Oldtimer voor dagelijks gebruik

Plaats hier topics welke betrekking hebben op Amerikaanse auto's.
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Oldtimer voor dagelijks gebruik

Post by rene74monte »

uh , mijn ouders hebben vroeger een citation gehad , is net zo`n model , geloof dat ze hem voor 500 gulden verkocht hebben
caroden
Posts: 19
Joined: Sat Jun 23, 2018 6:38 pm

Re: Oldtimer voor dagelijks gebruik

Post by caroden »

gert wrote: Mon Oct 31, 2022 9:00 am bilthoven, en ik wil er 13.000 voor hebben
Bedankt voor je aanbod, Gert maar ik zoek toch even verder. Dit model is niet helemaal wat ik zoek.
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Oldtimer voor dagelijks gebruik

Post by gert »

maakt nie uit joh, ik rij er lekker mee, en hij kost niks met lpg.
maar geloof me: een goed rijdende auto zonder werk eraan, lpg erin, en in top staat vindt je niet zomaar.
caroden
Posts: 19
Joined: Sat Jun 23, 2018 6:38 pm

Re: Oldtimer voor dagelijks gebruik

Post by caroden »

Daar ben ik me zeker van bewust. Ik heb gelukkig geen haast.
urban86
Posts: 137
Joined: Sat Aug 22, 2009 11:09 am

Re: Oldtimer voor dagelijks gebruik

Post by urban86 »

Jij zoekt deze:

Image

Werkende airco, professioneel getectyleerd, gereviseerde automaatbak, trekhaak, net interieur, nieuwe banden ook de reserveband, recente APK beurt, valt in de oldtimerregeling. Helaas geen LPG. Ook z’n plekjes hier en daar maar nergens rot. Zo’n 165K km gereden.

Zelf uit USA gehaald in 2010. Complete historie vanaf toen. Nergens op bezuinigd, alleen ben je nooit klaar met zo’n auto, haha! Kan er uren over vertellen. Auto staat nergens te koop maar je verhaal is lekker enthousiast vandaar m’n reactie.

Het is een heerlijke auto maar voor de juiste prijs mag ie gaan. Met een schuin oog kijk ik naar een oldtimer tweezitter convertible van rond 1975…

Goed, kijk maar even. Ik zit in de buurt van Leiden.

Groet, Marc.
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Oldtimer voor dagelijks gebruik

Post by gert »

ik heb wel interesse, vertel es wat meer, toch geen injectie?
urban86
Posts: 137
Joined: Sat Aug 22, 2009 11:09 am

Re: Oldtimer voor dagelijks gebruik

Post by urban86 »

Het is een 302 EFI blok. Injectie inderdaad. Ben trouwens vergeten te vermelden dat er een RVS uitlaat onder zit vanaf de kat. Op maat gemaakt, beschaafd geluidje.

Image
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Oldtimer voor dagelijks gebruik

Post by gert »

jammer van die injectie, lastig voor lpg en te jong. moet nog 4 jaar op dure kwastreiniger helaas.
urban86
Posts: 137
Joined: Sat Aug 22, 2009 11:09 am

Re: Oldtimer voor dagelijks gebruik

Post by urban86 »

Ja, klopt. Voor die 2000-3000 km per jaar die ik rijd was LPG nooit een overweging. Ik vond het ook wel prima dat de achterbankjes daardoor intact bleven.

Succes en dank voor je interesse! :thumbs:
gert
Posts: 3742
Joined: Sun Mar 28, 2004 7:03 pm

Re: Oldtimer voor dagelijks gebruik

Post by gert »

ik heb 3 jaar geleden zo'n zelfde auto verkocht, een mercury Colony Park, fijne auto, ook met de 5 liter, maar ondanks de toen geldende benz.prijzen
toch weggedaan voor een lpg only auto.
rene74monte
Posts: 4629
Joined: Wed Feb 20, 2008 9:06 pm

Re: Oldtimer voor dagelijks gebruik

Post by rene74monte »

dagelijks gebruik is wat mij betreft maar 3 seizoenen mogelijk , in de winter is het een dikke drama , vaak meet ijs aan de binnenkant dan aan de buitenkant , ik doe dat niet meer
caroden
Posts: 19
Joined: Sat Jun 23, 2018 6:38 pm

Re: Oldtimer voor dagelijks gebruik

Post by caroden »

urban86 wrote: Thu Nov 03, 2022 7:19 pm Jij zoekt deze:

Image

Werkende airco, professioneel getectyleerd, gereviseerde automaatbak, trekhaak, net interieur, nieuwe banden ook de reserveband, recente APK beurt, valt in de oldtimerregeling. Helaas geen LPG. Ook z’n plekjes hier en daar maar nergens rot. Zo’n 165K km gereden.

Zelf uit USA gehaald in 2010. Complete historie vanaf toen. Nergens op bezuinigd, alleen ben je nooit klaar met zo’n auto, haha! Kan er uren over vertellen. Auto staat nergens te koop maar je verhaal is lekker enthousiast vandaar m’n reactie.

Het is een heerlijke auto maar voor de juiste prijs mag ie gaan. Met een schuin oog kijk ik naar een oldtimer tweezitter convertible van rond 1975…

Goed, kijk maar even. Ik zit in de buurt van Leiden.

Groet, Marc.
Marc, bedankt voor je reactie! Zo op de foto een prachtige LTD Crown Victoria! Ik zit wel een beetje met dezelfde issue als waar Gert het over had. Ik zou wel graag LPG willen want ik wil 'm toch wel als soort van dagelijkse auto gebruiken (behalve met pekel en echt slecht weer, dan blijft ie binnen). Dus ik vrees dat ik een carb. model moet zoeken. En daarnaast voor de MRB eentje die ondertussen de 40 jaar aantikt. Max 1983 dus.

Ben wel heel benieuwd naar de verhalen over je auto. Misschien een mooi topic voor openen ;) ?
urban86
Posts: 137
Joined: Sat Aug 22, 2009 11:09 am

Re: Oldtimer voor dagelijks gebruik

Post by urban86 »

Graag gedaan hoor. Ik snap je wens voor LPG, zeker bij dagelijks gebruik. Succes in je zoektocht, vaak het leukste deel van het ‘avontuur’. :thumbs:
caroden
Posts: 19
Joined: Sat Jun 23, 2018 6:38 pm

Re: Oldtimer voor dagelijks gebruik

Post by caroden »

Zeker! En jij succes met de verkoop!
MarkV
Posts: 578
Joined: Sat Jan 26, 2008 3:40 pm

Re: Oldtimer voor dagelijks gebruik

Post by MarkV »

caroden wrote: Sun Oct 30, 2022 9:55 pm Ik kom net deze bolide tegen:

https://classiccars.com/listings/view/1 ... etts-01747
Dat is ook geen geld zeg, wagen is gewoon nieuw. Maar ja, eer 'ie hier is ben je heel wat K's verder.
Post Reply