Project Pro-street Mustang '78
-
- Posts: 9610
- Joined: Tue Feb 03, 2004 6:27 pm
okay, weer een update,
net een 94-er Thunderbird gehaald die als donor gaat dienen, motor en bak komen in uiteraard gewijzigde vorm in de 78-er, ik wilde eerst een losse motor laten komen uit de usa, en daar mn in de schuur liggende AOD achter schroeven, maar ik vond het wel een leuk idee om de EFI te behouden, plus punt is , je kan met de juiste comp/software, alles zelf regelen. en dat is zeer aantrekkelijk.., + nu heb ik alles wat bij de motor/bak hoort, en ik kan het er op mn gemakje af slopen.. bij een sloopmotor uit de usa is het maar afvragen hoe zo'n ding eruit gehaald is.. en men moet met de tijd meegaan, dus is het een 4.6 geworden.. aardig gekke dingen gezien die men daarmee uithaalt!!
voorlopig weer ff werk zat dus..
op stal
4.6liter..
daar moet het in
echt veel bukken hoeft niet
net een 94-er Thunderbird gehaald die als donor gaat dienen, motor en bak komen in uiteraard gewijzigde vorm in de 78-er, ik wilde eerst een losse motor laten komen uit de usa, en daar mn in de schuur liggende AOD achter schroeven, maar ik vond het wel een leuk idee om de EFI te behouden, plus punt is , je kan met de juiste comp/software, alles zelf regelen. en dat is zeer aantrekkelijk.., + nu heb ik alles wat bij de motor/bak hoort, en ik kan het er op mn gemakje af slopen.. bij een sloopmotor uit de usa is het maar afvragen hoe zo'n ding eruit gehaald is.. en men moet met de tijd meegaan, dus is het een 4.6 geworden.. aardig gekke dingen gezien die men daarmee uithaalt!!
voorlopig weer ff werk zat dus..
op stal
4.6liter..
daar moet het in
echt veel bukken hoeft niet
-
- Posts: 9610
- Joined: Tue Feb 03, 2004 6:27 pm
Ahaaa.......Ford's 4.6 OHC V8
How to Hot Rod a Ford Mustang
How to Hot Rod a Ford Mustang
Goeie optieThe first largescale mass-produced single-overhead-cam V-8 engine from a domestic automaker will bow this fall as the standard powerplant in Ford Motor Co.'s Lincoln Town Car.
The new 4.6L engine uses a cast-iron cylinder block and aluminum heads. It is built at Ford's Romeo, Mich., engine plant. The planned family of modular V-8s includes an all-aluminum double-overheadcam (DOHC) multivalve version of the 4.6L and V-8 powerplants in different displacements.
"The method is to design a family of engines with a common combustion chamber, valve trains and basic structure, so that components can be interchanged easily," says David F. Hagen, general manager of Ford's Engine Div.
"Modular design calls for the sharing of a number of similar components within engine families such as cylinder blocks, cylinder heads, camshafts, water and oil pumps and fasteners. We take this a step further by adopting key manufacturing dimensions such as bore spacing, bolt patterns and journal sizes," Mr. Hagen adds.
Ford's SOHC 4.6L engine is rated at 190 hp at 4,200 rpm and 260 ft.-lbs. (353 Nm) of torque at 3,200 rpm in single-exhaust trim; and 210 hp at 4,600 rpm and 270 ft.-lbs. (366 Nm) of torque at 3,400 rpm when fitted with a dual-exhaust system.
That compares with output of 150 hp at 3,200 rpm and 270 ft.-lbs. of torque at 2,000 rpm in single-exhaust versions of the '90-model Town Car's 5L overhead-valve V-8; and 160 hp at 3,400 rpm and 280 ft.-lbs. (380 Nm) of torque for the 5L with dual exhausts.
The new engine also is 20 lbs. (9.1 kg) lighter than the 5L. Ford says the modular V-8 is designed "to achieve a shorter length, which makes it more easily adaptable to possible future front-wheel-drive vehicle applications. "
Ford's projections show the modular Vis 8 expected to better the combined city/ highway fuel-economy of the 5L engine by 1.5 mpg. The modular V-8 is a nearly square design, employing a 90.2-mm bore and 90-mm stroke.
Main bearings are made of aluminum and sintered-iron valve seats and inserts are employed. Joining in a recent general trend among domestic producers of overheadcam engines, Ford opts for a roller-chain, instead of a belt, to drive the cam.
-
- Posts: 9610
- Joined: Tue Feb 03, 2004 6:27 pm
-
- Posts: 9610
- Joined: Tue Feb 03, 2004 6:27 pm
-
- Posts: 9610
- Joined: Tue Feb 03, 2004 6:27 pm
-
- Posts: 7963
- Joined: Fri Feb 06, 2004 8:24 pm
Hé Stang72,
Die Mustang waar je mee bezig bent...komt uit '78 las ik.
Het is een Mustang II had ik ook gelezen.
Praten we hier dan ook over een Mach 1 of Cobra???
Heb zelf een '78er Mustang II Mach 1 in me schuurtje staan...
helemaal orgineel en koekie gaaf. 8) 8) 8)
Ik begrijp dat die van jouw uit elkaar gaat worden/ of is al uit elkaar getrokken.
Ik heb nu nog geen onderdelen direct nodig....maar wat doe je met alles wat er af gaat???
Extra parts zijn nooit weg
Alvast bedankt voor je reactie
Erik
Die Mustang waar je mee bezig bent...komt uit '78 las ik.
Het is een Mustang II had ik ook gelezen.
Praten we hier dan ook over een Mach 1 of Cobra???
Heb zelf een '78er Mustang II Mach 1 in me schuurtje staan...
helemaal orgineel en koekie gaaf. 8) 8) 8)
Ik begrijp dat die van jouw uit elkaar gaat worden/ of is al uit elkaar getrokken.
Ik heb nu nog geen onderdelen direct nodig....maar wat doe je met alles wat er af gaat???
Extra parts zijn nooit weg
Alvast bedankt voor je reactie
Erik