de brancards in de Dodge zaten tot de voorwand en bij de GMC zit daar nog wat ruimte. Al heb ik het idee dat hij naar achter ook langer is... zie foto
M886 staat op hetzelfde chassis als de M885 en M880 (W-200) maar de GMC is de K3500 met langere wielbasis..

Ik zal eens gaan zoeken naar een leuk klapdak. Ik al het idee gezien van een omgekeerde roeiboot dat als dak gemaakt is, leuke uitstraling en varen ga ik toch niet doen...


Image
orange blazer k5
Posts: 321
Joined: Fri Sep 15, 2006 6:42 pm

Re: GMC Ambulance

Post by orange blazer k5 »

gaaf apparaat !! ziet er zeker apart uit en best uniek dus,heb je geen foto,s v/d binnenzijde cabine en ziekn/laad ruimte :thumbs:
Chief big ol'Cadillac
Posts: 7635
Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am

Re: GMC Ambulance

Post by Chief big ol'Cadillac »

Ik heb de brancards eruit gehaald dus hij is gewoon leeg van binnen. Aan de linkerkant zit een raampje. Ik zal foto's zoeken of maken. Hij staat nu in een caravanstalling maar ik wil 'm binnenkort gaan halen. Op de bovenste foto kun je dat raampje zien, er zit een opklapbaar rooster voor echt militair want in mijn M313 Expandable Workshop body zitten dezelfde raampjes.

Image
Chief big ol'Cadillac
Posts: 7635
Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am

Re: GMC Ambulance

Post by Chief big ol'Cadillac »

Image

Zo ziet hij er nu uit:
Image
camino-danny
Posts: 404
Joined: Mon Aug 09, 2010 11:49 am

Re: GMC Ambulance

Post by camino-danny »

wel echt vet zon bakkie :evil:
Chief big ol'Cadillac
Posts: 7635
Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am

Re: GMC Ambulance

Post by Chief big ol'Cadillac »

camino-danny wrote:wel echt vet zon bakkie :evil:

Kopen? Ik kreeg net een mooi aanbod voor mijn Reo om te bouwen, twee campers heb ik nou ook weer niet nodig....
pintor
Posts: 3701
Joined: Thu Aug 19, 2004 8:22 pm

Re: GMC Ambulance

Post by pintor »

zet eens een vraagprijs neer..
Chief big ol'Cadillac
Posts: 7635
Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am

Re: GMC Ambulance

Post by Chief big ol'Cadillac »

Is het nu verstandig om 'm eerst op NL kenteken te zetten (is nu Engels kenteken) en dan om te bouwen/aan te passen of is het beter om er eerst een camper van te maken en dan op kenteken te zetten? Wat is wijsheid...
Hij is belastingvrij dus maakt niet veel uit wat het gaat worden maar ik wil 'm als kampeerwagen gaan gebruiken en LPG erin (laten) bouwen
Post Reply