Suburban 1978

Show your project car!
Plaats al je updates in 1 topic. (Dus aub geen meerdere topics voor aparte updates die over dezelfde auto gaan)
Bromgabber

Re: Suburban 1978

Post by Bromgabber »

Rubber tegenwoordig is van slechte kwaliteit.
Is al een tijdje gebrek aan grondstoffen voor rubber, heb ik begrepen.
Je zou de HRC ook kunnen laten reviseren door bijvoorbeeld Leeuwenkamp remmenservice.

Vredestein heeft het met banden gehad, dacht van 2018-2019.
Binnen een jaar canvas zichtbaar door uitdroging van het rubber.

SRB12

Post by SRB12 »

Ik heb het met rubbers van de stuurkogels. Nog geen meter mee gereden en compleet uitgedroogd na een jaar of 5. Allemaal. Rommel.

Kootje

Post by Kootje »

En m`n Chevelle met 200 km per jaar, nooit problemen. Niks uitgedroogd, alles blijft werken, net als met de kever trouwens.
Bromgabber wrote:
Mon Oct 18, 2021 11:23 pm
Rubber tegenwoordig is van slechte kwaliteit.
Is al een tijdje gebrek aan grondstoffen voor rubber, heb ik begrepen.
Je zou de HRC ook kunnen laten reviseren door bijvoorbeeld Leeuwenkamp remmenservice.
Reviseren kan natuurlijk maar ik heb nu voor 67 dollar met verzendkosten 2 remcilinders besteld, eentje moet er toch zeker passen, en als ze allebei passen heb ik alvast weer een reserve klaarliggen.

Kootje

Post by Kootje »

Nope, passen dus allebei niet, enigzins begrijpelijk want het waren 2 met dezelfde specificaties. (al dacht ik dat primair en secundair bij allebei op een andere plek zouden moeten zitten) Ik een ander bedrijf opgebeld of ze suburban 1/2 ton 1978 2wd disc/drum enz enz remcilinder op voorraad hadden. Die hadden ze. Kom ik daar, blijkt het dezelfde te zijn als die 2 foute die ik thuis had liggen. Volgens het boekje zou de poort het dichtst bij de brake booster een 9/16 moeten zijn en die verder van de brake booster een 1/2 inch.

Op de een of andere manier heb ik er nu een remcilinder op zitten precies andersom, dus met de 1/2 inch (4.5 mm remleiding) vlakbij de brakebooster en de dikke 9/16 met 6 mm remleiding verder van de brak booster. (ik gebruik expres niet de termen voor en achter want dat blijkt verwarrend te kunnen zijn of je kijkt naar het voertuig of redeneert vanuit de bestuurder.) Jammer, maar de goede is besteld, laat ik dan wel opsturen.

Het zou iets te maken kunnen hebben met dat het een trailering special versie was maar daar kon ik verder geen documentatie van vinden.

Verder, de gordels vervangen door bruikbare exemplaren, kleur is dan wel weer niet naar mijn zin maar vooruit. :
Image

Middenconsole verder afgemaakt :
Image

Verstevigingstrips op de motorkap tegen het knikken, verzinkt :

Image

Post Reply