1987 Camaro IROC-Z
Re: 1987 Camaro IROC-Z
Zoo lekker bezig daar, hij word nog beter dan een nieuwe .
Ronnie
Ronnie
-
- Posts: 727
- Joined: Tue Sep 18, 2007 9:41 pm
Re: 1987 Camaro IROC-Z
dat ziet er idd erg goed uit
Re: 1987 Camaro IROC-Z
Had nog wat zitten prutsen met wat spul
Wederom iets dat niet past, TPIS billet IAC behuizing en Accel Billet TB gaan niet zomaar samen:
Beetje vijlen ook weer opgelost
KRC block mount beugel binnen en serp poelie, alleen nog naar voren shimmen en dat zit ook weer goed
Heb de KRC pomp opgespaced, zit nu perfect. Ook heb ik de dynamo poelie verwisseld voor een KRC model met 3 groeven, past ook beter bij de rest. Heb ik dus alleen een custom krukas poelie nog nodig.
De blauwe slang is de hige druk leiding voor de stuurbekrachtiging
Edelbrock STB heeft ruzie met de inbus bout van de inlaat
Verder met het overdoen van de naden en het dyanamat achtige spul
Kachelhuis klaar, heb de originele beugel voor 't relais aangepast door er een 90 graden bocht in te zetten, nu monteert 't netjes aan de voorkant
Zelfde recept voor de bobine, heb de meegeleverde alu blokjes gebruikt om het geheel aan elkaar te zetten.
Alleen nog ff die rode overspray weghalen
Besloten om de warm waterklep te verplaatsen
VSC3000 alarm aan het installeren, wil alles er factory uit laten zien heb dus alle kabels gesoldeerd en netjes weggewerkt en oem stekkers enzo gebruikt, ook een oem zekeringhoudertje
De hoorn hier maar gelaten, tussen de bumper en de voorkant.
Alarm compleet geinstalleerd, was toch nog een boel werk zeg.
Dit zijn de zekeringhouders, 1 voor alarm, 1 voor extra benz pomp en de andere is de originele die er al hing
Ellendige gerol ook klaar, ben het helemaal beu. Wil geen kit en alubutyl meer zien
Kachel en KC4 oliekoeler gemonteerd, overal die veerklemmen gebruikt. Ik vind slangklemmen lelijk. Ook beschermhoezen tegen schuren.
Vind het een stuk netter met de waterklep hier, zie je het niet zo dominant zitten en er loopt maar 1 slang van het spatbord naar de motor.
Benzine leidingen ook klaar, incl. FMU. Superfueler gaat 't niet worden.
Wederom iets dat niet past, TPIS billet IAC behuizing en Accel Billet TB gaan niet zomaar samen:
Beetje vijlen ook weer opgelost
KRC block mount beugel binnen en serp poelie, alleen nog naar voren shimmen en dat zit ook weer goed
Heb de KRC pomp opgespaced, zit nu perfect. Ook heb ik de dynamo poelie verwisseld voor een KRC model met 3 groeven, past ook beter bij de rest. Heb ik dus alleen een custom krukas poelie nog nodig.
De blauwe slang is de hige druk leiding voor de stuurbekrachtiging
Edelbrock STB heeft ruzie met de inbus bout van de inlaat
Verder met het overdoen van de naden en het dyanamat achtige spul
Kachelhuis klaar, heb de originele beugel voor 't relais aangepast door er een 90 graden bocht in te zetten, nu monteert 't netjes aan de voorkant
Zelfde recept voor de bobine, heb de meegeleverde alu blokjes gebruikt om het geheel aan elkaar te zetten.
Alleen nog ff die rode overspray weghalen
Besloten om de warm waterklep te verplaatsen
VSC3000 alarm aan het installeren, wil alles er factory uit laten zien heb dus alle kabels gesoldeerd en netjes weggewerkt en oem stekkers enzo gebruikt, ook een oem zekeringhoudertje
De hoorn hier maar gelaten, tussen de bumper en de voorkant.
Alarm compleet geinstalleerd, was toch nog een boel werk zeg.
Dit zijn de zekeringhouders, 1 voor alarm, 1 voor extra benz pomp en de andere is de originele die er al hing
Ellendige gerol ook klaar, ben het helemaal beu. Wil geen kit en alubutyl meer zien
Kachel en KC4 oliekoeler gemonteerd, overal die veerklemmen gebruikt. Ik vind slangklemmen lelijk. Ook beschermhoezen tegen schuren.
