Inderdaad, doe ik ook zo nu en dan. Maar damn, wat een mooi werk Arnold 8)Collector wrote:Ik kan me zo voorstellen dat je af en toe een stoeltje naar binnen flikkert en dan met een dampende bak koffie ff lekker rustig gaat zitten kijken naar al dat moois.
'38 Chevy Pickup Hotrod
Re: '38 Chevy Pickup Hotrod
-
- Posts: 1163
- Joined: Sat Jan 30, 2010 8:31 pm
Re: '38 Chevy Pickup Hotrod
Crazy all the way 8)
Ieder boutje ieder moertje, alles gewoon perfekt. Wat je zegt ''hier mag alleen mee gereden worden met mooi weer'' maar dan zal nog steeds ieder steenslag steentje aanvoelen als een kernbom Heb veel respect voor je geduld en perfectie dat is aan alles af te lezen, ben zeker benieuwd naar het eind resultaat. Maar dat gaat wel goedkomen
Ieder boutje ieder moertje, alles gewoon perfekt. Wat je zegt ''hier mag alleen mee gereden worden met mooi weer'' maar dan zal nog steeds ieder steenslag steentje aanvoelen als een kernbom Heb veel respect voor je geduld en perfectie dat is aan alles af te lezen, ben zeker benieuwd naar het eind resultaat. Maar dat gaat wel goedkomen
Re: '38 Chevy Pickup Hotrod
Dit prachtige project verdient een updat dacht ik.. :arrow:
Re: '38 Chevy Pickup Hotrod
Dat zou zeker eens tijd worden.
Helaas ben ik er om verschillende redenen helemaal niets mee verder gekomen.
Ik hoop binnenkort de draad weer op te kunnen pakken.
Helaas ben ik er om verschillende redenen helemaal niets mee verder gekomen.
Ik hoop binnenkort de draad weer op te kunnen pakken.
Re: '38 Chevy Pickup Hotrod
Wow, thumps up voor dit prachtig werk. Zoals eerder iemand vertelde, alles klopt gewoon aan deze built!
Het resultaat gaat waarschijnlijk de dikste rod zijn in de BENELUX!
Het resultaat gaat waarschijnlijk de dikste rod zijn in de BENELUX!
-
- Posts: 336
- Joined: Tue Jul 08, 2008 9:45 pm
Re: '38 Chevy Pickup Hotrod
wat een prachtig project, echt waanzinnig mooi werk maak je...!
Re: '38 Chevy Pickup Hotrod
Ongelofelijk hoe snel de tijd gaat en hoe weinig tijd er buiten werk over blijft om aan de hobby te werken.
Dan is het ook nog zo dat dit maar 1 van de vele hobby's is die ik heb.
Maar goed, ik heb momenteel weer mijn zinnen gezet op het voltooien van mijn truck.
Omdat ik echt alles zelf wil doen kost het mij aardig wat meer tijd om alles te krijgen zoals ik het wil hebben.
Vooral het voorbewerken/spuiten/schuren/polijsten is erg arbeidsintensief.
De bak alleen zit even snel gerekend al zo'n 20 uur schuur en polijstwerk in na het spuiten.
De bak was mijn allereerste spuitklus die het er echt toe deed.
Helaas door mijn onkunde toch aardig wat struktuur/sinasappel effect in de lak gekregen.
Enige manier om dit er uit te krijgen was te beginnen met 600 waterproef, daarna via 1200, 2000 en 3000 naar de polijst fase.
Dit eerst met grove compound en daarna nog eens met een fijne compound.
Eerst ff wat plaatjes van de bak.
De binnenzijde ook op kleur, maar niet erg belangrijk omdat je dit bijna niet meer ziet.
Op de foto lijkt het al snel goed, maar er zit er hier heel veel structuur in.
Even snel getest og ik de structuur er wel uit kon krijgen, dat was goed te doen.
En helemaal gepolijst.
Ik had een timelapse gemaakt van het schuren en polijsten van 1 paneel.
Gemonteerd op het chassis.
Toen ik weer wat ruimte had heb ik de spatborden verder spuitklaar gemaakt.
