Sakoe`s '74 Ranchero

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Post Reply
sakoe
Posts: 945
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:55 am

Sakoe`s '74 Ranchero

Post by sakoe »

Liever had ik deze topic nooit gestart, maar na zoveel tegenslagen, heb ik toch maar bedacht dat het een project wordt. Veel gelul gehad met me ranch, zal niet alles vertellen dat is inmiddels (en heb m pas een jaar) al een boek vol. :D

Omdat ik nogal een luie ranchero heb (zie foto`s) is het tijd om daar aan te werken.... 8)
Image
Image

Omdat ik na afloop van de laatste ranchero meeting weer met pech langs de weg kwam te staan was het voor mij even klaar... Dit was al de zoveelste keer in een korte tijd dat ie er mee kapte. Vervangen hadden we al de hele ontsteking/verdeler/distributie/koppakkingen en nog wat kleins....

Sinds deze keer heb ik er niet meer ingereden. Ik had met de jongens van grafity kustom afgesproken om me verder te helpen. Louis heeft me goed geholpen tnx! Gister heb ik `m weer op gehaald, oliepomp vervange, deze was waarschijnlijk de boosdoener van voorgaande heibel. Toch kom ik weer stil te staan op de terug weg........ :evil: Bobine is niet goed meer, startrelais eveneens. En net nu ik even bij Rik (parts-n-stuff) langs wou gaan om te kijken of hij het had liggen. Dit is er niet meer van gekomen.....maar met een beetje geduld toch thuis gekomen..


In de tussentijd ben ik maar begonnen met mijn interieur en binnenkant kaal te maken en te behandelen. laatste moet nog gebeuren, maar omdat ik lekkage heb is het belangrijk dat ik als eerst al mijn rubbers kan vervangen, anders is het water naar de zee dragen..........

Image

Image

Heb hier inmiddels al een hoop voor in huis, heb sinds kort een compressor en ik wacht nog op mijn zandstraalset, om de boel echt goed roestvrij te krijgen...
Als bescherming smeer ik er POR 15 op, wat een super spul schijnt te zijn.


Verder ben ik begonnen met alles van het interieur zwart te maken. (komt ook een zwart tapijt in) Dit omdat ik in de toekomst het plan heb om mijn auto een ander kleurtje te geven namelijk ZWART. , ik heb al een mooie metallic kleur in mijn hoofd.
Al het chroomwerk blijft er op zitten, heb net een mooie nieuwe bumper gekocht, deze wacht ook nog tot ik zover ben.
Ook heb ik twee nieuwe deuren die van een andere ranchero afkomen, deze zijn keurig en met electrische ramen. Moeten er ook in geplaatst en aangesloten worden.

Image


Dan heb ik ook nog het plan om de laadbak aan te pakken. Het is nu alsvolgt:

Image
Image

Hierin ligt mij LPG tank verzonken, deze kist is een tijdelijke bescherming van het gat in mijn laadbak. De tank steek maar weinig uit omdat ie verzonken ligt, daarom moet er een mooi stukkie metaal overheen gezet worden dat niet zoveel ruimte in beslag neemt zoals nu. Hiervoor ben ik nog op zoek naar een lasser!

De dingen die nu nog moeten gebeuren:

relais + bobine vervangen (zo gepiept)
Nieuwe carb
nieuwe bedrading en alle overbodige meuk eruit. (zal hierover wel eens wat vragen gaan stellen, want ik weet niet alles te benoemen)
motorruitme opschonen
Binnenkant behandelen
rubbers van de portieren + achterraam vervangen

en als ik een plekke heb gevonden waar ik `m binnen kan plaatsen

kaal maken
en een mooi nieuw kleurtje erover heen..

Dat was het voor nu maar weer..

Tips / advies alles is welkom, blijf een broekie met sleutelen maar gaandeweg leert men.

Sjaak
sakoe
Posts: 945
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:55 am

Re: Sakoe`s '74 Ranchero

Post by sakoe »

nog even een fotootje hoe die er in het mooi uit ziet :D
Image
Ed
Posts: 5031
Joined: Wed Feb 04, 2004 8:46 pm

Re: Sakoe`s '74 Ranchero

Post by Ed »

Hey.......stoer zeg, toch maar begonnen 8)
Beter zo.......lekker alles netjes maken, als alles een keer door je handen is gegaan , leer je er ook van.
Op naar een dikke ride :thumbsup:
sakoe
Posts: 945
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:55 am

Re: Sakoe`s '74 Ranchero

Post by sakoe »

Klein updeetje:

Heb nu de bodem zo goed als helemaal kaal. Moet nu alleen nog een aantal kleine gaatjes dichten voordat ik de boel in de POR15 ga zetten. Misschien iemand advies? Ik heb het vandaag met tin geprobeerd, maar de boel begon zo te roken, bleek dat me bodem in de fik sloeg........ deze is namelijk ook lekker dik in de teer. 8) Sja, de gaatjes moeten toch dicht....