Vind het een stuk netter met de waterklep hier, zie je het niet zo dominant zitten en er loopt maar 1 slang van het spatbord naar de motor.
Benzine leidingen ook klaar, incl. FMU. Superfueler gaat 't niet worden.
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: 1987 Camaro IROC-Z
Mooi man,
als je de superfueler niet gaat gebruiken zul je toch de chip in de ecm moeten gaan aanpassen ?
Bij mijn supercharger kit voor mijn motor zat ook een spacer met 2 extra injectoren maar ik vond het ook te vol/lelijk worden.
Ik ben nu flink bezig met het veranderen en branden van de chip met behulp van Tunerpro rt.
als je de superfueler niet gaat gebruiken zul je toch de chip in de ecm moeten gaan aanpassen ?
Bij mijn supercharger kit voor mijn motor zat ook een spacer met 2 extra injectoren maar ik vond het ook te vol/lelijk worden.
Ik ben nu flink bezig met het veranderen en branden van de chip met behulp van Tunerpro rt.
Re: 1987 Camaro IROC-Z
Nee, de FMU verhoogt de benzinedruk mbt de inlaatdruk. Wel een cru systeem maar het werkt. De ontsteking gaat via een druk gerefereerde verstelbare retard (crane fireball)
Wat voor een plaat met 2 injectoren heb je precies?
Als ik zelf wat ga knoeien met chipjes dan wil ik wat state of the art hebben. Vroeger met de crossfire spullen zitte knoeien met promp brander, wisser ez enz. Man wat een ellende, dat nooit weer. Misschien een megasquirt maar dat is een beetje hobbymatig in mijn ogen net als die moates spullen
Origineel moet zo'n supercharger op een std. motor kunnen worden geinstalleerd. Nou is de motor niet meer helemaal standaard maar ik voorzie geen grote problemen.
Wat voor een plaat met 2 injectoren heb je precies?
Als ik zelf wat ga knoeien met chipjes dan wil ik wat state of the art hebben. Vroeger met de crossfire spullen zitte knoeien met promp brander, wisser ez enz. Man wat een ellende, dat nooit weer. Misschien een megasquirt maar dat is een beetje hobbymatig in mijn ogen net als die moates spullen
Origineel moet zo'n supercharger op een std. motor kunnen worden geinstalleerd. Nou is de motor niet meer helemaal standaard maar ik voorzie geen grote problemen.
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: 1987 Camaro IROC-Z
Ja dat was van Paxton een alu spacer onder de tbi met 2 injectoren dat liep via een computer kastje met een vacuum aansluiting naar de intake met boost injecteren ze en meer boost= meer brandstof.
Ik gebruik inderdaad het simpele Moates spul Burn II en wat chips, dit had ik eigenlijk moeten nemen was gemakkelijker geweest: http://www.dynamicefi.com/
Ik gebruik inderdaad het simpele Moates spul Burn II en wat chips, dit had ik eigenlijk moeten nemen was gemakkelijker geweest: http://www.dynamicefi.com/
Re: 1987 Camaro IROC-Z
als ik wat ga doen wordt 't denk ik een XFI systeem. Er is een plug & play EZ EFI systeem maar dat hele EZ EFI kan alleen de benzine regelen, niet de ontsteking en ook alleen atmosferisch
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Re: 1987 Camaro IROC-Z
Ez efi is mooi maar werkt niet op geblazen motoren.
De XFI is wel erg gaaf
Deze heb je ook nog: http://www.massfloefi.com/
De XFI is wel erg gaaf
Deze heb je ook nog: http://www.massfloefi.com/
Re: 1987 Camaro IROC-Z
Ik had ook nog weer wat dingen gedaan...dus hier wat foto's (veel) en een 2 tal filmpjes.
Kabelboom gemaakt voor US stijl achterlichten, dus alles rood en weg met het amber/oranje.
Werkt dus mooi niet, kastje is een trailer light converter voor als je een US trailer hebt met een Euro/Jap auto. Als je de rem intrapt werkt 't niet meer. Chinese troep dus. Dan maar zelf wat maken met 3 wisselrelais en wat fröbelen.
