Page 1 of 11

1987 Camaro IROC-Z

Posted: Tue Nov 10, 2009 5:36 pm
by Corp
FF een foto repo van een projectje, Camarotje opknappen omdat hij onder de gore tectyl zat en wat roestplekjes had op 't achterspatbord. Ook wat leuke spulletjes en een GM prototype inlaatspruitstukje en een P600B superchargertje voor wat meer freude am fahren

gore bende

Image

Image

resultaat van zo'n stomme exhaust cut out

Image

achteras eruit

Image

Image

verder strippen en repareren van waar een of andere malloot de auto heeft opgekrikt onder het rad. frame

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Geen wonder dat het naar benzine stinkt en dat als je de tank volgooit hij 1:6 rijdt...door het hangen op de vulpijp is de soldeernaad gebarsten en de peut loopt er zo uit.

Image

Image

Roest op 't spatbord en roest (stukje uitgezaagd voor inspectie) door een uitlaat die er tegenaan kwam

Image

alle roestplekken op de spatbordrand na zitten waar de originele sealer los is gekomen en de verzinklaag mee heeft getrokken zal wel weer het goedkoopste spul zijn geweest wat gm heeft gebruikt, rotzooi

Image

Image

Image

Image

Verotte posi in de as en een watts linkage

Image

Image

Image

Image

Frictie conus afgesleten...beetje een prut ontwerp. Afdraaien en opshimmen dan maar

Image

Image

Image

Image

Image

Asje schoon, netjes glyptal af fabriek

Image

Image

Image

Image

Wat spullen stralen

Image

Image

Image

Asje redelijk schoon zodat de draagarmbeugels verlast kunnen worden

Image

Image

Vieze tectylbende erafha;len met petroleum...geen fijn klusje

Image

Image

Image

Image

Image

lekker dan!

Image

Vers verzinkte bouten en moeren

Image

Re: 1987 Camaro IROC-Z

Posted: Tue Nov 10, 2009 5:40 pm
by Corp
Alles afgekit, dat was af fabriek nooit gedaan

Image

Image

Image

Image

Image

Bedliner erop

Image

Image

Image

Image

Kijken of het eea past

Image

Headers verlast voor V bands, die ellendige kogel en kom verbindingen ben ik geen fan van

Image

Rad frame weer terug gebrukt zo goed als het ging, rad staat er nu weer recht in

Image

Image

Poedecoat grondlaag

Image

Image

Resultaat, lijkt wit..is licht grijs Tank gesoldeerd, dat lekt niet meer

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Re: 1987 Camaro IROC-Z

Posted: Tue Nov 10, 2009 5:47 pm
by Corp
tank er weer onder

Image

Image

Nieuwe strut towers en vers lakje

Image

Image

Image

Image

Watts linkage

Image

Image`

Voorwieloph.

Image

Image

Image

Donor spatbord

Image

Motorruimte zo goed als klaar om torretje te ontvangen

Image

armpjes weer in elkaar

Image

zoals 't was

Image

Image

Image

Image

Achteras dekseltje/girdle

Image

remmerij spullen

Image

Achterkant aanpakken

Image

Image

Image

Spindle wat verbouwen

Image

Image

Image

Image

moets m'n veerspanner wat verbouwen om het in elkaar te krijgen zonder dat het beschadigd

Image

Toch weer gelukt

Image

Image

Image

19" M6 velgen

Image

Image

Asje verlast

Image

Achteras gecoat (moest eigenlijk grijs, per ongeluk zwart geworden...shit happens) originele ontluchting afgedopt ivm watts linkage

Image

Image

Image

Re: 1987 Camaro IROC-Z

Posted: Tue Nov 10, 2009 5:49 pm
by Corp
Kijken of alles past

Image

Spatbordje verder gedaan

Image

Gaat nog aardig lukken weer

Image

Prototype inlaat

Image

Image

Image

en een blazertje erop

Image

Image

Image


dat was 't tot nu toe...weer wachten op summit spullen

Re: 1987 Camaro IROC-Z

Posted: Tue Nov 10, 2009 6:45 pm
by Krultang72
nice!!! 8)

Re: 1987 Camaro IROC-Z

Posted: Tue Nov 10, 2009 6:48 pm
by Pirana
Goed aangepakt corp,zie je niet vaak zo'n "jong" project.

dat daarachter vindt ik ook leuk,een cyclone spoiler?

