1987 Camaro IROC-Z

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Post Reply
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

1987 Camaro IROC-Z

Post by Corp »

FF een foto repo van een projectje, Camarotje opknappen omdat hij onder de gore tectyl zat en wat roestplekjes had op 't achterspatbord. Ook wat leuke spulletjes en een GM prototype inlaatspruitstukje en een P600B superchargertje voor wat meer freude am fahren

gore bende

Image

Image

resultaat van zo'n stomme exhaust cut out

Image

achteras eruit

Image

Image

verder strippen en repareren van waar een of andere malloot de auto heeft opgekrikt onder het rad. frame

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Geen wonder dat het naar benzine stinkt en dat als je de tank volgooit hij 1:6 rijdt...door het hangen op de vulpijp is de soldeernaad gebarsten en de peut loopt er zo uit.

Image

Image

Roest op 't spatbord en roest (stukje uitgezaagd voor inspectie) door een uitlaat die er tegenaan kwam

Image

alle roestplekken op de spatbordrand na zitten waar de originele sealer los is gekomen en de verzinklaag mee heeft getrokken zal wel weer het goedkoopste spul zijn geweest wat gm heeft gebruikt, rotzooi

Image

Image

Image

Image

Verotte posi in de as en een watts linkage

Image

Image

Image

Image

Frictie conus afgesleten...beetje een prut ontwerp. Afdraaien en opshimmen dan maar

Image

Image

Image

Image

Image

Asje schoon, netjes glyptal af fabriek

Image

Image

Image

Image

Wat spullen stralen

Image

Image

Image

Asje redelijk schoon zodat de draagarmbeugels verlast kunnen worden

Image

Image

Vieze tectylbende erafha;len met petroleum...geen fijn klusje

Image

Image

Image

Image

Image

lekker dan!

Image

Vers verzinkte bouten en moeren

Image
Last edited by Corp on Wed Nov 11, 2009 2:32 pm, edited 3 times in total.
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: 1987 Camaro IROC-Z

Post by Corp »

Alles afgekit, dat was af fabriek nooit gedaan

Image

Image

Image

Image

Image

Bedliner erop

Image

Image

Image

Image

Kijken of het eea past

Image

Headers verlast voor V bands, die ellendige kogel en kom verbindingen ben ik geen fan van

Image

Rad frame weer terug gebrukt zo goed als het ging, rad staat er nu weer recht in

Image

Image

Poedecoat grondlaag

Image

Image

Resultaat, lijkt wit..is licht grijs Tank gesoldeerd, dat lekt niet meer

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: 1987 Camaro IROC-Z

Post by Corp »

tank er weer onder

Image

Image

Nieuwe strut towers en vers lakje

Image

Image

Image

Image

Watts linkage

Image

Image`

Voorwieloph.

Image

Image

Image

Donor spatbord

Image

Motorruimte zo goed als klaar om torretje te ontvangen

Image

armpjes weer in elkaar

Image

zoals 't was

Image

Image

Image

Image

Achteras dekseltje/girdle

Image

remmerij spullen

Image

Achterkant aanpakken

Image

Image

Image

Spindle wat verbouwen

Image

Image

Image

Image

moets m'n veerspanner wat verbouwen om het in elkaar te krijgen zonder dat het beschadigd

Image

Toch weer gelukt

Image

Image

Image

19" M6 velgen

Image

Image

Asje verlast

Image

Achteras gecoat (moest eigenlijk grijs, per ongeluk zwart geworden...shit happens) originele ontluchting afgedopt ivm watts linkage

Image

Image

Image
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: 1987 Camaro IROC-Z

Post by Corp »

Kijken of alles past

Image

Spatbordje verder gedaan

Image

Gaat nog aardig lukken weer

Image

Prototype inlaat

Image

Image

Image

en een blazertje erop

Image

Image

Image


dat was 't tot nu toe...weer wachten op summit spullen
Krultang72
Posts: 9610
Joined: Tue Feb 03, 2004 6:27 pm

Re: 1987 Camaro IROC-Z

Post by Krultang72 »

nice!!! 8)
Pirana
Posts: 7487
Joined: Tue Feb 03, 2004 11:01 pm

Re: 1987 Camaro IROC-Z

Post by Pirana »

Goed aangepakt corp,zie je niet vaak zo'n "jong" project.

dat daarachter vindt ik ook leuk,een cyclone spoiler?
INTIMIDATOR
Posts: 450
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:40 pm