Kastje, mist 1 relais voor 1 setje lampen, kwam er 1 te kort maar alles werkt wel
Moet nog een 8 polige stekker aan, spul van Rick Donkers was niet binnen
Toch wel netjes zo in dat kastje, haat dat als je relais ziet hangen met hobbywerk bedrading
1 lamp vast rood gemaakt, kleur is bijna perfect egaal. Binnenkant is gespoten, buiten niet
FILMPJE
Waar laat je een Boost Timing master/ontstekingskastje?? Ik vind 't niet mooi als hij in het zicht zit en bij een warme uitlaat gaan ze snel kapot, dan maar hier...achter de bumper
Montageplaatje met gat, en dat gat weer gevormd zodat 't er wat grappiger uit ziet..je ziet 't tenslotte nooit weer zitten
zo...weg ermee.., ook een lekkere plek om gaatjes te boren (gelukig heb ik zo'n 90* adapter ding voor de boormachine)
Flink deel v.h. interieur er alweer in
Hier maar een stekker tussen gezet, dat zat met...kroonsteentjes! jonge wat een armoe!!
Hatch motor, incl automatisch lampje en alarm op de ontgrendelign allemaal klaar. Ok past de klep goed met de slotbeugels die ik erin heb gelast.
Micro schakelaar voor alarm zit op de pulldown motor, te zien aan de bestuurderskant. Simpel ff met een beugeltje vast gezet en klaar. Werkt perfect. Als iemand mij de trunk popt loeit 't alarm (klep gaat trouwens ook met de keyfob open)
En dan de tegenvaller van deze week, er is altijd wel wat maar hier erger ik me groen en geel aan...die spoiler van hawks is zo krom als een hoepel...heb het nog niet met ze opgelost, 1e reactie was dat ik die niet van hun gekocht had (wel waar) en dat die niet van hun was, want die van hun werd op een auto gemaakt en pastte perfect...jaja!!!
Heb een beugeltje gemaakt voor een KRC stuurbekrachtigingsvaatje
Ik heb het eindelijk klaar met die snaren, lijnt allemaal perfect uit! Ik ben d'r weer blij mee
past ook maar net die p.st. pomp
Ik heb mijn radiator ook klaar, heb het ding maar verlast zodat de slang nu past, zat niks anders op en had geen zin om weer een andere slang te kopen. Deze heb ik van mijn 82er vette af gepakt, dan regel ik daar in de toekomst wel weer een andere voor. Wel een boel vuil in dat aluminium.
moest de montageplaat ook nog weer aanpassen. Is nog helemaal niet zo heel gek.
de bak koeler is nu ook klaar, heb er ook maar een extern filter opgezet. Leidingen zijn flex vanaf bak naar bulkheads, dan harde leidingen en achter weer staalflex (voor is het proclassic slang)
Heb de uitlaat klaar. Nu nog kijken of tzt de apk boer dit ook leuk vind :0
chronoligische volgorde van opbouw
Ook nog wat andere dingen zoals een verlengkabel voor de O2 sensor zodat de bekabeling niet (weer) wegfikt
de poelies helemaal klaar, lijnt mooi uit en het past allemaal net
een paar fatsoenlijke stoelen, staan mi ook nog erg goed vanwege het hoekige, past mooi bij het dashpad.
intercooler & bov binnen, is ook wel weer pas te maken. Mooi compact.
oh, en zo ziet de uitlaat er aan de zijkant uit...was ik vergeten
plaatje gemaakt voor 3 tellertjes ipv radio. Had er 3 maar besloten de wideband commander II op een a pillar pod te monteren vanwege het zicht en de warning led. Dan maar een olie temp meter kopen met een schakelaartje erbij zodat ik hem kan switchen tussen motor en bak want er passen geen 4 tellers
en dit wordt mijn tankdeksel. Moet nog wel een adapterring maken en wat van de vulpijp afzagen om het passend te krijgen
Heb de kleppendeksels er eindelijk op. Zijn de enigen die passen ivm de tuimelaars en guideplates. Moest wat slijpen aan de binnenrand en moest er 1 verlassen om hem onder de ruitensproeierpomp door te krijgen
2 Bar map sensor voor boost retard maar hier neer gezet, aan boutje van ruitenwissermotor. Ik heb een hekel aan extra gaatjes boren
Voorste deel van de uitlaat toch maar gewrapped ivm de hitte
En.....hij loopt. Nog wel atmosferisch, heb de intercooler pijpen e.d. nog niet klaar. Klinkt wel goed al zeg ik het zelf
http://www.youtube.com/watch?v=-KOpmXbppjc
Nog weer wat gedaan. Vaatje gemaakt voor carterdamp afzuiging, komt nog een dop op
ff ermee gereden, nog steeds NA omdat de inercooler niet is aangesloten...ff foto met zijn broertje
Filmpje van beetje gassen, ongeveer 1/4 tot 1/3 gas, nog een beetje poko aan ivm alles nog nieuw
Zat nog weer te denken aan andere velgen, vind dit wat bruter staan. Is een fotosoep dus er zitten van die elastieken banden op, als ik ze erop zet komen er sloffen op met een stuk hogere wang en dan 19" voor & achter.
