Chevrolet Suburban K20 "Silvester" 1986

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Lite-On
Posts: 522
Joined: Fri Apr 24, 2009 10:41 pm

Re: Chevrolet Suburban K20 "Silvester" 1986

Post by Lite-On »

Had je trouwens al wat kunnen knutselen met de Impco VPV?
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Chevrolet Suburban K20 "Silvester" 1986

Post by kikkegek »

Lite-On wrote:Had je trouwens al wat kunnen knutselen met de Impco VPV?
jup, maar doel was beter starten. Met die VPV startte die met een lekkende verdamper binnen 2 keer omdraaien van de motor.

Maar nu de verdamper dicht is, start die zonder die VPV ook binnen 1,5 keer omdraaien van de motor. Echt geweldig.

dus VPV weer ingeleverd. Ik denk dat als ik mijn MAX power knop iets verder openzet, dat mijn WOT AFR ook wel goed komt. Moet ik alleen nog ff testen.

dus ik heb hem niet nodig en teruggegeven...
Lite-On
Posts: 522
Joined: Fri Apr 24, 2009 10:41 pm

Re: Chevrolet Suburban K20 "Silvester" 1986

Post by Lite-On »

Jammer, was benieuwd of het ook je performance had verbeterd bij WOT vanuit bijvoorbeeld stilstand.
Dat is waar ik nog vermogen mis sinds de 300A -> 425 swap.
Maar wellicht dat dit ook gewoon te maken heeft met het spokende stationair circuit van de mixer. Eigenlijk moet ik hier ook gewoon even mee wachten totdat er een goede functionerende mixer is :D
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Chevrolet Suburban K20 "Silvester" 1986

Post by kikkegek »

na wat chatten met Bigblockmopar op ICQ (yes hardcore odlfashioned chatting) heb ik me mixer opengemaakt om zelf te kijken hoe die nou werkt.
Ik snap nu dat vacuum de power valve optilt via het membraam dat boven in je mixer zit.
Image

BBM zei dat ik misschien het mengsel rijker kan maken met zwaardere veer, minder lucht, evenveel lpg, is rijker mengsel?
Image

ik zag ook meteen dat ik de MAX doorlaat op 50% had zitten (ooit geprobeerd en nooit teruggezet).
Image

POWER dus op 100% open gezet en ritje gemaakt:
idle 15.5-16.5 (varieert met motor en motorruimte temperatuur)
light throttle is 17.0 (was low 17)
cruise 90 kph is 17.0 - 17.2 (was high 17)
WOT is nu 14.5-15.5
en grootste verbetering is dat naar mate ik meer gas geef, het mengsel ook rijker wordt, met als max 14.5 bij WOT.

hij trok met WOT echt duidelijk beter op...

volgende dat ik wil proberen is hoeveel invloed die veer in de deksel boven de power valve aan invloed heeft.
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Chevrolet Suburban K20 "Silvester" 1986

Post by kikkegek »

doosje rubber dopjes binnen. Besteld bij Parts & Stuff Nootdorp en eindelijk die bouten van me carb gehaald. geen gezicht en mogelijk vacuum lek.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
sansemiano
Posts: 1548
Joined: Thu Dec 16, 2010 4:46 pm

Re: Chevrolet Suburban K20 "Silvester" 1986

Post by sansemiano »

mooie verdelerkap ook. ;)
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Chevrolet Suburban K20 "Silvester" 1986

Post by kikkegek »

sansemiano wrote:mooie verdelerkap ook. ;)
jup! net opgepoetst, thanks :-) 8)
Lite-On
Posts: 522
Joined: Fri Apr 24, 2009 10:41 pm

Re: Chevrolet Suburban K20 "Silvester" 1986

Post by Lite-On »

Nog verschil gemerkt / dat je vroeger wel iets van een vac. lek had?