Eerst bedliner aan de binnenkant gespoten tegen eventuele steenslag.
Daarna deze op kleur gespoten met lak er over, ook al zie je daar niet snel weer wat van terug.
Daarna de buitenkant op kleur en gelakt. Paar dagen er na al weer geschuurd en gepolijst.
Op zich was het spuitwerk al een stuk beter deze keer door een iets andere manier van spuiten en kon daardoor de 600 waterproef over slaan.
Ook een timelapse van het spuiten maar helaas de timefrime te lang staan.
En dan eindelijk het moment dat ik ff kon genieten van de gemonteerde spatborden.
Man dit geeft weer ff een goed gevoel.
Ben nu bezig met de cabine, maar dadelijk is de vakantie weer voorbij en dan gaat het weer laangzaaaam.
Betreffende het spuitwerk wil ik nog wel even Olof bedanken voor alle tips, ook Henk heeft me in de juiste richting gestuurd.
Volgend jaar weer een update
Dan is het ook nog zo dat dit maar 1 van de vele hobby's is die ik heb.
Maar goed, ik heb momenteel weer mijn zinnen gezet op het voltooien van mijn truck.
Omdat ik echt alles zelf wil doen kost het mij aardig wat meer tijd om alles te krijgen zoals ik het wil hebben.
Vooral het voorbewerken/spuiten/schuren/polijsten is erg arbeidsintensief.
De bak alleen zit even snel gerekend al zo'n 20 uur schuur en polijstwerk in na het spuiten.
De bak was mijn allereerste spuitklus die het er echt toe deed.
Helaas door mijn onkunde toch aardig wat struktuur/sinasappel effect in de lak gekregen.
Enige manier om dit er uit te krijgen was te beginnen met 600 waterproef, daarna via 1200, 2000 en 3000 naar de polijst fase.
Dit eerst met grove compound en daarna nog eens met een fijne compound.
Eerst ff wat plaatjes van de bak.
De binnenzijde ook op kleur, maar niet erg belangrijk omdat je dit bijna niet meer ziet.
Op de foto lijkt het al snel goed, maar er zit er hier heel veel structuur in.
Even snel getest og ik de structuur er wel uit kon krijgen, dat was goed te doen.
En helemaal gepolijst.
Ik had een timelapse gemaakt van het schuren en polijsten van 1 paneel.
Gemonteerd op het chassis.
Toen ik weer wat ruimte had heb ik de spatborden verder spuitklaar gemaakt.
Eerst bedliner aan de binnenkant gespoten tegen eventuele steenslag.
Daarna deze op kleur gespoten met lak er over, ook al zie je daar niet snel weer wat van terug.
Daarna de buitenkant op kleur en gelakt. Paar dagen er na al weer geschuurd en gepolijst.
Op zich was het spuitwerk al een stuk beter deze keer door een iets andere manier van spuiten en kon daardoor de 600 waterproef over slaan.
Ook een timelapse van het spuiten maar helaas de timefrime te lang staan.
En dan eindelijk het moment dat ik ff kon genieten van de gemonteerde spatborden.
Man dit geeft weer ff een goed gevoel.
Ben nu bezig met de cabine, maar dadelijk is de vakantie weer voorbij en dan gaat het weer laangzaaaam.
Betreffende het spuitwerk wil ik nog wel even Olof bedanken voor alle tips, ook Henk heeft me in de juiste richting gestuurd.
Volgend jaar weer een update
-
- Posts: 463
- Joined: Sat Nov 06, 2010 6:08 pm
Re: '38 Chevy Pickup Hotrod
Zeer mooi en knap werk dat je het zelf allemaal doet. Super!
-
- Posts: 2306
- Joined: Wed Feb 04, 2004 2:37 pm
Re: '38 Chevy Pickup Hotrod
ben er weer ff stil van.....
Re: '38 Chevy Pickup Hotrod
Ziek mooi en werkelijk zeer professioneel gedaan.
Re: '38 Chevy Pickup Hotrod
Respect voor al je werk, alleen Jammer dat er zo weinig glans op zit :arrow: 8)
Gr.Joop
Gr.Joop