Chevrolet Suburban K20 "Silvester" 1986
Re: Chevrolet Suburban K20 Silverado 1986
he bedankt Olle, dat zijn voor mij iig duidelijke fotos. Mij hebben ze die beschermplaat dus nooit teruggegeven. Ik maak er zelf wel eentje denk ik! thanks!
Re: Chevrolet Suburban K20 Silverado 1986
zoals beloofd een fotootje...zo staat die bij mij afgesteld. Geen idee welke stand dit is...chevycaprice91 wrote:Hoever heb je de vollast open staan,op het nekje boven op de mixer.
ik heb die van mij een tikje dichter gedraaid van de zomer kon 35km verder op een tank,en nog steeds power bij volgas.
de meesten hebben em helemaal open staan maar bij een normaal blok is dat volgens mij niet nodig.
Re: Chevrolet Suburban K20 Silverado 1986
ook nog maar ff fotootje van boven genomen.
En voila, daar kan je aflezen hoever die open staat, toch?
is dit goed? of moet die armer?
En voila, daar kan je aflezen hoever die open staat, toch?
is dit goed? of moet die armer?
Re: Chevrolet Suburban K20 Silverado 1986
Sjak, zou je hier aub iets meer over kunnen vertellen? Want heb op mijn 425 wel een schroef met BAL zien zitten...maar hoe moet ik dit dan het beste aansluiten?sjak_brak wrote:Rijwind is ook geen probleem, zolang je maar zorgt voor balanslijn tussen mixer en verdamper. Niet ieder systeem is daar op ingericht, maar bv impco wel.
Re: Chevrolet Suburban K20 Silverado 1986
electrische fan ingebouwd: fotos:
allee draden nog netjes wegwerken...
ennuh, moeten die 4 schroeven in die pully van de waterpomp? of zit die pulley vast op de as van de pomp?
allee draden nog netjes wegwerken...
ennuh, moeten die 4 schroeven in die pully van de waterpomp? of zit die pulley vast op de as van de pomp?
Re: Chevrolet Suburban K20 Silverado 1986
Heb je die electrische fan ingebouwd om meer vermogen uit de motor te halen?
Mijn Sub is eindelijk onderweg vanuit Amerika... als alles meezit komt hij eind april aan Daarna nog even geduld om hem op kenteken te zetten...
Mijn Sub is eindelijk onderweg vanuit Amerika... als alles meezit komt hij eind april aan Daarna nog even geduld om hem op kenteken te zetten...
Re: Chevrolet Suburban K20 Silverado 1986
Waarom maak je niet wat gaatjes in de montageplaat? Nu blokt deze de radiator voor een deel.
Ben benieuwd of dit voldoende koeling geeft, je hebt geen shroud en lijkt ook wel een stuk kleiner als origineel.
Ben benieuwd of dit voldoende koeling geeft, je hebt geen shroud en lijkt ook wel een stuk kleiner als origineel.
Re: Chevrolet Suburban K20 Silverado 1986
@ Fury: nee, omdat ik van die Flexfan afwilde. Die staat constant te koelen als het niet nodig is. En omdat ik het zonder shroud veel mooier vindt.
@ Jeroen: fan is even groot en je wil niet weten hoeveel lucht die verplaatst als die aanspringt....(hij lijkt klein). Zodra de motoro te warm wordt springt die aan....binnen 1 of 2 minuten slaat die dan weer af, modat er voldoende teruggekoeld is...de zomer zal het leren...voorlopig blijft mijn motorblokvooral veel te koel...(hahaha)
@ Jeroen: fan is even groot en je wil niet weten hoeveel lucht die verplaatst als die aanspringt....(hij lijkt klein). Zodra de motoro te warm wordt springt die aan....binnen 1 of 2 minuten slaat die dan weer af, modat er voldoende teruggekoeld is...de zomer zal het leren...voorlopig blijft mijn motorblokvooral veel te koel...(hahaha)
Re: Chevrolet Suburban K20 Silverado 1986
Zit die flexfan niet op een "visco koppeling" zodat hij alleen gaat draaien als de motor een bepaalde temperatuur bereikt?
Re: Chevrolet Suburban K20 Silverado 1986
nope. dat is het hele idee achter een flexfan...geen visco. er zitten fexibele bladen op, die bij hoge toeren geen koeling leveren,omdat je radiator dan voldoende kan leveren. Als je stilstaat of lage toeren draait, dan verplaatsen de de bladen wel veel lucht. zoek maar op Flexfan met Google. dan weet je alles.Fury wrote:Zit die flexfan niet op een "visco koppeling" zodat hij alleen gaat draaien als de motor een bepaalde temperatuur bereikt?
Re: Chevrolet Suburban K20 Silverado 1986
Ah.. ok... weer wat geleerd
Re: Chevrolet Suburban K20 Silverado 1986
Hoe heb je die fan aangesloten?
Heb je een nieuwe sensor gekocht?
Heb je een nieuwe sensor gekocht?
Re: Chevrolet Suburban K20 Silverado 1986
Deze zal zover dicht moeten dat je de stationaire CO nog kan stellen. Op sommige blokken kan je stationair mengsel nl niet stellen als de max.doorlaat te ver open is. Afstelling is dus combinatie van de 2.kikkegek wrote:zoals beloofd een fotootje...zo staat die bij mij afgesteld. Geen idee welke stand dit is...
https://lh5.googleusercontent.com/_i4Yw ... C00358.JPG
Hier zie je alleen de bout waar de stationair-CO-schroef onder zit. Aflezen doe je aan de CO-kast, niet door naar dat schroefje te kijkenkikkegek wrote:ook nog maar ff fotootje van boven genomen.
En voila, daar kan je aflezen hoever die open staat, toch?
is dit goed? of moet die armer?
https://lh3.googleusercontent.com/_i4Yw ... C00357.JPG
Re: Chevrolet Suburban K20 Silverado 1986
ik heb er een sensor met relais bij gekocht om hem aan te sluiten. $29,95 op Ebay.Fury wrote:Zit die flexfan niet op een "visco koppeling" zodat hij alleen gaat draaien als de motor een bepaalde temperatuur bereikt?
This auction is for a brand new electric fan switch kit. This kit includes a switch that screws into the block. It is a 3/8" pipe thread. It activates your fan when the temperature reaches 200 degrees and turns off at approximately 185 degrees. This is also complete with the fan relay and wiring. The relay is 50 amp that is ideal for fans that draw over 10 amps. This kit is perfect for any of our 10, 12, 14, and 16 inch fans. Each kit includes:
50 amp relay
Circuit breaker
48" of 12-18 gauge wire
Assorted terminals and connectors
Temperature sensor
@ Sjak: ik moet inderdaad gewoon weer eens mijn LPG laten afstellen. Binnenkort APK. Meteen ff vragen, dan moeten ze toch CO meten toch?
Re: Chevrolet Suburban K20 Silverado 1986
O, ja je vroeg of die poelie van de waterpomp vastzit aan de pomp? Nee, en je kan dat blokje er tussenuit laten en kortere bouten gebruiken om die poelie weer vast te zetten.
shit, het is mooi weer, en ik kan niet rijden met de Blazer. Het voorraam ligt er uit ivm laswerk aan de raamrand. aan bestuurderszijde zat een rot plekje wat tot onder het rubber doorliep.
shit, het is mooi weer, en ik kan niet rijden met de Blazer. Het voorraam ligt er uit ivm laswerk aan de raamrand. aan bestuurderszijde zat een rot plekje wat tot onder het rubber doorliep.