vrijrijden voor klassiekers

Plaats hier flyers/foto's verslagen van Amerikaanse auto-meetings.
Post Reply
omega
Posts: 88
Joined: Sun Jan 06, 2013 11:12 am

vrijrijden voor klassiekers

Post by omega »

IEUW IN 2013: KLASSIEKE KLASSE !!

Meer dan 40 positieve reacties kwamen er binnen op de vraag voor een 'eigen' klassieke klasse! Want bij Vrij Rijden spotten we met regelmaat puntgave exemplaren van straat- of raceauto's uit vervlogen tijden. We hebben dan ook besloten om in 2013 op bepaalde Vrij Rijden dagen, ruimte geven aan een nieuwe 4e groep: de Klassieke klasse! De eerste data in 2013 wanneer de Klassieke Klasse daadwerkelijk kan gaan Vrij Rijden, wordt later deze maand via de website bekend gemaakt. Voorwaarde is wel dat er voldoende animo voor deze klasse ontstaat, dus onderlinge promotie en tamtam binnen jullie klassieke gelederen is juist nu voor deze klasse van groot belang!

Image

HOE DOE JE MEE?
Wie mee wil rijden in de exclusieve klassieke klasse, wordt slechts toegelaten door de Vrij Rijden organisatie. Het werkt als volgt: stuur 1 foto van jouw klassieker via de mail naar info@vrijrijden.nl en omschrijf aub het merk, type en bouwjaar van de auto. Via de organisatie krijg je vervolgens te horen of je in deze klasse mag gaan deelnemen. Bij een positief besluit gaan wij voor jou een Vrij Rijden "Klassieke Klasse" deelnemerspas aanmaken waarmee je op vertoon aan de inschrijftafel je sessiekaarten kunt aanschaffen. Ook voor de bestaande 3 klassen gaan we later dit jaar deelnemerspasjes produceren, meer daarover lees je in de volgende nieuwsbrief...

http://www.vrijrijden.nl/

heb me zelf in geschreven en mag komen met me omega :D
sjak_brak
oppressing the masses
Posts: 30956
Joined: Thu Jul 22, 2004 11:04 am

Re: vrijrijden voor klassiekers

Post by sjak_brak »

Wel vreemd dat de toelating op basis van 1 foto gebeurt :?: Lijkt me relevanter of een wagen technisch in orde is toch :o (en de lat ligt qua looks niet hoog als je die rijdende buttplugs ziet: http://www.vrijrijden.nl/fotoboek/3 )

Maar wel betaalbare mogelijkheid om ff te gummen :)
Streetrod
Posts: 3122
Joined: Sat Mar 19, 2005 8:24 pm

Re: vrijrijden voor klassiekers

Post by Streetrod »

Wel grappig, om met een A fordje hard rond te gaan..... 8) even eens op de site kijken.
omega
Posts: 88
Joined: Sun Jan 06, 2013 11:12 am

Re: vrijrijden voor klassiekers

Post by omega »

sjak_brak wrote:Wel vreemd dat de toelating op basis van 1 foto gebeurt :?: Lijkt me relevanter of een wagen technisch in orde is toch :o (en de lat ligt qua looks niet hoog als je die rijdende buttplugs ziet: http://www.vrijrijden.nl/fotoboek/3 )

Maar wel betaalbare mogelijkheid om ff te gummen :)

denk dat ze dat doen dat ze soort van kunnen controleren dat het een oldtimer is
want je mag op deze dagen ook rijden met autos zonder kenteken, race wagens etc

ook is er deze klasse ingeroepen zodat je meer respect op de baan is voor elkaar auto

rij zelf regelmatig in andere klasse mee en rijden zat gekken rond (trouwens niet met me omega)
DannyL
Posts: 638
Joined: Tue Jan 13, 2009 9:47 am

Re: vrijrijden voor klassiekers

Post by DannyL »

Heb wel eens een paar rondjes mee mogen rijden op zandvoort met de camaro van bovenstaande foto.
Wat een monster is dat joh!!!
tminus3
Posts: 294
Joined: Fri Feb 06, 2004 3:02 pm

Re: vrijrijden voor klassiekers

Post by tminus3 »

DannyL wrote:Heb wel eens een paar rondjes mee mogen rijden op zandvoort met de camaro van bovenstaande foto.
Wat een monster is dat joh!!!
Valt wel mee hoor, ik ben die Camaro op Zandvoort met m'n tamme pony wel eens voorbij gereden (stond 'ie wel in het gras bij de Tarzanbocht) :D

Maar het is wel een leuk initiatief van vrijrijden.nl. Ik had me in ieder geval vast opgegeven.
tminus3
Posts: 294
Joined: Fri Feb 06, 2004 3:02 pm

Re: vrijrijden voor klassiekers

Post by tminus3 »

Zojuist heeft de vrijrijden organisatie de evenementen bekend gemaakt waar de nieuwe klassieker klasse zijn opwachting gaat maken. Op maar liefst 11 van de 17 evenementen op zowel Zandvoort, Assen en Zolder kun je met je klassieke US muscle aan de bak (en moderne US cars natuurlijk ook).

http://www.vrijrijden.nl/programma

Dus als je altijd al eens op een volwaardig internationaal circuit hebt willen rijden, dit is je kans. Op alle evenementen van 31 maart t/m 10 oktober staan de klassiekers op het programma. Ik ben van plan om, naast American Sunday op CPZ, in ieder geval op Zolder (Wo 17 juli) en Assen (Do 29 augustus) van de partij te zijn.
omega
Posts: 88
Joined: Sun Jan 06, 2013 11:12 am

Re: vrijrijden voor klassiekers

Post by omega »

weet nog niet welke dag precies ik ga
(leg ook een beetje aan het weer)

maar heb me zo ie zo ingeschreven
Streetrod
Posts: 3122
Joined: Sat Mar 19, 2005 8:24 pm

Re: vrijrijden voor klassiekers

Post by Streetrod »

omega wrote:weet nog niet welke dag precies ik ga
(leg ook een beetje aan het weer)

maar heb me zo ie zo ingeschreven
Hier het zelfde. Maar ga eerst ook maar eens op de weg rijden kijken he die zich daar houd.
Ponti 73
Posts: 312
Joined: Wed Feb 18, 2004 11:28 pm

Re: vrijrijden voor klassiekers

Post by Ponti 73 »

Ben nu ook toegelaten tot de Klassieke Klasse. Net een bevestiging gehad.

Wat voor mij goed uitkomt is dat er ook 4 keer op Assen gereden kan worden. Super.
Post Reply