Chevrolet Suburban K20 "Silvester" 1986

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Chevrolet Suburban K20 Silverado 1986

Post by kikkegek »

he bedankt Olle, dat zijn voor mij iig duidelijke fotos. Mij hebben ze die beschermplaat dus nooit teruggegeven. Ik maak er zelf wel eentje denk ik! thanks!
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Chevrolet Suburban K20 Silverado 1986

Post by kikkegek »

chevycaprice91 wrote:Hoever heb je de vollast open staan,op het nekje boven op de mixer.

ik heb die van mij een tikje dichter gedraaid van de zomer kon 35km verder op een tank,en nog steeds power bij volgas.

de meesten hebben em helemaal open staan maar bij een normaal blok is dat volgens mij niet nodig.
zoals beloofd een fotootje...zo staat die bij mij afgesteld. Geen idee welke stand dit is...

Image
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Chevrolet Suburban K20 Silverado 1986

Post by kikkegek »

ook nog maar ff fotootje van boven genomen.

En voila, daar kan je aflezen hoever die open staat, toch?

is dit goed? of moet die armer?
Image
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: Chevrolet Suburban K20 Silverado 1986

Post by Jeroen_Sp »

sjak_brak wrote:Rijwind is ook geen probleem, zolang je maar zorgt voor balanslijn tussen mixer en verdamper. Niet ieder systeem is daar op ingericht, maar bv impco wel.
Sjak, zou je hier aub iets meer over kunnen vertellen? Want heb op mijn 425 wel een schroef met BAL zien zitten...maar hoe moet ik dit dan het beste aansluiten?
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Chevrolet Suburban K20 Silverado 1986

Post by kikkegek »

electrische fan ingebouwd: fotos:

Image
Image
Image

allee draden nog netjes wegwerken...

ennuh, moeten die 4 schroeven in die pully van de waterpomp? of zit die pulley vast op de as van de pomp?
Fury
Posts: 46
Joined: Fri Feb 04, 2011 5:28 pm

Re: Chevrolet Suburban K20 Silverado 1986

Post by Fury »

Heb je die electrische fan ingebouwd om meer vermogen uit de motor te halen?

Mijn Sub is eindelijk onderweg vanuit Amerika... als alles meezit komt hij eind april aan :) Daarna nog even geduld om hem op kenteken te zetten...
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: Chevrolet Suburban K20 Silverado 1986

Post by Jeroen_Sp »

Waarom maak je niet wat gaatjes in de montageplaat? Nu blokt deze de radiator voor een deel.

Ben benieuwd of dit voldoende koeling geeft, je hebt geen shroud en lijkt ook wel een stuk kleiner als origineel.
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Chevrolet Suburban K20 Silverado 1986

Post by kikkegek »

@ Fury: nee, omdat ik van die Flexfan afwilde. Die staat constant te koelen als het niet nodig is. En omdat ik het zonder shroud veel mooier vindt.

@ Jeroen: fan is even groot en je wil niet weten hoeveel lucht die verplaatst als die aanspringt....(hij lijkt klein). Zodra de motoro te warm wordt springt die aan....binnen 1 of 2 minuten slaat die dan weer af, modat er voldoende teruggekoeld is...de zomer zal het leren...voorlopig blijft mijn motorblokvooral veel te koel...(hahaha)
Fury
Posts: 46
Joined: Fri Feb 04, 2011 5:28 pm

Re: Chevrolet Suburban K20 Silverado 1986

Post by Fury »

Zit die flexfan niet op een "visco koppeling" zodat hij alleen gaat draaien als de motor een bepaalde temperatuur bereikt?
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Chevrolet Suburban K20 Silverado 1986

Post by kikkegek »

Fury wrote:Zit die flexfan niet op een "visco koppeling" zodat hij alleen gaat draaien als de motor een bepaalde temperatuur bereikt?
nope. dat is het hele idee achter een flexfan...geen visco. er zitten fexibele bladen op, die bij hoge toeren geen koeling leveren,omdat je radiator dan voldoende kan leveren. Als je stilstaat of lage toeren draait, dan verplaatsen de de bladen wel veel lucht. zoek maar op Flexfan met Google. dan weet je alles.
Fury
Posts: 46
Joined: Fri Feb 04, 2011 5:28 pm

Re: Chevrolet Suburban K20 Silverado 1986

Post by Fury »

Ah.. ok... weer wat geleerd :)
Wolfman
Posts: 634
Joined: Tue Jan 25, 2011 8:40 pm

Re: Chevrolet Suburban K20 Silverado 1986

Post by Wolfman »

Hoe heb je die fan aangesloten?
Heb je een nieuwe sensor gekocht?
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Chevrolet Suburban K20 Silverado 1986

Post by sjak_brak »

kikkegek wrote:zoals beloofd een fotootje...zo staat die bij mij afgesteld. Geen idee welke stand dit is...
https://lh5.googleusercontent.com/_i4Yw ... C00358.JPG
Deze zal zover dicht moeten dat je de stationaire CO nog kan stellen. Op sommige blokken kan je stationair mengsel nl niet stellen als de max.doorlaat te ver open is. Afstelling is dus combinatie van de 2.

kikkegek wrote:ook nog maar ff fotootje van boven genomen.
En voila, daar kan je aflezen hoever die open staat, toch?
is dit goed? of moet die armer?
https://lh3.googleusercontent.com/_i4Yw ... C00357.JPG
Hier zie je alleen de bout waar de stationair-CO-schroef onder zit. Aflezen doe je aan de CO-kast, niet door naar dat schroefje te kijken :)
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Chevrolet Suburban K20 Silverado 1986

Post by kikkegek »

Fury wrote:Zit die flexfan niet op een "visco koppeling" zodat hij alleen gaat draaien als de motor een bepaalde temperatuur bereikt?
ik heb er een sensor met relais bij gekocht om hem aan te sluiten. $29,95 op Ebay.

Image

This auction is for a brand new electric fan switch kit. This kit includes a switch that screws into the block. It is a 3/8" pipe thread. It activates your fan when the temperature reaches 200 degrees and turns off at approximately 185 degrees. This is also complete with the fan relay and wiring. The relay is 50 amp that is ideal for fans that draw over 10 amps. This kit is perfect for any of our 10, 12, 14, and 16 inch fans. Each kit includes:
50 amp relay
Circuit breaker
48" of 12-18 gauge wire
Assorted terminals and connectors
Temperature sensor


@ Sjak: ik moet inderdaad gewoon weer eens mijn LPG laten afstellen. Binnenkort APK. Meteen ff vragen, dan moeten ze toch CO meten toch?
64Redneck
Posts: 1652
Joined: Sun Jun 27, 2004 11:19 am

Re: Chevrolet Suburban K20 Silverado 1986

Post by 64Redneck »

O, ja je vroeg of die poelie van de waterpomp vastzit aan de pomp? Nee, en je kan dat blokje er tussenuit laten en kortere bouten gebruiken om die poelie weer vast te zetten.


shit, het is mooi weer, en ik kan niet rijden met de Blazer. Het voorraam ligt er uit ivm laswerk aan de raamrand. aan bestuurderszijde zat een rot plekje wat tot onder het rubber doorliep.
Post Reply