Chevrolet Suburban K20 "Silvester" 1986
Re: Chevrolet Suburban K20 "Silvester" 1986
Had je trouwens al wat kunnen knutselen met de Impco VPV?
Re: Chevrolet Suburban K20 "Silvester" 1986
jup, maar doel was beter starten. Met die VPV startte die met een lekkende verdamper binnen 2 keer omdraaien van de motor.Lite-On wrote:Had je trouwens al wat kunnen knutselen met de Impco VPV?
Maar nu de verdamper dicht is, start die zonder die VPV ook binnen 1,5 keer omdraaien van de motor. Echt geweldig.
dus VPV weer ingeleverd. Ik denk dat als ik mijn MAX power knop iets verder openzet, dat mijn WOT AFR ook wel goed komt. Moet ik alleen nog ff testen.
dus ik heb hem niet nodig en teruggegeven...
Re: Chevrolet Suburban K20 "Silvester" 1986
Jammer, was benieuwd of het ook je performance had verbeterd bij WOT vanuit bijvoorbeeld stilstand.
Dat is waar ik nog vermogen mis sinds de 300A -> 425 swap.
Maar wellicht dat dit ook gewoon te maken heeft met het spokende stationair circuit van de mixer. Eigenlijk moet ik hier ook gewoon even mee wachten totdat er een goede functionerende mixer is
Dat is waar ik nog vermogen mis sinds de 300A -> 425 swap.
Maar wellicht dat dit ook gewoon te maken heeft met het spokende stationair circuit van de mixer. Eigenlijk moet ik hier ook gewoon even mee wachten totdat er een goede functionerende mixer is
Re: Chevrolet Suburban K20 "Silvester" 1986
na wat chatten met Bigblockmopar op ICQ (yes hardcore odlfashioned chatting) heb ik me mixer opengemaakt om zelf te kijken hoe die nou werkt.
Ik snap nu dat vacuum de power valve optilt via het membraam dat boven in je mixer zit.
BBM zei dat ik misschien het mengsel rijker kan maken met zwaardere veer, minder lucht, evenveel lpg, is rijker mengsel?
ik zag ook meteen dat ik de MAX doorlaat op 50% had zitten (ooit geprobeerd en nooit teruggezet).
POWER dus op 100% open gezet en ritje gemaakt:
idle 15.5-16.5 (varieert met motor en motorruimte temperatuur)
light throttle is 17.0 (was low 17)
cruise 90 kph is 17.0 - 17.2 (was high 17)
WOT is nu 14.5-15.5
en grootste verbetering is dat naar mate ik meer gas geef, het mengsel ook rijker wordt, met als max 14.5 bij WOT.
hij trok met WOT echt duidelijk beter op...
volgende dat ik wil proberen is hoeveel invloed die veer in de deksel boven de power valve aan invloed heeft.
Ik snap nu dat vacuum de power valve optilt via het membraam dat boven in je mixer zit.
BBM zei dat ik misschien het mengsel rijker kan maken met zwaardere veer, minder lucht, evenveel lpg, is rijker mengsel?
ik zag ook meteen dat ik de MAX doorlaat op 50% had zitten (ooit geprobeerd en nooit teruggezet).
POWER dus op 100% open gezet en ritje gemaakt:
idle 15.5-16.5 (varieert met motor en motorruimte temperatuur)
light throttle is 17.0 (was low 17)
cruise 90 kph is 17.0 - 17.2 (was high 17)
WOT is nu 14.5-15.5
en grootste verbetering is dat naar mate ik meer gas geef, het mengsel ook rijker wordt, met als max 14.5 bij WOT.
hij trok met WOT echt duidelijk beter op...
volgende dat ik wil proberen is hoeveel invloed die veer in de deksel boven de power valve aan invloed heeft.
Re: Chevrolet Suburban K20 "Silvester" 1986
doosje rubber dopjes binnen. Besteld bij Parts & Stuff Nootdorp en eindelijk die bouten van me carb gehaald. geen gezicht en mogelijk vacuum lek.
-
- Posts: 1548
- Joined: Thu Dec 16, 2010 4:46 pm
Re: Chevrolet Suburban K20 "Silvester" 1986
mooie verdelerkap ook.
Re: Chevrolet Suburban K20 "Silvester" 1986
jup! net opgepoetst, thanks :-) 8)sansemiano wrote:mooie verdelerkap ook.
Re: Chevrolet Suburban K20 "Silvester" 1986
Nog verschil gemerkt / dat je vroeger wel iets van een vac. lek had?
Ik moet binnenkort nog wat spul bestellen bij rockauto, en dan laat ik ook zo'n bakkie meekomen als het in dezelfde zending mee kan.
Ik moet binnenkort nog wat spul bestellen bij rockauto, en dan laat ik ook zo'n bakkie meekomen als het in dezelfde zending mee kan.
