Cadillac lijkwagen
Posted: Sat Jun 02, 2007 1:48 pm
Nieuw project.
Eerst even voor de zeikerts hier die menen dat ze tóch weer effe hun vingertje moeten opsteken over het feit dat een werkloze niet zo'n wagen moet kunnen bezitten: ik ben niet werkloos meer, heb zelfs 2 baantjes, 1 op oproep in het weekend en de ander doordeweeks dus dat moet voldoende info zijn voor jullie. Ik zal geen namen noemen. Wat ik doe gaat je geen ... aan. Zo da's geregeld.
Het project. De meeste van jullie weten nog wel dat ik eerst een avatar had van mijn lijkwagen. Om een of andere rede is dat plaatje verdwenen en ik kan 'm ook zo gauw niet meer vinden maar het is dus een ouwe Cadillac Hearse, lijkwagen dus. Leuk autootje, daar hou ik wel van, dus bij de koop ervan niet zo op de papiertjes gelet en er bleek een verkeerd kenteken op te zitten. Inmiddels heb ik wel via een omweg het originele (Duitse) kenteken weten te bemachtigen maar de wagen op de weg krijgen valt niet mee om de simpele rede dat het chassis rot is. Dat is op zich wel te reaperen maar dan moet ie uit elkaar, de body moet eraf. Moet mogelijk zijn maar dan heb je wel een aardige werkplaats nodig. In dat kippenhok waar ik mag sleutelen is dat niet zo eenvoudig dus is het een project geworden dat aan de kant geschoven is, je kent dat wel.
Maar nu was het mogelijk om via via een tweede lijkwagen te krijgen. Geld had ik er niet voor maar wel ruilmateriaal en dat is zo met een omweggetje geregeld. Nu heb ik dus twee van die bakken staan. De "nieuwe" is met kenteken, op gas en APK gekeurd. Alleen, de bovenkant van deze nieuwe is behoorlijk rot en gedeukt. Dus nu kan ik de goede delen van de andere overzetten. De zwarte is ook wel wat beschadigd maar die is niet rot. Nou was mijn bedoeling om de nieuwe, die eerst donkerrood was en nu legergroen en morgen paars gewoon te gaan rijden en dan de zwarte deel voor deel uit elkaar te halen en zo opknappen, dus ik begin met een deur eruit halen, die helemaal klaar maak, deuken eruit, eventueel laswerk, gaatjes van niet meer aanwezige sierstrippen dichtlassen, strak maken etc. Als dat dan klaar is monteer ik die deur in de goede wagen (of zet 'm aan de kant) en ga met het volgende onderdeel verder. Als ik dan helemaal rond geweest ben ga ik 'm airbrushen. En leuk aankleden.
Nu ga ik 'm simpelweg overspuiten in 1 kleur (paars, heb ik nog staan) en dan lekker rijden. Meteen een mooi oefenproject om vlammen te spuiten.
De ouwe:
en de nieuwe:
Eerst even voor de zeikerts hier die menen dat ze tóch weer effe hun vingertje moeten opsteken over het feit dat een werkloze niet zo'n wagen moet kunnen bezitten: ik ben niet werkloos meer, heb zelfs 2 baantjes, 1 op oproep in het weekend en de ander doordeweeks dus dat moet voldoende info zijn voor jullie. Ik zal geen namen noemen. Wat ik doe gaat je geen ... aan. Zo da's geregeld.
Het project. De meeste van jullie weten nog wel dat ik eerst een avatar had van mijn lijkwagen. Om een of andere rede is dat plaatje verdwenen en ik kan 'm ook zo gauw niet meer vinden maar het is dus een ouwe Cadillac Hearse, lijkwagen dus. Leuk autootje, daar hou ik wel van, dus bij de koop ervan niet zo op de papiertjes gelet en er bleek een verkeerd kenteken op te zitten. Inmiddels heb ik wel via een omweg het originele (Duitse) kenteken weten te bemachtigen maar de wagen op de weg krijgen valt niet mee om de simpele rede dat het chassis rot is. Dat is op zich wel te reaperen maar dan moet ie uit elkaar, de body moet eraf. Moet mogelijk zijn maar dan heb je wel een aardige werkplaats nodig. In dat kippenhok waar ik mag sleutelen is dat niet zo eenvoudig dus is het een project geworden dat aan de kant geschoven is, je kent dat wel.
Maar nu was het mogelijk om via via een tweede lijkwagen te krijgen. Geld had ik er niet voor maar wel ruilmateriaal en dat is zo met een omweggetje geregeld. Nu heb ik dus twee van die bakken staan. De "nieuwe" is met kenteken, op gas en APK gekeurd. Alleen, de bovenkant van deze nieuwe is behoorlijk rot en gedeukt. Dus nu kan ik de goede delen van de andere overzetten. De zwarte is ook wel wat beschadigd maar die is niet rot. Nou was mijn bedoeling om de nieuwe, die eerst donkerrood was en nu legergroen en morgen paars gewoon te gaan rijden en dan de zwarte deel voor deel uit elkaar te halen en zo opknappen, dus ik begin met een deur eruit halen, die helemaal klaar maak, deuken eruit, eventueel laswerk, gaatjes van niet meer aanwezige sierstrippen dichtlassen, strak maken etc. Als dat dan klaar is monteer ik die deur in de goede wagen (of zet 'm aan de kant) en ga met het volgende onderdeel verder. Als ik dan helemaal rond geweest ben ga ik 'm airbrushen. En leuk aankleden.
Nu ga ik 'm simpelweg overspuiten in 1 kleur (paars, heb ik nog staan) en dan lekker rijden. Meteen een mooi oefenproject om vlammen te spuiten.
De ouwe:
en de nieuwe: