73 Cadillac Coupe DeVille

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
HiP #2
Posts: 684
Joined: Mon Jan 18, 2010 12:54 pm

Re: 73 Cadillac Coupe DeVille

Post by HiP #2 »

zo dat is kut!

verder geen dingen meegenomen???
Billy-Jane
Posts: 194
Joined: Thu Jan 21, 2010 11:58 pm

Re: 73 Cadillac Coupe DeVille

Post by Billy-Jane »

gereedschapkisten, balanceer apparaat, starterpacks, momentsleutels, allerlei gereedschap zetjes, compressor, lasapparaat, echt te veel om op te noemen..
Billy-Jane
Posts: 194
Joined: Thu Jan 21, 2010 11:58 pm

Re: 73 Cadillac Coupe DeVille

Post by Billy-Jane »

Ok even een kleine update! 8)
Alvast een aantal onderdelen die zijn binnen gekomen wat betreft het motorblok! :lol:
Alles krijgt nog wel een mooi geil kleurtje!

Hier de nieuwe krukas voor de omvorming van 472cid naar een 500cid! Alleen nog zuigers en drijfstangen en de 500 is gehaald! :D 8)
Image

De Klowkooler waterpump
Image

Hier een aantal foto's van de nieuwe cilinderkoppen!! Alles vergroot natuurlijk! Check de kleppen!! Super blij mee!
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Luchtfilter en front engine cover
Image


En alvast een deel van de ontsteking
Image


Oja heeft iemand nog een goed adres voor het honen van clinders.. ik wil naar 4.320, en heeft iemand een richtprijs? Ben helemaal niet bekend hiermee namelijk, ook mijn eerste keer dat ik een heel blok aanpas..
CM
Posts: 3247
Joined: Mon Mar 21, 2005 7:01 pm

Re: 73 Cadillac Coupe DeVille

Post by CM »

Nice project going on there 8) lelijk zeg die inbraak een fkn gat in de muur ook geeez...
maikelkranen
Posts: 432
Joined: Sat Jan 20, 2007 2:40 pm

Re: 73 Cadillac Coupe DeVille

Post by maikelkranen »

DE tering, en welkom ook ziet er goed uit hoor.
Billy-Jane
Posts: 194
Joined: Thu Jan 21, 2010 11:58 pm

Re: 73 Cadillac Coupe DeVille

Post by Billy-Jane »

Na de inbraak weinig echte vorderingen gehad. Nog met carrosserie bezig en er komen wel wat plekjes aan het licht.. :?
Maar dat was ook te verwachten. Het dak was voorzien van skai, maar het was de bedoeling om dat eraf te laten. Alleen door de roestvorming onder de skai zijn er wel wat putten ontstaan in het dak. Als de roest eruit is kan ik hem dan gewoon strak maken met plamuur zonder consequenties voor later? :o :?

Verder zijn er nog wat dingen onderweg betreft het blok. Volgende week wordt hij gehoned enzo, ben hem alleen sowieso een maand kwijt.. :? Wel lang, maar goed heb geen gigantische haast met het blok tot nu toe.
Hieronder paar pics:

Kofferbak bodem eruit.
Image

Nieuw stuk onder achterraam erin gelast. Oude was verrot. Over laten komen vanuit een sloop in USA
Image

Vocht achter de chroom strippen :(
Image

En zo zijn er wel meer plekjes..

Goed nieuws de zuigers!! :lol: :D
Image
Image
Image
70 fullsize
Posts: 826
Joined: Sat Nov 13, 2004 10:47 am

Re: 73 Cadillac Coupe DeVille

Post by 70 fullsize »

Nice work!!! Jammer van die inbraak, maar respect voor hoe je het aanpakt!!!
rdtreur
Posts: 425
Joined: Thu Jun 03, 2004 12:56 pm

Re: 73 Cadillac Coupe DeVille

Post by rdtreur »

Ziet er allemaal goed uit! Klote van die inbraak, het zit je wel tegen...

Voor het honen kun je hier even contact mee opnemen:
http://www.grossouw.com

Ze zitten gewoon in Amstelveen ( het .com doet ander denken....)

Succes
caddy123
Posts: 1138
Joined: Tue Jan 23, 2007 6:13 pm

Re: 73 Cadillac Coupe DeVille

Post by caddy123 »

respect voor je project dat 500 cid blok is voor mijn een droom kan ik nog niet betalen :x
Super netjes allemaal ps ik zoek nog uitlaat spruitstukken 472-500 heb jij die nog over.

En dit was mijn project (Cadillac coupe deville 79 op naar de SPUITER einde nadertPosted: Sun Apr 08, 2007 6:57 pm )
Billy-Jane
Posts: 194
Joined: Thu Jan 21, 2010 11:58 pm

Re: 73 Cadillac Coupe DeVille

Post by Billy-Jane »

Hey dank je..

Zal binnenkort even foto's posten.. Kwam echt giga veel tegen na het stralen. Heb het hele stuk onder het achterraam verwijdert. Nieuw stuk vanaf de sloop uit Amerika laten komen. Die er tussen gemaakt and fits like a glove na heel wat aanpassingen :) . Moet de kofferbak bodem nog helemaal fixen. Wielkassen eruit geslepen en weer helemaal opnieuw vorm geven.

