'72 Firebird Formula 400. trieste update P7
'72 Firebird Formula 400. trieste update P7
dit is de auto van m'n neef hij is ook lekker bezig!
bij aankoop volledig standaart.. alleen overgespoten..
blok zag er niet uit dus die ding er al gauw uit om netjes te maken
het was behoorlijk koud overgens..
het blok was eruit.. dan de bak ook maar voor een nieuw filtertje e.d. eerst schoonmaken.... wat een stoom cleaner al niet kan kan doen!
en ander inlaat spruitstuk en 4x4 truck nokkenas en flowtech headers..
de wagen ging op zich wel aardig vooruit ondanks zijn 1740kilo schoon op de wielen!
Dus op naar Drachten!
het 1e jaar lekker zo gereden en 14,5+ timeslips
toen verkocht Richard Minderhoud zijn koppen...
Dr.Performance kon niet met zijn freesgraage handjes van de intake afblijven dus werd het zooitje gematched.. (en de koppen nog ietsje afgewerkt)
en er was een sper-as met 3.08 overbrenging gevonden...
dat ging een stuk lekkerder!
13,6 timeslips waren een feit.. (onderblok was nog volledig orgineel dus ook nergens geen ARP boutjes e.d.)
alles goed en wel.. het gaat lekker..
krijg je dit:
dat is kut.. zuiger gekanteld!
hij was met de wagen naar drachten komen rijden.. een echte streetmachine..
maar die kon niet direct mee terug... dus werd de auto een bij Rubert(http://www.SSPerfomance.nl" target="_blank" target="_blank" target="_blank) gestald om de wagen het volgende weekend te kunnen halen
tja.. dan maar meteen goed!!
via Big Ron's Speedshop(Dordrecht)
werd een ander onderblok en een Eagle rotating assembly aangeschaft compleet met Ross zuigers
na enig meetwerk kom je er achter dat de cilinders te groot geboord zijn!
dat was geen feest.. toen is er via Roadrage David een ander (ongeboord)400 onderblok gekomen
waar Dr.Performance weer niet mijn zijn freesgrage handjes vanaf kon blijven (de scherpe randen ervanaf slijpen)
het blok ligt nu bij Dymotrack om geboord & gehoond, gelijnboord, gevlakt en chemisch gereinigt te worden oftewel de helemikmak
David wist ook nog wel een aantal andere leuke onderdelen voor Edwin
Via David zijn er gepoort,geflowde en met grotere kleppen Edelbrock naar nederland gekomen
(De Msd spullen niet, Dr.Olds daarvoor bedankt )
ook meteen die doorgezakte veren en de halfgare kogels en rubbers maar aanpakken
en onder de kap alles netjes maken en in de Por15
ook de achter is eronder vandaan voor een andere overbrenging, Strange steekassen, ontroesten en een vers laklaagje
zo staat de Bird er nu bij...
zielig hè...
29 september is Edwin samen met Dr.performance & Roadrage David
dymotrack gegaan...
geduld is leuk maar eens ben je het zat..
en daar kwam het fijne nieuws.. volgende week is ie klaar!!
de 4 oktober was dan zover met bus en geld naar dymotrack..
van de week een paar fototjes van het blok....
let the buildup begin...
zo.. weer een update'je
leuk zoon gewassen blok.. maar t ziet er niet uit..
voor de verandering maar eens niet een lichte of opvallende kleur..
auto zwart.. blok zwart geen gezeik hoppa..
alvast wat ouwezooi in een hoekje..
dezelfde zaterdag even langs firma Harteveld geweest om een laswerkje te laten doen.. onder het motto: een dik blok mot veel sap.. en dus moet er een aansluiting voor komen.... zaterdag rond 13.00 uur gebracht.. met de meldign zie maar wanneer je tijd heb.. en tot grote verbazing om 18.00 uur een belletje van Marck..
met dit als resultaat
en aangezien de bussen nog niet leeg waren... spuiten kreng..
en ja.. ik ook nog ff..
inmiddels is de tank gedaan.. en nee geen foto's...
nou maar eens Dr.Performance gek bellen dat ie gaat beginnen met bouwen..
en gek werd ie!
donderdag de 23ste de krukas gemonteerd
The Doctor @ work..