Re: 1987 Camaro IROC-Z

Post by INTIMIDATOR »

mooi project :) 8)
Zijn sowieso heerlijke auto's om in te rijden,en met het pret pakketje in het vooronder krijgt het ook de prestaties die passen bij de looks.
Heb je de motor nog aangepast?? of ga je voor de ringlands?
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: 1987 Camaro IROC-Z

Post by Corp »

std. onderblok nu ook nog std. koppen, straks mijn TFSG1s erop en een ZZ9 nokkenas en dan kijken of ik de bovenste ringland eraf kan rukken LOL. ;) Denk dat ik de boost bescheiden houdt. De 700R4 is wel versterkt opgebouwd en schakelt bikkelhard mar ik was niet van plan om die gelijk weer om zeep te helpen. Heb nog wel wat op reserve dus als 't stuk gaat geen probleem. Superfijne autos idd, heb ook nog een 88er 5.0 handbak met J65 remmen, G45/G90 perf 9 bolt as (normaal alleen op de 5.7) en geen opties behalve el. ramen. Als die el. ramen er niet op hadden gezeten was 't een 1LE geweest. 80.000 originele KM (Canadese auto dus alles metrisch)

Vond 't altijd een beetje de amerikaanse Opel Manta...vind dat wel wat hebben LOL trailer trash auto's ;)

Image

Dat daarachter is een "gewone" Cyclone, geen spoiler. Wel een 428 Cobra Jet.
Stimpy
Posts: 2034
Joined: Sun Jan 30, 2005 5:10 pm

Re: 1987 Camaro IROC-Z

Post by Stimpy »

Tering, dat is weer geen half werk. Dus daar ben je de hele tijd mee bezig.
Is het de bedoeling dat je hem ook nog helemaal laat spuiten?
Martin71RS
Posts: 2306
Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm

Re: 1987 Camaro IROC-Z

Post by Martin71RS »

Nice 8) dat wordt een fijne sturend karretje!
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: 1987 Camaro IROC-Z

Post by Corp »

He Arnold, mwoah..niet heel erg druk mee geweest hoor, al met al niet eens zo heel veel dagen aan kwijt geweest. Meer wachten op delen dan wat anders.

Stuurde al best goed maar nu een stuk beter hopelijk alle kogels e.d. van moog, ik meot die goedkope troep niet. Alles gewoon nieuw. Hoop dat hij wat beter remt. De remmen zijn niet echt slecht maar het houdt ook niet over met die kleine prulschijfjes en dan had ik op beide al J65 schijven rondom. Heb ook nog een setje 1LE schijven (12") die gaan wel een keer op de 88er. De 87er heeft 13" baer track voor en 12" C4 met PBR klauwen achter.
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Re: 1987 Camaro IROC-Z

Post by Funk »

Cool, ze zijn inderdaad vaak behoorlijk redneck, maar mits correct uitgevoerd is het toch best een aardige 80's musclecar.

Het idee met de M6 velgen heb ik ook al gehad voor mn Camaro, toch handig die 120mm steek.

Image

:lol:
mat350
Posts: 501
Joined: Wed Oct 06, 2004 6:22 pm

Re: 1987 Camaro IROC-Z

Post by mat350 »

mooi :thumbsup: ,
effe een vraagje,als je de draagarmen gepoederd hebt,krijg je de bussen er dan nog ingeprest of zijn deze afgedekt bij het poederen of schuur je de lak eruit achteraf.(wil mijn draagarmen ook late poederen).alvast bedankt
mohmie
Posts: 1241
Joined: Wed Jan 30, 2008 9:43 pm

Re: 1987 Camaro IROC-Z

Post by mohmie »

Zo, da's genieten zeg! En dan nog meer tijd kwijt aan wachten dan aan het project zelf :lol: :lol: . Daar kan ik alleen maar van dromen!
Corp
Posts: 5093
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:23 pm

Re: 1987 Camaro IROC-Z

Post by Corp »

mat350 wrote:mooi :thumbsup: ,
effe een vraagje,als je de draagarmen gepoederd hebt,krijg je de bussen er dan nog ingeprest of zijn deze afgedekt bij het poederen of schuur je de lak eruit achteraf.(wil mijn draagarmen ook late poederen).alvast bedankt
Gewoon met zo'n lamellentolletje de poedercoat eruit slijpen en de boringen superglad slijpen, dan gaan de bussen er met de pers zo in (arm ondersteunen zodat je 'm niet in elkaar drukt), bramen zijn funest en met de coating er nog op pers je de arm kapot omdat 't te strak gaat.
Post Reply