Re: 1987 Camaro IROC-Z

Posted: Tue Nov 10, 2009 7:29 pm
by INTIMIDATOR
mooi project :) 8)
Zijn sowieso heerlijke auto's om in te rijden,en met het pret pakketje in het vooronder krijgt het ook de prestaties die passen bij de looks.
Heb je de motor nog aangepast?? of ga je voor de ringlands?

Re: 1987 Camaro IROC-Z

Posted: Tue Nov 10, 2009 7:31 pm
by Corp
std. onderblok nu ook nog std. koppen, straks mijn TFSG1s erop en een ZZ9 nokkenas en dan kijken of ik de bovenste ringland eraf kan rukken LOL. ;) Denk dat ik de boost bescheiden houdt. De 700R4 is wel versterkt opgebouwd en schakelt bikkelhard mar ik was niet van plan om die gelijk weer om zeep te helpen. Heb nog wel wat op reserve dus als 't stuk gaat geen probleem. Superfijne autos idd, heb ook nog een 88er 5.0 handbak met J65 remmen, G45/G90 perf 9 bolt as (normaal alleen op de 5.7) en geen opties behalve el. ramen. Als die el. ramen er niet op hadden gezeten was 't een 1LE geweest. 80.000 originele KM (Canadese auto dus alles metrisch)

Vond 't altijd een beetje de amerikaanse Opel Manta...vind dat wel wat hebben LOL trailer trash auto's ;)

Image

Dat daarachter is een "gewone" Cyclone, geen spoiler. Wel een 428 Cobra Jet.

Re: 1987 Camaro IROC-Z

Posted: Tue Nov 10, 2009 7:41 pm
by Stimpy
Tering, dat is weer geen half werk. Dus daar ben je de hele tijd mee bezig.
Is het de bedoeling dat je hem ook nog helemaal laat spuiten?

Re: 1987 Camaro IROC-Z

Posted: Tue Nov 10, 2009 8:21 pm
by Martin71RS
Nice 8) dat wordt een fijne sturend karretje!

Re: 1987 Camaro IROC-Z

Posted: Wed Nov 11, 2009 12:23 am
by Corp
He Arnold, mwoah..niet heel erg druk mee geweest hoor, al met al niet eens zo heel veel dagen aan kwijt geweest. Meer wachten op delen dan wat anders.

Stuurde al best goed maar nu een stuk beter hopelijk alle kogels e.d. van moog, ik meot die goedkope troep niet. Alles gewoon nieuw. Hoop dat hij wat beter remt. De remmen zijn niet echt slecht maar het houdt ook niet over met die kleine prulschijfjes en dan had ik op beide al J65 schijven rondom. Heb ook nog een setje 1LE schijven (12") die gaan wel een keer op de 88er. De 87er heeft 13" baer track voor en 12" C4 met PBR klauwen achter.

Re: 1987 Camaro IROC-Z

Posted: Wed Nov 11, 2009 1:22 am
by Funk
Cool, ze zijn inderdaad vaak behoorlijk redneck, maar mits correct uitgevoerd is het toch best een aardige 80's musclecar.

Het idee met de M6 velgen heb ik ook al gehad voor mn Camaro, toch handig die 120mm steek.

Image

:lol:

Re: 1987 Camaro IROC-Z

Posted: Wed Nov 11, 2009 7:54 am
by mat350
mooi :thumbsup: ,
effe een vraagje,als je de draagarmen gepoederd hebt,krijg je de bussen er dan nog ingeprest of zijn deze afgedekt bij het poederen of schuur je de lak eruit achteraf.(wil mijn draagarmen ook late poederen).alvast bedankt

Re: 1987 Camaro IROC-Z

Posted: Wed Nov 11, 2009 8:17 am
by mohmie
Zo, da's genieten zeg! En dan nog meer tijd kwijt aan wachten dan aan het project zelf :lol: :lol: . Daar kan ik alleen maar van dromen!

Re: 1987 Camaro IROC-Z

Posted: Wed Nov 11, 2009 10:41 am
by Corp
mat350 wrote:mooi :thumbsup: ,
effe een vraagje,als je de draagarmen gepoederd hebt,krijg je de bussen er dan nog ingeprest of zijn deze afgedekt bij het poederen of schuur je de lak eruit achteraf.(wil mijn draagarmen ook late poederen).alvast bedankt
Gewoon met zo'n lamellentolletje de poedercoat eruit slijpen en de boringen superglad slijpen, dan gaan de bussen er met de pers zo in (arm ondersteunen zodat je 'm niet in elkaar drukt), bramen zijn funest en met de coating er nog op pers je de arm kapot omdat 't te strak gaat.