Image

Verder ben ik ook al een beetje onder de motokap bezig met puin ruimen. Dit word nog een hels karwei, moet je maar eens zien hoe prettig en overzichtelijk de boel er nu uit ziet...

Image

Ik heb er al een hoop dode draden uitgehaald. Eveneens de meeste zooi van de arco is verdwenen.
Wat nu nog moet gebeuren is de verdamper naar de andere kant plaatsen zodat de slangen niet onnodig over en weer gaan. Hier heb ik terzijnertijd wel even hulp bij nodig!! 8)

Dingen die nog komen (en waarschijnlijk nog wel meer, zo gaat dat nu een maal) een nieuwe carburateur(deze zit met ijzerdaraadjes aan elkaar..), nieuwe alu radiateur, en een frisse bobine! Verder wel de nodige dingen die ik tegenkom. Mijn blokkie oppimpen kan altijd nog!! :D en dit zal ook zekers nog wel gaan gebeuren.

Nu vraag ik degene die een mooie geordende motorruimte hebben om even wat foto`s te posten, hier kan ik een hoop aan hebben!!

Verder nog wat foto`s van een aantal lelijke plekjes............

Image
Image


doei radiateur!!

Image

Groeten Sjaak
pete s garage
Posts: 247
Joined: Tue Feb 20, 2007 10:34 pm

Re: Sakoe`s '74 Ranchero

Post by pete s garage »

jezus wat een zooitje onder de kap het lijkt wel een bord spaggetti
een wonder dat tie nog niet is afgefikt
maar je bent goed bezig door alles weg te werken en overbodige zooi eraf te halen :thumbsup:
sakoe
Posts: 945
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:55 am

Re: Sakoe`s '74 Ranchero

Post by sakoe »

Het is inderdaad geen pretje, Er is in de loop der tijd gewoon door teveel handen aan gerommeld. Ik ga alles op mijn gemakkie bestuderen en eens bekijken wat ik er maar mee aan moet vangen...............


Vooraleerst heb ik toch maar stallingruitme nodig 8)
basezum
Posts: 7513
Joined: Mon Sep 06, 2004 9:22 pm

Re: Sakoe`s '74 Ranchero

Post by basezum »

nog twee maand dan ga ik ook los, respect Sjaak!!

hele klus!! maar het reslutaat zal er zijn!!
sakoe
Posts: 945
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:55 am

Re: Sakoe`s '74 Ranchero

Post by sakoe »

YEah!!

Goed nieuws. Mijn zoektocht naar stallingruimte is geslaagd! heb zojuist contract getekend en morgen kan ie er heen. Het mooie is dat het geloten ruimtes zijn en er kan lekker gesleuteld worden (dit vinden valt niet mee... 8) )

De ruimte is 45 vierkante meter groot :D :D

kan ik voorlopig nog niet eens vullen :D
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Sakoe`s '74 Ranchero

Post by watahyahknow »

kijken of je medehuurders kunt vinden dan zal de huur wel mee gaan vallen , ik heb ook zo'n formaat en betaal er behoorlijk voor
sakoe
Posts: 945
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:55 am

Re: Sakoe`s '74 Ranchero

Post by sakoe »

Huur valt wel al mee hoor, en dit is juist een mooie ruimte om in te sleutelen. Zet je er 2 amerikanen neer dan houd je geen ruimte meer over..........
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: Sakoe`s '74 Ranchero

Post by watahyahknow »

hmmm toch wat kleiner dan bij mij passen er een stuk of 5 6 in zou toch zweren dat ik ook iets van 45 m2 had
CharlieCamaro
Posts: 1326
Joined: Mon Feb 02, 2004 11:20 pm

Re: Sakoe`s '74 Ranchero

Post by CharlieCamaro »

sjaak, je bent niet de enige die moet opruimen onder z'n motorkap ;)

Image
Pirana
Posts: 7487
Joined: Tue Feb 03, 2004 11:01 pm

Re: Sakoe`s '74 Ranchero

Post by Pirana »

spaghetti gasten zijn jullie........... :lol:
DeVicEofHeLL
Posts: 748
Joined: Thu Dec 28, 2006 8:35 pm

Re: Sakoe`s '74 Ranchero

Post by DeVicEofHeLL »

Daar hebben wel meer mensen last van :?
sakoe
Posts: 945
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:55 am

Re: Sakoe`s '74 Ranchero

Post by sakoe »

spaghetti rules!!
8)
Post Reply