Ik heb veel gereedschap maar niet qua plaatwerk. Dus er zit nogal wat tijd in het vormgeven e.d.

Maar wat bedoel je qua blok? Ook een 500 tunen? Ja daar zit wel wat geld in. Je kunt een ander type blok kopen, maar ik vind dat dit blok bij de Cadillac hoort. Ben ontzettend benieuwd naar de prestaties van een Caddy 500cid. Vind het interessante blokken. Hoog nikkelgehalte, lichter dan een Chevy bigblock uit die tijd en wel meerdere dingen wat je er totaal niet achter zoekt.

Nee heb geen uitlaatspruitstuk voor je. Zoek je gietijzeren? Heb je hem er al af? Kijk uit als je dat moet doen. Totaal drama. 7 bouten bij mij afgeknapt. En ik ben niet de eerste bleek ik te ontdekken.
caddy123
Posts: 1138
Joined: Tue Jan 23, 2007 6:13 pm

Re: 73 Cadillac Coupe DeVille

Post by caddy123 »

Mijn blok is 7000 km geleden uit elkaar geweest, en heb alles netjes met copa vet vastgezet dus fluitje van een cent.
En ja die cadillac blokken zijn super ik had eeen eldorado uit 1970 enige jaar dat er 10.5 : 1 compressie zuigers in zaten hele echte en lekkere pk zo uit de fabriek.
En de 500 cid caddy engine weegt minder dan een 350 cui chevy!
Daarna zijn ze die blokken gaan knijpen met andere zuigers (lagere compressie) en kleinere kleppen.
De 425-472-500 blokkken zijn super, hoog nikkel gehalte zeeer lage slijtage omdat ze zulke harde cilinder wanden hebben.
Ik heb zelf een 425 cid :) , wat de meeste mensen niet weten is dat het precies hetzelfde blok is als de 472-500 compressie 8:5-1 alleen kleinere kleppen kleinere slag originele 185 pk geheel gereviseerd.(dus alles past op elkaar intake spruitstukken etc)
Mijnb blokje loopt super, van 0 naar 80 kmh trekt hij best maar daarna houd het op :x
Heb nu een performer intake van edel leggen die komt erop en 472-500 uitlaatspruitstukken(zoek ik nog) dan ademt de motor beter en zit ik op zon 200 pk,
meer is er zo niet uit te halen, als ik over wat jaren gespaard heb wil ik zelf ook een 500cid aanschaffen en zelf helemaal bouwen volgens specs mts 400 a 500 pk .
Wel een voordeel loopt op de snelweg bij constant 100kmh(niet harder) 1op 6 :D
En dat gaat niet lukken met een 500 cid denk ik :?


ps rijd met een 425 impco mixer.

gr caddy123
morpheus
Posts: 2321
Joined: Fri Feb 01, 2008 7:12 pm

Re: 73 Cadillac Coupe DeVille

Post by morpheus »

Hoi

Welkom hier
Erg mooi project, als ik de ruimte had had ik het ook zo gedaan, kloote van die inbraak gereedschap is heilig daar moeten ze vanaf blijven.
Zoek je nog adresjes voor je blok te honen kijk dan even op mijn site www.amerikaanseautosite.nl daar staan genoeg adresjes om te honen


gr morpheus
Billy-Jane
Posts: 194
Joined: Thu Jan 21, 2010 11:58 pm

Re: 73 Cadillac Coupe DeVille

Post by Billy-Jane »

Eindelijk een beetje tijd over en dus ging vandaag op weg naar Leeuwarden om blok weg te brengen in mijn 'daily' Ford F-250. Ben verdomme nog geen 20km onderweg en ik zie in 1 keer allemaal witte rommel achter mij, ik dacht huh!? :P Ze waren ook met de weg bezig en reed dus door van dat droge witte zand en dacht eerst dat het allemaal opstoof. 8) :D :o

Maar 50 mtr verder nog steeds... auto aan de kant, kap open en het wat een grote fontein.. :x overal water.. Heb me weg laten slepen door een kennis.. Heb de schade nog niet bekeken, kwam ergens achter het dynamo vandaan.. :?:

Denk dat ik gelijk het blok er helemaal maar uithaal.. Alsof ik het niet druk genoeg heb.. :? Naja, dagelijkse car aan de kloten, dat is altijd minder.. Maar heb nog ergens een Dodge W200 staan, moet die maar weer als dagelijkse auto.. Het is verdomme de grootste gare bak die er is maar heeft mij nog nooit in de steek gelaten, daarom doe ik hem ook steeds maar niet weg.. :P
TikiRalf
Posts: 385
Joined: Tue Apr 06, 2010 9:58 am

Re: 73 Cadillac Coupe DeVille

Post by TikiRalf »

mooi project, keep up the good work :thumbs:
maui
Posts: 1145
Joined: Fri Oct 01, 2004 12:37 pm

Re: 73 Cadillac Coupe DeVille

Post by maui »

Maar heb nog ergens een Dodge W200 staan, moet die maar weer als dagelijkse auto.. Het is verdomme de grootste gare bak die er is maar heeft mij nog nooit in de steek gelaten, daarom doe ik hem ook steeds maar niet weg..

mooie tekst hoor!!! :D
Post Reply