Ik moet binnenkort nog wat spul bestellen bij rockauto, en dan laat ik ook zo'n bakkie meekomen als het in dezelfde zending mee kan.
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Chevrolet Suburban K20 "Silvester" 1986

Post by kikkegek »

Lite-On wrote:Nog verschil gemerkt / dat je vroeger wel iets van een vac. lek had?

Ik moet binnenkort nog wat spul bestellen bij rockauto, en dan laat ik ook zo'n bakkie meekomen als het in dezelfde zending mee kan.
nee, daar heb ik nog te weinig voor kunnen rijden.
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Chevrolet Suburban K20 "Silvester" 1986

Post by kikkegek »

ik ga me PCV-klep vervangen in me klepdeksel. als ik die afsluit, gaat me idle afr van 17 naar 15. Dat betekent dus een behoorlijk vacuumlek.

De PCV-klep hoort zo te werken, dan die bij het hoge vacuum van idle bijna of geheel gesloten is, zodat je rustig stationaire kunt draaien.

Ik denk dat die van mij nog nooit vervangen is, niet de afgelopen 40.000km die wij gereden hebben iig.

dus die heb ik net besteld. Ben benieuwd of die dan weer rustig gaat lopen.

Verder merk ik dat die smorgens in 1-2 omwentelingen aanslaat, maar bijna niet staionaire kan blijven draaien. En ik verdenk de PCV daarvan. Smorgens heb ik echt een AFR van 20 ofzo die na warm rijden ongeveer 15 -15.5 is...

ook trouwens ff samen met mijn vrouw gecontroleerd of vol gas, ook echt vol gas is....en wat denk je...vol gas heeft de secundairies maar 50% open. ligt ook onwijs dikke vloerbedekking in de auto en daaronder hebben ze ooit nog eens isolatie en bitumen geplaatst...
Lite-On
Posts: 522
Joined: Fri Apr 24, 2009 10:41 pm

Re: Chevrolet Suburban K20 "Silvester" 1986

Post by Lite-On »

Mijn PCV klep is ook gaar - die staat ook op het punt om vervangen te worden. Wellicht verklaard dat bij mij ook het e.a. - ik ben vandaag weer aan het zoeken geweest naar een vac. lek maar nog niks gevonden.
Een koude start gaat nog niet echt van harte. :?

Ik heb al een tijdje last dat de auto pluimt als ik van te voren een keer goed gas gegeven heb. Doet ie maar heel afentoe, en heb van meerdere Pontiac liefhebbers gehoord dat het heel goed te PCV klep zou kunnen zijn. En voor 6 euro bij rockauto ga ik me daar ook niet druk om maken.
Blijkbaar moet de PCV klep eigenlijk bij elk groot onderhoud vervangen worden heb ik gehoord (staat ook in de shop manual van m'n wagen).
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: Chevrolet Suburban K20 "Silvester" 1986

Post by HarleyRob »

Vraag van de leek :oops: : waar zit die PCV klep?
Jeroen_Sp
Posts: 2435
Joined: Sat Oct 11, 2008 9:43 am

Re: Chevrolet Suburban K20 "Silvester" 1986

Post by Jeroen_Sp »

Meestal in je kleppendeksel, aan een slang
HarleyRob
Posts: 2819
Joined: Mon Jun 06, 2011 2:04 pm

Re: Chevrolet Suburban K20 "Silvester" 1986

Post by HarleyRob »

Jeroen_Sp wrote:Meestal in je kleppendeksel, aan een slang
OK, dank je!
kikkegek
Posts: 2004
Joined: Wed Jul 14, 2010 8:56 am

Re: Chevrolet Suburban K20 "Silvester" 1986

Post by kikkegek »

- PCV klep vervangen

- motor olie koeler verwijdert (leidingen lekte olie)

- olie filter adapter geplaatst

- schoon olie filter geplaatst

- 20W50 olie vervangen door 10W40 semi synteet

oliedruk was met klein beetje gasgeven al 40 psi ipv 30 psi tot nu toe.
Post Reply