1987 Camaro IROC-Z
Re: 1987 Camaro IROC-Z
dat de waarde van de wagen zelf is verdubbelt in koppelingen en gevlochten slang.... LOL
Volgend jaar kijken wat ie doet op de 1/4?
Volgend jaar kijken wat ie doet op de 1/4?
-
- Posts: 653
- Joined: Sat Oct 03, 2009 7:26 pm
Re: 1987 Camaro IROC-Z
heb je hem al helemaal klaar??
Re: 1987 Camaro IROC-Z
nee, tijdje geen schot in de zaak. Wachten op onderdelen, heb mijn 82er trans am ook nog uit elkaar gerukt enz...enz.
Motorisch is hij nu wel klaar, 1 schroefdraad van de inlaat is kapot en zit te wachten op een 7/16 time sert setje, had die maat natuurlijk weer niet
Meeste werk is gegaan in het aanleggen van allerlei kabels en prut maar hij is nu zo goed als klaar voor de spuiter. Moet alleen het deurscharnier nog fixen
Motorisch is hij nu wel klaar, 1 schroefdraad van de inlaat is kapot en zit te wachten op een 7/16 time sert setje, had die maat natuurlijk weer niet
Meeste werk is gegaan in het aanleggen van allerlei kabels en prut maar hij is nu zo goed als klaar voor de spuiter. Moet alleen het deurscharnier nog fixen
Re: 1987 Camaro IROC-Z
Ziet er gelikt uit, ook mooi die kleine details zoals rode bougiekabels e.d.
Word dit een mooi-weer auto?
Word dit een mooi-weer auto?
Re: 1987 Camaro IROC-Z
Dit wordt een Garage auto
Re: 1987 Camaro IROC-Z
nietus....en moet je horen wie dat zegt
Re: 1987 Camaro IROC-Z
He, laat ik eens een update doen...
Waterkoeler voor de intercooler, is eigenlijk een oliekoeler maar ik had m nog liggen en past redelijk met wat modificaties en is al met -12 aansluitingen dus mooie maat
Hobbs schakelaar voor de intercooler. Ga hem denk ik ook sturen met 't IAT signaal van mijn cartridge MAF. Ff kijken of ik de EGR sturing daarvoor kan gebruiken, ik gebruik toch geen EGR en heb het liefste niet nog meer externe schakelaars en prut
ruitenwisservloeistof vaatje...heb mezelf een beetje vernaaid, een normale dop past zo niet meer ivm motorkap... wordt een verzonken dop zoeken
Potverdikkie...het past nog onder de kap ook krap is 't wel
maar hij is dicht en in het slot
De slangen p[ de bumper zijn voor water intercooler en lopen naar de meziere pomp
Het loopt op de gemodificeerde mask voor triple range extended MAF signaal met HPX cartridge maf enz...
Hobbs schakelaar anders gemonteerd
De water kant van de intercooler kostte toch meer slang en koppelingen dan ik had gedacht omdat 't anders weer eens niet past.
Nu nog de tuning verfijnen. Ben er best wel trots op, helemaal omdat ik 't zo gebouwd heb dat de auto er niet door wordt verneukt. Ik heb een pesthekel aan gaten boren en zagen en probeer altijd om spullen te monteren vanaf originele of ongebruikte montageplekken en dat is me grotendeels gelukt
Eigenbouw subframe connectors
Extra verstevigingen
extra bochten zodat 't zo dicht mogelijk langs de vloer en de SFCs loopt
niet zoveel ruimte
1 kant klaar op aflassen e.d. na
Klaar
De andere kant is wat complexer
Bijna klaar, zal een Z stap in moeten voor de uitlaat
Ook zo goed als klaar
Heb ook een versteviging tussen de 2 front subframes, doet ook dienst als inrij beveiliging voor 't carter..liever die balk beschadigd dan 't carter
Klaar voor de poedercoater
En de prut terug van de coater (incl zooi van andere projecten)
Vaatje voor radiator overflow en een expansie vaatje voor de intercooler
Jongbloed velgen, die gaan erop. Lekker old school
Houdt niet over kwa ruimte
De hawks spoiler past voor geen meter, draadeinden op de verkeerde plek, vorm helemaal naadje... andere klep gekocht waar hij op moet passen..mooi niet duis!
Dus dan maar de draadeinden eraf hakken, de klep losbikken van de ruit omdat deze anders niet mooi uitlijnt, ook nog wat geklopt en getrokken aan de body omdat er daar een keer wat op is gevallen (denk ik, de klep en de boven rand waren verbogen)
Kon er niet meer rotzooi in proppen..is wel genoeg zo
M6 neppers erop om te kunnen verrijden
Terug op de brug, 1 van de draden van het trans crossmember is kapot, de andere 3 had ik al opgetapt naar M12, dacht dat de laatste wel OK was...nou niet voor lang... dus die ook maar doen
Had de uitlaat ook nog afgezaagd omdat de einden niet pastten met de SFCs dus dan maar iets anders bouwen...een soort boom tube dus. Ruikt ook lekker zo onder de deur
De tune is nu een stuk beter.. na lang pielen en prutsen. Onderin had ik toch nog flinke tip in en soms stotteren, kreeg het er niet uit dus alles controleren...bleek dat er iets niet in de haak is met mijn splinternieuwe MSD billet verdeler. De ontsteking haalt bij lange na de graden niet die ik opgegeven heb in de tabel met de juiste reference angle van 6* ingesteld met EST bypass. Andere verdeler erin en bam.. probleem zo goed als opgelost. Incl de explosies in de uitlaat bij gas los zoals hier
Waterkoeler voor de intercooler, is eigenlijk een oliekoeler maar ik had m nog liggen en past redelijk met wat modificaties en is al met -12 aansluitingen dus mooie maat
Hobbs schakelaar voor de intercooler. Ga hem denk ik ook sturen met 't IAT signaal van mijn cartridge MAF. Ff kijken of ik de EGR sturing daarvoor kan gebruiken, ik gebruik toch geen EGR en heb het liefste niet nog meer externe schakelaars en prut
ruitenwisservloeistof vaatje...heb mezelf een beetje vernaaid, een normale dop past zo niet meer ivm motorkap... wordt een verzonken dop zoeken
Potverdikkie...het past nog onder de kap ook krap is 't wel
maar hij is dicht en in het slot
De slangen p[ de bumper zijn voor water intercooler en lopen naar de meziere pomp
Het loopt op de gemodificeerde mask voor triple range extended MAF signaal met HPX cartridge maf enz...