STROKINNNNNNNN'
tja... zo'n gezicht trekt ie niet vaak.. maar als ie t doet.. wel meteen goed..
volgende dag had had Clemmy weer tijd over...
om de drijfstangen en de zuigers in elkaar te zetten
en weer een doos vol met gerecycelde bier blikjes :arrow:
zo.. en nu het NIET serieuze gedeelte
Dave en ik hebben ff de nokkenas van Frans455 gemonteert :arrow:
PIES PESAS!
rara wie verstopt zich nou achter een PONTIAC boek... kan er maar 1tje wezen...
benchracen...
héél belangrijk
zuigerveren netjes op maat.. de volgende avond gingen ze erin...
en ineens zaten ze erin.. lijkt wel magie..
meten is weten....
maar wel een avond versleten!
sjesus wat een mooi shirt heb die gozer aan..
kop erop om ff de play-doh (klei) samen te persen...
om de ruimte te meten tussen de zuigers en de kleppen
zitten, lullen en zuipen.. en maar zeuren en over die buik..
tja.. te goed gespoten.. dus moet er wat vanaf.. eigen schuld lampekap.. :arrow:
makkelijk joh.. ik heb al me boutjes en moertjes in aparte bakkie's bewaard.. Tuurlijk Ed zoek jij ze alle 32 af voor een bout
windage tray.. leuk idee... moet ie natuurlijk wél voor een strokercrank zijn.. dus.. aanpassen geblazen die handel.. maar dat moet nog beuren..
handvast + een kwartslag
Dr.performance sez' Pure Muscle!!!
dit gedeelte zie je als de kap open staat...
bij aankoop volledig standaart.. alleen overgespoten..
blok zag er niet uit dus die ding er al gauw uit om netjes te maken
het was behoorlijk koud overgens..
het blok was eruit.. dan de bak ook maar voor een nieuw filtertje e.d. eerst schoonmaken.... wat een stoom cleaner al niet kan kan doen!
en ander inlaat spruitstuk en 4x4 truck nokkenas en flowtech headers..
de wagen ging op zich wel aardig vooruit ondanks zijn 1740kilo schoon op de wielen!
Dus op naar Drachten!
het 1e jaar lekker zo gereden en 14,5+ timeslips
toen verkocht Richard Minderhoud zijn koppen...
Dr.Performance kon niet met zijn freesgraage handjes van de intake afblijven dus werd het zooitje gematched.. (en de koppen nog ietsje afgewerkt)
en er was een sper-as met 3.08 overbrenging gevonden...
dat ging een stuk lekkerder!
13,6 timeslips waren een feit.. (onderblok was nog volledig orgineel dus ook nergens geen ARP boutjes e.d.)
alles goed en wel.. het gaat lekker..
krijg je dit:
dat is kut.. zuiger gekanteld!
hij was met de wagen naar drachten komen rijden.. een echte streetmachine..
maar die kon niet direct mee terug... dus werd de auto een bij Rubert(http://www.SSPerfomance.nl" target="_blank" target="_blank" target="_blank) gestald om de wagen het volgende weekend te kunnen halen
tja.. dan maar meteen goed!!
via Big Ron's Speedshop(Dordrecht)
werd een ander onderblok en een Eagle rotating assembly aangeschaft compleet met Ross zuigers
na enig meetwerk kom je er achter dat de cilinders te groot geboord zijn!
dat was geen feest.. toen is er via Roadrage David een ander (ongeboord)400 onderblok gekomen
waar Dr.Performance weer niet mijn zijn freesgrage handjes vanaf kon blijven (de scherpe randen ervanaf slijpen)
het blok ligt nu bij Dymotrack om geboord & gehoond, gelijnboord, gevlakt en chemisch gereinigt te worden oftewel de helemikmak
David wist ook nog wel een aantal andere leuke onderdelen voor Edwin
Via David zijn er gepoort,geflowde en met grotere kleppen Edelbrock naar nederland gekomen
(De Msd spullen niet, Dr.Olds daarvoor bedankt )
ook meteen die doorgezakte veren en de halfgare kogels en rubbers maar aanpakken
en onder de kap alles netjes maken en in de Por15
ook de achter is eronder vandaan voor een andere overbrenging, Strange steekassen, ontroesten en een vers laklaagje
zo staat de Bird er nu bij...
zielig hè...
