Chevrolet Suburban K20 "Silvester" 1986

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
64Redneck
Posts: 1652
Joined: Sun Jun 27, 2004 11:19 am

Re: Chevrolet Suburban K20 Silverado 1986

Post by 64Redneck »

Met mijn Blazer K5 haal ik 1 op 5 . Dat is alleen maar in de bebouwde kom en ik kom niet boven de 80 km/u
Ik rij nog steeds op benzine, maar binnenkort op lpg.
Op de snelweg haalde ik 1 op 7. Best redelijk toch voor een terreinmonster? :D


@ Kikkegek, mooi ding man, mijn vrouw wil echt niet met mijn Blazer rijden ivm de hoogte.Ze reed wel zo weg met mijn vorige auto, een 1971 Pontiac Firebird Formula 455 . Verhoging van de Blazer is 12 cm, dus niet echt schokkend. Maar hulde voor je vrouw 8) Ik weet, het is niet makkelijk om met zo'n dikke sub door de smalle straatjes van Nederland te sturen.

Woon in de buurt van Alphen a/d Rijn, 20 minuten cruisen dus. :)
Chief big ol'Cadillac
Posts: 7635
Joined: Sat Oct 23, 2004 11:28 am

Re: Chevrolet Suburban K20 Silverado 1986

Post by Chief big ol'Cadillac »

Ik dacht dat je voor LPG NIET de luchtaansluiting aan de voorkant mocht hebben en de pijp of slang daarom moest verwijderen.. Bij al mijn auto's is er die slang afgehaald door de gasboer.. Sjak, help es met advies

Image
Image
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: Chevrolet Suburban K20 Silverado 1986

Post by sjak_brak »

Koelere lucht is alleen maar beter. Octangetal van lpg keldert bij oplopende temperatuur.

Rijwind is ook geen probleem, zolang je maar zorgt voor balanslijn tussen mixer en verdamper. Niet ieder systeem is daar op ingericht, maar bv impco wel.
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Chevrolet Suburban K20 Silverado 1986

Post by kikkegek »

wij hebben een 100l ringtank onderbouw achter onder de auto hangen.
hij rijdt ongeveer 1:3 op gas dus als je leeg rijdt, dan rij je 240 km op gas. Maar rond de 100-120 miles gaan we altijd ff tanken.

wij hebben daarvoor de ben benzinetank laten verwijderen en een kleine reserve tank van 20 liter bij laten bouwen (was duur geintje). Zodat we in het buitenland ook nooit zonder brandstof komen te staan...

ik heb de onderkant met FluidFilm laten doen. Ben er wel teevreden over. Maar dat je IETS moet doen, is zeker, die pekel begint binnen een dag te roesten op het kale staal van onze autos....

leuk! als je hem hebt, kunnen we miwschien eens afspreken!
Fury
Posts: 46
Joined: Fri Feb 04, 2011 5:28 pm

Re: Chevrolet Suburban K20 Silverado 1986

Post by Fury »

kikkegek wrote:wij hebben een 100l ringtank onderbouw achter onder de auto hangen.
hij rijdt ongeveer 1:3 op gas dus als je leeg rijdt, dan rij je 240 km op gas. Maar rond de 100-120 miles gaan we altijd ff tanken.
1:3 is best weinig, ik had verwacht om wel 1:4 a 5 te kunnen halen... is dat nog afhankelijk van het type gas installatie?
kikkegek wrote: wij hebben daarvoor de ben benzinetank laten verwijderen en een kleine reserve tank van 20 liter bij laten bouwen (was duur geintje). Zodat we in het buitenland ook nooit zonder brandstof komen te staan...
Zoiets ben ik ook absoluut van plan, wel handig om wat backup te hebben ;)
kikkegek wrote: ik heb de onderkant met FluidFilm laten doen. Ben er wel teevreden over. Maar dat je IETS moet doen, is zeker, die pekel begint binnen een dag te roesten op het kale staal van onze autos....
Dat ken ik niet, maar ik denk dat ik hem zelf een keertje op de brug zet en alles goed volspuit met die body schutz... heb ik ooit bij m'n busje ook gedaan, goed spul!
kikkegek wrote:leuk! als je hem hebt, kunnen we miwschien eens afspreken!
Goed plan :)
Riesenbaby
Posts: 90
Joined: Tue Dec 29, 2009 4:45 pm

Re: Chevrolet Suburban K20 Silverado 1986

Post by Riesenbaby »

Mijn K20 Suburban komt ook niet veel verder als 1 op 2,75 op gas. Ik hoop het nog wel te kunnen optimaliseren en richting 1 op 5 te komen. Ik ga er niet van uit...
Peter Pontiac
Posts: 1948
Joined: Wed Feb 04, 2004 1:17 am

Re: Chevrolet Suburban K20 Silverado 1986

Post by Peter Pontiac »

Sub van Kikkegek zal met z'n 400bak met 4.10 overbrenging nooit een zuinigheidswonder worden 8)


Mijn K10 4X4 met 700 overdrive bak en 35"banden rijdt bij 100 op z'n cruise rond de 1 op6 op benzine, dus een Sub kan best redelijk zuinig met brandstof omgaan, motortje is natuurlijk wel door een specialist afgesteld :lol: :lol:
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Chevrolet Suburban K20 Silverado 1986

Post by kikkegek »

he Fury,
het hangt natuurlijk helemaal af van de staat van je motorblok...maar ik heb al echt een heleboel gedaan en het lijkt allemaal geen ruk te helpen, hij blijft ongeveer 1:3 te rijden.

