1971 Firebird Formula 455

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
chevyman

Post by chevyman »

gaaf hoor!
vooral het feit dat de donor herleefd, super.
64Redneck
Posts: 1652
Joined: Sun Jun 27, 2004 11:19 am

Post by 64Redneck »

Image

Enne Cliffhanger wat vond je r van tot nu toe?

btw, dat kenteken klopt niet , dat is nog van mijn oude Firebird 8)
64Redneck
Posts: 1652
Joined: Sun Jun 27, 2004 11:19 am

Post by 64Redneck »

Hij mocht eventjes naar buiten 8)

Image

Image
Erwin
Posts: 515
Joined: Mon Aug 15, 2005 2:43 am

Post by Erwin »

Heerlijk om even uitgelaten te worden door het baasje! :-)
cliffhanger
Posts: 1789
Joined: Tue Mar 07, 2006 3:32 am

Post by cliffhanger »

Enne Cliffhanger wat vond je r van tot nu toe?
de auto is gewoon geweldig!! :!: 8) 8) :thumbsup: :thumbsup:
rockatansky
Posts: 2391
Joined: Sat May 27, 2006 6:37 pm

Post by rockatansky »

Ziet er echt mooi uit!!!!
kben jaloers!! :D
64Redneck
Posts: 1652
Joined: Sun Jun 27, 2004 11:19 am

Post by 64Redneck »

Een weigerende startmotor :( ( doet het inmiddels weer) was de oorzaak dat ik gisteren relatief weinig heb kunnen doen aan het afbouwen van het interieur. Alleen 2 rubberlijsten aan de deuren gezet.

De geplande onthulling op de xxxxxxxxxxxxxxxx ga ik niet meer halen. Dat maakt de keus over nieuwe raamlijsten wel makkelijk. Die moeten besteld worden en dat gaat weer minimaal 3 weken duren.
Ik ben nu al zo lang bezig dat een paar weken langer nu ook niet meer uit maakt :wink:

Zo.......die druk om klaar te zijn as. zaterdag is weg.
Last edited by 64Redneck on Fri Jul 20, 2007 4:11 pm, edited 1 time in total.
64Redneck
Posts: 1652
Joined: Sun Jun 27, 2004 11:19 am

Post by 64Redneck »

Raamlijsten zijn een week geleden besteld en ik wacht nu met smart op die dingen.
De carburateur heeft kuren :( Het ene moment loopt de motor als een zonnetje, het andere moment gooit de carb de benzine er aan de voorkant uit. Flotterprobleem dus :x

Die raamlijsten ga ik niet meer met die fucking klipjes vastzetten. Die worden door Autotaalglas xxxxxxxxxxxx vastgekit.
Voordelen : Zit muurvast
en er kan geen water meer in de goot van je raam komen.
Nadeel : Bij ruitschade grote kans op vernielen van de lijsten die je dus moet vernieuwen.
Last edited by 64Redneck on Fri Jul 20, 2007 4:12 pm, edited 1 time in total.
64Redneck
Posts: 1652
Joined: Sun Jun 27, 2004 11:19 am

Post by 64Redneck »

Dat is snel :)

Die raamlijsten heb ik nu binnen. Exact 9 dagen na online bestelling 8)
Johan82
Posts: 3383
Joined: Sun Apr 10, 2005 4:09 pm

Post by Johan82 »

Schitterende bak!! :thumbsup:
64Redneck
Posts: 1652
Joined: Sun Jun 27, 2004 11:19 am

Post by 64Redneck »

Geen echt nieuws over het afbouwen van mijn Firebird. Het ligt een beetje stil ivm een schouderblessure waardoor ik weinig tot niets kon doen behalve bierelieren op de autoclub.
Tevens een afspraak gemaakt om de auto RDW klaar te maken en een CO afstelling te doen. Dan kan ik zonder zorgen naar de RDW in Waddinxveen want het kenteken is niet meer actief :?:
Ik hoop dat mijn schouder weer een beetje wil meewerken want alleen het dashboard moet nog afgebouwd worden,en het hemeltje moeten er nog in. De verlichting werkt ook nog niet helemaal, maar daar kom wel uit als alles is nagelopen wat massa betreft.

20 December breng ik hem weg en dan zien we wel wanneer ik hem kan ophalen. Dan afspraak maken met de RDW en een 1 dags kenteken aanvragen.

Het zal een goed begin van 2007 worden 8)
MopariO
Posts: 5261
Joined: Wed Apr 21, 2004 9:50 am

Post by MopariO »

Ben benieuwd Marco :thumbsup:

MariO
64Redneck
Posts: 1652
Joined: Sun Jun 27, 2004 11:19 am

Post by 64Redneck »

De auto staat nu bij Roel Cars & Bikes in Hillegom.
Daar moet de hele kabelboom doorgemeten worden want ik kom er niet meer uit :?:

Tevens gaat hij er een holley carb op bouwen en afstellen.

Als dat gedaan is de auto weer ophalen en het interieur verder afbouwen.
Dan een afspraak maken bij de boys van het RDW in Waddinxveen want het kenteken is niet meer actief :|

Daarna kunnen we gaan cruisen na 4 jaar werk. 8)

Edit :
De ' massa ' storing in mijn Firebird is opgelost

Bleek te liggen aan de printplaat van de klokkenwinkel. Stekker er uit , alles werkt op 1 koplamp na (kabelbreuk) Stekker er in , problemen met verlichting die maar half werkt.
Straks maar even een andere klokkenwinkel brengen uit mijn witte Firebird.en kijken of die wel goed werkt. Dan hoef ik alleen de toerenteller uit de eerste klokkenwinkel te halen en over te bouwen. :)
64Redneck
Posts: 1652
Joined: Sun Jun 27, 2004 11:19 am

Post by 64Redneck »

Man van garage, Roel dus, was zeer tevreden over het motortje :)

Dat blok is afkomstig uit de 455 zoals hij op de sloperij stond. Roestig tot en met maar ontvetter en de staalborstel en nieuwe verf deden wat ze moesten doen.
Alleen mijn oude inlaatspruitstuk en mijn headers zijn overgeschroefd. En de waterpomp/distributiehuis pakkingen zijn vernieuwd

Het blok is uit 1975 en loopt nog als nieuw :) Als hij weer thuis is lekker verversen dat heeft hij wel verdient. ( Ik had hem al ververst voor dat hij in mijn auto werd gehangen ) Maar je kunt het niet vaak genoeg doen met blokken die een lange tijd stilgestaan hebben.
Funk
Posts: 7655
Joined: Mon Jun 20, 2005 2:41 pm

Post by Funk »

Yay :)
Post Reply