Build Up 68 'Cuda
Gisteren paar dingetjes gedaan, het was ineens 0:10uur
Anyway,
Ik heb er eindelijk achter waar het blok lekt
Ik dacht eerst dat het de olie-druk censor was, maarja, dat was eigenlijk onlogsich omdat daar praktisch geen olie bij komt, en al helemaal niet 10druppels.
Na een nadere inspectie (ik had er nog niet zo serieus naar gekeken) lekt hij bij de kleppen deksels tegen de fire wall.
Althans, ik haalde mijn vingen langs de pakking van beide deksels en er zat een straal olie aan
Dus de rotzooi maar wat strakker aangedraait, ik denk dat ik hem zeker nog 4slagen kon geven.
Mja, hij is natuurlijk warm geweest..
Ben benieuwd of er straks nog wat olie legt, maar ik denk van niet.
Er zitten nu kurken pakkingen tussen, maar als hij nou blijft lekken prop ik er rubberen tussen, die heb ik leggen, dus dat komt best uit
Als het goed is heb ik nu dus een lek-vrije Mopar
ook de sier dingetjes op de draadendjes van de deksel gedaan
( Ze doen me denken aan een oldsmobile )
Anyway, het staat wel leuk
Ook nog een beugel gemonteerd.
Of die beugel daar hoort en of het op de goede manier zit... geen idee, maar past.
Ik kon het plaatje niet meer terug vinden in het boek.
Maar ik weet dat daar een beugeltje moet, of dit de goede is, en of hij juist zit.
Geen idee.
Tevens ook nog een slangeklem op de stuurpomp gedaan, hopenlijk is die nu ook lek vrij (ik vermoed van wel)
Zat zo'n orgineel knijp-ijzertje op
Slang natuurlijk half kapot op dat punt... Mja.. pech.
Als het goed is is mijn Mopar 100% lek vrij
Anyway,
Ik heb er eindelijk achter waar het blok lekt
Ik dacht eerst dat het de olie-druk censor was, maarja, dat was eigenlijk onlogsich omdat daar praktisch geen olie bij komt, en al helemaal niet 10druppels.
Na een nadere inspectie (ik had er nog niet zo serieus naar gekeken) lekt hij bij de kleppen deksels tegen de fire wall.
Althans, ik haalde mijn vingen langs de pakking van beide deksels en er zat een straal olie aan
Dus de rotzooi maar wat strakker aangedraait, ik denk dat ik hem zeker nog 4slagen kon geven.
Mja, hij is natuurlijk warm geweest..
Ben benieuwd of er straks nog wat olie legt, maar ik denk van niet.
Er zitten nu kurken pakkingen tussen, maar als hij nou blijft lekken prop ik er rubberen tussen, die heb ik leggen, dus dat komt best uit
Als het goed is heb ik nu dus een lek-vrije Mopar
ook de sier dingetjes op de draadendjes van de deksel gedaan
( Ze doen me denken aan een oldsmobile )
Anyway, het staat wel leuk
Ook nog een beugel gemonteerd.
Of die beugel daar hoort en of het op de goede manier zit... geen idee, maar past.
Ik kon het plaatje niet meer terug vinden in het boek.
Maar ik weet dat daar een beugeltje moet, of dit de goede is, en of hij juist zit.
Geen idee.
Tevens ook nog een slangeklem op de stuurpomp gedaan, hopenlijk is die nu ook lek vrij (ik vermoed van wel)
Zat zo'n orgineel knijp-ijzertje op
Slang natuurlijk half kapot op dat punt... Mja.. pech.
Als het goed is is mijn Mopar 100% lek vrij
-
- Posts: 4120
- Joined: Fri Dec 10, 2004 9:18 pm
Ik ga voorspellen
Je gaat een stukkie rijden...........LEK.
Kurken pakking er uit, rubber er in.............weer lek
Dekseltje eraf.........rubber en kop ontvetten..........vloeibare pakking er tussen........aan 2 kanten Ed
Stukkie rijden............droog. Pm sturen naar Ed.......met de tekst "Dank je"
En 2 dagen later lekt je bak
Je gaat een stukkie rijden...........LEK.
Kurken pakking er uit, rubber er in.............weer lek
Dekseltje eraf.........rubber en kop ontvetten..........vloeibare pakking er tussen........aan 2 kanten Ed
Stukkie rijden............droog. Pm sturen naar Ed.......met de tekst "Dank je"
En 2 dagen later lekt je bak
Ed wrote: Ik ga voorspellen
Je gaat een stukkie rijden...........LEK.