Ben eigenlijk al om
Intercooler montagebeugel gemaakt. Zo gemaakt dat er alleen fabrieksgaten worden gebruikt, zoals gezegd heb ik een hekel aan gaten boren als het enigszins vermeden kan worden
Het stel stangetje om de Ic aan te trekken wordt nog anders, had geen materiaal om draad te tappen dus maar ff 2 moertjes op een massief asje....tijdelijk dus
Past allemaal net met de kleppendeksels, een schuim kussentje zorgt ervoor dat 't niet rammelt en krast. Ik hoop dat de kap nog dicht kan. Zo kan 't net met de radiator dop enzo.....anders maar een andere kap (zou wel jammer zijn, vind de iroc kap eigenlijk 't mooiste)
Kabelboom gemaakt voor US stijl achterlichten, dus alles rood en weg met het amber/oranje.
Werkt dus mooi niet, kastje is een trailer light converter voor als je een US trailer hebt met een Euro/Jap auto. Als je de rem intrapt werkt 't niet meer. Chinese troep dus. Dan maar zelf wat maken met 3 wisselrelais en wat fröbelen.
Kastje, mist 1 relais voor 1 setje lampen, kwam er 1 te kort maar alles werkt wel
Moet nog een 8 polige stekker aan, spul van Rick Donkers was niet binnen
Toch wel netjes zo in dat kastje, haat dat als je relais ziet hangen met hobbywerk bedrading
1 lamp vast rood gemaakt, kleur is bijna perfect egaal. Binnenkant is gespoten, buiten niet
FILMPJE
Waar laat je een Boost Timing master/ontstekingskastje?? Ik vind 't niet mooi als hij in het zicht zit en bij een warme uitlaat gaan ze snel kapot, dan maar hier...achter de bumper
Montageplaatje met gat, en dat gat weer gevormd zodat 't er wat grappiger uit ziet..je ziet 't tenslotte nooit weer zitten
zo...weg ermee.., ook een lekkere plek om gaatjes te boren (gelukig heb ik zo'n 90* adapter ding voor de boormachine)
Flink deel v.h. interieur er alweer in
Hier maar een stekker tussen gezet, dat zat met...kroonsteentjes! jonge wat een armoe!!
Hatch motor, incl automatisch lampje en alarm op de ontgrendelign allemaal klaar. Ok past de klep goed met de slotbeugels die ik erin heb gelast.
Micro schakelaar voor alarm zit op de pulldown motor, te zien aan de bestuurderskant. Simpel ff met een beugeltje vast gezet en klaar. Werkt perfect. Als iemand mij de trunk popt loeit 't alarm (klep gaat trouwens ook met de keyfob open)
En dan de tegenvaller van deze week, er is altijd wel wat maar hier erger ik me groen en geel aan...die spoiler van hawks is zo krom als een hoepel...heb het nog niet met ze opgelost, 1e reactie was dat ik die niet van hun gekocht had (wel waar) en dat die niet van hun was, want die van hun werd op een auto gemaakt en pastte perfect...jaja!!!
