1962 Mercury monterey wagon-update...26 juli

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Antoin
Posts: 342
Joined: Sun Mar 09, 2008 6:01 pm

Re: 1962 Mercury monterey wagon-update...26 juli

Post by Antoin »

Rond 16.00 was American Hotrod, de nieuwe serie erop. Waren ze een 1960 mercury helemaal aan het opwaarderen 8)
Blijven mooie auto's. Succes met je project!
themidnightcruiser
Posts: 4564
Joined: Wed Feb 25, 2004 8:35 pm

Re: 1962 Mercury monterey wagon-update...26 juli

Post by themidnightcruiser »

Image

:D :D
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: 1962 Mercury monterey wagon-update...26 juli

Post by watahyahknow »

Image
Pirana
Posts: 7487
Joined: Tue Feb 03, 2004 11:01 pm

Re: 1962 Mercury monterey wagon-update...26 juli

Post by Pirana »

sjak_brak wrote:Vind die tellers niet mooi en niet passen bij de wagen, maar das persoonlijk natuurlijk.

:
Het is misschien effe wennen ,en dat moet ik zelf ook,maar alles wordt gestekkerd zonder de originele bedrading te verzieken.
Dit dashpanel is een derde set wat ik van e-bay heb.
Ik heb inmiddels 1 vrijwel perfect stock exemplaar en kan dus in principe altijd alles terugzetten naar origineel.
De gedachte achter dit paneel is 't feit dat de motor ook serieus aangepakt gaat worden ,dus wil ik eea in de gaten kunnen houden..
Ook speelt de gedachte om er op een show een cover voor te zetten,maar daar kan ik nog niks over zeggen... 8)



@ Art (hotrod)

Met die persoon hebben wij 2 jaar geleden zitten praten.
Hij heeft 'm zo gekocht uit de usa met die wielen eronder..
Hij heeft 'm in delen opgeknapt,toen wij 'm spraken had ie de complete voorkant gespoten terwijl de rest nog dof was... :lol:
Motortje is een rood geverfd smallblockie .
Deze staat ook op air...
Ziet er top uit zo.... 8)
Ik dacht dat ie Alain heette...
Krultang72
Posts: 9610
Joined: Tue Feb 03, 2004 6:27 pm

Re: 1962 Mercury monterey wagon-update...26 juli

Post by Krultang72 »

Pirana wrote:

Ik dacht dat ie Alain heette...
bijna ,...... Ian heette die..

en hij is een eind op weg!! zo niet, dan issie klaar denk ik?
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: 1962 Mercury monterey wagon-update...26 juli

Post by sjak_brak »

Pirana wrote:Het is misschien effe wennen ,en dat moet ik zelf ook,maar alles wordt gestekkerd zonder de originele bedrading te verzieken.
Dit dashpanel is een derde set wat ik van e-bay heb.
de panel vind ik wel mooi, maar ja, tellers uitzoeken blijft lastig, tis net alsof ze niks leveren dat perfect in je wagen past (ik heb daarom ook nog steeds geen tellerset gekocht voor mijn hok hoewel ik iets heb gevonden dat aardig voldoet)
Pirana wrote:De gedachte achter dit paneel is 't feit dat de motor ook serieus aangepakt gaat worden ,dus wil ik eea in de gaten kunnen houden..
dat was duidelijk :)
watahyahknow
Posts: 4331
Joined: Tue Jan 30, 2007 12:33 am

Re: 1962 Mercury monterey wagon-update...26 juli

Post by watahyahknow »

als je een set hebt met metalen tellerplaatjes die dus niet doorschijnend verlicht zijn zou je er eventueel een complete stickerset voor kunnen laten maken , er zijn hier op het forum geloof ik best wel een aantal DTPers die daar handig in zijn dan kun je alles in dezelfde kleur en met hetzelfde font maken en eventueel zelfs van miles naar km per uur gaan .

ik heb hetzelfde met het bedieningskastje van compushift dat past eigelijk nergens bij en je kan hem geloof ik niet eens inbouwen
Caddy_v8
Posts: 2612
Joined: Tue Mar 20, 2007 4:13 pm

Re: 1962 Mercury monterey wagon-update...26 juli

Post by Caddy_v8 »

Ik vind het allemaal erg mooi geworden! Ook de tellers....
gilvaneyck
Posts: 1140
Joined: Sat Apr 29, 2006 2:17 pm

Re: 1962 Mercury monterey wagon-update...26 juli

Post by gilvaneyck »

imho zijn het weer die typische 13-in-een-dozijn autometer tellertjes van goedkoop uitziend plastic die ze ook op standaard 13-in-een-dozijn bakken zoals een Ram plaatsen. Maarja, dat is mijn mening. :D
hot rod
Posts: 526
Joined: Wed Feb 04, 2004 8:09 am

Re: 1962 Mercury monterey wagon-update...26 juli

Post by hot rod »

Maarja, dat is mijn mening.
meningen van belgen zijn hier nog nooit serieus genomen 8)
Pirana
Posts: 7487
Joined: Tue Feb 03, 2004 11:01 pm

Re: 1962 Mercury monterey wagon-update...26 juli

Post by Pirana »

T is al weer ff een "paar jaar" geleden zie ik.🙈 Door aan de auto van m'n broer te beginnen kwam m'n zin voor m'n eigen voertuig ook weer terug.
Eerst maar geïnventariseerd wat we aan onderdelen in de koffer hadden liggen en 't hele project bekeken.

In de loop der jaren met verschillende huurders en opruimsessies mijnerzijds een aantal spullen niet kunen vinden.
Dus de creditcard gehanteerd en een bestelronde gedaan om de smaak weer te pakken te krijgen.

One wire alternator. De originele generator gaat eruit.
Een hightorque starter gevonden die m'n headers clearance geeft. D'r is maar 1 bedrijf in de usa(met moeite en weken zoeken toevallig gevonden) die ze levert voor een 153 of 184 tooth flexplate voor een pré '64 FE motor. Ik blij, kost 't me geen ombouw naar flexplate en transmission
Een kapitaal aan AN4/AN6 koppelingen besteld incl braided hose.
Al 't bedradingswerk verhuist naar 't reservewiel gedeelte waar m'n accu al stond.
Airride tanks gestraald op de zaak en in de blanke lak gezet.
Remklauwen voor de ombouw naar schijven achter gestraald en in de grondlak gezet. Revisieset besteld en zo gaat 't langzaam weer rollen.
Oh, nog een alu waterpump besteld en ben vast nog een stapel vergeten😅
Image

Image

Image
Pirana
Posts: 7487
Joined: Tue Feb 03, 2004 11:01 pm

Re: 1962 Mercury monterey wagon-update...26 juli

Post by Pirana »

Deze week de voorwielophanging eronderuit gehaald en gestraald op de zaak. Vervolgens in de etsende primer gezet.
Volgende stap, kiezen tussen de vele, is wrs front suspension voor trialfit eronder en kijken hoe m'n slambags uitkomen. Lijkt erop dat de pockets bovenin 't chassis groot genoeg zijn zodat er geen rand uitgeslepen hoeft te worden.
Image

Image

Image
Post Reply