Re: Chevrolet Suburban K20 "Silvester" 1986
nee, daar heb ik nog te weinig voor kunnen rijden.Lite-On wrote:Nog verschil gemerkt / dat je vroeger wel iets van een vac. lek had?
Ik moet binnenkort nog wat spul bestellen bij rockauto, en dan laat ik ook zo'n bakkie meekomen als het in dezelfde zending mee kan.
Re: Chevrolet Suburban K20 "Silvester" 1986
ik ga me PCV-klep vervangen in me klepdeksel. als ik die afsluit, gaat me idle afr van 17 naar 15. Dat betekent dus een behoorlijk vacuumlek.
De PCV-klep hoort zo te werken, dan die bij het hoge vacuum van idle bijna of geheel gesloten is, zodat je rustig stationaire kunt draaien.
Ik denk dat die van mij nog nooit vervangen is, niet de afgelopen 40.000km die wij gereden hebben iig.
dus die heb ik net besteld. Ben benieuwd of die dan weer rustig gaat lopen.
Verder merk ik dat die smorgens in 1-2 omwentelingen aanslaat, maar bijna niet staionaire kan blijven draaien. En ik verdenk de PCV daarvan. Smorgens heb ik echt een AFR van 20 ofzo die na warm rijden ongeveer 15 -15.5 is...
ook trouwens ff samen met mijn vrouw gecontroleerd of vol gas, ook echt vol gas is....en wat denk je...vol gas heeft de secundairies maar 50% open. ligt ook onwijs dikke vloerbedekking in de auto en daaronder hebben ze ooit nog eens isolatie en bitumen geplaatst...
De PCV-klep hoort zo te werken, dan die bij het hoge vacuum van idle bijna of geheel gesloten is, zodat je rustig stationaire kunt draaien.
Ik denk dat die van mij nog nooit vervangen is, niet de afgelopen 40.000km die wij gereden hebben iig.
dus die heb ik net besteld. Ben benieuwd of die dan weer rustig gaat lopen.
Verder merk ik dat die smorgens in 1-2 omwentelingen aanslaat, maar bijna niet staionaire kan blijven draaien. En ik verdenk de PCV daarvan. Smorgens heb ik echt een AFR van 20 ofzo die na warm rijden ongeveer 15 -15.5 is...
ook trouwens ff samen met mijn vrouw gecontroleerd of vol gas, ook echt vol gas is....en wat denk je...vol gas heeft de secundairies maar 50% open. ligt ook onwijs dikke vloerbedekking in de auto en daaronder hebben ze ooit nog eens isolatie en bitumen geplaatst...
Re: Chevrolet Suburban K20 "Silvester" 1986
Mijn PCV klep is ook gaar - die staat ook op het punt om vervangen te worden. Wellicht verklaard dat bij mij ook het e.a. - ik ben vandaag weer aan het zoeken geweest naar een vac. lek maar nog niks gevonden.
Een koude start gaat nog niet echt van harte.
Ik heb al een tijdje last dat de auto pluimt als ik van te voren een keer goed gas gegeven heb. Doet ie maar heel afentoe, en heb van meerdere Pontiac liefhebbers gehoord dat het heel goed te PCV klep zou kunnen zijn. En voor 6 euro bij rockauto ga ik me daar ook niet druk om maken.
Blijkbaar moet de PCV klep eigenlijk bij elk groot onderhoud vervangen worden heb ik gehoord (staat ook in de shop manual van m'n wagen).
Een koude start gaat nog niet echt van harte.
Ik heb al een tijdje last dat de auto pluimt als ik van te voren een keer goed gas gegeven heb. Doet ie maar heel afentoe, en heb van meerdere Pontiac liefhebbers gehoord dat het heel goed te PCV klep zou kunnen zijn. En voor 6 euro bij rockauto ga ik me daar ook niet druk om maken.
Blijkbaar moet de PCV klep eigenlijk bij elk groot onderhoud vervangen worden heb ik gehoord (staat ook in de shop manual van m'n wagen).
Re: Chevrolet Suburban K20 "Silvester" 1986
Vraag van de leek : waar zit die PCV klep?
Re: Chevrolet Suburban K20 "Silvester" 1986
Meestal in je kleppendeksel, aan een slang
Re: Chevrolet Suburban K20 "Silvester" 1986
OK, dank je!Jeroen_Sp wrote:Meestal in je kleppendeksel, aan een slang
Re: Chevrolet Suburban K20 "Silvester" 1986
- PCV klep vervangen
- motor olie koeler verwijdert (leidingen lekte olie)
- olie filter adapter geplaatst
- schoon olie filter geplaatst
- 20W50 olie vervangen door 10W40 semi synteet
oliedruk was met klein beetje gasgeven al 40 psi ipv 30 psi tot nu toe.
- motor olie koeler verwijdert (leidingen lekte olie)
- olie filter adapter geplaatst
- schoon olie filter geplaatst
- 20W50 olie vervangen door 10W40 semi synteet
oliedruk was met klein beetje gasgeven al 40 psi ipv 30 psi tot nu toe.