68 firebird

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
JURGER
Posts: 1002
Joined: Mon May 22, 2006 3:24 pm

68 firebird

Post by JURGER »

Paar weken geleden een 68 firebird in de usa gekocht. Afgelopen vrijdag binnen gekregen en was blij verrast.
Ik heb wagen nog te koop staan maar verwacht hem niet kwijt te raken binnen 2 weken wat betekend dat ik hem voor mijn zelf ga houden.
Image
Image
Image
Ik verwacht er circa 2 jaar mee bezig te zijn alles op het gemak.
Vandaag begonnen met interieur te strippen en wagen aan grondige inspectie te voldoen.
Waar komt het op neer gaat komen is nieuwe kofferbak bodem, Bijrijderskant voor bodem vernieuwen. Verder hard maar ga toch nieuwe bodem plaatsen.
Heb het geluk dat verder alles keihard is.
Verder wil ik remmerij gaan aanpaken door rondom wagen te voorzien van schijfremmen.
Ook besturing wil ik gaan upgraden.
Verder wagen strippen en spuiten en het gehele interieur vernieuwen.
Wie interesse heeft hou het in de gaten. Upgrade met fotos volgen een dezer dagen.
gr Gerard
joco
Posts: 359
Joined: Sun Jul 22, 2007 8:24 pm

Re: 68 firebird

Post by joco »

Mooie auto Gerard :thumbsup:

Veel plezier met het opknappen.

Gr, Jo
kruiwagen
Posts: 518
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:48 pm

Re: 68 firebird

Post by kruiwagen »

Hee Gerard,

Ik ga hem zeker volgen, ik vind dit toch een van de mooiste modellen. Succes

Groeten Henk
DannyL
Posts: 638
Joined: Tue Jan 13, 2009 9:47 am

Re: 68 firebird

Post by DannyL »

Eej schele leuk bakkie hoor....
JURGER
Posts: 1002
Joined: Mon May 22, 2006 3:24 pm

Re: 68 firebird

Post by JURGER »

Hier even fotos tijdens strippen van interieur.
Zoals julllie zullen zien valt het mee. Kachel zat niet aangesloten, zou wel reden zijn dat rechtsvoor het goed rot is door kapotte kachel radiateur.
Mazzel
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: 68 firebird

Post by roadrage david »

HEEL wijs om er mee door te gaan first gens zijn zeer ecsclusief these days!! i shit you not. en ze zien er in my ogen veel sliker en mooier uit dat first gens camaro,s alhoewel een mooie z28 daar draai ik mijn nek niet voor om.. ik heb nog wel een paar tips voor je omtrend de resto/ build :D 8)
morpheus
Posts: 2321
Joined: Fri Feb 01, 2008 7:12 pm

Re: 68 firebird

Post by morpheus »

mooiste firebird die ze gemaakt hebben, super auto, ik blijf de vooruitgang volgen, als ik het geld had had ik hem graag gekocht van je, helemaal wijs ding, mooi zou zijn een zwart bekleed dak met die kleur bruin van de auto, succes ermee


gr morpheus
mohmie
Posts: 1241
Joined: Wed Jan 30, 2008 9:43 pm

Re: 68 firebird

Post by mohmie »

Waanzinnig strakke auto :P ! Heb je ideeen voor interieur en kleur?
JURGER
Posts: 1002
Joined: Mon May 22, 2006 3:24 pm

Re: 68 firebird

Post by JURGER »

Ideeen te veel denk ik. Kwa wagen wil ik stuurinrichting moderniseren en remmen rondom vervangen door schijfremmen. Kwa interieur zoek ik op het gemak naar een paar mooie sportiefe zwart lederen stoelen. Het ontwerp van die stoelen ga ik gebruiken in rest van interieur. Interieur moet voornamelijk leer worden. Extra meters plaatsen oliedruk tempratuur en noem ze maar op.
Wielen heb ik inmiddels gevonden :lol: gejat van een voorraadwagen :D
Foto volgt.
Heeft zo zijn voordelen zelf handelaar zijn. :P
Kwa body ben ik er nog niet helemaal uit maar sloten worden verwijderd (centrale deurvergrendeling op afstand). Denk aan candy appel donkerblauw maar two-tone lijkt me ook geweldig. Hier heb ik nog alle tijd voor.
Ben wel op zoek naar andere motorkap. Daveeeee had jij nog wat :lol:
Wat betrefd motorruimte heb ik al wat ideeen. Zo leeg mogenlijk in ieder geval. Accu naar achter dus airco verwijderen, alle bedrading verbergen enzovoort.
Motor is een 5,7 liter die netjes loopt maar ga hem toch maar een beetje kittelen. Wil graag een dikke motor maar dat kost ook dik geld dus voorlopig denk ik aan een leuke opfrisbeurt .met nieuwe nokken as,distrubutieset, aluminium koppen, performance manifolt en carburateur.
We zullen zien hoe het loopt in ieder geval bedankt voor reacties.
gr Gerard
roadrage david
Posts: 5050
Joined: Tue Feb 03, 2004 10:54 pm

Re: 68 firebird

Post by roadrage david »

Jurger ik heb een KEIHARDE orgineele kap , maar ik heb een heel gek idee rond een standaard kap met een modificatie die ik tot nu toe maar 1 keer heeft gezien!!!!!! . kan je de orgineele kap gewoon behouden..staat mega dik
JURGER
Posts: 1002
Joined: Mon May 22, 2006 3:24 pm

Re: 68 firebird

Post by JURGER »

roadrage david wrote:Jurger ik heb een KEIHARDE orgineele kap , maar ik heb een heel gek idee rond een standaard kap met een modificatie die ik tot nu toe maar 1 keer heeft gezien!!!!!! . kan je de orgineele kap gewoon behouden..staat mega dik
Zie je binnenkort wel ben benieuwd sta voor alles open.
Mazzel
peet84
Posts: 421
Joined: Sat Jul 08, 2006 4:34 pm

Re: 68 firebird

Post by peet84 »

hee gerard goed bezig
ik ga deze zeker in de gaten houden
BIG-BLOCKCHEVY454SS
Posts: 1381
Joined: Wed Feb 04, 2004 8:36 pm

Re: 68 firebird

Post by BIG-BLOCKCHEVY454SS »

mooi project Gerard ,kom hem binnenkort bewonderen greetz arjan
JURGER
Posts: 1002
Joined: Mon May 22, 2006 3:24 pm

Re: 68 firebird

Post by JURGER »

:D Dikke velg andere moeten nog even opgeknapt worden :)
Image
Image
Antoin
Posts: 342
Joined: Sun Mar 09, 2008 6:01 pm

Re: 68 firebird

Post by Antoin »

Prachtige wagen!
Die velgen staan m ook, lekker subtiel!
Succes!
Post Reply