Kurken pakking er uit, rubber er in.............weer lek
Dekseltje eraf.........rubber en kop ontvetten..........vloeibare pakking er tussen........aan 2 kanten Ed
Stukkie rijden............droog. Pm sturen naar Ed.......met de tekst "Dank je"
En 2 dagen later lekt je bak
Draad-end zet ik de slijptol nog wel in
Overigens...
hij lekte nogsteeds
Maar ik vermoed dat dat kwam omdat er nog olie in de kurken pakking zat, aandraaien -> olie komt eruit -> druppels langs het blok -> lek ?
Dus
Weer ff droog gemaakt, en straks weer kijken
En dat een Mopar hoort te lekken...
Dat sommige mensen zich daarbij neerleggen, prima.
Maar ik niet
Ik zal niet rusten totdat hij niet meer lekt (en de olie erin blijft)
Het hoort gewoon droog te zijn onder de auto, zo simpel is het
En ik zal bewijzen dat het mogenlijk is om een lek-vrij Mopar te hebben, en een nieuwe rage ontketenen onder de Mopar mannen : aka, hoe je Mopar lek vrij te maken
patent is inmiddels aangevraagd
Bedankt Ed
Mochten mijn pogingen niet baten krijg jij al de credits.
Dus eigenlijk blijft het gewoon binnen onze naam
Anyway
Gisteren ook nog dat overheids plaat houdertje netjes gemaakt
Straks erop beunen, en vervolgens hopen dat alles droog is gebleven
Overigens...
hij lekte nogsteeds
Maar ik vermoed dat dat kwam omdat er nog olie in de kurken pakking zat, aandraaien -> olie komt eruit -> druppels langs het blok -> lek ?
Dus
Weer ff droog gemaakt, en straks weer kijken
En dat een Mopar hoort te lekken...
Dat sommige mensen zich daarbij neerleggen, prima.
Maar ik niet
Ik zal niet rusten totdat hij niet meer lekt (en de olie erin blijft)
Het hoort gewoon droog te zijn onder de auto, zo simpel is het
En ik zal bewijzen dat het mogenlijk is om een lek-vrij Mopar te hebben, en een nieuwe rage ontketenen onder de Mopar mannen : aka, hoe je Mopar lek vrij te maken
patent is inmiddels aangevraagd
Bedankt Ed
Mochten mijn pogingen niet baten krijg jij al de credits.
Dus eigenlijk blijft het gewoon binnen onze naam
Anyway
Gisteren ook nog dat overheids plaat houdertje netjes gemaakt
Straks erop beunen, en vervolgens hopen dat alles droog is gebleven
-
- Crowd control
- Posts: 13063
- Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm
Mopar's lekken tenminste netjes in een garage, Frod's lekken gewoon ongesceneerd op straat waar iedereen bij staat...
Ik heb ooit eens de transmissie pan onder mn wagon uit gehaald toen deze op de brug stond. Olie netjes opgevangen.
Daarna even 2-3 dagen niet in de garage geweest, ik plaats een nieuwe diepere olie-pan, met nieuw boutje en nieuw nylon-ringetje erachter... de volgende dag kwam ik weer, ligt er olie op de grond!
En dat terwijl de bak nog leeg was want de nieuwe olie moest er nog in..
Veel plezier met je lek-vrij-maak-quest
Vergeet niet dat je ook nog een achter-as hebt met 2 liter olie erin, een stuurpomp, koelvloeistof, remvloeistof... ach joh je ziet het tzt vanzelf wel allemaal...
Ik heb ooit eens de transmissie pan onder mn wagon uit gehaald toen deze op de brug stond. Olie netjes opgevangen.
Daarna even 2-3 dagen niet in de garage geweest, ik plaats een nieuwe diepere olie-pan, met nieuw boutje en nieuw nylon-ringetje erachter... de volgende dag kwam ik weer, ligt er olie op de grond!
En dat terwijl de bak nog leeg was want de nieuwe olie moest er nog in..
Veel plezier met je lek-vrij-maak-quest
Vergeet niet dat je ook nog een achter-as hebt met 2 liter olie erin, een stuurpomp, koelvloeistof, remvloeistof... ach joh je ziet het tzt vanzelf wel allemaal...