32er "RAZOR" 01/04 picz from the back

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
COOLCUSTOMS
Posts: 508
Joined: Tue May 22, 2007 11:04 pm

Re: 32er PROJECT "RAZOR"

Post by COOLCUSTOMS »

je begint gewoon te meten, want meten is weten!!! dan zet je de assen uit, en plaats je de kabine op de juiste plaats, dan kijk je hoe diep ie moet kunnen gaan, en dan pas je ook even de motor erin, simpel gezegt, maar komt heel wat bij kijken.....zal een andere motorkap moeten maken, deze is 20cm te kort, de grille zal ik 20cm moeten "choppen", anders is ie te hoog, de karosserie zelf komt van een 4deurs en heb er even de achterste deuren tussenuit genomen en maak daar een 1.5cabine pickup van, want achteraan zit de achteras, en daar kan toch niets anders geplaatst worden, de cabine zelf wordt 4inch gechopt, dan wordt de wagen als de lucht uit de airride is juist 104cm hoog, wat overeenkomt met een ford GT, daar ben ik vanuit gegaan.... wil m superlaag en heel snel...... gaat wel lukken!!!!! een extreem project, maar de moeite!!! ben je zelf ook iets ineen ah steken dan???? fotos????greetz phil 8)
Streetrod
Posts: 3122
Joined: Sat Mar 19, 2005 8:24 pm

Re: 32er PROJECT "RAZOR"

Post by Streetrod »

Dat is laaag 104cm hoog, de mijne word 164cm hoog lager gaat niet dan moet i in de grond zakken :lol:

Ronnie
transam-400
Posts: 588
Joined: Sat Aug 19, 2006 7:29 pm

Re: 32er PROJECT "RAZOR"

Post by transam-400 »

heey,

als eerste, je hebt een heel gaaf project!!

maar de veelgestelde vraag toch maareens, hoe ga je zoiets door een keuring heen krijgen, apk heb je geen last meer van, maar als je toch zonder spatborden gaat rijden ( want dat denk ik wel eigelijk) word je na de eerste bocht aangehouden ??? :?

of moet je hierna ook nog naar de rdw.

dit is het enige dat mij tegenhoud om zelf een project te beginnen, de keuringen.

is er misschie neen boek te bestellen waar iets in staat hierover?? of een andere snelle tip :)

ik wil graag wat meer weten

groet, michel
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: 32er PROJECT "RAZOR"

Post by watahyahknow »

ben eigelijk ook wel benieuwd wat de heren van de wet gaan zeggen ovcer je creatie .
volgens de rdw mocht je niet eens lassen aan een chassis tussen de wielen en ophanging in , aan de andere kant er zijn geen typegoedkeuring van voor eeeh na ja hij is ouder dan dat dus als de auto al op kenteken staat kun je er volgens mij gewoon mee rijden , apk kijkt misschien wat raar op als blijkt dat het frame achter de voor en voor de achteras gelast is
COOLCUSTOMS
Posts: 508
Joined: Tue May 22, 2007 11:04 pm

Re: 32er PROJECT "RAZOR"

Post by COOLCUSTOMS »

Dan heb je in BELGIE waar ik woon toch een voordeel..... Ik heb de wagen eerst gekeurd en een plaat aangevraagd, en nu hoef ik nooit meer naar de keuring, RDW, APK bestaat in belgie niet voor oldie's.....

Wat betreft de spatborden, ik ben nog ah speculeren om er te maken, of de originele te herbruiken op een of andere manier, lukt dit niet dan maar ik iets kleins dat ik er opzet om ermee te rijden en eraf kan klikken als ik daar zin in heb.... dan heb ik geen last van de politie..... eens je in belgie je oldtimerplaat hebt kunnen ze je nog weinig doen.... je moet ze natuurlijk ook niet gaan uitdagen....dat spreekt vanzelf hé......

IVM DE DOCUMENTATIE: tja wat kan ik zeggen, je kunt wel boeken zoeken over chassisbouw, die zijn er genoeg, maar ik ga op mijn vergaarde kennis tewerk....ik maak t graag steviger dan nodig is, dan kom je nooit voor verrassingen te staan, wel?

greetz phil
transam-400
Posts: 588
Joined: Sat Aug 19, 2006 7:29 pm

Re: 32er PROJECT "RAZOR"

Post by transam-400 »

COOLCUSTOMS wrote:Dan heb je in BELGIE waar ik woon toch een voordeel..... Ik heb de wagen eerst gekeurd en een plaat aangevraagd, en nu hoef ik nooit meer naar de keuring, RDW, APK bestaat in belgie niet voor oldie's.....

Wat betreft de spatborden, ik ben nog ah speculeren om er te maken, of de originele te herbruiken op een of andere manier, lukt dit niet dan maar ik iets kleins dat ik er opzet om ermee te rijden en eraf kan klikken als ik daar zin in heb.... dan heb ik geen last van de politie..... eens je in belgie je oldtimerplaat hebt kunnen ze je nog weinig doen.... je moet ze natuurlijk ook niet gaan uitdagen....dat spreekt vanzelf hé......

IVM DE DOCUMENTATIE: tja wat kan ik zeggen, je kunt wel boeken zoeken over chassisbouw, die zijn er genoeg, maar ik ga op mijn vergaarde kennis tewerk....ik maak t graag steviger dan nodig is, dan kom je nooit voor verrassingen te staan, wel?

greetz phil

bedankt voor je reactie, ik vertrek zo snel mogelijk naar belgie :lol:

haha, of weet iemand een manier, om dat hier voor elkaar te krijgen???

greetz michel
retro
Posts: 613
Joined: Tue Jun 05, 2007 11:42 pm

Re: 32er PROJECT "RAZOR"

Post by retro »

Mooi project zeg! wat een werk :thumbsup:
COOLCUSTOMS
Posts: 508
Joined: Tue May 22, 2007 11:04 pm

Re: 32er PROJECT "RAZOR"

Post by COOLCUSTOMS »

jij bent anders ook sterk bezig, was net in je topic ah snuffelen..... :thumbsup:
Bun
Posts: 112
Joined: Mon Oct 29, 2007 7:25 pm

Re: 32er PROJECT "RAZOR"

Post by Bun »

Damn, dat ziet er hier goed uit. En dan zeggen dat ie hier in de buurt staat. Misschien toch eens irl komen bekijken.

Greetz.
COOLCUSTOMS
Posts: 508
Joined: Tue May 22, 2007 11:04 pm

Re: 32er PROJECT "RAZOR"

Post by COOLCUSTOMS »

Bun wrote:Damn, dat ziet er hier goed uit. En dan zeggen dat ie hier in de buurt staat. Misschien toch eens irl komen bekijken.

Greetz.
van waar ben je dan?
Bun
Posts: 112
Joined: Mon Oct 29, 2007 7:25 pm

Re: 32er PROJECT "RAZOR"

Post by Bun »

Ben van Maaseik.

Greetz
Gearz
Posts: 3033
Joined: Thu Jan 04, 2007 1:34 am

Re: 32er PROJECT "RAZOR"

Post by Gearz »

Wat een werk wat een werk...
Respect !
Ben heel benieuwd hoe vet dit project gaat worden. :thumbsup:
mercury1970
Posts: 4067
Joined: Thu Oct 28, 2004 11:33 am

Re: 32er PROJECT "RAZOR"

Post by mercury1970 »

Heeeeeeel vet!
Ik heb begrepen dat als je in Belgie op oldtimer kenteken rijd, dat je moet kunnen aantonen bij een controle dat je onderweg bent naar een meeting, maw, dat je niet lekker doelloos mag rondcruisen....????
COOLCUSTOMS
Posts: 508
Joined: Tue May 22, 2007 11:04 pm

Re: 32er PROJECT "RAZOR"

Post by COOLCUSTOMS »

mercury1970 wrote:Heeeeeeel vet!
Ik heb begrepen dat als je in Belgie op oldtimer kenteken rijd, dat je moet kunnen aantonen bij een controle dat je onderweg bent naar een meeting, maw, dat je niet lekker doelloos mag rondcruisen....????
dat ligt eraan wat type van verzekering dat je neemt.....je hebt de goedkoopste verzekering (ca70€) en dan mag je alleen rijden van zonsopgang tot zonsondergang, dan heb je er met km beperkingen en de duurste mag je onbeperkt rijden, kost ca 180euro.....prijzen zijn per jaar.....maar als ze je tegenhouden heb je altijd van die idiote agenten die zich weer eens willen bewijzen... :x ma die rotzooi heb je met veel agenten.... kunnen t niet hebben dat je in een coolere wagen rijdt als hun.... :(
Krultang72
Posts: 9610
Joined: Tue Feb 03, 2004 6:27 pm

Re: 32er PROJECT "RAZOR"

Post by Krultang72 »

netjes Phil, je vertelde het al.

ziet er goed uit.. 8) bekende achteras trouwens :D
Post Reply