29 september is Edwin samen met Dr.performance & Roadrage David
dymotrack gegaan...
geduld is leuk maar eens ben je het zat..
en daar kwam het fijne nieuws.. volgende week is ie klaar!!
de 4 oktober was dan zover met bus en geld naar dymotrack..
van de week een paar fototjes van het blok....
let the buildup begin...
zo.. weer een update'je
leuk zoon gewassen blok.. maar t ziet er niet uit..
voor de verandering maar eens niet een lichte of opvallende kleur..
auto zwart.. blok zwart geen gezeik hoppa..
alvast wat ouwezooi in een hoekje..
dezelfde zaterdag even langs firma Harteveld geweest om een laswerkje te laten doen.. onder het motto: een dik blok mot veel sap.. en dus moet er een aansluiting voor komen.... zaterdag rond 13.00 uur gebracht.. met de meldign zie maar wanneer je tijd heb.. en tot grote verbazing om 18.00 uur een belletje van Marck..
met dit als resultaat
en aangezien de bussen nog niet leeg waren... spuiten kreng..
en ja.. ik ook nog ff..
inmiddels is de tank gedaan.. en nee geen foto's...
nou maar eens Dr.Performance gek bellen dat ie gaat beginnen met bouwen..
en gek werd ie!
donderdag de 23ste de krukas gemonteerd
The Doctor @ work..
STROKINNNNNNNN'
tja... zo'n gezicht trekt ie niet vaak.. maar als ie t doet.. wel meteen goed..
volgende dag had had Clemmy weer tijd over...
om de drijfstangen en de zuigers in elkaar te zetten
en weer een doos vol met gerecycelde bier blikjes :arrow:
zo.. en nu het NIET serieuze gedeelte
Dave en ik hebben ff de nokkenas van Frans455 gemonteert :arrow:
PIES PESAS!
rara wie verstopt zich nou achter een PONTIAC boek... kan er maar 1tje wezen...
benchracen...
héél belangrijk
zuigerveren netjes op maat.. de volgende avond gingen ze erin...
en ineens zaten ze erin.. lijkt wel magie..
meten is weten....
maar wel een avond versleten!
sjesus wat een mooi shirt heb die gozer aan..
kop erop om ff de play-doh (klei) samen te persen...
om de ruimte te meten tussen de zuigers en de kleppen
zitten, lullen en zuipen.. en maar zeuren en over die buik..
tja.. te goed gespoten.. dus moet er wat vanaf.. eigen schuld lampekap.. :arrow:
makkelijk joh.. ik heb al me boutjes en moertjes in aparte bakkie's bewaard.. Tuurlijk Ed zoek jij ze alle 32 af voor een bout
windage tray.. leuk idee... moet ie natuurlijk wél voor een strokercrank zijn.. dus.. aanpassen geblazen die handel.. maar dat moet nog beuren..
handvast + een kwartslag
Dr.performance sez' Pure Muscle!!!
dit gedeelte zie je als de kap open staat...
Last edited by Thing on Sun Aug 19, 2007 1:28 am, edited 17 times in total.
-
- Posts: 1536
- Joined: Wed Jan 26, 2005 12:17 pm
-
- Posts: 2123
- Joined: Sun May 07, 2006 5:16 pm
-
- Posts: 1789
- Joined: Tue Mar 07, 2006 3:32 am
-
- Crowd control
- Posts: 13063
- Joined: Mon Feb 02, 2004 3:39 pm