Hobbs schakelaar anders gemonteerd
De water kant van de intercooler kostte toch meer slang en koppelingen dan ik had gedacht omdat 't anders weer eens niet past.
Nu nog de tuning verfijnen. Ben er best wel trots op, helemaal omdat ik 't zo gebouwd heb dat de auto er niet door wordt verneukt. Ik heb een pesthekel aan gaten boren en zagen en probeer altijd om spullen te monteren vanaf originele of ongebruikte montageplekken en dat is me grotendeels gelukt
Eigenbouw subframe connectors
Extra verstevigingen
extra bochten zodat 't zo dicht mogelijk langs de vloer en de SFCs loopt
niet zoveel ruimte
1 kant klaar op aflassen e.d. na
Klaar
De andere kant is wat complexer
Bijna klaar, zal een Z stap in moeten voor de uitlaat
Ook zo goed als klaar
Heb ook een versteviging tussen de 2 front subframes, doet ook dienst als inrij beveiliging voor 't carter..liever die balk beschadigd dan 't carter
Klaar voor de poedercoater
En de prut terug van de coater (incl zooi van andere projecten)
Vaatje voor radiator overflow en een expansie vaatje voor de intercooler
Jongbloed velgen, die gaan erop. Lekker old school
Houdt niet over kwa ruimte
De hawks spoiler past voor geen meter, draadeinden op de verkeerde plek, vorm helemaal naadje... andere klep gekocht waar hij op moet passen..mooi niet duis!
Dus dan maar de draadeinden eraf hakken, de klep losbikken van de ruit omdat deze anders niet mooi uitlijnt, ook nog wat geklopt en getrokken aan de body omdat er daar een keer wat op is gevallen (denk ik, de klep en de boven rand waren verbogen)
Kon er niet meer rotzooi in proppen..is wel genoeg zo
M6 neppers erop om te kunnen verrijden
Terug op de brug, 1 van de draden van het trans crossmember is kapot, de andere 3 had ik al opgetapt naar M12, dacht dat de laatste wel OK was...nou niet voor lang... dus die ook maar doen
Had de uitlaat ook nog afgezaagd omdat de einden niet pastten met de SFCs dus dan maar iets anders bouwen...een soort boom tube dus. Ruikt ook lekker zo onder de deur
De tune is nu een stuk beter.. na lang pielen en prutsen. Onderin had ik toch nog flinke tip in en soms stotteren, kreeg het er niet uit dus alles controleren...bleek dat er iets niet in de haak is met mijn splinternieuwe MSD billet verdeler. De ontsteking haalt bij lange na de graden niet die ik opgegeven heb in de tabel met de juiste reference angle van 6* ingesteld met EST bypass. Andere verdeler erin en bam.. probleem zo goed als opgelost. Incl de explosies in de uitlaat bij gas los zoals hier
Re: 1987 Camaro IROC-Z
Dat kennen jullie wel he!
Hoe staat het met de 82 vette?
Hoe staat het met de 82 vette?
Re: 1987 Camaro IROC-Z
Erg mooi project.
Een vraag, heb je nog een hitteschild tussen de uitlaat en de luchtfilter zitten? Het lijkt alsof je nu erg veel warmte aanzuigt.
Een vraag, heb je nog een hitteschild tussen de uitlaat en de luchtfilter zitten? Het lijkt alsof je nu erg veel warmte aanzuigt.
Re: 1987 Camaro IROC-Z
De 82er staat al jaren in de hoek, binnenkort gaan we er weer mee verder
Ik heb getest met een koude luchtvoorziening naar het filter. Was spuuglelijk en scheelde niet of nauwelijks. In mijn hpx maf zit een interne iat en kan de temp monitoren via datastream en de intercooler pomo gaat daarmee geschakeld worden. Verschil met en zonder CAI was nihil dus nutteloos. Headers zijn gewrapped dus zo warm wordt het daar niet. De inlaatbuis heat soaked ook iets door de warmte van de rad. De water/lucht IC koelt dat weer af met gemak.
Ik heb getest met een koude luchtvoorziening naar het filter. Was spuuglelijk en scheelde niet of nauwelijks. In mijn hpx maf zit een interne iat en kan de temp monitoren via datastream en de intercooler pomo gaat daarmee geschakeld worden. Verschil met en zonder CAI was nihil dus nutteloos. Headers zijn gewrapped dus zo warm wordt het daar niet. De inlaatbuis heat soaked ook iets door de warmte van de rad. De water/lucht IC koelt dat weer af met gemak.