Heb een beugeltje gemaakt voor een KRC stuurbekrachtigingsvaatje
Ik heb het eindelijk klaar met die snaren, lijnt allemaal perfect uit! Ik ben d'r weer blij mee
past ook maar net die p.st. pomp
Ik heb mijn radiator ook klaar, heb het ding maar verlast zodat de slang nu past, zat niks anders op en had geen zin om weer een andere slang te kopen. Deze heb ik van mijn 82er vette af gepakt, dan regel ik daar in de toekomst wel weer een andere voor. Wel een boel vuil in dat aluminium.
moest de montageplaat ook nog weer aanpassen. Is nog helemaal niet zo heel gek.
de bak koeler is nu ook klaar, heb er ook maar een extern filter opgezet. Leidingen zijn flex vanaf bak naar bulkheads, dan harde leidingen en achter weer staalflex (voor is het proclassic slang)
Heb de uitlaat klaar. Nu nog kijken of tzt de apk boer dit ook leuk vind :0
chronoligische volgorde van opbouw
Ook nog wat andere dingen zoals een verlengkabel voor de O2 sensor zodat de bekabeling niet (weer) wegfikt
de poelies helemaal klaar, lijnt mooi uit en het past allemaal net
een paar fatsoenlijke stoelen, staan mi ook nog erg goed vanwege het hoekige, past mooi bij het dashpad.
intercooler & bov binnen, is ook wel weer pas te maken. Mooi compact.
oh, en zo ziet de uitlaat er aan de zijkant uit...was ik vergeten
plaatje gemaakt voor 3 tellertjes ipv radio. Had er 3 maar besloten de wideband commander II op een a pillar pod te monteren vanwege het zicht en de warning led. Dan maar een olie temp meter kopen met een schakelaartje erbij zodat ik hem kan switchen tussen motor en bak want er passen geen 4 tellers
en dit wordt mijn tankdeksel. Moet nog wel een adapterring maken en wat van de vulpijp afzagen om het passend te krijgen
Heb de kleppendeksels er eindelijk op. Zijn de enigen die passen ivm de tuimelaars en guideplates. Moest wat slijpen aan de binnenrand en moest er 1 verlassen om hem onder de ruitensproeierpomp door te krijgen
2 Bar map sensor voor boost retard maar hier neer gezet, aan boutje van ruitenwissermotor. Ik heb een hekel aan extra gaatjes boren
Voorste deel van de uitlaat toch maar gewrapped ivm de hitte
En.....hij loopt. Nog wel atmosferisch, heb de intercooler pijpen e.d. nog niet klaar. Klinkt wel goed al zeg ik het zelf
http://www.youtube.com/watch?v=-KOpmXbppjc
Nog weer wat gedaan. Vaatje gemaakt voor carterdamp afzuiging, komt nog een dop op
ff ermee gereden, nog steeds NA omdat de inercooler niet is aangesloten...ff foto met zijn broertje
Filmpje van beetje gassen, ongeveer 1/4 tot 1/3 gas, nog een beetje poko aan ivm alles nog nieuw
Zat nog weer te denken aan andere velgen, vind dit wat bruter staan. Is een fotosoep dus er zitten van die elastieken banden op, als ik ze erop zet komen er sloffen op met een stuk hogere wang en dan 19" voor & achter.
Ben eigenlijk al om
Intercooler montagebeugel gemaakt. Zo gemaakt dat er alleen fabrieksgaten worden gebruikt, zoals gezegd heb ik een hekel aan gaten boren als het enigszins vermeden kan worden
Het stel stangetje om de Ic aan te trekken wordt nog anders, had geen materiaal om draad te tappen dus maar ff 2 moertjes op een massief asje....tijdelijk dus
Past allemaal net met de kleppendeksels, een schuim kussentje zorgt ervoor dat 't niet rammelt en krast. Ik hoop dat de kap nog dicht kan. Zo kan 't net met de radiator dop enzo.....anders maar een andere kap (zou wel jammer zijn, vind de iroc kap eigenlijk 't mooiste)
Re: 1987 Camaro IROC-Z
wow, wat een super werk! Ziet er allemaal erg mooi uit!
is dit nu een watergekoelde intercooler?
is dit nu een watergekoelde intercooler?
Re: 1987 Camaro IROC-Z
ja da's een water naar lucht intercooler. Compacter en vele malen efficienter dan een lucht/luht koeler.
-
- Posts: 3012
- Joined: Thu Jun 03, 2010 11:01 am
Re: 1987 Camaro IROC-Z
Nice!! Waar heb je die externe filter voor je bak vandaan?
Re: 1987 Camaro IROC-Z
is gewoon een normale remote filter adapter met een klein ford fitler. Je kunt ze ook gewoon kopen van BeCool en weet ik veel wat voor een merken allemaal.
-
- Posts: 662
- Joined: Tue Aug 01, 2006 11:20 am
Re: 1987 Camaro IROC-Z
Schitterend. Handige donder ben je...