- bougiekabels vokte, VERVANGEN
- koelfan had geen fanclutch, FLEXFAN GEMONTEERD
- LPG laten afstellen. Had veel te hoge CO
- van open luchtfilterhuis naar een gesloten filterhuis met aanvoer vanachter de gril
- ontsteking afgesteld. stond op 0 BTDC, nu op ongeveer 10BTDC
- vacuum vervroeging losgemaakt van de distributeur
- thermostaat van 180F vervangen voor eentje van 195F (blok wordt nog steeds niet warmer als 80C)

Het zou allemaal een groot verschil moeten uitmaken...maak ik merk er geen reet van...als we een lang stuk grote weg rijden, dan kruipt die nog wel eens naar de 1:3,5....maar niks zuiniger dan dat. Dus ben erg benieuwd naar jou...

dit is sinds de zomer mijn verbruik. Ik heb een bokje in de auto en schrijf km stand en getankte liters iedere keer op, samen met de prijs. Leuk statestieken.
Image
olle griese
Posts: 392
Joined: Sat Mar 13, 2010 5:31 pm

Re: Chevrolet Suburban K20 Silverado 1986

Post by olle griese »

Kikke,
Waarom is die plaat die voor dit gat hoort er voor weg gehaald.
Ben je nu niet bang dat je filter nat word als het regent?

Image
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Chevrolet Suburban K20 Silverado 1986

Post by kikkegek »

hoi Olle,

tot nu toe niet.

Ik heb de aansluiting teruggevraagd bij de garage die de LPG had ingebouwd. Daarbij heb ik alleen das plastic eindstuk gekregen. Er zat geen plaat voor. Inmiddels weet ik via jou en een amerikaans forum, dat er inderdaad een plaat voor moet.

Op zich is het risico met regen niet zo heel groot. De luchtstroom is zo ontzettend turbulent bij de gril, dat de kans heel klein is dat er regen in die buis komt en het helemaal naar de filter red. Daarbij heb ik ook nog eens een behoorlijk geribbelde buis, dus daar is de luchtstroming ook weer turbulent...

Ik ben eerder bang voor een grote golf water als ik door een plas rijdt of het van aankomend verkeer krijg. Dus ik ga er nog een plaatje voor maken...vandaar dat ik jou ook dat PMtje had gestuurd.
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Chevrolet Suburban K20 Silverado 1986

Post by kikkegek »

Chevy Blazert wrote:Met mijn Blazer K5 haal ik 1 op 5 . Dat is alleen maar in de bebouwde kom en ik kom niet boven de 80 km/u
Ik rij nog steeds op benzine, maar binnenkort op lpg.
Op de snelweg haalde ik 1 op 7. Best redelijk toch voor een terreinmonster? :D


@ Kikkegek, mooi ding man, mijn vrouw wil echt niet met mijn Blazer rijden ivm de hoogte.Ze reed wel zo weg met mijn vorige auto, een 1971 Pontiac Firebird Formula 455 . Verhoging van de Blazer is 12 cm, dus niet echt schokkend. Maar hulde voor je vrouw 8) Ik weet, het is niet makkelijk om met zo'n dikke sub door de smalle straatjes van Nederland te sturen.

Woon in de buurt van Alphen a/d Rijn, 20 minuten cruisen dus. :)
kikke!
ja ze is als een koninginnetje als ze in der Burb rijdt! heel cool hoor!
chevycaprice91
Posts: 653
Joined: Sat Oct 03, 2009 7:26 pm

Re: Chevrolet Suburban K20 Silverado 1986

Post by chevycaprice91 »

Hoever heb je de vollast open staan,op het nekje boven op de mixer.

ik heb die van mij een tikje dichter gedraaid van de zomer kon 35km verder op een tank,en nog steeds power bij volgas.

de meesten hebben em helemaal open staan maar bij een normaal blok is dat volgens mij niet nodig.
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Chevrolet Suburban K20 Silverado 1986

Post by kikkegek »

chevycaprice91 wrote:Hoever heb je de vollast open staan,op het nekje boven op de mixer.

ik heb die van mij een tikje dichter gedraaid van de zomer kon 35km verder op een tank,en nog steeds power bij volgas.

de meesten hebben em helemaal open staan maar bij een normaal blok is dat volgens mij niet nodig.
ik zou eens moeten kijken. Volgens mij staat die half open....of zoiets...ik/wij rijden echt nooit volgas...eigenlijk altijd cruisen...een K20 leent zich ook niet om te racen...

ik check straks ff de vollast stand. maak ik wel fotootje van...upload ik dan hier even.
olle griese
Posts: 392
Joined: Sat Mar 13, 2010 5:31 pm

Re: Chevrolet Suburban K20 Silverado 1986

Post by olle griese »

Kikke,
Ik zet de foto,s die even neer, dan heeft iedereen die er in is geinteresseerd wat aan.
Wel een beetje onduidelijk maar dat komt omdat de grill er al weer voor zit.

Image

Image

Image
boyanka
Posts: 3067
Joined: Thu May 31, 2007 9:40 pm

Re: Chevrolet Suburban K20 Silverado 1986

Post by boyanka »

8) met m'n K5 rijdt ik 1:3
Post Reply